Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: 1.8T stroker na starym bloku
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
Stron: 1, 2
Pawel_M
Witam, ponieważ mój silnik 1.8T AEB zakończył współpracę po przez brak ciśnienia. Muszę złożyć silnik na nowo. Czytałem gdzieś że na starym bloku 058 można założyć wał z ABF-a i tłoki z 2.0 Tfsi AXX co daje nam pojemność 2.0 Ponieważ większość postów na temat strokera to tematy z przed kilku lat pytanie czy jest jakaś inna droga do zrobienia strokera na starym niskim bloku 058?? Chciałem też zapytać czy jest możliwość założenia samego wału z ABF-a pod seryjne tłoki z AEB czy te tłoki będą za wysokie ??
Mis
Gotowy przepis:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=120137
marcindlug
tloki beda za wysokie, albo krotsza korba albo nizsze tloki
Pawel_M
Widziałem Marcina projekt na A4 klubie. Mam kilka upierdliwych pytań co do tego projektu jeżeli ktoś może mi poświęcić kilka minut na odpowiedzi. Wał od ABF-a pasuje p&p ?? koło pasowe i koło zębate rozrządu zostaje od AEB ?? Ponoć wał od ADY jest taki sam jak od ABF-a a czy tak samo mocny ?? Od czego zakupić panewki, od AEB ?? Mając tłoki od AXX kto jest mi w stanie zrobić ich obróbkę ( okienko na zawór i odpowiednie CR ) ?? Czy jeszcze jakieś tłoki nadają się do 1.8T z tfsi bo ponoć BWA i BPY są takie same według jednego ze sprzedawców ?? Uszczelkę pod głowicę zakładać od ALT czy jeszcze jakąś inną ??
marcindlug
wal pasuje p&p, obrobka tlokow, pasowanie silnika i dobor panewek robila krasnobrodzka. tloki z wczesnych 2.0 tfsi np axx, cdl, niewykluczone ze bwa i bpy sa identyczne. jezeli wal od ady ma ten sam numer co wal od abf to jest tak samo mocny biggrin.gif
Pawel_M
Dzięki za informacje biggrin.gif Jeszcze tylko dopytam z uszczelką pod głowicę. Pod tłoki z Tfsi brać od 2.0 ALT czy jest jakieś inne lepsze rozwiązanie ??
marcindlug
powyzej 82.5 uszczelka z ALT
Pawel_M
Ktoś wie jakie wyjdzie CR na tłokach tfsi i wale ABF jeżeli zrobię tylko okienko na trzeci zawór bez podebrania z denka tłoka ??
guzior
10:1 lub kapke wiecej.
Pawel_M
Z informacji jakie znalazłem to w TFSI nominalnie jest również CR w okolicy 10:1 Szukałem po katalogach wymiarów tłoka z TFSI - ( wysokość od sworznia do denka tłoka ) ale niestety nic nie znalazłem. U Marcina na zdjęciu wydaje mi się że denko tłoka było podebrane tylko dla uzyskania mniejszego CR natomiast zewnętrzna część denka tłoka jest nieruszana ( wysokość tłoka pozostała nominalna ?? ) Jeżeli tak jest a na rynku są dostępne kute tłoki do TFSI z CR 9:1 i 8.5:1 to zakładając taki tłok wystarczy zrobić okienko na trzeci zawór czy wraz trzeba coś podebrać z tłoka ??
marcindlug
wysokosc tlokow z tfsi jest idealna do zwiekszonego wykorbienia z walu ABF. denko bylo podbierane w celu obnizenia CR wiec przy kutych tlokach tfsi obnizajacych CR jedyne co zostaje to wyciecie okienka.
guzior
Ale po co kupować tłoki kute do tfsi jak mozna kupic kute tłoki do 2.0 20v które juz to wycięcie maja. Czysty debilizm.
Pawel_M
Tłoki od 2.0 20V ALT mają sworzeń 19mm a ja mam na półce kute korby na sworzeń 20mm. Poza tym zakładając tłoka od wolnossącego wraz muszę zebrać w denka tłoka bo będzie za duże CR

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produk...15507-tlok.html
guzior
Pamietasz co napisałeś 2 posty wyżej czy skleroza?

