![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 14 February 2010 ![]() |
Witam, słyszałem, że do silnika M52B25 można zamontować kolektor od M50B25, pytanko: czy można zrobić coś podobnego z silnikiem 323i w BMW E46(jest to silnik M52TUB25 170km)aby uzyskać większą moc? Ile około można uzyskać? Co trzeba wyrzeźbić? Pozdrawiam.
PS. Temat był podobny, jednak nie tyczył się on silników na podwójnym Vanosie, proszę o wyrozumiałość(pierwszy post na forum:) ) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Nie spotkałem się żeby ktoś robił coś takiego.
Byłby z tym raczej problem.M52tu ma zupełnie inny kolektor.Zmienna długość kolektora,inaczej umiejscowiona przepustnica itd. Poszukaj w necie ale raczej nic z tego. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 14 February 2010 ![]() |
A co można zrobić żeby uzyskać moc zbliżoną do tych 192km? Gdzie są te 22km:)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
M50B25 a M52TUB25 to zupełnie inne silniki.Chociażby ze względu na głowicę z 2 vanosami.
Twój silnik chodzi już w standardzie OBD.Normy czystości spalin itd. robią swoje. Pozatym z dwoma vanosami przebieg mocy i momentu są raczej bardziej korzystne jak w M50 więc raczej nie ma sensu walczyć za wszelką cenę o kilka koni. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Wed, 20 January 2010 Skąd: eu ![]() |
22km uciekają w różnicy budowy bloku-aluminium i innych podzespołów...
-------------------- 1-Było E30-M30b35-po małych modach-dla fun-u-teraz M62b44- remap 6gear box- dla EMOCJI
2-Yamaha r1- 996cc-160KM-od 1kwietnia 2010 będzie na sprzedaż-wersja Valentino Rossi-cywilny odpowiednik MotoGP-12k sprzedarz nr2 z powodu nr1 3-A do znajomych i rodziny Zafira 1.816v :) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 14 February 2010 ![]() |
Dzięki, a powiedzcie mi jeszcze: kompletny tłumik od 2.8 dałby coś? bo o ile dobrze kojarzę to od samego silnika do końcowego w 2.8 idą 2 rurki, u mnie niestety łaczą się w jedną mniej więcej na środku.
PS. Można gdzieś kliknąć "pomógł" ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Wed, 20 January 2010 Skąd: eu ![]() |
z tłumikami nic nie kombinuj,bo więcej stracisz niż zyskasz... na tym forum usłyszysz w tym przypadku jedyną słuszną podpowiedź- sprzedać 2.3 i kupić 2.8. A to dlatego,że 2.3 raczej nikt nie przerabia. A jeżeli koniecznie chcesz ten podkręcić to na pewno jest kilka zabiegów... chip to pierwsze,zbudowany wydech od początku tylko pod to auto i chipa- wtedy ok 190KM możesz celować... helmuty jakieś wściekłe wałki na pewno do tego robią... Na pewno można tylko gdzie sens tego... skoro wydech i chip to około 2-4tyś to już lepiej zamienić model i mieć w ori 192
-------------------- 1-Było E30-M30b35-po małych modach-dla fun-u-teraz M62b44- remap 6gear box- dla EMOCJI
2-Yamaha r1- 996cc-160KM-od 1kwietnia 2010 będzie na sprzedaż-wersja Valentino Rossi-cywilny odpowiednik MotoGP-12k sprzedarz nr2 z powodu nr1 3-A do znajomych i rodziny Zafira 1.816v :) |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 04 November 2003 ![]() |
mialem ten silnik w e46 i swojego czasu duzo szukalem jak go wzmocnic, wszelkie odp w usa na ten temat ograniczaja sie do:
1. stozek 2. chip, ten silnik podobno ladnie na niego reaguje 3. to co radzi wiekszosc, zmienic most od wersji z automatem z opini wlascicieli po tych zmianach, 323 latalo lepiej niz 328 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
tomek1510 te 22 konie prawodpodobnie sa zdlawione wlasnie wydechem w polowie ktory laczy sie w jedna czesc i pewnie programem.
