Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Closed TopicStart new topic
> wygiety korbowod w VAG 1.8T k04- dla mechanikow
pavel
post Tue, 07 Feb 2006 - 22:20
Post #1


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





[url=http://img257.imageshack.us/my.php?image=06020616483ca.jpg:xlfazn83][/url:xlfazn83]


Motorek srednio wysilony, ok. 240KM/ 350Nm, samochod uzywany na codzien i troche w sporcie. Korbowody seria z wersji 225KM.

Szybko historia tego korbowodu: podczas normalnej jazdy zapalila sie kontrolka oleju wiec auto na podnosnik, olej do banki, miska w dół. W misce lezala dysza nastrysku oleju na denko tloka wraz z lbem srubki mocujacej wiec wszystko jasne co do powodu utraty cisnienia oleju. Dojscie najgorsze z mozliwych (cyl.nr 4- robota dla chirurga) ale udalo sie zamocowac nowa dysze i nowa srubke mocujaca (rodzaj zaworu). Juz mielismy zakladac miske a tu przez przypadek ktoz zauwazyl ze korbowod nr 4 jest totalnie krzywy !!. Glowica w gore i co ?? i nic !! zadnych sladow zderzenia tloka z czymkolwiek, wszystko poza wygietym w banan korbowodem jest w porzadku. Ta urwana malutka dysza, w ktora uderzyla dolna krawedz tloka to jedyna konsekwencja wygietego korbowodu. Juz wszystko wymienione i motorek chodzi jak zyleta.

Moje pytanie do fachowcow brzmi: od czego mogl sie tak wygiac korbowod??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 07 Feb 2006 - 22:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
paweł ~~
post Tue, 07 Feb 2006 - 22:46
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: miasto e30 teraz e36





dziwna sprawa naprawdę ..hmh
a tłok jest cały nie ma śladu zużycia nieprawidłowego na pierścionkach,ścianach tłoka? jeśli nie ma to może po prostu zmeczenie materiału


--------------------
178/389 ah te seaty by MT
po to człowiek stworzył komin żeby leciał dym...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Koniu
post Tue, 07 Feb 2006 - 23:10
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sat, 19 October 2002
Skąd: Kraków





misfire?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szaba
post Tue, 07 Feb 2006 - 23:15
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 February 2005
Skąd: Katowice





A nie nastąpiło spalanie detonacyjne???? Zbyt uboga mieszanka mogła spowodować nagły wzrost temperatury w tym cylindrze. Części głowicy jak i tłoka nagrzały sie do temp. samozapłonu i mieszanka odpaliła zanim tłok znalazł sie w punkcie zapłonu. Silnik jednak w tym momencie musiał by być na dość znacznych obrotach (czyt. wysokie), ponieważ jak nastąpiło by to w innym momencie, to prawdopodobnie na chwilke zblokowało by silnik, powodując chwilową jego utrate mocy. Najlepiej wspomnieć sobie, czy takie zjawisko nie wystąpiło.


--------------------
Szabana_Design
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Artic
post Tue, 07 Feb 2006 - 23:22
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sat, 23 August 2003
Skąd: Warszawa





amerykancom najczesciej odfruwaly korby 3 i 4 cylindra - wlasnie przez zaplon...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Tue, 07 Feb 2006 - 23:41
Post #6


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





Wszystko poza tym wygietym korbowodem jest w porzadku: swieca, zawory, tlok i pierscienie sa takie same jak na pozostalych cylindrach czyli w idealnym stanie. Z ciekawosci podlaczylem vvwtools i nic nie wywalilo.
Mialem pare lat temu problemy ze stukiem i konsekwencje w tym silniku sa naprawde duzo powazniejsze (stopione tłoki z pierscieniami oraz swiece, nadpalone tuleje cylindrowe). Ale nie chcialbym zeby temat zmienił kierunek i nadal czekam na odpowiedzi od znawcow tematu na temat wygietego korbowodu

pavel
rally&race
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Koniu
post Tue, 07 Feb 2006 - 23:48
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Sat, 19 October 2002
Skąd: Kraków





misfire nie jest efektem stuku, tylko jest to pojawienie się iskry zbyt wcześniej czy zbyt późno - oczywiście tutaj mam na myśli zbyt wczesne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Wed, 08 Feb 2006 - 13:15
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Możliwe, że jest za duże doładowanie przy niskich obrotach-w momencie chęci zebrania się z niskich obrotów na wysokim biegu turbina podała za dużo doładowania i w rezultacie korbowód popuścił.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobik
post Wed, 08 Feb 2006 - 13:56
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Wrocek





