Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> wydech - przelot...
MatiSC
post Sat, 02 Oct 2004 - 18:07
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sat, 05 June 2004
Skąd: Poznań





Czesc, mam na imie Mateusz, to moj pierwszy post na tym forum, jednak przegladam je regularnie od jakiegos roku.
Czytalem uwaznie archiwum, ale sporo moich watpliwosci dotyczacych sprawy, ktora zaraz porusze nie zostalo do konca rozwianych, wiec prosze o rade.
Otoz mam SC1.1 cos tam wydlubane. Postanowilem zmienic uklad wydechowy; zakupilem kolektor od P. Kaluzy i do tego kolektora dorobilem reszte ukladu wg zalecen ww Pana (i jeszcze paru innych osob u ktorych to sie ponoc sprawdzilo ), czyli za kolektorem rura do koncowego tlumika przelotowego... Zalecenia byly, zeby uklad mial srednice 50mm, jednak ja zrobilem go na rurze 45, co mysle nie jest najistotniejsza kwestia. A wiec po tych zmianach procz potwornego halasu innych efektow raczej nie stwierzdilem, a nawet utrate "dolu". Zamierzam wstawic jakis tlumik srodkowy przelotowy, zeby to wygluszyc i teraz pytanie: czy owy srodkowy bedzie komora rozprezajaca, czy jak sie to tam zwie, czy zrobic ja zostawiajac pusta puszke po kacie(w ktorej teraz idzie rura). A moze wsawic i srodkowy, i pusta puszke zostawic? Czy sam srodkowy cos poprawi?
Z gory dziekuje za pomoc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 02 Oct 2004 - 18:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ŁySyCC
post Sat, 02 Oct 2004 - 18:44
Post #2


Rookie
Dołączył: Mon, 02 August 2004
Skąd: 3-mia100





JAk dla mnie do calkiem pustego przelotu to trzeba mniec nie troszku ale dobrze podlubane


--------------------
ŁySy
Pozdrowka 4all
http://www.STOPWARIATOM.com
Jakos jadzie hihihihhi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MatiSC
post Sat, 02 Oct 2004 - 19:07
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sat, 05 June 2004
Skąd: Poznań





Tos mi poradzil...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Sat, 02 Oct 2004 - 19:25
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





po pierwsze - średnica 45 czy 50mm to dla wydechu w aucie wolnossącym dość istotna różnica!
na Twoim miejscu wstawił bym środkowy tłumik (przelotowy) i zobaczył jaki dał efekt (na hamowni).


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MatiSC
post Sat, 02 Oct 2004 - 19:40
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sat, 05 June 2004
Skąd: Poznań





Seryjnie jest chyba 38, Pan Kaluza proponowal 50, inny "spec" takze, ale to mowili pod auto A-grupowe, a moj ciut slabszy jest. Supersprint np. ma dedykowany uklad do SC wlasnie na rurze 45, mysle wiec, ze ta srednica jest ok. Oczywiscie na hamowni to sprawdze, ale nie chcialbym robic 8 przerobek i za kazdym razem na hamowanie sie udawac. Sek w tym, czy srodkowy tlumik przelotowy moze cos procz wytlumienia poprawic?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MACIOR
post Sat, 02 Oct 2004 - 19:43
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 March 2003
Skąd: Lublin





Raczej za dużo niepomorze, spróbuj zastosować jakiś komorowy z jakiegoś 2.0


--------------------
Hp is one thing, putting it down to the track is another.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Sat, 02 Oct 2004 - 20:20
Post #7


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Moze poeksperymentowac z jakas strumienica (jako tlumik srodkowy)ponoc wlasciwosci wyciszajace jakies tam maja.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MatiSC
post Sat, 02 Oct 2004 - 20:36
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sat, 05 June 2004
Skąd: Poznań





Uklad wydechowy Michaela ma wlasnie zamiast srodkowego strumienice, ale ja do strumienic przekonany nie jestem... A jakby ponawiercac ta rurke, co w puszce po kacie idzie...? Spotkal sie ktos z czyms takim? Bo tlumikarz, u ktorego to zakladalem mi tak podpowiadal...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Sat, 02 Oct 2004 - 22:25
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





CYTAT("FilipN":2mdix1cz)
na Twoim miejscu wstawił bym środkowy tłumik (przelotowy) i zobaczył jaki dał efekt (na hamowni).

Pwiedz mi, bo nie chwytam,jaka jest różnica z punktu widzenia przepływów pomiędzy rurą fi 50 a tłumikiem przelotowym fi 50?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Sun, 03 Oct 2004 - 10:24
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





CYTAT("RedKivi":1k9shwd4)
CYTAT("FilipN":1k9shwd4)

na Twoim miejscu wstawił bym środkowy tłumik (przelotowy) i zobaczył jaki dał efekt (na hamowni).

Pwiedz mi, bo nie chwytam,jaka jest różnica z punktu widzenia przepływów pomiędzy rurą fi 50 a tłumikiem przelotowym fi 50?


