![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
[url=http://img257.imageshack.us/my.php?image=06020616483ca.jpg:xlfazn83]
![]() Motorek srednio wysilony, ok. 240KM/ 350Nm, samochod uzywany na codzien i troche w sporcie. Korbowody seria z wersji 225KM. Szybko historia tego korbowodu: podczas normalnej jazdy zapalila sie kontrolka oleju wiec auto na podnosnik, olej do banki, miska w dół. W misce lezala dysza nastrysku oleju na denko tloka wraz z lbem srubki mocujacej wiec wszystko jasne co do powodu utraty cisnienia oleju. Dojscie najgorsze z mozliwych (cyl.nr 4- robota dla chirurga) ale udalo sie zamocowac nowa dysze i nowa srubke mocujaca (rodzaj zaworu). Juz mielismy zakladac miske a tu przez przypadek ktoz zauwazyl ze korbowod nr 4 jest totalnie krzywy !!. Glowica w gore i co ?? i nic !! zadnych sladow zderzenia tloka z czymkolwiek, wszystko poza wygietym w banan korbowodem jest w porzadku. Ta urwana malutka dysza, w ktora uderzyla dolna krawedz tloka to jedyna konsekwencja wygietego korbowodu. Juz wszystko wymienione i motorek chodzi jak zyleta. Moje pytanie do fachowcow brzmi: od czego mogl sie tak wygiac korbowod?? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: miasto e30 teraz e36 ![]() |
dziwna sprawa naprawdę ..hmh
a tłok jest cały nie ma śladu zużycia nieprawidłowego na pierścionkach,ścianach tłoka? jeśli nie ma to może po prostu zmeczenie materiału -------------------- 178/389 ah te seaty by MT
po to człowiek stworzył komin żeby leciał dym... |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 19 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
misfire?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 February 2005 Skąd: Katowice ![]() |
A nie nastąpiło spalanie detonacyjne???? Zbyt uboga mieszanka mogła spowodować nagły wzrost temperatury w tym cylindrze. Części głowicy jak i tłoka nagrzały sie do temp. samozapłonu i mieszanka odpaliła zanim tłok znalazł sie w punkcie zapłonu. Silnik jednak w tym momencie musiał by być na dość znacznych obrotach (czyt. wysokie), ponieważ jak nastąpiło by to w innym momencie, to prawdopodobnie na chwilke zblokowało by silnik, powodując chwilową jego utrate mocy. Najlepiej wspomnieć sobie, czy takie zjawisko nie wystąpiło.
-------------------- Szabana_Design
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 23 August 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
amerykancom najczesciej odfruwaly korby 3 i 4 cylindra - wlasnie przez zaplon...
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
Wszystko poza tym wygietym korbowodem jest w porzadku: swieca, zawory, tlok i pierscienie sa takie same jak na pozostalych cylindrach czyli w idealnym stanie. Z ciekawosci podlaczylem vvwtools i nic nie wywalilo.
Mialem pare lat temu problemy ze stukiem i konsekwencje w tym silniku sa naprawde duzo powazniejsze (stopione tłoki z pierscieniami oraz swiece, nadpalone tuleje cylindrowe). Ale nie chcialbym zeby temat zmienił kierunek i nadal czekam na odpowiedzi od znawcow tematu na temat wygietego korbowodu pavel rally&race |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 19 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
misfire nie jest efektem stuku, tylko jest to pojawienie się iskry zbyt wcześniej czy zbyt późno - oczywiście tutaj mam na myśli zbyt wczesne
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Możliwe, że jest za duże doładowanie przy niskich obrotach-w momencie chęci zebrania się z niskich obrotów na wysokim biegu turbina podała za dużo doładowania i w rezultacie korbowód popuścił.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Wrocek ![]() |
CYTAT("Ziuzio":2slf3q7k) Możliwe, że jest za duże doładowanie przy niskich obrotach-w momencie chęci zebrania się z niskich obrotów na wysokim biegu turbina podała za dużo doładowania i w rezultacie korbowód popuścił.
Ta turbina raczej nie jest wstanie wygenerować takiego momentu żeby powyginało korby, przynajmniej powinny one wytrzymać dużo wyższy moment. -------------------- Jetronik employee
>>Tu byłem<< Ninja EVO(A Honda Hunter & V8 Eater) <b>[url=http://www.srtw.pl/portal.php:27mqq1nl]Streetracing Team Wrocław[/url:27mqq1nl]</b> |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Uno Racing Dołączył: Fri, 19 September 2003 Skąd: Opole ![]() |
może jakaś wada materiałowa
w takim wypadku pociąć korbę pod mikroskop i coś się okaże -------------------- Be smart, drive safe, stay legal.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 23 August 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
widzialem programy na k04 gdzie Nm byly sporo powyzej 400NM. Takie cos jest juz chyba w stanie pogiac te korby..
