![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 18 May 2010 Skąd: opolskie ![]() |
Witam wszystkich,
wiele się mówi o tuningu TDI (chodzi mi o mechaniczny), jednak mało informacji jest na temat 2.5 TDI tylko 1.9. Zwracam się z pytaniem do ludzi siedzących w temacie już od wielu lat. Co można zaproponować komuś, jak chce z 2.5 V6 TDI wyciągnąć więcej niż sam program? Seryjnie chyba te silniki mają wtryski 216, czy ma sens wymiana samych wtrysków na 230? Jakieś jeszcze wydajniejsze turbo? Wiadomo też, że pompa VP44 jest pewną przeszkodą. Proszę o jakieś opinie na ten temat ![]() Jeśli są jakieś informacje, a nie znalazłem, proszę o link. -------------------- tuning, serwis, diagnostyka TDI
----------------------------------- KUPIĘ AUDI S2!!! ----------------------------------- kontakt PW |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Wybierz sobie jakąś odpowiedź:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=78257 -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 17 April 2005 Skąd: Trójmiasto ![]() |
2,5 tdi v6 sie raczej nie tyka ze wzgledu na hymm "delikatnosc" tych silnikow, w dodatku tak naprawde od 2002roku ( a moze koncowki 2001 nie pameitam dokladnie ) te silniki zostaly na tyle poprawione ze nie sypia im sie masowo walki czy hydraulika. Generalnie odpusc temat bo nie warto w to brnac, 2,5tdi wlasciwie uzytkowany jest fajnym dupowozem i tym powinien pozostac.
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#4
|
![]() |
CYTAT Co można zaproponować komuś, jak chce z 2.5 V6 TDI wyciągnąć więcej niż sam program? zmienić samochód |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 18 May 2010 Skąd: opolskie ![]() |
Heh, dzięki koledzy za zainteresowanie tematem. Generalnie liczyłem na trochę inne odpowiedzi...
Jeśli chodzi o 2.5 TDI to oczywiście opinia nie jest najlepsza, jednak silniki te nie są aż tak złe, jak krąży opinia, odpowiednio serwisowany i użytkowany, da radę wiele przejechać bezawaryjnie. Kiedyś widziałem w Czechach zrobiony 2.5 TDI na ok. 265KM jednak auto mocno przydymiało, więc nie tędy droga. Samym programem można zrobić blisko 200KM ze 150, a żeby takie moce wyciągnąc z 1.9 to już pompa 11 i wtryski 230 conajmniej (ewentualnie hybrydowe pompowtryski jak PD) i do tego oczywiście turbo (chyba, że dysponujemy ARLem). Stąd też pytam czy ktoś próbował coś dłubnąc ponad 200KM z 2.5 TDI. -------------------- tuning, serwis, diagnostyka TDI
----------------------------------- KUPIĘ AUDI S2!!! ----------------------------------- kontakt PW |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Próbowali - teraz latają na 1.9. Jest to dupowozowy silnik. Chcesz, to rób - turbo, wtryski, dolot/wydech - sensu to nie ma najmniejszego. No ale nikt Tobie tego nie zabroni.
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Powiem tak Koloego - odpuść. Przez te silniki jeszcze w serii ludzie płaczą, chyba, że tak bardzo lubisz ten motor i masz zbędny worek pieniędzy.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 June 2008 Skąd: OSTROLEKA ![]() |
Max z tego silnika to 200hp pozniej brakuje paliwa
-------------------- Corsa A c20let ET 12.26
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, kolega się tym trochę interesował, mówił, że po zmianie samych wtrysków na wydajniejsze (ale nie wiem jakie dokładnie) to z 150 na 180KM można podciągnąć, potem jakiś program no i te 200 z groszem było by bezpiecznie, ale co do wytrzymałości tego wszystkiego to nie mam zielonego pojęcia.
Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 18 May 2010 Skąd: opolskie ![]() |
Dzięki koledzy za wasze dzisiejsze odpowiedzi.
chyba, że tak bardzo lubisz ten motor i masz zbędny worek pieniędzy. Lubię te Vki, piękne dźwięki wydają, bardzo elastyczne są, ale zbędnego worka pieniędzy brak ![]() Faktem jest, że te silniki same w serwisowaniu są dużo kosztowniejsze niż wspomniane 1.9 TDI. Próbowali - teraz latają na 1.9. Jest to dupowozowy silnik. Chcesz, to rób - turbo, wtryski, dolot/wydech - sensu to nie ma najmniejszego. No ale nikt Tobie tego nie zabroni. Właśnie turbo, wtryski, a co z pompą? Na ile mocy da rade? Max z tego silnika to 200hp pozniej brakuje paliwa Właśnie o to mi chodzi, to sprawdzona informacja? Też mi się wydaje, że tutaj pompa będzie największym problemem. Witam, kolega się tym trochę interesował, mówił, że po zmianie samych wtrysków na wydajniejsze (ale nie wiem jakie dokładnie) to z 150 na 180KM można podciągnąć, potem jakiś program no i te 200 z groszem było by bezpiecznie, ale co do wytrzymałości tego wszystkiego to nie mam zielonego pojęcia. Pozdrawiam. Z tego co się oreintuje to są tam wtryski 216stki to pewnie chodzi o zmiane na 230stki. Miałem okazję robić A4 AFB i po programie ok. 185KM jeszcze nie mierzona, lata jak wściekła, także generalnie po samym programie to już większość mówi, że to wymiata. Mam akurat możliwość dalszego jej modyfikowania, ale właśnie przeszkodą jest ten motor, tak słynny jako nieudany. Dlatego, założyłem temat, może ktoś już przerabiał i coś podpowie. -------------------- tuning, serwis, diagnostyka TDI
----------------------------------- KUPIĘ AUDI S2!!! ----------------------------------- kontakt PW |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 June 2008 Skąd: OSTROLEKA ![]() |
Jedynym sposobem podlania wiecej paliwa
sa wieksze wtryski spytaj o nie Kowboja -------------------- Corsa A c20let ET 12.26
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
trzeba by sprawdzić jakie otworki maja wersje 150 i 180KM
bo te 216 to sa w 2.5 TDI R5... a tu jest 6 cylindrów, zupełnie inne wtryski, więc otworki pewnie mniejsze 230 nie pasują do V6 ! raczej nie ma tuningowych koncówek ani silnika z którego możnaby dobrać coś większego jezeli ktoś bardzo chce to mozna kupić nowe koncówki z wersji 180 i powiększyć otworki o około 10% - zabieg kosztowny ale tak na szybko to jedyna opcja co pompy to tez raczej kibel ale z workiem kasy mozna wszystko... ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Wed, 01 March 2006 Skąd: Białystok ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 16 March 2007 ![]() |
kojarzę, że kiedyś na forum była na sprzedaż a6 avant 2.5TDI (nie pamiętam, która wersja), ale sprzedający w ogłoszeniu pisał o wymianie seryjnych wałków na sportowe co razem z programem miało dać 220KM
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 06 August 2007 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
podepne sie pod temat ale z troche innym silnikem - chodzi mi o silnik 2.5 tdi R5 ze starszych audi - jak to wyglada jesli chodzi o modzenie tego??
Wlasciwie to jest 1.9 plus jeden cylinder wiec co?? wtryski 230/big IC/ turbo jakie??/ co ze sprzeglem?? jak to wyglada jesli chodzi o ten silnik -------------------- _Obrazek
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, R5 ma takie same wtryski jak 1,9, więc można zamontować nawet 260tki, pompa nie wiem czy jest inna, ale z najmocniejszej Carawelli T4 lub T5, ale tam mogą być pompki.
Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 June 2008 Skąd: OSTROLEKA ![]() |
Stary motor R5 TDI
mechanicznie nie do zajeb..... w T4 wytrzymuje ponad 300hp bez kucia najwiekszym ograniczeniem jest dobranie turbo -------------------- Corsa A c20let ET 12.26
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
stare R5 TDI to inna sprawa... mozna zapodać 230 lub 260 do tego pompa z T5 AHY/AXG seryjnie 110stka i pewnie 250 sie robi lajtowo
trubo mozna dobrać bez problemu... tak jak do każdego silnika np Holseta HX35 na małym żeliwie 12, myslę że w 2,5 TDI byłby dobry na 250-300KM tu mapa na 280KM dla 2.5 TDI target AFR 20, boost prawie 2 Bary, Holste HX35 http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index....mp;map_sel0=113 http://www.squirrelpf.com/turbocalc/graph....;product_id=113 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 06 August 2007 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
dzieki za takie wiesci to teraz trzeba kupic jakies 80coupe i wsadzic tam takie R5
![]() -------------------- _Obrazek
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 ![]() |
a w jakich modelach samochodow był montowany ten starszy 2,5TDI?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 05:49 |