No właśnie! Tłumik PRZELOTOWY nie ma na celu tłumienia hałasu, więc to nic nie da. U mnie popełniłem ten błąd i dźwięk się absolutnie nie zmienił. Jeśłi chcesz, aby było ciszej musisz zastosować srodkowy tzw. tłumik GRODZIOWY, który troche "zatka" układ wydechowy (musi być w nim zwężka).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Koniu
post Sun, 03 Oct 2004 - 10:29
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sat, 19 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT
No właśnie! Tłumik PRZELOTOWY nie ma na celu tłumienia hałasu

to czemu się nazywa tłumikiem


--------------------
koniu.net | Gorechristmas.carbonmade.com | koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Sun, 03 Oct 2004 - 10:40
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





CYTAT("Koniu":3r90aze5)
CYTAT
No właśnie! Tłumik PRZELOTOWY nie ma na celu tłumienia hałasu

to czemu się nazywa tłumikiem


Hehehe - w sumie to nie wiem. Po prostu w moim przypadku nie spełnił on roli tłumika (nie wyciszył).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gondoljerzy
post Sun, 03 Oct 2004 - 10:44
Post #13


Super User
Dołączył: Wed, 20 November 2002
Skąd: Łomża (podlaskie)





Na stronkach klubu fiat&furious w dziale tuningu amatorskiego są artykuły o przeróbkach wydechów 125p i poloneza. Ale można się czegoś ogólnego dowiedzieć też. [url:o6y73q7z]http://www.fiat-furious.prv.pl/[/url:o6y73q7z]


--------------------
róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Sun, 03 Oct 2004 - 11:25
Post #14


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Na stronce f&f wydechy maja tylko jeden tlumik koncowy-przelotowy + komora rosprezna na dlugosci rezonansowej jest tam tez artykuł o tym jak takową wyliczył.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brt
post Mon, 04 Oct 2004 - 03:14
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Thu, 30 January 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("RedKivi":1hitza49)
CYTAT("FilipN":1hitza49)

na Twoim miejscu wstawił bym środkowy tłumik (przelotowy) i zobaczył jaki dał efekt (na hamowni).

Pwiedz mi, bo nie chwytam,jaka jest różnica z punktu widzenia przepływów pomiędzy rurą fi 50 a tłumikiem przelotowym fi 50?


Roznica jest znaczna


--------------------
TOMARACING - ul. Sloneczna 157a Lesznowola
Serwis, modyfikacje, strojenia, chiptuning, hamownia.
Zapraszamy!
5o4 oo8 238
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Mon, 04 Oct 2004 - 07:48
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





Ale na czym polega ona konkretnie?
Gołym okiem widać ze w przelotowym tłumiku jest też rura tylko perforowana a na zewnatrz wata tłumiaca i warstwa blachy i tyle.
Czy ktoś z Szanownego Grona napisze, gdzie powstaje róznica miedzy tłumikiem przelotowym i rura o tej samej dlugości i średnicy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mav309
post Mon, 04 Oct 2004 - 08:23
Post #17


Super User
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





w tym miejscu ze przelotowy tlumik jest wlasnie tą komora rozprezna... Rozprezajace sie gazy zwalniaja..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Mon, 04 Oct 2004 - 09:36
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("RedKivi":1y3psqs3)
Gołym okiem widać ze w przelotowym tłumiku jest też rura tylko perforowana a na zewnatrz wata tłumiaca i warstwa blachy i tyle.

no proszę Cię... nie widzisz różnicy w tłoczeniu cieczy/gazu pod ciśnieniem przez zwykłą rurę i perforowaną?
napij się przez dziurawą słomkę


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MatiSC
post Mon, 04 Oct 2004 - 11:37
Post #19


Frequent User
Dołączył: Sat, 05 June 2004
Skąd: Poznań





CYTAT("RedKivi":20qxcdbh)
CYTAT("FilipN":20qxcdbh)

na Twoim miejscu wstawił bym środkowy tłumik (przelotowy) i zobaczył jaki dał efekt (na hamowni).

Pwiedz mi, bo nie chwytam,jaka jest różnica z punktu widzenia przepływów pomiędzy rurą fi 50 a tłumikiem przelotowym fi 50?


Wlasnie dzis zalozylem ow przelotowy tlumik srodkowy i roznica jest; zarowno w poziomie glosnosci, jak i przebiegu mocy, i momentu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Mon, 04 Oct 2004 - 13:16
Post #20


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





A co tam masz podłubane w silniku? Jak nie duzo to np. nie zmieniales walka ja bym dał rure 40. 45 IMHO to za duzo jesli masz malo podlubane chyba ze masz juz jakies plany to tak.

Co do tlumika przelotowego to tez pełni on funkcje komory rozpreznej w momencie kiedy gazy sie rozprezaja, w tlumiku jest mniejsze cisnienie niz przed nim co powoduje przyspieszenie przeplywu gazow z silnika do tlumika i nieznaczne spowolnienie spalin za tlumikiem. Najlepiej jak taki tłumik znajduje sie na wspomnianej wczesniej długości rezonansowej. Niech ktos mnie poprawi jak cos namieszalem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 09:44