Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> wydajność turbiny
gicy
post Thu, 19 Dec 2013 - 08:23
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 30 April 2006





Pytanie do znawców tematu turbo, czy moja suszarka GT1752 utrzyma 1 bar stałego w moim silniku ( 20 NE )?. W tym linku są jakieś charakterystyki tej turbiny, czy zmieniać na jakąś td04?. Plan jest na 230-250hp

https://www.google.pl/search?q=GT1752&c...ih=619#imgdii=_
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 19 Dec 2013 - 08:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mickey
post Sun, 22 Dec 2013 - 18:57
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





ciśnienie niema wiele do mocy, ważne jest czy twoje turbo potrafi zrobić te 240koni to raz, pytanie ile więcej bo działało w silniku 16zaworowym a twój przedewszystkim sie broni przepływem, tak że jeżeli turbo potrafi zrobić 250, to jak dobrze wykonasz silnik to jest szansa, ale z tego co widze to 8v ma niewielki przepływ i pewnie trzeba więcej dmuchać żeby przepchać sie przez tą głowice, życze powodzenia tak czy inaczej smile.gif
ps.ja bym 100lat temu wymienił głowice na 16v wink.gif


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sun, 22 Dec 2013 - 21:00
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Moc wynika z ilości przepompowanego powietrza @ jakimśtam ciśnieniu. Ciśnienie turbo to jedynie parametr pomiarowy, a jaki przepływ ma przy ciśnieniu to już czytasz z mapy. A żeby się dowiedzieć musisz znać zapotrzebowanie silnika na powietrze. A żeby to wiedzieć musisz znać sprawność wolumetryczną silnika i pojemność. O ile ze znajomością pojemności problemu nie ma to sprawność już dobiera się "na oko" chyba że masz przyrząd do pomiaru obiegu otta (tak to się chyba nazywa). Wtedy obliczasz ile powietrza musisz wtłoczyć do silnika żeby uzyskać założoną moc, i po tym zobaczysz jakie ciśnienie będziesz musiał ustawić na sprężarce żeby osiągnąć cel. I może to będzie 1b a może 1.3b a może 0.8.

Co ciekawe jak założysz głowicę 16V po uturbieniu 8V silnika, będziesz na pewno musiał "zdjąć" ciśnienie, chyba że dolejesz paliwka,bo przepływ wzrośnie przy tym samym ciśnieniu smile.gif


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gicy
post Mon, 23 Dec 2013 - 10:36
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 30 April 2006





ma być 8v ze względów ekonomicznych i bezkolizyjności tego silnika. Poza tym jeśli z uno 1,3t 8v robią 200hp pomyślałem sobie że u mnie te 230- 250 hp powinno się wykrzesać. Zależy mi na jakimś konkretnym info ponieważ będę spawał nowy kolektor i nie wiem czy zostawiać tą suszareczkę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Mon, 23 Dec 2013 - 10:54
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Jeśli będziesz dbał o rozrząd w 16V to też będzie bezkolizyjny. Ekonomiczny też będzie bo nie będziesz tak obciążał turbosprężarki ciśnieniem. A regeneracja tania też nie jest. Żeby ta głowica miała sens trzeba ją "porobić", więc lepiej jest wsadzić 16 od razu i mieć z głowy. Do tego lepszy flow przy wyższych obrotach ... można precyzyjniej wałki ustawić. Same plusy. Bardziej przyszłościowy silnik się zrobi z dwa razy większym potencjałem.

Ale jeśli to co chcesz zrobić to już pierwszy i ostatni stopień modyfikacji, to faktycznie zostaw te 8 wentyli i nie ładuj się w koszta.

EDIT: To że z uno robią 200KM to znaczy jedynie tyle że ma mocny układ korbowy, i na głowicy 16V byłoby 230 wink.gif


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gicy
post Mon, 23 Dec 2013 - 11:08
Post #6


Super User
Dołączył: Sun, 30 April 2006





CYTAT
Ale jeśli to co chcesz zrobić to już pierwszy i ostatni stopień modyfikacji, to faktycznie zostaw te 8 wentyli i nie ładuj się w koszta.

tak to ma być koniec tego projektu, przynajmniej przy tym silniku.

CYTAT
EDIT: To że z uno robią 200KM to znaczy jedynie tyle że ma mocny układ korbowy, i na głowicy 16V byłoby 230 wink.gif

mój układ korbowy to XE a tłokowy to Saab więc jeśli chodzi o wytrzymałość to na pewno da rade, tylkop ta suszarka mnie męczy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 23 Dec 2013 - 11:49
Post #7


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





pytanie do jakich obrotow ma utrzymac ten 1 bar. przy 8tys na pewno 1 bara nie da.
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index....amp;map_sel0=21
refresh map nacisnac
mozna sobie wybrac mapy turbiny. akurat tej twojej neistety nie ma. jest wieksza.
td04-16...19t calkiem niezle by wygladalo.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gicy
post Mon, 23 Dec 2013 - 12:16
Post #8


Super User
Dołączył: Sun, 30 April 2006





nie zamierzam tak wysoko kręcić. Myślę żeby tak chociaż do 5500-6000rpm trzymała ten boost. Zależy mi na tym aby wykorzystać moją turbinę a nie kupować nową.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 22:06