CYTAT
Jeżeli tak jest a na rynku są dostępne kute tłoki do TFSI z CR 9:1 i 8.5:1 to zakładając taki tłok wystarczy zrobić okienko na trzeci zawór czy wraz trzeba coś podebrać z tłoka ??

Wiec pytam po co kupować kute tłoki do tfsi jak można kupic kute tłoki do strokera 2.0 20vT? W dupie mam jakie sa tłoki w serii w ALT. Pisałeś o kutych wiec pisze o kutych.
Pawel_M
Jak już pisałem problem polega na tym że mam już kutą korbę na sworzeń 20mm a zwykłe czy też kute tłoki z 2.0 20v mają sworzeń 19mm...
guzior
Sa na sworzniu 20mm tez - Np. Rafala poprzedni silnik. Typowe customy do strokerow - a właściwie nie customy tylko juz są in Stock. Np. U kidzia sie dowiedz.
GrzesiekK.
CYTAT(Pawel_M @ Thu, 03 Sep 2015 - 08:09) *
Jak już pisałem problem polega na tym że mam już kutą korbę na sworzeń 20mm a zwykłe czy też kute tłoki z 2.0 20v mają sworzeń 19mm...


Ale co to za problem tulejki sworznia zmienić w korbie ?
kidzio_r5gtt
staramy się trzymać na półce takie tłoki na strokera średnicy 82.50 mm:
http://re5pect.pl/kute-tloki-supertech-aud...er-92-8-mm.html

od ręki mamy także uszczelki głowicy 83.80 mm. i 1.4 mm grubości.
kkkacper
Moge miec kute korby na sworzen 19 mm z arp w komplecie w dobrej kasie wink.gif
GrzesiekK.
CYTAT(kkkacper @ Thu, 03 Sep 2015 - 16:37) *
Moge miec kute korby na sworzen 19 mm z arp w komplecie w dobrej kasie wink.gif


I po co mu kolejne korby do kompletu ? Kuta korba z krainy ryżu czy pod sworzeń 19mm czy 20mm to jest fizycznie ta sama korba z inaczej obrobioną tulejką sworznia smile.gif

Jakie się tłoki trafią tak zmienić tuleje zapomnieć o temacie .
kkkacper
Po co ten offence od razu? wink.gif i nie wszystko pochodzi z krainy ryzu kolego..
GrzesiekK.
CYTAT(kkkacper @ Thu, 03 Sep 2015 - 20:15) *
Po co ten offence od razu? wink.gif i nie wszystko pochodzi z krainy ryzu kolego..



Nie offence tylko po co proponować komuś coś co już ma. Z krainą ryżu mało ważne czy korba z niej czy nie, ale korba 144mm długości taka jak w 1.8T siedzi w bardzo wielu silnikach włącznie z francuzami i innymi wynalazkami, normalne jest że producent robi odkuwkę i obrabia ją tak żeby potem tylko "żonglować" tulejką na sworzniu zależy pod jaki silnik ma być korba sprzedana. Twoja propozycja brzmiała w stylu "złapałem kapcia kupię nowe auto" więc i adekwatnie ją skwitowałem.


Peace ...


Do Pawła: jak będziesz składał już na gotowo silnik, włóż tylko jeden komplet tłok+korba i sprawdź czy Ci płaszcz tłoka w dolnym położeniu nie dotyka do dyszy natrysku oleju na denko.
guzior
I trzeba ostro chorcowac blok szlifierka prosta tongue.gif

PS. Wiedziałem ze u Jacka będzie:)
kkkacper
Grzesiu taki jestes fajny i taki madry.. az nie wiem co powiedziec na ta rozlegla analize mojej wypowiedzi wink.gif tylko dzieki ludziom takim jak Ty to forum jeszcze istnieje.. dziekujemy!

Koncze off top..
Pawel_M
quzior nie wiedziałem że kuty tłok z 2.0 20v ma sworzeń 20mm, dzięki za cenną uwagę

GrzesiekK. Mogę wymienić tulejki sworznia ale po co ?? Nie po to kupiłem korby 20 żeby teraz robić 19 wink.gif

