Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 4x4 do 20tys.zł. jako baza na projekt
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
bird13
Ahoj
Zawsze miałem auta rwd i taki napęd sprawiał mi najwięcej frajdy,ostatnie dwa lata pracowałem na wygnaniu i na osłodę rozłąki z rodziną dostałem Grand Cherokee srt.Krowa nie krowa ale czy śnieg czy deszcz startuje efektywnie.Oddaję go we wrześniu i poczułem chęć poszerzenia parku maszynowego o mocne 4x4,chciałem dopisać w miarę lekkiego ale po głowie chodzi mi także a8 d2 .
I tu przechodzimy do meritum,jakie auto spełni wymagania:
-cena zakupu ~20tys.zł.
-benzyna
-turbo lub do uturbienia
- ~500KM
-4x4 które bez większych inwestycji nadąży za silnikiem i wytrzyma starty z procedury.

Szczerze mówiąc nie mam żadnych poważniejszych typów,jak by multipla miała super mocny napęd i silnik lubiący nadciśnienie to też by była.
Żadnych swapów silnika. Nie liczymy kosztów uturbienia, zawieszenia, hamulców.

Bardziej start ze świateł, ustawka ze znajomymi niż vmaxowanie po autostradach.

Znajomy mechanik mówi golf 4 v6 4motion, ja tak nieśmiało pomyślałem o a8 d2 bo gabarytowo i wyposażeniowo mi podchodzi,ale masa wrogiem startu.
Co radzicie?
rwtnt
s4 b5 lub golf IV 2.8 + turbo, ale chyba już lepiej dołożyć i kupić a3 3.2.
dadus15
Hmm trudny temat, ale jeżeli A8 zbyt duże to mkze A6 z 2.7 biturbo. Motor przyjmuje moc tylko trzeba cierpliwego tunera smile.gif
-wszelkiej maści subaru z EJ20/25
-Lancer
Blaid
Ile wytrzyma DSG z A3 3.2 8P?
asgi88
S4b5
lightman
Miałem torsena w Audi S2 i Haldexa w A3 3.2. i wg. mnie do atomowych startów najlepszy (zero zwłoki) i najwytrzymalszy jest Torsen.
Leo
ludzie półośki ukrecają, mechanizmy różnicowe na przodzie, tyle, a torseny żyją.
TeddyBear
Z tego co pamiętam to haldexy idą na A3/Golfy a torseny od A4 w górę.
Parę projektów 500KM S4 B5 było więc chyba tędy droga najlepsza.
Tu ładnie pokazane jak torsen spina: https://www.youtube.com/watch?v=13hXawdOxvQ
ledziu
Oj widzę że znowu ambitne tematy typu lancer albo s4b5 hmmm jak coś to chętnie kupię za 20k lancera a nawet 10lancerów które startem objadą jeepa srt a co do s4b5 też fajny temat ale przy bazie za 20k współczuje próby dorównania jeepowi bo może się okazać że po modach spokojnie kupimy rs b5.

Autorze tematu zapytaj kto próbował tu jeepa srt na ulicy bo chyba coś tu nie gra... wink.gif

Jak coś to mój kolega ma podobny problem czyli jest posidaczem srt a my ciągle go z czymś ustawiamy żeby ten start wiesz...no i gadki gadkami a życie życiem. Nawet wpadł na pomysł założenia kompresora no ale ustawienie go na kresce z srt kompresorem jednak nie potwierdziło jednoznacznej superaśności rozwiązania.

Więc powiem Ci tak... lekarstwo jest jedno zwiększyć budżet biggrin.gif

vegetagt
subaru/lancer - też nad tym myślałem, ale stanęło na tym, że wersje 'pseudosportowe' to papierowe napędy, a wyższe to nie ten budżet.
s4 b5 - nawet po wymianie synchra 2giego biegu jest ciężko zrobić szybką przepinke. Po czipie do setki ma niby 5.2, ale automat w jeepie i tak pewnie zaora audice wink.gif
_adams_
CYTAT(bird13 @ Mon, 06 May 2019 - 22:27) *
Ahoj
Zawsze miałem auta rwd i taki napęd sprawiał mi najwięcej frajdy,ostatnie dwa lata pracowałem na wygnaniu i na osłodę rozłąki z rodziną dostałem Grand Cherokee srt.Krowa nie krowa ale czy śnieg czy deszcz startuje efektywnie.Oddaję go we wrześniu i poczułem chęć poszerzenia parku maszynowego o mocne 4x4,chciałem dopisać w miarę lekkiego ale po głowie chodzi mi także a8 d2 .
I tu przechodzimy do meritum,jakie auto spełni wymagania:
-cena zakupu ~20tys.zł.
-benzyna
-turbo lub do uturbienia
- ~500KM
-4x4 które bez większych inwestycji nadąży za silnikiem i wytrzyma starty z procedury.

