Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 3.2FSI strzały w wydech i brak mocy
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
TakumiFujiwara
Witam, tak jak w temacie, dotyczy B7 3.2FSI AUK Tiptronic Quattro. Auto kupione dosyć przypadkowo z Francuskiego serwisu Audi. Stało tam od roku, aż w końcu trafiło pogwarancyjnie do sprzedaży. Problem wygląda następująco: Auto cięzko odpala. Po odpaleniu chodzi w miarę równo, na pozycji wybieraka P wkręca się do 3900 obrotów strzelając przy okazji z wydechów. Sprawdzone ustawienie rozrządu i było poprawne (choć fakt faktem odkręciłem fazatory i skręciłem spowrotem).

W bloku 93 mam parametry -3 , 0 , 2 , 1 więc od biedy łańcuchy odpadają (nawet z racji 93tyś km przebiegu). Kolektor ssący, odma i rurki z klawiatur czyściutkie. Każdy zaworek na teście VCDS pracuje.

Na komputerze były błedy:
P1136 - mieszanka za uboga,
P0087 ciśnienie w szynie paliwowej za niskie ,
Po skasowaniu i poprawieniu nieznacznie ustawienia rozrządu błędy nie wracają.

Szczerze to nie wiem w co więcej można się wgryźć. Autem cieżko się jeździ, ma mało mocy i nie chce jechać powyżej 4tyś obrt, wbicie biegu na siłe przez tiptronic nic nie daje.
Mis
Może byłbyś łaskawy zrobić logi?
TakumiFujiwara
LOGI

Witam, dzięki za odezw. Wstawiłem logi na stronkę do pobrania, gdyż mój VCDS podaje wszystko w notatnik a nie excel. Po logach wyskoczyły błędy, które są wstawione na końcu pliku.
Pozdrawiam Artur.
flapjck1
Pompa w baku do sprawdzenia - ciśnienie
Jak będzie Ok to pompa HP

A i zajrzyj do katów - mogą być poplyniete
TakumiFujiwara
Dziękuję Ci bardzo za pomoc. Jakie wartości ma podawać podłączona na krótko pompka w baku oraz jakie pompa wysokiego ciśnienia ?
Mis
Pompa niskiego ciśnienia 3,5-4,5bara jak dobrze pamiętam w 3.2fsi 250hp, a wysokiego ciśnienia masz kanały do logowania zadane ciśnienie i rzeczywiste na railu.
TakumiFujiwara
Patrząc na :

16:28:13
784 /min Engine Speed (G28)
86.1*C Coolant Temperature (G62)
35.00 bar Fuel Rail Pressure (spec.)
3.75 bar Fuel Rail Pressure (actual)
31.24 bar High Fuel Rail Pressure Adaptation

Wychodzi ,iż pompa HP jest padnięta ?
flapjck1
Niekoniecznie
Zacznij od pompy w baku
roboform550
Albo zawór sterujący. Pompy HP mają 2 rodzaje tych zaworów...normalnie otwarte i normalnie zamknięte i być może to jest przyczyną że nie trzyma zadanego ciśnienia.
TakumiFujiwara
Wymieniłem filtr paliwa oraz spuściłem całą benzyne z baku. Efekt jest taki ,na listwie pojawiło się 4,99 bar, auto nie wali już tak chętnie w wydech. Układ od baku aż do pompy szczelny. Po odkręceniu rurki z pompy HP na szynę i próbie odpalenia pompa strzela benzyną niczym szampanem. Jutro pompa na stół i dalsza diagnoza.
Dziękuję za duże zainteresowanie i pomoc w temacie smile.gif Będę informował na bierząco.
roboform550
Może sam czujnik walnięty...trzeba by sprawdzić najlepiej zew. manometrem...
TakumiFujiwara
Cześć ! Wyszło ,iż mam pęknięty rotor na wałku rozrzadu.















F I L M

EDIT: zerwało krzywkę z powodu braku szklanki popychającej pompe HP.
Mis
CYTAT(TakumiFujiwara @ Wed, 02 Jan 2019 - 09:40) *
EDIT: zerwało krzywkę z powodu braku szklanki popychającej pompe HP.

