![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 12 November 2017 ![]() |
Witam, tak jak w temacie, dotyczy B7 3.2FSI AUK Tiptronic Quattro. Auto kupione dosyć przypadkowo z Francuskiego serwisu Audi. Stało tam od roku, aż w końcu trafiło pogwarancyjnie do sprzedaży. Problem wygląda następująco: Auto cięzko odpala. Po odpaleniu chodzi w miarę równo, na pozycji wybieraka P wkręca się do 3900 obrotów strzelając przy okazji z wydechów. Sprawdzone ustawienie rozrządu i było poprawne (choć fakt faktem odkręciłem fazatory i skręciłem spowrotem).
W bloku 93 mam parametry -3 , 0 , 2 , 1 więc od biedy łańcuchy odpadają (nawet z racji 93tyś km przebiegu). Kolektor ssący, odma i rurki z klawiatur czyściutkie. Każdy zaworek na teście VCDS pracuje. Na komputerze były błedy: P1136 - mieszanka za uboga, P0087 ciśnienie w szynie paliwowej za niskie , Po skasowaniu i poprawieniu nieznacznie ustawienia rozrządu błędy nie wracają. Szczerze to nie wiem w co więcej można się wgryźć. Autem cieżko się jeździ, ma mało mocy i nie chce jechać powyżej 4tyś obrt, wbicie biegu na siłe przez tiptronic nic nie daje. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Może byłbyś łaskawy zrobić logi?
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 12 November 2017 ![]() |
LOGI
Witam, dzięki za odezw. Wstawiłem logi na stronkę do pobrania, gdyż mój VCDS podaje wszystko w notatnik a nie excel. Po logach wyskoczyły błędy, które są wstawione na końcu pliku. Pozdrawiam Artur. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Pompa w baku do sprawdzenia - ciśnienie
Jak będzie Ok to pompa HP A i zajrzyj do katów - mogą być poplyniete |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 12 November 2017 ![]() |
Dziękuję Ci bardzo za pomoc. Jakie wartości ma podawać podłączona na krótko pompka w baku oraz jakie pompa wysokiego ciśnienia ?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Pompa niskiego ciśnienia 3,5-4,5bara jak dobrze pamiętam w 3.2fsi 250hp, a wysokiego ciśnienia masz kanały do logowania zadane ciśnienie i rzeczywiste na railu.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 12 November 2017 ![]() |
Patrząc na :
16:28:13 784 /min Engine Speed (G28) 86.1*C Coolant Temperature (G62) 35.00 bar Fuel Rail Pressure (spec.) 3.75 bar Fuel Rail Pressure (actual) 31.24 bar High Fuel Rail Pressure Adaptation Wychodzi ,iż pompa HP jest padnięta ? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Niekoniecznie
Zacznij od pompy w baku |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Wed, 02 June 2010 Skąd: Kalisz ![]() |
Albo zawór sterujący. Pompy HP mają 2 rodzaje tych zaworów...normalnie otwarte i normalnie zamknięte i być może to jest przyczyną że nie trzyma zadanego ciśnienia.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 12 November 2017 ![]() |
Wymieniłem filtr paliwa oraz spuściłem całą benzyne z baku. Efekt jest taki ,na listwie pojawiło się 4,99 bar, auto nie wali już tak chętnie w wydech. Układ od baku aż do pompy szczelny. Po odkręceniu rurki z pompy HP na szynę i próbie odpalenia pompa strzela benzyną niczym szampanem. Jutro pompa na stół i dalsza diagnoza.
Dziękuję za duże zainteresowanie i pomoc w temacie ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Wed, 02 June 2010 Skąd: Kalisz ![]() |
Może sam czujnik walnięty...trzeba by sprawdzić najlepiej zew. manometrem...
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 12 November 2017 ![]() |
Cześć ! Wyszło ,iż mam pęknięty rotor na wałku rozrzadu.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() F I L M EDIT: zerwało krzywkę z powodu braku szklanki popychającej pompe HP. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
EDIT: zerwało krzywkę z powodu braku szklanki popychającej pompe HP. Standard, ktoś miał w dupie jej wymianę przez sporo kilometrów, 50% tych aut zjada wałek przez zaniedbanie. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 600HP 700NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 12 November 2017 ![]() |
Standard, ktoś miał w dupie jej wymianę przez sporo kilometrów, 50% tych aut zjada wałek przez zaniedbanie. Myślę ,że gdyby był to "standard" to szanowny kolega coś by o tym napisał od razu a jeśli nie to byłoby cokolwiek o tym temacie w internecie. Szklanki NIE BYŁO nawet w bloku. Niemniej jednak, moja tłumaczka dzwoniła do serwisu w którym auto było do końca "serwisowane" i wyszło ,iż wałek był wymieniany wraz z pompą HP w 2010 roku zaś szklanka nie, gdyż jak Pan powiedział "ta część nie występuje w zestawie z wałkiem lub pompą i nie zaleca się jej wymiany". Poniżej fotki. Temat do zamknięcia. Dziękuję bardzo dla każdego kto pomógł w rozgryzieniu ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Podejrzewam ze serwis odstawił lipę przy naprawie i nie umieli/nie chcieli tego ogarnąć, dlatego auto było do sprzedania
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 12 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 27 January 2004 ![]() |
Musiales wymieniac caly walek czy dalo rade wymienic sama krzywke ?