...

Nie liczymy kosztów uturbienia, zawieszenia, hamulców.

Co radzicie?


Te koszty są największe. Może warto popracować jeszcze z rok i kupić tego Jeepa?
bird13

Lecąc od początku:
Golf 4 vr6 +turbo ile zniesie napęd?
S4b5 ........ to już bym wolał a8 abz +turbo
Subaru ej20/25 słaby napęd
Lancer nie znam,ale raczej nie ten budżet

Jeep odpada, o ile w Czechach kiosk wywołuje co najwyżej uśmiech i kciuka to w Polsce jest słabo.Dość powiedzieć że do miejscowości w której planuję inwestycję jeżdżę starym bmw.
Stare bmw czy golf rozwiązuje wiele problemów.
I ku temu się skłaniam,jak kupię golfa za 20 i wsadzę 30 to w razie gdyby "prędkość była dobra ale zakręt za ciasny" to sytuacja wygląda zgoła odmiennie niż z kioskiem.

Ile pieniędzy trzeba wyłożyć by golf 4 2.8 4motion jeździł wszystko co może wytrzymać napęd? +-5tys.zł.
Analogicznie Ile wytrzyma a8 abz z manualem 2.5tdi i ile to będzie kosztować?
Liczmy tylko części,montaż i strojenie pomijamy.

Jak myślę o przesiadce do golfa to a8 d2 zaczyna mi chodzić po głowie, chyba na starość zaczynam się bać małych samochodów.
rwtnt
Turbo w golfie to okolice 30-40tys min + ogarnięcie auta zawieszenie, hamulce, opony i cała reszta + zakup auta. 70+ jak nic. A3 3.2 jednak lepiej wypadnie. Seryjne dsg bez zmiany sprzęgieł okolice 500km i 600nm zniesie.
lightman
jeszcze jest np.s4 3.0TFSI torsen i 400 kuniuf na lajcie programem i auto nie stoi latami u mechaników na turbieniu, strojeniu, poprawkach etc. ale wiadomo budżet większy z kolei skoro założyciel wątku pisze o zrobieniu takiego A8 abz z turbo to juz wchodzimy w pułapy 40-50 kzł i lepiej. Wniosek prosty tanio nie będzie smile.gif
dadus15
Słuchajcie wiadomo, ze im wyższy budżet tym lepiej, ale autor tematu wyraźnie napisał, ze chce przeznaczyć 20 tys na zakup pojazdu, a ile ma na mody i jak szybko się z nimi upora to inna para kaloszy. Druga sprawa, ze za 20 tys tak naprawdę trudno trafić coś z 4x4 do projektu subaru ma ten plus, ze wersje GT są już turbodoładowane a kwestie napędów zawsze można poprawić dysponując zastrzykiem pieniężnym, a zabawa w motorsport nie należy do tanich i zawsze tej gotowki będzie brakować dlatego auta buduje się długie lata nie biorąc pod uwagę fuck up’ow.
_adams_
Tu chyba chodzi o coś innego: budżet łączny nie jest 20k, ale auto ma być stare, z pozoru biedne żeby nie kłuć w oczy lokalnych, mało zamożnych mieszkańców. Autor nie chce łatki na dzień dobry: "dorobił się i szpanuje".
prnit
przy a8 i abz to bedzie wiecej stać niż jezdzić, strojenia, zabawa itd, to nie będzie bezobsługowe...ja bym szukał a3 3,2vr6 z dsg i je uturbiał. Pewno 20 tys to mało ale za 30 coś powieneś znalezć, na dzisiaj wszystkie auta z manualnymi skrzyniami...sorry ale są...raczej wolne i nie będą killerami, dziś nie moc robi czasy ale mega szybkie skrzynie dlatego taki golf 4 nawet jak będzie miał 500km to dostanie wciry od golfa 7r który bedzie mial 100km mniej...dlatego jak chcesz wydać pieniadze to wydaj je mądrze i korzystaj z najnowszych rozwiązań, a3 3,2 albo passat r32 z DSG ale to już będzie drogie i uturbiać, jest wiele firm które uturbiają te silniki mozna tym w miare bezawaryjnie śmigać, a są to już bardzo szybkie zabawki po 500-600KM. PS. spojrzałem na otomoto i mozna juz za 20 znalezc takie A3 (chyba nie będzie kłuło nikogo w oczy 15 letnie audi) , nic tylko brać. https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a3-3-2-v...html#5c338ab877
kompot
CYTAT(rwtnt @ Tue, 07 May 2019 - 22:18) *
Turbo w golfie to okolice 30-40tys min