Re5pect przedstawił mi dzisiaj ciekawą ofertę i zapewne u nich zakupię tłoki. Pytanie tylko jaki rozwiert jest w stanie znieść stary blok 058 ?? Do wyboru mam 82.5 / 83 / 83.5
marcindlug
tam jest sporo miesa, 83 bedzie git
Pawel_M
Ma ktoś doświadczenie z tłokami Supertech ?? Jakie robić pasowanie przy założeniu że auto jest do upalania na co dzień. Producent podaje pasowanie min 0,07mm ja przeważnie robiłem o 0,01mm większe od tego co podaje producent ale to przy seryjnych tłokach...
guzior
Pamiętaj zeby wziac na tych mocniejszych droższych sworzniach.
Tomek89
wkładałem w inny wóz i silnik co prawda, ale 8 setek będzie git smile.gif
GrzesiekK.
A ja będę się upierał pasowanie jak podaje producent i chłodniejszy termostat smile.gif
Pawel_M
quzior jeżeli masz na myśli sworznie ze stali H13 to takie posiadam.

GrzesiekK. Producent podaje że 0,07mm jest to minimum więc te dodatkowe 0,01mm myślę żeby dołożyć tak dla bezpieczeństwa. Może to i mylne rozumowanie z mojej strony ale póki co nie doszukałem się pewnych informacji popartych praktyką że przy minimalnym pasowaniu jest ok. Nie ukrywam że wolę zrobić minimalnie luźniej niż za chwilę mam rozbierać motor jeszcze raz :/

guzior
Ja do żeliwa tez dodaje setkę.
GrzesiekK.
CYTAT(Pawel_M @ Thu, 17 Sep 2015 - 23:31) *
quzior jeżeli masz na myśli sworznie ze stali H13 to takie posiadam.

GrzesiekK. Producent podaje że 0,07mm jest to minimum więc te dodatkowe 0,01mm myślę żeby dołożyć tak dla bezpieczeństwa. Może to i mylne rozumowanie z mojej strony ale póki co nie doszukałem się pewnych informacji popartych praktyką że przy minimalnym pasowaniu jest ok. Nie ukrywam że wolę zrobić minimalnie luźniej niż za chwilę mam rozbierać motor jeszcze raz :/



Wytłumaczę Ci o co mi dokładnie chodziło z moim wywodem. Jak wiesz pasowanie zmienia się wraz z temperaturą, mocne wyczynowe silniki buduje się na temp. pracy 75-80 stopni płynu a wtedy pasowanie się ciut zmienia na luźniejsze niż dla seryjnego słupka. Osobiście siedzę bardziej w temacie mocnych silników N/A a te stara szkoła mówi budować na temperatury pracy jakie podałem, raz że masz chłodniejszą trochę głowicę więc ładunek dostarczany do komory spalania jest mniej ogrzewany, dwa masz chłodniejszy blok więc więcej ciepła odbierane z płaszcza tłoka przed cyklem pracy, trzy wg. termodynamiki im większa różnica temperatur przed cyklem i po cyklu pracy tym wyższa sprawność silnika, cztery im chłodniej i lepsze chłodzenie tłoków tym mniejsze straty mechaniczne wewnętrzne silnika (oczywiście wszystko z głową). Wysoka temperatura pracy silnika to głównie wymysł ekologiczny - lepiej/czyściej się dopalają mieszanki, chłodniejszy o 10 stopni silnik potrafi oddać nawet pare % większą moc.

Może lepiej właśnie w ten sposób podejść do tematu i zostawić sobie otwartą furtkę, bo jak zrobisz luźno na 90 stopni to już potem w dół nie zejdziesz.
Endriu250588
By nie zakładać nowego tematu a nie zmieniać treści to zapytam o pewną rzecz. Mam słupek AGU są nowe korby i pierścienie oraz tłoki z AEB, ale jest też pomysł na zmianę tłoków na BWA gdyż na gładziach cylindrów w GMP jest wyczuwalny pod palcem próg. Co z tym zrobić zakładać czy rozwiercać pod tłoki z BWA ??
GrzesiekK.
CYTAT(Endriu250588 @ Mon, 19 Oct 2015 - 18:11) *
By nie zakładać nowego tematu a nie zmieniać treści to zapytam o pewną rzecz. Mam słupek AGU są nowe korby i pierścienie oraz tłoki z AEB, ale jest też pomysł na zmianę tłoków na BWA gdyż na gładziach cylindrów w GMP jest wyczuwalny pod palcem próg. Co z tym zrobić zakładać czy rozwiercać pod tłoki z BWA ??