Dziwne ze wczesniej nie rozerwalo obudowy pompy chociaz z drugiej strony jak nie bylo szklanki popychacza to nie mialo co. Wyciagales silnik do sprawdzenia fazatorow czy jest jakis myk ? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 12 November 2017 ![]() |
Musiales wymieniac caly walek czy dalo rade wymienic sama krzywke ? Wałek kupiłem drugi za 400zł wraz ze szklanką od kolegi więc jakoś koszta nie były duże. Niestety frezy na rotorze oraz w wałku są wytarte do cna a dwa nie widziałem w ASO możliwości zakupu krzywki pompy HP oddzielnie bez wałka. Dziwne ze wczesniej nie rozerwalo obudowy pompy chociaz z drugiej strony jak nie bylo szklanki popychacza to nie mialo co. Pompy nie rozerwało z powodu o którym sam piszesz - brak szklanki. Wyciagales silnik do sprawdzenia fazatorow czy jest jakis myk ? Nie ma żadnego myku. Odkręcasz pokrywę rozrządu z tyłu silnika za klawiaturą na kilkanaście śrubek T30, blokujesz wałki, odkręcasz fazatory na bit spline 12 ,łoże wałków - również na T30 i zawór od fazatorów (chyba t20). Teraz inwencja twórcza wepchnięcia napinacza wraz ze ślizgiem aby zdjąć łańcuch (Ja zrobiłem to dużym płaskim śrubowkrętem). Trzeba pamiętać o blokadzie "dołu". Po wymianie albo śrubowkręt i pod spód kręcić kołem zamachowym a jeśli masz zwalony pas z chłodnicami (jak u mnie było) to klucz na koło pasowe i kilka pełnych obrotów silnikiem i sprawdzenie czy blokady pasują na obie strony + wał korbowy. Podstawą jest wyjęcie zbiorniczka wyrównawczego, filtra powietrza i jak dla mnie kolektora ssącego aby mieć swobodę ruchu. Fazatory rozebrałem i złożyłem z powrotem. Wizualnie nie były uszkodzone. Dziś zrobiłem 30km autem. Ma pełną moc. Spalanie przy normalnej jeździe (do 120km/h) to około 9,5l wg FIS, mocowo na 4 biegu osiągnąłem 190km/h. Bardzo sympatycznie auto się porusza. Nie jest to S4 ale złego słowa nie mogę powiedzieć. Dynamiczne auto. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 27 January 2004 ![]() |
Dzieki za info. Wlasnie walcze z a5 z silnikiem CAL gdzie rozwalilo obudowe pompy i okazalo sie ze puscila sruba fazatora od walka ssacego.
Rozumiem ze walki po obu stronach maja sie zgrac (byc zblokowane), nie ma tutaj kwesti kolejnosci zaplonu jezeli ustawie wal na 0 ? Walek ssace mogl byc obrocony kilka razy z uwagi na poluzowanie fazatora. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 12 November 2017 ![]() |
Dzieki za info. Wlasnie walcze z a5 z silnikiem CAL gdzie rozwalilo obudowe pompy i okazalo sie ze puscila sruba fazatora od walka ssacego. Rozumiem ze walki po obu stronach maja sie zgrac (byc zblokowane), nie ma tutaj kwesti kolejnosci zaplonu jezeli ustawie wal na 0 ? Walek ssace mogl byc obrocony kilka razy z uwagi na poluzowanie fazatora. Wał ma dwa punkty na blokadę. Na jednej ci się nie zgra góra, na drugiej już tak ![]() Nie bardzo rozumiem historii o tej śrubie... Ona się poluzowała i wariator kręcił się luzem na niej czy rozrząd się rozpadł całkowicie ? Jakbyś mógł to wrzuć zdjęcie szkód bo jestem ciekaw jak to wygląda w kodzie C . |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 07 September 2025 - 21:59 |