Rozumiem, że liczyłeś cześći i montaż+strojenie? Autora interesują tylko ceny części.
Tak na marginesie jakie to graty tak +/- do 2.8 zeby zrobic 500 KM?
Chycu
też uważam że a3 3.2 dsg najlepszy wybór
Miloszz
A ja sie zastanawiam na co komu takie moce? żeby sprawnie 0-140 km/h przyspieszać?
poniżej 7 sek do setki to mają stare A3 1,9 tdi 180 koni 400 niutów, więc na co komu jakieś turbo v6 600 konne? skoro nie będzie auto jeździć na autostradach?

Jak dla mnie najlepsza opcja to Golf VI R i stage 3 albo S3 8P, może i 500 koni nie będzie ale okolice 400 a i tak pięknie będzie zasuwać i nie trzeba się martwić komu zlecić uturbienie koszty ogromne itd..
Blaid
Może by tak doczytać, że autor nie chce się rzucać w oczy nowym błyszczącym autem bo mu to przeszkadza w pracy?
rwtnt
Tak 30-40tys to z montażem i częściami na 500hp 600nm. Jakie części w skrócie turbo, kolektor, wydech, wtryskiwacze, intercooler, orurowanie, wastegate, przeróbki dolotu, pompa paliwa, odprężenie uszczelką chyba, że ma być 550 koni + i 700nm to kute korbowody.
Miloszz
CYTAT(Blaid @ Wed, 08 May 2019 - 22:49) *
Może by tak doczytać, że autor nie chce się rzucać w oczy nowym błyszczącym autem bo mu to przeszkadza w pracy?


Jeśli to było do mnie to w którym miejscu pisałem o nowym aucie? chyba że np takie 14 letnie S3 8P traktujemy jako "nowe" auto.
Gusiew
Nie do konca rozumiem intencje. Samochod ma byc nie rzucajacy sie w oczy i szybki. Wiec lepiej jest kupic stary samochod wlozyc kupe siana stracic na tym 100% tego co sie wlozy. Zamiast kupic nowszy samochod ktory bedzie mial te same osiagi po programie wydechu i dolocie i jego wartosc nie spadnie znaczaco po modyfikacjach i nie wtopi sie kasy?
Frolik
CYTAT(bird13 @ Tue, 07 May 2019 - 22:36) *
Subaru ej20/25 słaby napęd


Jeep odpada, o ile w Czechach kiosk wywołuje co najwyżej uśmiech i kciuka to w Polsce jest słabo.Dość powiedzieć że do miejscowości w której planuję inwestycję jeżdżę starym bmw.
Stare bmw czy golf rozwiązuje wiele problemów.
I ku temu się skłaniam,jak kupię golfa za 20 i wsadzę 30 to w razie gdyby "prędkość była dobra ale zakręt za ciasny" to sytuacja wygląda zgoła odmiennie niż z kioskiem.

Ile pieniędzy trzeba wyłożyć by golf 4 2.8 4motion jeździł wszystko co może wytrzymać napęd? +-5tys.zł.
Analogicznie Ile wytrzyma a8 abz z manualem 2.5tdi i ile to będzie kosztować?
Liczmy tylko części,montaż i strojenie pomijamy.

Jak myślę o przesiadce do golfa to a8 d2 zaczyna mi chodzić po głowie, chyba na starość zaczynam się bać małych samochodów.


Napędy w Subaru nie są tak słabe jak się powszechnie sądzi. Oczywiście 500 KM+ nie przyjmą, ale taka impreza WRX, czy Legacy GT godnie znoszą 300-350 KM.
Celując w wyższe moce wrzucasz napędy od STI i problem rozwiązany.