Jak na górze masz próg to na dole masz w gratisie jeszcze owal smile.gif wiesz co z tym zrobić.
Endriu250588
Teraz mam pewność co zrobić bo jeśli bym chciał zakładać to co mam to musiałbym wstawiać nowe tuleje a gość mi powiedział 1 tyś, w takim wypadku chyba lepiej będzie dać tłoki od AXX lub BWA rozwiercić to co mam + honowanie i zobaczymy co wyjdzie tongue.gif Dzięki za zarys GrzesiekK.
Pawel_M
Jak już zakładasz większe tłoki to załóż też wał z większym wykorbieniem i będzie 2.0 biggrin.gif
marcindlug
tloki z axx sa nizsze od seryjnych tlokow wiec musi byc wal z wiekszym wykorbieniem lub dluzsze korbowody
GrzesiekK.
CYTAT(marcindlug @ Tue, 27 Oct 2015 - 06:18) *
tloki z axx sa nizsze od seryjnych tlokow wiec musi byc wal z wiekszym wykorbieniem lub dluzsze korbowody


Ile niższe?
Pawel_M
Tłoki są niższe o 3,1mm. AEB od osi sworznia do denka ma 32,7mm a tłoki z AXX, BWA, BPY 29,6mm. Tłoki z 2.0 20v ALT również mają wysokość 29,6mm i nie trzeba robić w nich okienka na trzeci zawór zakładając to do 1.8T
mss
Tylko jak z wytrzymałością takich tłoków z ALT? Ktoś testował?
Endriu250588
Moim zdanie powinny dać radę w 300+ , ale niech się wypowiedzą inni którzy możne i mają takie.
Pawel_M
Jakie świece założyć do tego 2.0 AEB ?? do tej pory jeździłem na F5DPOR - nadal taką świecę stosować czy założyć coś innego ??

Druga sprawa to jakie powinienem założyć oringi do wtrysków 0280155968. Założyłem nowe oringi Erlinga 893.889 ( Audi 035906149A ) i było wszystko ok dopóki silnik traktowałem delikatnie. Dzisiaj pojeździłem na większym doładowaniu i auto łapie lewe powietrze właśnie przez oringi. Czy tam nie powinny być czasem inne ?? Wymiar oem do AEB to 7,52x3,53mm

GrzesiekK.
Jak wygląda świeca, zwłaszcza sam izolator i szczyt elektrody? Wtedy coś będzie można powiedzieć czy potrzebujesz zimniejszej czy nie, ale dla spokoju ten jeden stopień w dół zejdź z ciepłotą, za ciepła świeca może Ci powodować samozapłon mieszanki na powierzchni izolatora i problemy ze stukowym. Z oringami podjedź sobie na Kawią do KAMI i dobierz grubsze, wciśnij na smarowidło jakieś w kolektor i już.
Pawel_M
CYTAT(GrzesiekK. @ Sun, 29 Nov 2015 - 19:39) *
Jak wygląda świeca, zwłaszcza sam izolator i szczyt elektrody? Wtedy coś będzie można powiedzieć czy potrzebujesz zimniejszej czy nie, ale dla spokoju ten jeden stopień w dół zejdź z ciepłotą, za ciepła świeca może Ci powodować samozapłon mieszanki na powierzchni izolatora i problemy ze stukowym. Z oringami podjedź sobie na Kawią do KAMI i dobierz grubsze, wciśnij na smarowidło jakieś w kolektor i już.


Oringi zakupiłem dzisiaj w Kami. Co do świecy to wygląda jak przypuszczałem ( czarny nalot tak jak przy świecy za zimnej ) zapewne jest to spowodowane brakiem korekty softu po zwiększeniu pojemności i dodatkowej modyfikacji wałka rozrządu
MisioLBN
Odswiezam. Korba z 1.8t na 20mm pasuje z tlokami aax i walem tfsi?
Pawel_M
Wał z tfsi nie pasuje do starego bloku tylko do bloku 06A
Grabekwwy
CYTAT(MisioLBN @ Sat, 09 Mar 2019 - 09:22) *
Odswiezam. Korba z 1.8t na 20mm pasuje z tlokami aax i walem tfsi?



pasuje.
Mam w swoim s3 tak zrobione.
Kefirsky
Skoro wał u Ciebie pasuje...to nie pasuje do starego bloku.
Pawel_M
S3 miało blok 06A a stary blok to 058, dlatego u Ciebie pasuje.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.