Standard, ktoś miał w dupie jej wymianę przez sporo kilometrów, 50% tych aut zjada wałek przez zaniedbanie.
TakumiFujiwara
CYTAT(Mis @ Wed, 02 Jan 2019 - 16:48) *
Standard, ktoś miał w dupie jej wymianę przez sporo kilometrów, 50% tych aut zjada wałek przez zaniedbanie.

Myślę ,że gdyby był to "standard" to szanowny kolega coś by o tym napisał od razu a jeśli nie to byłoby cokolwiek o tym temacie w internecie. Szklanki NIE BYŁO nawet w bloku. Niemniej jednak, moja tłumaczka dzwoniła do serwisu w którym auto było do końca "serwisowane" i wyszło ,iż wałek był wymieniany wraz z pompą HP w 2010 roku zaś szklanka nie, gdyż jak Pan powiedział "ta część nie występuje w zestawie z wałkiem lub pompą i nie zaleca się jej wymiany".

Poniżej fotki. Temat do zamknięcia. Dziękuję bardzo dla każdego kto pomógł w rozgryzieniu smile.gif







flapjck1
Podejrzewam ze serwis odstawił lipę przy naprawie i nie umieli/nie chcieli tego ogarnąć, dlatego auto było do sprzedania smile.gif
TakumiFujiwara
CYTAT(flapjck1 @ Sat, 05 Jan 2019 - 22:03) *
Podejrzewam ze serwis odstawił lipę przy naprawie i nie umieli/nie chcieli tego ogarnąć, dlatego auto było do sprzedania smile.gif

Od 2012 do 2019 roku zrobiło 1200km i brało udział w sprawie sądowej.
SulecK
Musiales wymieniac caly walek czy dalo rade wymienic sama krzywke ?
Dziwne ze wczesniej nie rozerwalo obudowy pompy chociaz z drugiej strony jak nie bylo szklanki popychacza to nie mialo co.
Wyciagales silnik do sprawdzenia fazatorow czy jest jakis myk ?
TakumiFujiwara
CYTAT(SulecK @ Sun, 06 Jan 2019 - 19:07) *
Musiales wymieniac caly walek czy dalo rade wymienic sama krzywke ?


Wałek kupiłem drugi za 400zł wraz ze szklanką od kolegi więc jakoś koszta nie były duże. Niestety frezy na rotorze oraz w wałku są wytarte do cna a dwa nie widziałem w ASO możliwości zakupu krzywki pompy HP oddzielnie bez wałka.

CYTAT(SulecK @ Sun, 06 Jan 2019 - 19:07) *
Dziwne ze wczesniej nie rozerwalo obudowy pompy chociaz z drugiej strony jak nie bylo szklanki popychacza to nie mialo co.


Pompy nie rozerwało z powodu o którym sam piszesz - brak szklanki.

CYTAT(SulecK @ Sun, 06 Jan 2019 - 19:07) *
Wyciagales silnik do sprawdzenia fazatorow czy jest jakis myk ?


Nie ma żadnego myku. Odkręcasz pokrywę rozrządu z tyłu silnika za klawiaturą na kilkanaście śrubek T30, blokujesz wałki, odkręcasz fazatory na bit spline 12 ,łoże wałków - również na T30 i zawór od fazatorów (chyba t20). Teraz inwencja twórcza wepchnięcia napinacza wraz ze ślizgiem aby zdjąć łańcuch (Ja zrobiłem to dużym płaskim śrubowkrętem). Trzeba pamiętać o blokadzie "dołu". Po wymianie albo śrubowkręt i pod spód kręcić kołem zamachowym a jeśli masz zwalony pas z chłodnicami (jak u mnie było) to klucz na koło pasowe i kilka pełnych obrotów silnikiem i sprawdzenie czy blokady pasują na obie strony + wał korbowy. Podstawą jest wyjęcie zbiorniczka wyrównawczego, filtra powietrza i jak dla mnie kolektora ssącego aby mieć swobodę ruchu.

Fazatory rozebrałem i złożyłem z powrotem. Wizualnie nie były uszkodzone.

