Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> zwiększenie mocy w e90 320d 163KM, da się przekroczyć 200KM?
As_
post Fri, 16 Jul 2010 - 10:37
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





Jak w temacie czy w tym silniku (M47N2) da się zrobić coś więcej niż 190-200KM i ~410Nm?
Ile w tym samochodzie zniesie seryjne sprzęgło?




--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 16 Jul 2010 - 10:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
luki-TDI
post Fri, 16 Jul 2010 - 11:28
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sat, 04 December 2004
Skąd: Stary Sącz/Kraków





Na dłuższą mete 400nm to taka bezpieczna granica dla tego sprzęgła. Żeby zrobić wiecej trzeba wzmocnić sprzegło i wymienić turbosprężarkę w celu uzyskania 240-250km do tego wydech.Seryjny intercooler przy mocy 195km chłodził znakomicie 10-15C więcej od otoczenia.


--------------------
Modyfikacje mechaniczne i elektroniczne silników spalinowych, Hamownia Rototest 4x4, ECUTEK
W ofercie posiadamy układy wydechowe MG Motorsport, układy zawieszeń i hamulców.
Stary Sącz ul. Węgierska 12e kom. 793-599-009
Ostrowiec Świętokrzyski ul. Wiosenna 12 kom.606-659-392
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobik
post Fri, 16 Jul 2010 - 13:45
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Wrocek





te parametry sa jak najbardziej do osiągnięcia, nie wiem skąd jesteś ale ja polecam Compsport


--------------------
Jetronik employee

>>Tu byłem<<
Ninja

EVO(A Honda Hunter & V8 Eater)


<b>[url=http://www.srtw.pl/portal.php:27mqq1nl]Streetracing Team Wrocław[/url:27mqq1nl]</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Fri, 16 Jul 2010 - 19:32
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





..ostatni zrobiliśmy 4 szt....przy niezbyt agresywnym modzie wychodzą całkiem fajnie..przy DPF programik troszkę inny..ale podobne efekty..tutaj wykresiki:






..ten drugi to jakiś belgijski przypadek...obcięty w serii


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Fri, 16 Jul 2010 - 20:21
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





CYTAT(G-CSheko @ Fri, 16 Jul 2010 - 19:32) *
..ostatni zrobiliśmy 4 szt....przy niezbyt agresywnym modzie wychodzą całkiem fajnie..przy DPF programik troszkę inny..ale podobne efekty..tutaj wykresiki:



swietnie tylko żaden z nich nie ma powyżej 200KM a o to pytałem


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Fri, 16 Jul 2010 - 21:43
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





jeden miał.tylko wykresu nie znalazłem tongue.gif
...poza tym można zrobić ponad 200...ale różnica 195 a 210 nie jest powalająca...za to dla ukł. zasilania i ori turbinki zaczyna być zasadnicza...poza tym wszystkie robione były przy 30-stu paru st. C ( na hamowni pod 40!!)...więc nawet biorąc korektę DIN...wyniki nie są całkiem adekwatne...po schłodzeniu IC wywalały ponad 200 (choć ogólnie są dość skuteczne w e90)...
...chcesz więcej..hmm ok. ale nie narzekaj potem że turbinka popłynęła tongue.gif ..myślę że kazdy "normalny" tjuner powie Ci to samo...to są po prostu optymalne wyniki...powiedział bym nawet że dość mocne..


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Fri, 16 Jul 2010 - 22:13
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





CYTAT(G-CSheko @ Fri, 16 Jul 2010 - 21:43) *
...chcesz więcej..hmm ok. ale nie narzekaj potem że turbinka popłynęła tongue.gif ..myślę że kazdy "normalny" tjuner powie Ci to samo...to są po prostu optymalne wyniki...powiedział bym nawet że dość mocne..



To że da się zrobić 190-200 to wiem bo w każdej tabeli przyrostów są takie liczby.
W VAGu na gt22 bez problemu robi się 230KM. Takich samochodów jest masa. Pytanie czy da się (co trzeba zrobić) w bmw zeby miec tyle? Intercooler, turbo, wtryski, chłodnica oleju? Co wytrzyma a co trzeba poprawić. Jeżeli okaże się że na te 200KM trzeba 2tysie a na 230KM 12 tysi to oczywiscie nie ma to sensu.



--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Fri, 16 Jul 2010 - 22:40
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





...praktycznie dla 230 wystarczy turbinka...bo ukł. wtryskowy wydoli...ale biorąc pod uwagę pogodę jaką mamy ostatnio...wypadało by pomyśleć o zwiększeniu chłodzenia oleju...i dolotu...bo przy org. fmic teraz potrafi być 60st....a to już będzie lekko 5...6tys...trzeba to jeszcze złożyć do kupy i zestroić...można jeszcze troszkę pomodzić...a 250 będzie...i wtedy 12 klocków będzie akurat tongue.gif


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Pablo vel 2hot_*
post Fri, 16 Jul 2010 - 22:43
Post #9









CYTAT(bobik @ Fri, 16 Jul 2010 - 13:45) *
te parametry sa jak najbardziej do osiągnięcia, nie wiem skąd jesteś ale ja polecam Compsport


Jak jesteś z ok. Kraków / Wrocław to śmigaj do Patryka. Na pewno zrobi tak, że będziesz zadowolony. Odnośnie tych parametrów co podałeś
jedna kwestia jest pewna. Program powinna przygotować lub wgrać "odpowiednia" firma, bez testów i eksperymentów smile.gif Sam wybierasz czy
idziesz dalej z modyfikacjami czy też pozostajesz na tym co przygotował tuner i śmigasz bezproblemowo następne 50 czy 100.000km.