CYTAT("Ziuzio":2slf3q7k)
Możliwe, że jest za duże doładowanie przy niskich obrotach-w momencie chęci zebrania się z niskich obrotów na wysokim biegu turbina podała za dużo doładowania i w rezultacie korbowód popuścił.


Ta turbina raczej nie jest wstanie wygenerować takiego momentu żeby powyginało korby, przynajmniej powinny one wytrzymać dużo wyższy moment.


--------------------
Jetronik employee

>>Tu byłem<<
Ninja

EVO(A Honda Hunter & V8 Eater)


<b>[url=http://www.srtw.pl/portal.php:27mqq1nl]Streetracing Team Wrocław[/url:27mqq1nl]</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Wed, 08 Feb 2006 - 14:44
Post #10


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





może jakaś wada materiałowa

w takim wypadku pociąć korbę pod mikroskop i coś się okaże


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Artic
post Wed, 08 Feb 2006 - 15:10
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sat, 23 August 2003
Skąd: Warszawa





widzialem programy na k04 gdzie Nm byly sporo powyzej 400NM. Takie cos jest juz chyba w stanie pogiac te korby..
Dalej jednak sadze, ze to nie moment obrotowy spowodowal takie efekty...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TOMSON
post Wed, 08 Feb 2006 - 15:55
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 04 November 2003
Skąd: www.tomson.com.pl

Ikona grupy





Miałem podobną przygodę.
Jazda przy ok 4 tys z dołdowaniem 0,8 bara.


--------------------
TOMSON Motorsport
www.tomson.com.pl
(22) 836 50 40
Oficjalny dystrybutor - JE Pistons, Wossner, Carrillo, DTA Fast, Quaife, Jenvey, K1 Technologies, D2 Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dan41
post Wed, 08 Feb 2006 - 16:04
Post #13


Super User
Dołączył: Sat, 12 February 2005
Skąd: [ S R C ]





to siakos slabe te korby w VAGu...


korby krzywi moment obrotowy wytwozony przez dany cylinder..

ale zeby korby z 225km nie wytrzymaly takiego momentu??


--------------------
ET 12.793s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobik
post Wed, 08 Feb 2006 - 16:28
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 March 2003
Skąd: Wrocek





ja miałem grubo powyżej 400Nm i nic mi się z korbami nie działo, a były to słabsze 19-tki


--------------------
Jetronik employee

>>Tu byłem<<
Ninja

EVO(A Honda Hunter & V8 Eater)


<b>[url=http://www.srtw.pl/portal.php:27mqq1nl]Streetracing Team Wrocław[/url:27mqq1nl]</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Artic
post Wed, 08 Feb 2006 - 18:52
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Sat, 23 August 2003
Skąd: Warszawa





zalezy jeszcze jak przebiegalo te 400NM bobik. Z drugiej strony, jeden motor wytrzyma te 400, drugi nie...

Tomson, napisz cos wiecej o tym przypadku, ktory cylinder, jaka turbinka, czym strojone? aha i czy pogielo tylko korbe czy pokiereszowalo motor?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Koniu
post Wed, 08 Feb 2006 - 19:16
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sat, 19 October 2002
Skąd: Kraków





mogla dostać wyboczenia np. podczas odpalania silnika (wspomniane wyżej pojawienie się iskry nie w tym momencie co trzeba), a później po krótkiej jeździe na pełnym doładowaniu korba poszła do końca..