Dziś zrobiłem 30km autem. Ma pełną moc. Spalanie przy normalnej jeździe (do 120km/h) to około 9,5l wg FIS, mocowo na 4 biegu osiągnąłem 190km/h. Bardzo sympatycznie auto się porusza. Nie jest to S4 ale złego słowa nie mogę powiedzieć. Dynamiczne auto.
SulecK
Dzieki za info. Wlasnie walcze z a5 z silnikiem CAL gdzie rozwalilo obudowe pompy i okazalo sie ze puscila sruba fazatora od walka ssacego.
Rozumiem ze walki po obu stronach maja sie zgrac (byc zblokowane), nie ma tutaj kwesti kolejnosci zaplonu jezeli ustawie wal na 0 ? Walek ssace mogl byc obrocony kilka razy z uwagi na poluzowanie fazatora.
TakumiFujiwara
CYTAT(SulecK @ Mon, 07 Jan 2019 - 19:44) *
Dzieki za info. Wlasnie walcze z a5 z silnikiem CAL gdzie rozwalilo obudowe pompy i okazalo sie ze puscila sruba fazatora od walka ssacego.
Rozumiem ze walki po obu stronach maja sie zgrac (byc zblokowane), nie ma tutaj kwesti kolejnosci zaplonu jezeli ustawie wal na 0 ? Walek ssace mogl byc obrocony kilka razy z uwagi na poluzowanie fazatora.


Wał ma dwa punkty na blokadę. Na jednej ci się nie zgra góra, na drugiej już tak wink.gif Zawsze możesz sprawdzić VCDS albo zobaczyć czy pokrywa się ze znakiem fabrycznym na zamachu lub kole pasowym.
Nie bardzo rozumiem historii o tej śrubie... Ona się poluzowała i wariator kręcił się luzem na niej czy rozrząd się rozpadł całkowicie ? Jakbyś mógł to wrzuć zdjęcie szkód bo jestem ciekaw jak to wygląda w kodzie C .
SulecK
Wariator poluzowal sie co pociaglo przestawienie rozrzadu . W tej chwili nie idzie zalozyc blokad na gore, nie zgrywaja sie walki w ustawieniu 1 tloka w GMP.
Na drugiej glowicy sa "rowne" ,a na pierwszej tam gdzie dostala pompa jest przesuniecie o 2-3 zeby obu walkow. Mozliwe ze przestawil sie tylko maly rozrzad czy glowny ?







TakumiFujiwara
CYTAT(SulecK @ Sun, 13 Jan 2019 - 19:41) *
Wariator poluzowal sie co pociaglo przestawienie rozrzadu . W tej chwili nie idzie zalozyc blokad na gore, nie zgrywaja sie walki w ustawieniu 1 tloka w GMP.
Na drugiej glowicy sa "rowne" ,a na pierwszej tam gdzie dostala pompa jest przesuniecie o 2-3 zeby obu walkow. Mozliwe ze przestawil sie tylko maly rozrzad czy glowny ?


Jeśli masz zablokowany dół to jaki masz problem w ustawieniu góry na blokadach? Niezbyt rozumiem Twój problem. To jak jest ułożony łańcuch boczny to mało ważne, Ty masz tak ułożyć wałki i skręcać do fazatorów aby Ci się zgadzały na blokadach. Nie patrz na jakieś znaki czy instrukcje z autodaty. Twoja inwencja twórcza aby wepchnąć napinacz i ładnie ułożyć wałki do łańcucha.
SulecK
Dzieki za pomoc, auto odpalone.
TakumiFujiwara
CYTAT(SulecK @ Sun, 20 Jan 2019 - 21:39) *
Dzieki za pomoc, auto odpalone.


I jakie kąty udało Ci się zrobić na rozrządzie ?
SulecK
Blokady dwie na gorze i jedna na dole zgrane . Fazatory skrecone, auto poskladane odpala za pierwszym, na wolnych chodzi ok. Ze wzgledu na mroz nie zlozylem jeszcze reszty przodu.
TakumiFujiwara
CYTAT(SulecK @ Wed, 23 Jan 2019 - 22:34) *
Blokady dwie na gorze i jedna na dole zgrane . Fazatory skrecone, auto poskladane odpala za pierwszym, na wolnych chodzi ok. Ze wzgledu na mroz nie zlozylem jeszcze reszty przodu.

W VCDS sprawdzałeś blok 93 ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.