Dalej jednak sadze, ze to nie moment obrotowy spowodowal takie efekty... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 04 November 2003 Skąd: www.tomson.com.pl ![]() ![]() |
![]() Miałem podobną przygodę. Jazda przy ok 4 tys z dołdowaniem 0,8 bara. -------------------- TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl (22) 836 50 40 Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 February 2005 Skąd: [ S R C ] ![]() |
to siakos slabe te korby w VAGu...
korby krzywi moment obrotowy wytwozony przez dany cylinder.. ale zeby korby z 225km nie wytrzymaly takiego momentu?? -------------------- ET 12.793s
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Wrocek ![]() |
ja miałem grubo powyżej 400Nm i nic mi się z korbami nie działo, a były to słabsze 19-tki
-------------------- Jetronik employee
>>Tu byłem<< Ninja EVO(A Honda Hunter & V8 Eater) <b>[url=http://www.srtw.pl/portal.php:27mqq1nl]Streetracing Team Wrocław[/url:27mqq1nl]</b> |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 23 August 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
zalezy jeszcze jak przebiegalo te 400NM bobik. Z drugiej strony, jeden motor wytrzyma te 400, drugi nie...
Tomson, napisz cos wiecej o tym przypadku, ktory cylinder, jaka turbinka, czym strojone? aha i czy pogielo tylko korbe czy pokiereszowalo motor? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 19 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
mogla dostać wyboczenia np. podczas odpalania silnika (wspomniane wyżej pojawienie się iskry nie w tym momencie co trzeba), a później po krótkiej jeździe na pełnym doładowaniu korba poszła do końca..
-------------------- koniu.net | Gorechristmas.carbonmade.com | koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
Turbinka ładuje mi ok 1,1 bara jednak w dniu awarii byl bardzo silny mroz a intercooler mam wielki bo ze Sprintera/LT. Masa powietrza byla wiec w momencie awarii bardzo duza a co za tym idzie byc moze moment przekroczyl w peaku 400Nm ?? ale zeby tak wygięło korbowod....
|
|
|
gość_natenczas_* |
![]()
Post
#18
|
![]() |
CYTAT("pavel":6fsdi3dr) [url=http://img257.imageshack.us/my.php?image=06020616483ca.jpg:6fsdi3dr]
![]() Motorek srednio wysilony, ok. 240KM/ 350Nm, samochod uzywany na codzien i troche w sporcie. Korbowody seria z wersji 225KM. Szybko historia tego korbowodu: podczas normalnej jazdy zapalila sie kontrolka oleju wiec auto na podnosnik, olej do banki, miska w dół. W misce lezala dysza nastrysku oleju na denko tloka wraz z lbem srubki mocujacej wiec wszystko jasne co do powodu utraty cisnienia oleju. Dojscie najgorsze z mozliwych (cyl.nr 4- robota dla chirurga) ale udalo sie zamocowac nowa dysze i nowa srubke mocujaca (rodzaj zaworu). Juz mielismy zakladac miske a tu przez przypadek ktoz zauwazyl ze korbowod nr 4 jest totalnie krzywy !!. Glowica w gore i co ?? i nic !! zadnych sladow zderzenia tloka z czymkolwiek, wszystko poza wygietym w banan korbowodem jest w porzadku. Ta urwana malutka dysza, w ktora uderzyla dolna krawedz tloka to jedyna konsekwencja wygietego korbowodu. Juz wszystko wymienione i motorek chodzi jak zyleta. Moje pytanie do fachowcow brzmi: od czego mogl sie tak wygiac korbowod?? Korbowód mógł się tak wygiąć wyłącznie przez zassanie z układu ssącego do cylindra.... jakiegoś płynu ( wody, płynu chłodniczego, paliwa lub ew. oleju ). . |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("natenczas":22k2qc42) Korbowód mógł się tak wygiąć wyłącznie przez zassanie z układu ssącego do cylindra.... jakiegoś płynu ( wody, płynu chłodniczego, paliwa lub ew. oleju ).
. Zassanie paliwa to bym wykluczyl ze wzgledow logicznych a po zassaniu oleju lub plynu musialby zostac jakis slad na uszczelce pod glowica a ta byla nienaruszona. Po wymianie korbowodu auto zapieprza jak nowe |
|
|
gość_natenczas_* |
![]()
Post
#20
|
![]() |
CYTAT("pavel":3dq2asa3) Zassanie paliwa to bym wykluczyl ze wzgledow logicznych a po zassaniu oleju lub plynu musialby zostac jakis slad na uszczelce pod glowica a ta byla nienaruszona. Po wymianie korbowodu auto zapieprza jak nowe :wink:
A z jakiegóż powodu miałby pozostać ślad na uszczelce pod głowicą i jak Twoim zdaniem ten ślad miałby wyglądać? Gdyby miał na uszczelce pozostać ślad, byłoby to równoznaczne z jej zniszczeniem i należałoby ją wymienić, bo w przeciwnym przypadku silnik by na tym cylindrze nie miał ciśnienia sprężania ( a przecież ma ). Właśnie ze względów logicznych, jedynym sensownym powodem zgięcia korbowodu jest dostanie się do cylindra jakiegoś płynu. Nie upieram się, że musiałaby to być benzyna, choć w szczególnym przypadku, mogłaby być. Jednak moim zdaniem najbardziej prawdopodobną przyczyną była woda, która w jakiś sposób znalazła się w rurach przed kolektorem ssącym lub w intercoolerze. Wystarczyło circa 100ccm. Po uruchomieniu silnika, nadal tam była, lecz po włączeniu się do pracy turbosprężarki, została wraz z powietrzem wtłoczona do kolektora ssącego i siłą bezwładności poleciała do jego końca, czyli do wlotu kanału czwartego cylindra. Dostała się do cylindra i w czasie suwu sprężania zgięła korbowód, po czym wyleciała przez zawór wydechowy i nie pozostał po niej żaden ślad. Amen . |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:34 |