--------------------
koniu.net | Gorechristmas.carbonmade.com | koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Wed, 08 Feb 2006 - 19:42
Post #17


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





Turbinka ładuje mi ok 1,1 bara jednak w dniu awarii byl bardzo silny mroz a intercooler mam wielki bo ze Sprintera/LT. Masa powietrza byla wiec w momencie awarii bardzo duza a co za tym idzie byc moze moment przekroczyl w peaku 400Nm ?? ale zeby tak wygięło korbowod....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_natenczas_*
post Wed, 08 Feb 2006 - 20:22
Post #18









CYTAT("pavel":6fsdi3dr)
[url=http://img257.imageshack.us/my.php?image=06020616483ca.jpg:6fsdi3dr][/url:6fsdi3dr]


Motorek srednio wysilony, ok. 240KM/ 350Nm, samochod uzywany na codzien i troche w sporcie. Korbowody seria z wersji 225KM.

Szybko historia tego korbowodu: podczas normalnej jazdy zapalila sie kontrolka oleju wiec auto na podnosnik, olej do banki, miska w dół. W misce lezala dysza nastrysku oleju na denko tloka wraz z lbem srubki mocujacej wiec wszystko jasne co do powodu utraty cisnienia oleju. Dojscie najgorsze z mozliwych (cyl.nr 4- robota dla chirurga) ale udalo sie zamocowac nowa dysze i nowa srubke mocujaca (rodzaj zaworu). Juz mielismy zakladac miske a tu przez przypadek ktoz zauwazyl ze korbowod nr 4 jest totalnie krzywy !!. Glowica w gore i co ?? i nic !! zadnych sladow zderzenia tloka z czymkolwiek, wszystko poza wygietym w banan korbowodem jest w porzadku. Ta urwana malutka dysza, w ktora uderzyla dolna krawedz tloka to jedyna konsekwencja wygietego korbowodu. Juz wszystko wymienione i motorek chodzi jak zyleta.

Moje pytanie do fachowcow brzmi: od czego mogl sie tak wygiac korbowod??


Korbowód mógł się tak wygiąć wyłącznie przez zassanie z układu ssącego do cylindra.... jakiegoś płynu ( wody, płynu chłodniczego, paliwa lub ew. oleju ).
.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Wed, 08 Feb 2006 - 22:36
Post #19


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("natenczas":22k2qc42)
Korbowód mógł się tak wygiąć wyłącznie przez zassanie z układu ssącego do cylindra.... jakiegoś płynu ( wody, płynu chłodniczego, paliwa lub ew. oleju ).
.


Zassanie paliwa to bym wykluczyl ze wzgledow logicznych a po zassaniu oleju lub plynu musialby zostac jakis slad na uszczelce pod glowica a ta byla nienaruszona. Po wymianie korbowodu auto zapieprza jak nowe
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_natenczas_*
post Wed, 08 Feb 2006 - 23:17
Post #20









CYTAT("pavel":3dq2asa3)
Zassanie paliwa to bym wykluczyl ze wzgledow logicznych a po zassaniu oleju lub plynu musialby zostac jakis slad na uszczelce pod glowica a ta byla nienaruszona. Po wymianie korbowodu auto zapieprza jak nowe :wink:

A z jakiegóż powodu miałby pozostać ślad na uszczelce pod głowicą i jak Twoim zdaniem ten ślad miałby wyglądać? Gdyby miał na uszczelce pozostać ślad, byłoby to równoznaczne z jej zniszczeniem i należałoby ją wymienić, bo w przeciwnym przypadku silnik by na tym cylindrze nie miał ciśnienia sprężania ( a przecież ma ).
Właśnie ze względów logicznych, jedynym sensownym powodem zgięcia korbowodu jest dostanie się do cylindra jakiegoś płynu. Nie upieram się, że musiałaby to być benzyna, choć w szczególnym przypadku, mogłaby być.

Jednak moim zdaniem najbardziej prawdopodobną przyczyną była woda, która w jakiś sposób znalazła się w rurach przed kolektorem ssącym lub w intercoolerze. Wystarczyło circa 100ccm. Po uruchomieniu silnika, nadal tam była, lecz po włączeniu się do pracy turbosprężarki, została wraz z powietrzem wtłoczona do kolektora ssącego i siłą bezwładności poleciała do jego końca, czyli do wlotu kanału czwartego cylindra. Dostała się do cylindra i w czasie suwu sprężania zgięła korbowód, po czym wyleciała przez zawór wydechowy i nie pozostał po niej żaden ślad.
Amen
.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:34