![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 January 2010 ![]() |
czy płyn hamulcowy po zagotowaniu nadaje się do wymiany?
objawy zagotowania: miękki pedał hamluca, bezpośrednio po bardzo, po schłodzeniu mniej, ale mimo wszystko wyczuwalnie miększy niż wcześniej płyn DOT 5 lub 5.1, świeży - wymieniony w grudniu'09 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Nie zastanawiaj się tylko wymieniaj.Cena płynu jest śmiesznie niska w stosunku do konsekwencji jakie można ponieść oszczedzając na jego wymianie.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 January 2010 ![]() |
to nie jest takie proste, bo płyn się zagotował po jakichś 2 km próby sportowej;
dlatego nie chodzi o 1 wymianę tylko o wiele potencjalnych wymian |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 23 April 2009 Skąd: z lasu ![]() |
Jakie masz tarcze i klocki? Jeśli w miarę porządne to pomyśl nad swapem większych tarcz, bo raczej dziać się tak nie powinno, szczególnie po 2 km, a problemy z hamulcami odbierają wszelką przyjemność z jazdy.
-------------------- :)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
A moze to nie wina plynu hamulcowego tylko poprostu klocek jest juz tak zjarany ze nie hamuje?
Zaloz nawiew na hamulce, powinno to dosc mocno poprawic odpornosc hamulcy na przegrzanie. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
To ze sie plyn raz zagotowal, to nie znaczy ze juz sie do uzytku nie nadaje. Problem nie w tym ze sie plyn gotuje, tylko ze zamienia sie w gaz, a gaz jest sciesliwy. Jak ostygnie, to sie skropli
![]() Plyn trzeba wymieniac minimum raz do roku, bo chlonie wilgoc, a wtedy spada jego temperatura wrzenia. Piszesz ze po 2 km jazdy? Zadziwiajace. Tak z zimnego hamulca? To sie przeciez musi najpierw nagrzac tarcza, klocek, poziej przejsc na tloczki i dopiero grzeje sie plyn. Ja rozumiem po 2km hamowania ![]() Pytanie zasadniecze, czy objaw byl taki ze auto nie hamowalo zas: a. pedal hamulca byl zabetonowany, cisnales ile sie da ale nie zwiekszalo to efektywnosci hamowania, b. pedal hamulca wpadl Ci w podloge? Jesli 'b' to zagotowales plyn. Jesli 'a' to przegrzaly i zeszklily sie klocki i doslownie odbijaly sie od tarczy. Zwykle jakis czas po 'a' nastepuje 'b', hehehe. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 January 2010 ![]() |
było "b. pedal hamulca wpadl Ci w podloge?" i stąd wniosek o zagotowaniu się płynu;
dokładniej pedał nie wpadł na szczęście zupełnie w podłogę, ale dawał się wciskać kilka cm głębiej to właściwie był efekt pierwszej mojej jazdy tym autem na przyczepnej nawierzchni na najlepszych dotychczas oponach teraz głównymi podejrzanymi są standardowe zapewne 13-stoletnie przewody hamulcowe post jest poza tym elementem ustalania co jest nie tak z układem hamulcowym w moim bmw e36 m3: od początku mam wrażenie, że hamulce są kiepskie i trudno mi uwierzyć, że to standard w tym modelu (uważam, że coś wymaga wymiany/naprawy), tym bardziej, że jeżdżę też innym bmw o identycznej teraz masie, ale hamującym o wiele lepiej przy mniejszych tarczach i klockach |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Stary przewod ma prawa zamieniac sie w balonik
![]() -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 January 2010 ![]() |
wymienię na dniach na oplecione i odpowietrzę układ hamulcowy, będę sprawdzał zmiany po jednej
ostatecznym rozwiązaniem jest wymiana całego układu od pompy do zacisków i tłoczków, ale mam wiele lepszych pomysłów na wydanie pieniędzy ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:25 |