![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 October 2010 Skąd: Lublin ![]() |
Witam, ponieważ mój silnik 1.8T AEB zakończył współpracę po przez brak ciśnienia. Muszę złożyć silnik na nowo. Czytałem gdzieś że na starym bloku 058 można założyć wał z ABF-a i tłoki z 2.0 Tfsi AXX co daje nam pojemność 2.0 Ponieważ większość postów na temat strokera to tematy z przed kilku lat pytanie czy jest jakaś inna droga do zrobienia strokera na starym niskim bloku 058?? Chciałem też zapytać czy jest możliwość założenia samego wału z ABF-a pod seryjne tłoki z AEB czy te tłoki będą za wysokie ??
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Gotowy przepis:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=120137 -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 21 January 2009 ![]() |
tloki beda za wysokie, albo krotsza korba albo nizsze tloki
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 October 2010 Skąd: Lublin ![]() |
Widziałem Marcina projekt na A4 klubie. Mam kilka upierdliwych pytań co do tego projektu jeżeli ktoś może mi poświęcić kilka minut na odpowiedzi. Wał od ABF-a pasuje p&p ?? koło pasowe i koło zębate rozrządu zostaje od AEB ?? Ponoć wał od ADY jest taki sam jak od ABF-a a czy tak samo mocny ?? Od czego zakupić panewki, od AEB ?? Mając tłoki od AXX kto jest mi w stanie zrobić ich obróbkę ( okienko na zawór i odpowiednie CR ) ?? Czy jeszcze jakieś tłoki nadają się do 1.8T z tfsi bo ponoć BWA i BPY są takie same według jednego ze sprzedawców ?? Uszczelkę pod głowicę zakładać od ALT czy jeszcze jakąś inną ??
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 21 January 2009 ![]() |
wal pasuje p&p, obrobka tlokow, pasowanie silnika i dobor panewek robila krasnobrodzka. tloki z wczesnych 2.0 tfsi np axx, cdl, niewykluczone ze bwa i bpy sa identyczne. jezeli wal od ady ma ten sam numer co wal od abf to jest tak samo mocny
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 October 2010 Skąd: Lublin ![]() |
Dzięki za informacje
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 21 January 2009 ![]() |
powyzej 82.5 uszczelka z ALT
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 October 2010 Skąd: Lublin ![]() |
Ktoś wie jakie wyjdzie CR na tłokach tfsi i wale ABF jeżeli zrobię tylko okienko na trzeci zawór bez podebrania z denka tłoka ??
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
10:1 lub kapke wiecej.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 October 2010 Skąd: Lublin ![]() |
Z informacji jakie znalazłem to w TFSI nominalnie jest również CR w okolicy 10:1 Szukałem po katalogach wymiarów tłoka z TFSI - ( wysokość od sworznia do denka tłoka ) ale niestety nic nie znalazłem. U Marcina na zdjęciu wydaje mi się że denko tłoka było podebrane tylko dla uzyskania mniejszego CR natomiast zewnętrzna część denka tłoka jest nieruszana ( wysokość tłoka pozostała nominalna ?? ) Jeżeli tak jest a na rynku są dostępne kute tłoki do TFSI z CR 9:1 i 8.5:1 to zakładając taki tłok wystarczy zrobić okienko na trzeci zawór czy wraz trzeba coś podebrać z tłoka ??
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 21 January 2009 ![]() |
wysokosc tlokow z tfsi jest idealna do zwiekszonego wykorbienia z walu ABF. denko bylo podbierane w celu obnizenia CR wiec przy kutych tlokach tfsi obnizajacych CR jedyne co zostaje to wyciecie okienka.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Ale po co kupować tłoki kute do tfsi jak mozna kupic kute tłoki do 2.0 20v które juz to wycięcie maja. Czysty debilizm.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 October 2010 Skąd: Lublin ![]() |
Tłoki od 2.0 20V ALT mają sworzeń 19mm a ja mam na półce kute korby na sworzeń 20mm. Poza tym zakładając tłoka od wolnossącego wraz muszę zebrać w denka tłoka bo będzie za duże CR
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produk...15507-tlok.html |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Pamietasz co napisałeś 2 posty wyżej czy skleroza?
CYTAT Jeżeli tak jest a na rynku są dostępne kute tłoki do TFSI z CR 9:1 i 8.5:1 to zakładając taki tłok wystarczy zrobić okienko na trzeci zawór czy wraz trzeba coś podebrać z tłoka ?? Wiec pytam po co kupować kute tłoki do tfsi jak można kupic kute tłoki do strokera 2.0 20vT? W dupie mam jakie sa tłoki w serii w ALT. Pisałeś o kutych wiec pisze o kutych. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 October 2010 Skąd: Lublin ![]() |
Jak już pisałem problem polega na tym że mam już kutą korbę na sworzeń 20mm a zwykłe czy też kute tłoki z 2.0 20v mają sworzeń 19mm...
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Sa na sworzniu 20mm tez - Np. Rafala poprzedni silnik. Typowe customy do strokerow - a właściwie nie customy tylko juz są in Stock. Np. U kidzia sie dowiedz.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Jak już pisałem problem polega na tym że mam już kutą korbę na sworzeń 20mm a zwykłe czy też kute tłoki z 2.0 20v mają sworzeń 19mm... Ale co to za problem tulejki sworznia zmienić w korbie ? -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
staramy się trzymać na półce takie tłoki na strokera średnicy 82.50 mm:
http://re5pect.pl/kute-tloki-supertech-aud...er-92-8-mm.html od ręki mamy także uszczelki głowicy 83.80 mm. i 1.4 mm grubości. -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 31 December 2010 Skąd: pomorskie ![]() |
Moge miec kute korby na sworzen 19 mm z arp w komplecie w dobrej kasie
![]() -------------------- Szukasz wtrysków? Zapraszam ;)
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Moge miec kute korby na sworzen 19 mm z arp w komplecie w dobrej kasie ![]() I po co mu kolejne korby do kompletu ? Kuta korba z krainy ryżu czy pod sworzeń 19mm czy 20mm to jest fizycznie ta sama korba z inaczej obrobioną tulejką sworznia ![]() Jakie się tłoki trafią tak zmienić tuleje zapomnieć o temacie . -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 05:57 |