Do tego auta typu Golf czy A8 są do Subaru nieporównywalne.
Przecież auto to nie tylko silnik, moc, ale również trakcja, rozłożenie masy, sposób przekazywania tego napędu.
Miałem A3 3.2 - mi osobiście dużo bardziej pasuje stary WRX czy nawet Impreza GT.

A8d2 bardzo fajny samochód, rewelacyjny na trasy. Ale jazdy po mieście, na krótkich odcinkach, takim autem - jak dla mnie męczące. Jeszcze w manualu.
Wg mnie przy wyborze czy A8 czy Golf czy Subaru to przede wszystkim bym patrzył na to jak auto ma być użytkowane. Jeśli długie dalekie trasy to zdecydowanie A8, bo golf czy Subaru trochę wtedy męczą.

Pamiętaj że A8, nawet d2, jeśli jest zadbane, na dużej ładnej feldze, to budzi zazdrość i zle emocje ludzi.
Subaru co najwyżej zaciekawienie, jeśli nie jest obwieszone spoilerami, nie ma wielkich złotych felg, to otoczenie reaguje obojętnie - Ot kolejny japoński sedan.
Dla ludzi nie znających się na autach subaru to taka druga corolla czy almera. A A8, nawet stare d2.... kuuuurła panie to lymuzyna, to bogacz jakiś.
Frolik
CYTAT(Gusiew @ Thu, 09 May 2019 - 08:23) *
Nie do konca rozumiem intencje. Samochod ma byc nie rzucajacy sie w oczy i szybki. Wiec lepiej jest kupic stary samochod wlozyc kupe siana stracic na tym 100% tego co sie wlozy. Zamiast kupic nowszy samochod ktory bedzie mial te same osiagi po programie wydechu i dolocie i jego wartosc nie spadnie znaczaco po modyfikacjach i nie wtopi sie kasy?

Nowy drogi samochód typu Golf R, czy Audi A4b8 wśród wielu ludzi budzi negatywne skojarzenia i złe emocje.
Przy niektórych rodzajach działalności gospodarczej lepiej mieć tańsze, nie rzucające się w oczy auto.
Dużo może być powodów, finansowych i psychologicznych, by jeździć nie rzucającym się w oczy autem.
choćby wrodzona skromność. smile.gif
Bugalon
Jeśli wyjdziemy od dobrego 4x4 to w zasadzie zostaje do wyboru tylko audi (wzdłużne torseny) albo japonczyki (evo, subaru) albo focus RS. Jak nalozymy na to wymagania budżetowe dotyczące zakupu to Focus odpada. Budżet zakupowy pozwala auto około 20-letnie. Jeśli chcemy mieć dostęp do części sensowny i w miarę rozsądne koszty tuningu i serwisu to zostaje w sumie tylko audi.
victor89
Passat W8 ?
piwo
no to moze po staremu honda crx turbo? bylo sporo projektow do wzieca w tych pieniadzach. typowo mlodziezowe auto na pewno mowiace bardziej o marnej kieszeni niz na odwrot:
https://www.olx.pl/oferta/honda-crx-del-sol...html#1e0162bc5f
https://www.olx.pl/oferta/honda-crx-del-sol...html#1e0162bc5f
https://www.olx.pl/oferta/honda-crx-ed9-1-6...html#1e0162bc5f
https://sprzedajemy.pl/honda-crx-supercharg...ea9f-nr54169444
https://sprzedajemy.pl/honda-crx-del-sol-1-...ea9f-nr55186877
burski
Tak średnio 4x4.
TeddyBear
Jak dla mnie najlepszym pomysłem jest Golf 6R Stage 3. Ani to nie rzuca się specjalnie w oczy, jedzie dobrze, nowe też raczej nie jest. Jak by co zawsze jeszcze można założyć stalofelgi i znaczek TDI na klapę.
bird13
Bez przesady z tą skromnością i kłuciem w oczy, mam inne samochody. Po prostu chcę nową zabawkę.
Pomysł z a3 3.2 bardzo mi się podoba,czarne czterodrzwiowe zapewne zagości pod garażem . Jakieś tipy przedzakupowe?Przedlift polift? Widzę że ceny bardziej pod 30tys.zł ale to nie problem.
DSG z przebiegiem około 300tys.km. to już problem? Jakie przebiegi wytrzymuje taka skrzynia i czy trzeba ją przygotowywać pod te 500KM/600NM