Moja propozycja jest taka zebys poszukal jak zbudowany jest wydech w 325i na pewno w polowie sie nie laczy w jeden jak u ciebie tylko idzie 2 rurka do konca. Kiedys jak mialem 320 to tez wydech w polowie laczyl sie w jeden po zmianie na 2 rurke do konca bylo czuc znaczna poprawe ale mialem jeszcze rurowy kolektor brak katow... Ja bym to zrobil tak zaczol bym wlasnie od wydechu pozniej jak chcesz czy tam ci sie podoba dzwiek stozka to mozesz zalozyc odgrodzic od cieplego powietrza zapodac jakis program i ew mozesz jeszcze zdemontowac viscoze jesli jest tylko wtedy trzeba poobserwowac czy sie nie grzeje za bardzo ale raczej nie powinien pozatym jesli masz klime to automatycznie wlaczy sie wentylator od niej jesli ciecz przekoroczy jakas tam temp -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Wed, 20 January 2010 Skąd: eu ![]() |
tomek1510 te 22 konie prawodpodobnie sa zdlawione wlasnie wydechem w polowie ktory laczy sie w jedna czesc i pewnie programem. Moja propozycja jest taka zebys poszukal jak zbudowany jest wydech w 325i na pewno w polowie sie nie laczy w jeden jak u ciebie tylko idzie 2 rurka do konca. Kiedys jak mialem 320 to tez wydech w polowie laczyl sie w jeden po zmianie na 2 rurke do konca bylo czuc znaczna poprawe ale mialem jeszcze rurowy kolektor brak katow... Ja bym to zrobil tak zaczol bym wlasnie od wydechu pozniej jak chcesz czy tam ci sie podoba dzwiek stozka to mozesz zalozyc odgrodzic od cieplego powietrza zapodac jakis program i ew mozesz jeszcze zdemontowac viscoze jesli jest tylko wtedy trzeba poobserwowac czy sie nie grzeje za bardzo ale raczej nie powinien pozatym jesli masz klime to automatycznie wlaczy sie wentylator od niej jesli ciecz przekoroczy jakas tam temp No w BMW to trochę ryzyko bez modów robić sam wydech- oczywiście można na "lepsze" ale przy przejściu z jednej na dwie-nie sądzisz,że może dojść do zmniejszenia ciśnienia w wydechu czyli spadku mocy. Są ludzie którzy wiedzą o co chodzi i robią takie wydechy z sukcesami. Ale wydechu z 2,5 nie polecam do 2.3... Będzie ładnie pracował ale założę się,że NM spadną -------------------- 1-Było E30-M30b35-po małych modach-dla fun-u-teraz M62b44- remap 6gear box- dla EMOCJI
2-Yamaha r1- 996cc-160KM-od 1kwietnia 2010 będzie na sprzedaż-wersja Valentino Rossi-cywilny odpowiednik MotoGP-12k sprzedarz nr2 z powodu nr1 3-A do znajomych i rodziny Zafira 1.816v :) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
No w BMW to trochę ryzyko bez modów robić sam wydech- oczywiście można na "lepsze" ale przy przejściu z jednej na dwie-nie sądzisz,że może dojść do zmniejszenia ciśnienia w wydechu czyli spadku mocy. Są ludzie którzy wiedzą o co chodzi i robią takie wydechy z sukcesami. Ale wydechu z 2,5 nie polecam do 2.3... Będzie ładnie pracował ale założę się,że NM spadną Uwolni bardziej wydech co poprawi przeplyw spalin i przy wysokim zakresie obrotow bedzie to odczuwalne na + a NM na pewno nie spadnie dajmy na to silniki z e36 2,5 323 i 325 tez roznia sie moca a jednak pojemnosc konstrukcja itd sa takie same... wystarczy popatrzec na ten wydech od polowy i przy pojemnosci 2,5 raczej nie sprawdza sie on za dobrze ... a wlasnie 323 i 325 roznice widoczne golym okiem to wlasnie wydech... ja w 320 mialem wydech z 325 i moge tylko polecic ... Silniki maja taka sama pojemosc stopien sprezania itd wiec roznica bierze sie z wydechu i z programu... chodz obstawiam ze sam wydech duzo pomoze -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
mozesz jeszcze zdemontowac viscoze jesli jest tylko wtedy trzeba poobserwowac czy sie nie grzeje za bardzo ale raczej nie powinien pozatym jesli masz klime to automatycznie wlaczy sie wentylator od niej jesli ciecz przekoroczy jakas tam temp a co ma dać usunięcie visco? bo poza ryzykiem przegrzania silnika nie widzę innych 'zalet' tego działania. Przeciez jesli temp silnika jest w normie to prawidłowo działające visco jest 'luźne' i nie obciąża silnika nawet w najmniejszy sposób ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
'luźne' i nie obciąża silnika nawet w najmniejszy sposób << i tu sie mylisz kolego ![]() ![]() -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Najprsciej podjechac na hamownie i zchamowac auto z i bez i sie przekonasz
![]() -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
na forach to można rozne rzeczy wyczytac
![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
wiec sam sobie odpowiedziales co sie dzieje przy wiekszych obrotach
![]() -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
wiec sam sobie odpowiedziales co sie dzieje przy wiekszych obrotach ![]() tylko,ze jesli wisko nie jest spięte to jego praca ma sie nijak w funkcji obrotów, ja w 328 e36 nie odczuwalem zadnych strat jadąc na klimie, a na pewno nie takich rzędu kilkunastu % |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 January 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja mam e36 323 i po założeniu kolektora od m50, dolotu i wydechu od m52b28 na hamowni wypluło mi 195 KM. Generalnie u mnie wydech od 2,8 nie spowodował jakiegoś specjalnego pogorszenia. Co do kosztów takich przeróbek to wiadomo, jakby robić samemu to kolektro od m50 - 300-350 zł, dolot 250-300 zł za wydech dałem 550 zł, ale potem stary sprzedałem za 400 zł, więc jakiś zabójczych kosztów nie ma. Choć oczywiście nie zamierzam się z tym kłócić - te same mody w m52b28 dałyby lepsze wyniki (ok. 210-215 KM).
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 03 October 2008 Skąd: UK/PL ![]() |
nie widze sensu modyfikacji m52b25 kasa wydana na mody wystarczy na zakup zdrowego m50b25 lub m52b28
odnosnie m52b25 powiem szczerze ze to jakas pomylka inzynierow z Monachium kebaba z takim silnikiem objezdza bez problemu e30 m20b25 o e39 juz nie wspomne -------------------- Bmw E46 M3/E30 cabrio 328i
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 16:01 |