Shoutbox 0 nowych PW 


 
Closed TopicStart new topic
> zapalajaca sie kontrolka ESP w TDI
Jopasek
post Sun, 28 Jun 2009 - 16:20
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 28 June 2009
Skąd: Uć / NL





Witam jestem nowy!
Na początek dodam ze korzystałem z szukajki i żaden z tematów nie pasował do moich problemów.
Mam dość poważny problem, że podczas jazdy zapala się kontrolka (pomarańczowa) na wyświetlaczu ESP i silnik przechodzi tak jak by w stan awaryjny (wyczuwalna jest inna praca silnika). Nie da się jej wyłączyć na desce(w Passacie mam przycisk włączania i wyłączania ESP), tylko z kluczyka po ponownym odpaleniu auta. Zwróciłem uwagę że dzieje się to najczęściej latem (zimą bardzo sporadycznie) gdy temperatura w cieniu jest ok 18st Celsiusza (klimatronic pokazuje tak) i na ciepłym silniku(najczęściej), nie ważne jest już czy stoję czy jadę w każdym momencie może się zapalić, nie mam pojęcia na co zwrócić uwagę, są dni ze włącza się jadąc od świateł do świateł a są dni że raz się zapali (po ponownym zapaleniu nie ma) a czasem nawet wcale się nie zapali.
Ostatnio (2dni temu) zapalała się co chwila zrobiłem parę testów stąd te moje wyniki.
A i jeszcze jeden: jak jechałem tak ze prawie nie włączało się turbo (obroty do 1200 tak mniej więcej) to kontrolka się nie zapaliła, ale przy 60km/h miałem już 6 bieg.
W aucie mam zmienioną moc na 160km i 360Nm robione było to jeszcze za czasów "niemca"(przez poprzedniego właściciela), nie wiem jak i czy na pewno dobrze...
Byłem kiedyś(sierpień ´08 ) na komputerze u znajomego powiedział ze to chyba wina źle zrobionego czipa("chu**wa mapa wgrana") i turbina przeładowywana zostaje, pojechałem do niego zimą(luty ´09) jak nie zapalała się kontrolka powiedział ze pompki nie równo pracują i to może być przyczyną, już sam nie wiem gdzie szukać przyczyny.
Naczytałem się na różnych forach różnych porad, może zawór ERG (tak chyba się to pisze) przydało by się wyczyścić?
Mój nadworny mechanik powiedział ze turbina minimalnie olej bierze ale to "normalne" dla 240tys na liczniku. Ale nie dolewam miedzy wymianami wcale!
Proszę pomnóżcie gdzie szukać przyczyny?
Samochód:
B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AVF)
Rok: 2002
Pewnie bez vaga się nie obejdzie ale ja za bardzo nie wiem jak i gdzie szukać tego w vagu, dodam ze kabel mam i podłączałem ale nie wiem gdzie szukać tej przyczyny, może jakieś instrukcje? Gdzie w co wejść co zobaczyć?
POMOCY!!
Pozdrawiam Marcin!

Ten post został edytowany przez Jopasek: Mon, 29 Jun 2009 - 16:16
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 28 Jun 2009 - 16:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
andrzejrs
post Sun, 28 Jun 2009 - 22:15
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Thu, 22 September 2005
Skąd: (Wielkopolska)





bez diagnostyki nic nie zdziałasz.jak sie nie znaszto oddaj do fachowca.


--------------------
Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomaszz
post Mon, 29 Jun 2009 - 09:20
Post #3


User
Dołączył: Thu, 21 April 2005
Skąd: Wawa





I nie możliwe jest, że masz AWX! Jak masz 6 biegów to tylko AVF. Co do problemu to dostałeś odpowiedź wyżej ewentualnie możesz zwrócić uwagę na czujniki ABS w kołach, możliwe, że któryś wymaga przeczyszczenia.


--------------------
O3 1.8 TSI + Monterey 3.1 LTD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jopasek
post Mon, 29 Jun 2009 - 13:10
Post #4


Rookie
Dołączył: Sun, 28 June 2009
Skąd: Uć / NL





CYTAT(andrzejrs @ Sun, 28 Jun 2009 - 22:15) *
bez diagnostyki nic nie zdziałasz.jak sie nie znaszto oddaj do fachowca.

Poradzisz jakiegoś dobrego fachowca w okolicach łódź...

CYTAT(Tomaszz @ Mon, 29 Jun 2009 - 09:20) *
I nie możliwe jest, że masz AWX! Jak masz 6 biegów to tylko AVF. Co do problemu to dostałeś odpowiedź wyżej ewentualnie możesz zwrócić uwagę na czujniki ABS w kołach, możliwe, że któryś wymaga przeczyszczenia.


przedni prawy był wymieniony, lewy i tynie stare ale do tylnych nie wiem jak się dobrać, ktoś poradzi jak wymontować czujniki z tylnych kół?

I może powie mi ktoś czemu zapala się ten czujnik tylko w ciepłe dni tak to, wydaje mi się (może źle) ze jak to czujnik to nie ważne jaka temperatura jest na zewnątrz ?

Silnik AVF sorry pomyłka mała...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
staszek 1
post Tue, 30 Jun 2009 - 00:18
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: zakopane





Jopasek a na vagu jakies bledy wywala ? ja jak mialem blad na silniku ( zaslepilem egr i przeplywka za duzo pokazywala) to mi tez zaswiecala sie kontrolka trakcji ( abs dziala) , po odetkaniu egr-a juz sie nie swieci i nie lapie bledow . Wczesniej jak jechalem z jednolita predkoscia to lapal blad ( cos tam z moca sie wyswietlalo juz nie pamietam) .


--------------------
Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Wed, 01 Jul 2009 - 13:19
Post #6


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





Mój ojciec miał dokładnie to samo w Sharanie 02' (AUY - 115KM PD).
Wszystko OK dopóty, dopóki nie zapaliła się kontrolka ESP. Wtedy silnik słabł. Wszystko wracało do normy po ponownym uruchomieniu silnika.

Samochód trafił wtedy do ASO.
Diagnoza: przebicie w instalacji silnika, w części sterującej wtryskami.
Naprawa: wymiana wiązki - koszt ~800zł.

Pomogło. Problem już się więcej nie pojawił.


Oczywiście pozostaje pytanie, czy od ASO usłyszeliśmy prawdę. Mogli wymienić jakiś przekaźnik za 50 zł a skasować 800 za wymianę wiązki :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 05:26