Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> wydajniejsze turbo do Volvo 940 2.3 I.C., czy możliwe jest zamontowanie turbiny z silnika 2.3 Turbo?
mrowkapawel
post Mon, 05 Apr 2010 - 23:17
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 05 April 2010





Witam.
Pytanie właściwie wyczerpane w temacie. Mam 940-kę 1997 rok z silnikiem, o którym niektórzy mówią "soft turbo". To podobno turbina, która miała na celu uzyskanie lepszych parametrów spalania (ekologia). Nie daje wiele mocy, bo różnica w stosunku do silnika 2.3 bez turbiny to tylko jakieś 5KM. Niedawno ktoś mi powiedział, że bez żadnych modyfikacji można zamontować turbinę od silnika 2.3 Turbo. Czy ktoś się orientuje ile w tym jest prawdy?
Prosze o pomoc, pozdrawiam.
Paweł.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 05 Apr 2010 - 23:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Dr Red Devil
post Tue, 06 Apr 2010 - 09:34
Post #2


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Można, tylko, że w w B230FK (taki jak Twój), oraz w B230FT/ET jest taka sama turbina. Twój silnik bez większych problemów, można podciągnąć do 200KM. A do 220KM w ogóle nie ma co się zastanawiać nad wymianą turbiny na większą.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mrowkapawel
post Tue, 06 Apr 2010 - 10:41
Post #3


Rookie
Dołączył: Mon, 05 April 2010





CYTAT(Dr Red Devil @ Tue, 06 Apr 2010 - 09:34) *
Można, tylko, że w w B230FK (taki jak Twój), oraz w B230FT/ET jest taka sama turbina. Twój silnik bez większych problemów, można podciągnąć do 200KM. A do 220KM w ogóle nie ma co się zastanawiać nad wymianą turbiny na większą.


To w takim razie gdzie tkwi różnica, która w silniku 2.3 Turbo daje 165KM (chyba się nie pomyliłem) a w moim jest 135KM?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mrowkapawel
post Tue, 06 Apr 2010 - 10:43
Post #4


Rookie
Dołączył: Mon, 05 April 2010





I jeszcze jedno - co można zrobić żeby powiększyć moc mojego silnika i co trzeba zrobić oprócz tego, żeby "ta moc była pod kontrolą"? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Tue, 06 Apr 2010 - 11:12
Post #5


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Różnica tkwi w elektronice i w różnych eko-dodatkach. Zależy jaki pułap mocy Cię interesuje. Ale aby być usatysfakcjonowanym, to należy nabyć chip'y najlepiej stage II (w Polsce są dostępne szwedzkie produkty Hi-Tuning), a w dalszej kolejności, zadbać o drożność układu wydechowego, najlepiej wycinając katalizator i pierwszy tłumik. W dalszej kolejności jest zmiana wałka rozrządu na efektywniejszy, do którego można dodać regulowane kółko rozrządu, bo tym tez można trochę ugrać. Jeśli chcemy więcej, to dobrze byłoby przejść na głowicę 531. Dopiero na tym etapie warto myśleć o wymianie turbiny na większą, choć to ciągnie za sobą już dalsze zmiany. Poczytaj trochę forum tematycznie związane z marką Twojego samochodu, jest tam dużo informacji o różnicach i możliwościach RedBlock'ów.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mrowkapawel
post Tue, 06 Apr 2010 - 12:02
Post #6


Rookie
Dołączył: Mon, 05 April 2010





Dzięki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_B230FT_*
post Thu, 08 Apr 2010 - 09:51
Post #7









Pare linkow:
Turbobricks
S.A.M
SPM
Shifter do M90
KG TRIMNING
European Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Thu, 08 Apr 2010 - 10:12
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(mrowkapawel @ Tue, 06 Apr 2010 - 10:43) *
i co trzeba zrobić oprócz tego, żeby "ta moc była pod kontrolą"? smile.gif

Cwiczyc tongue.gif

Michale, a moze cos z 'naszego' Volvo podejdzie? Nie sadze zeby Marcin chcial wracac do serii rolleyes.gif
Wczoraj mial juz takiego 'braka fury' ze wpadl do mnie w srodku nocy, wpakowal sie z fajere Imprezy i upalal z mina taka rozanielona jakby to STI bylo a nie N/A huh.gif


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Thu, 08 Apr 2010 - 13:30
Post #9


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





CYTAT(grzywaczewski @ Thu, 08 Apr 2010 - 10:12) *
Michale, a moze cos z 'naszego' Volvo podejdzie? Nie sadze zeby Marcin chcial wracac do serii rolleyes.gif
Wczoraj mial juz takiego 'braka fury' ze wpadl do mnie w srodku nocy, wpakowal sie z fajere Imprezy i upalal z mina taka rozanielona jakby to STI bylo a nie N/A huh.gif


:-))) będziemy ćwiczyć silną wolę Marcina. A co do rzeczy ze starego setup'u, to na pewno podeszłaby cała głowica z wałkiem, bo nie będzie już potrzebna, a reszta zostaje, ale tak naprawdę, to musiałby Marcin zadecydować, co robić ze starymi rzeczami. Zawsze można je wystawić na sprzedaż.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:51