A pro po pytań po co, jaki to ma sens, normalnie dla przyjemności jak większość ludzi tutaj.
prnit
Kup takie auto i jedz z nim do tunera, poszukaj na forum kto Ci to dobrze ogarnie. Przygotuj sie na min 25-30 tysi za taką robotę, skrzynia zostanie wzmocniona i da radę, jak nie da rady to wjedzie dq500 i wtedy możesz nawet więcej czyli pod 600+. Wszystko kwestia pieniędzy. Kup auto, do tunera i zacznij przebudowę. Ja bym zaczął od turbo na 400KM+ i co jakiś czas bawił się o więcej...takie 400KM będzie w takim aucie robiło niecałe 4 do 100 i niskie 12 na 1/4 mili. To są już bardzo szybkie auta...Co do modelu, wersji itd. Szukaj takiej ze zdrową blachą i który nie zostawia 4 śladów. Sprawdz blacharkę i geometrie. Reszta auta, zawieszenie, hamulce itd to wszystko pójdzie do wymiany.
kinko
Gotowe rozwiązanie golf vr6 turbo
rwtnt
Przed lift czy po nie ma znaczenia. Skrzynia jak jest w dobrym stanie zniesie 600nm po zwiększeniu ciśnienia na sprzęgłach. Potem można założyć mocniejsze sprzęgła lub zrobić swap na dq500 z 7 biegami. Okres bezobsługowy w dsg zależny będzie od wymiany oleju, oraz jej traktowania. Przy 300tys na pewno trzeba się liczyć z jakąś rewizją. Jest trochę firm robiących r32 turbo. Ja od siebie mogę polecieć mk2vrt na pomorzu.
kkkacper
Bede mial mk4 2.8turbo na sprzedaz jakby autor rozwazal jednak kupno gotowca.. setup zakuty na pt6266, heble, zawias wszystko ogarniete, w srodku dosc bogato, zewnetrznie R32..
bird13

Dzięki za oferty ale pomysł szybkiej skrzyni przemówił do mnie,będzie dsg.
FF2004
Włóż DSG do golfa IV
prnit
albo napisz do Lamika ile by kosztowało żeby wsadzić do takiego golfa automata, ja bym jednak szedł w a3 dsg i zrobił wszystko pod siebie.
TeddyBear
Za 50 tyś. kupuje gotowe i jeździsz:
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-s3-audi-...e-ID6BRqEE.html?
Albo za 70:
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-s3-stage...a-ID6BbFf6.html?
prnit
360km to nie 500+, to jest inna liga aut. 2.0tfsi są szybkie i moga być nawet bardzo szybkie jak pokazują dobrze zrobione golfy r które robią 3,8 do 100 przy minimalnych zmianach na 420KM ale jednak taki r32 turbo z dsg to inna liga niż każde 2.0, przy takim r32 dsg możesz iść w 500, 600 albo i więcej KM i to są bardzo szybkie zabawki które potrafią robić 10 na 1/4, to nie ta liga co 2.0tfsi.
As_
a 500 w 2.0 to już trochę kosztuje,

Nie mniej jednak rewizja apetytu i zejscie do 400 kilkudzisięciu koni nie jest głupim pomysłem.
frostdeu
Widziałem że właściciel zdecydował sie na coś z dsg już, ale dla potomnych zapytam bo parę osób jeszcze ten temat przeczyta. Dlaczego nikt S3 8L nie zaproponował gdzieś na początku tematu? wink.gif
Blaid
Chyba bez sensu, ile trzeba sumarycznie kasy włożyć w 8L, żeby mogło w ogóle stanąć choćby z 8P po stage 1? A gdzie tu do 400+ koni
ledziu
CYTAT(frostdeu @ Mon, 13 May 2019 - 21:10) *
Widziałem że właściciel zdecydował sie na coś z dsg już, ale dla potomnych zapytam bo parę osób jeszcze ten temat przeczyta. Dlaczego nikt S3 8L nie zaproponował gdzieś na początku tematu? wink.gif


Musisz jeszcze raz przeczytać początek tematu :-)
bird13
Pojeździłem takim upatrzonym a3 czarne, dsg,wnętrze jak nowe, jakiś ekranik, nawet ładna felga, silnik suchy, buda bez rdzy, bez szpachli, wyszła by 35kzł na gotowo w PL .............. to nie jest "prawdziwy" samochód,nawet jak będzie syczał strzelał i warczał wink.gif zostaje Jeep, najwyżej kompresor dostanie za dwa lata.
EOT
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.