Sprawdzałem u Nas Stage 2, który wgrywaliśmy i ma następujące parametry po modzie - 420nm/200km + usunięcie Vmax.

Pozdrawiam,

Paweł

Go to the top of the page
 
+Quote Post
luki-TDI
post Fri, 16 Jul 2010 - 22:44
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sat, 04 December 2004
Skąd: Stary Sącz/Kraków





Napisałem co trzeba wymienić by uzyskać moc rzedu 240-250km: turbo+wydech plus możliwie intercooler. Jest to mniejsza kwota niż 12tys. "As tdi" za bardzo zwracasz uwagę na wyniki w tabelach, podany jest max moment i max moc w danym punkcie obrotów silnika, nie widząc całej charakterystyki zrobionej po modzie nie możesz porównywać 190-200km z 230,240 czy 250km gdzie auto całkowicie inaczej przyspiesza, zmienia się również elastyczność w dolnym zakresie obrotów co ma ogromny wpływ w wygodnym poruszaniu się na codzień.


--------------------
Modyfikacje mechaniczne i elektroniczne silników spalinowych, Hamownia Rototest 4x4, ECUTEK
W ofercie posiadamy układy wydechowe MG Motorsport, układy zawieszeń i hamulców.
Stary Sącz ul. Węgierska 12e kom. 793-599-009
Ostrowiec Świętokrzyski ul. Wiosenna 12 kom.606-659-392
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Pablo vel 2hot_*
post Sat, 17 Jul 2010 - 09:37
Post #11









CYTAT(luki-TDI @ Fri, 16 Jul 2010 - 22:44) *
Napisałem co trzeba wymienić by uzyskać moc rzedu 240-250km: turbo+wydech plus możliwie intercooler. Jest to mniejsza kwota niż 12tys. "As tdi" za bardzo zwracasz uwagę na wyniki w tabelach, podany jest max moment i max moc w danym punkcie obrotów silnika, nie widząc całej charakterystyki zrobionej po modzie nie możesz porównywać 190-200km z 230,240 czy 250km gdzie auto całkowicie inaczej przyspiesza, zmienia się również elastyczność w dolnym zakresie obrotów co ma ogromny wpływ w wygodnym poruszaniu się na codzień.


Użytkownik sam się musi przekonać, nie ma co pisać w nieskończoność, ponieważ słowa nigdy tego nie przekażą. Ogólnie masz mieć banana na twarzy i tyle, czy to będzie 200 czy 250 nie ma znaczenia, ponieważ jest to wartość umówmy się względna i ważna dla tunera a Tobie poprawia samopoczucie. Lepiej liczyć to w ten sposób, że na dystansie 1km
osiagniesz np.: 220 czy 240km/h.

Pozdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Sat, 17 Jul 2010 - 13:07
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





...no i to brzmi najciekawiej...
...tak naprawdę z wykresów można wyczytać kiedy autko przyspiesza najlepiej...jest to pole powierzchni pod wykresem mocy obrotów użytkowych...czyli zawartych po między zmianami biegów
..albo inną przydatna funkcją niektórych hamowni jest pomiar średniej mocy i momentu...


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Pablo vel 2hot_*
post Sat, 17 Jul 2010 - 17:08
Post #13









CYTAT(G-CSheko @ Sat, 17 Jul 2010 - 13:07) *
...no i to brzmi najciekawiej...
...tak naprawdę z wykresów można wyczytać kiedy autko przyspiesza najlepiej...jest to pole powierzchni pod wykresem mocy obrotów użytkowych...czyli zawartych po między zmianami biegów
..albo inną przydatna funkcją niektórych hamowni jest pomiar średniej mocy i momentu...


Reasumując jednym zadaniem - Moc mocy nie równa czyt. dalej Koń mechaniczny cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Thu, 22 Jul 2010 - 12:05
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





Moc mocy nie równa OK.
Więc pytanie jak wypadnie e90 320d po dobrym programie (ale bez dodatkowych modów typu turbo, cooler) vs seryjny e46 330d (204KM) i e46 325i


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majkitdi
post Thu, 22 Jul 2010 - 12:47
Post #15


Frequent User
Dołączył: Fri, 04 July 2008





nie wiem jak z e46 325i ale z 330d 204ps nie masz szans. te silniki w wiekszosci maja ~220ps bo to ta sama konstrukcja co 530d e60 218PS. no chyba ze sie myle to niech mnie ktos poprawi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Thu, 22 Jul 2010 - 21:08
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





te same ale E60 ma soft seryjny, który daje wiecej Nm w dolnym zakresie obrotów


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bad_Boy
post Fri, 13 Aug 2010 - 01:16
Post #17


Frequent User
Dołączył: Sat, 09 April 2005
Skąd: Germany





ca sadzicie o tym wykresie ?-



--------------------
Internet is my world, BMW is my car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-CSheko
post Fri, 13 Aug 2010 - 01:23
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 July 2010
Skąd: Kraków





..no to ja też dorzucę... dzisiejsze troszkę ponad 200KM cool.gif


--------------------
Stinger 3.3t 480+
_https://www.facebook.com/GCSTuning
wypożycz F RS 3 już od 450zł. :)
_https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zoltar
post Fri, 13 Aug 2010 - 07:28
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Gdańsk





Z serii 177 to raczej żadna filozofia i normalny przyrost, szkoda, że każdy wykres jest idealnie gładki

Bad Boy jest dobrze, bez zbędnego żyłowania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_B230FT_*
post Fri, 13 Aug 2010 - 10:59
Post #20









Mi wychodza bez problemu mniej wiecej tak:



Heko wez ta zolta hybryde z avatara bo to naprawde wstyd biggrin.gif (mysle o GT poskladanym z taczki i hulajnogi)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 21 July 2025 - 07:28