![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 05 April 2010 ![]() |
Witam.
Pytanie właściwie wyczerpane w temacie. Mam 940-kę 1997 rok z silnikiem, o którym niektórzy mówią "soft turbo". To podobno turbina, która miała na celu uzyskanie lepszych parametrów spalania (ekologia). Nie daje wiele mocy, bo różnica w stosunku do silnika 2.3 bez turbiny to tylko jakieś 5KM. Niedawno ktoś mi powiedział, że bez żadnych modyfikacji można zamontować turbinę od silnika 2.3 Turbo. Czy ktoś się orientuje ile w tym jest prawdy? Prosze o pomoc, pozdrawiam. Paweł. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
Można, tylko, że w w B230FK (taki jak Twój), oraz w B230FT/ET jest taka sama turbina. Twój silnik bez większych problemów, można podciągnąć do 200KM. A do 220KM w ogóle nie ma co się zastanawiać nad wymianą turbiny na większą.
-------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 05 April 2010 ![]() |
Można, tylko, że w w B230FK (taki jak Twój), oraz w B230FT/ET jest taka sama turbina. Twój silnik bez większych problemów, można podciągnąć do 200KM. A do 220KM w ogóle nie ma co się zastanawiać nad wymianą turbiny na większą. To w takim razie gdzie tkwi różnica, która w silniku 2.3 Turbo daje 165KM (chyba się nie pomyliłem) a w moim jest 135KM? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 05 April 2010 ![]() |
I jeszcze jedno - co można zrobić żeby powiększyć moc mojego silnika i co trzeba zrobić oprócz tego, żeby "ta moc była pod kontrolą"?
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
Różnica tkwi w elektronice i w różnych eko-dodatkach. Zależy jaki pułap mocy Cię interesuje. Ale aby być usatysfakcjonowanym, to należy nabyć chip'y najlepiej stage II (w Polsce są dostępne szwedzkie produkty Hi-Tuning), a w dalszej kolejności, zadbać o drożność układu wydechowego, najlepiej wycinając katalizator i pierwszy tłumik. W dalszej kolejności jest zmiana wałka rozrządu na efektywniejszy, do którego można dodać regulowane kółko rozrządu, bo tym tez można trochę ugrać. Jeśli chcemy więcej, to dobrze byłoby przejść na głowicę 531. Dopiero na tym etapie warto myśleć o wymianie turbiny na większą, choć to ciągnie za sobą już dalsze zmiany. Poczytaj trochę forum tematycznie związane z marką Twojego samochodu, jest tam dużo informacji o różnicach i możliwościach RedBlock'ów.
-------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 05 April 2010 ![]() |
Dzięki.
|
|
|
gość_B230FT_* |
![]()
Post
#7
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
i co trzeba zrobić oprócz tego, żeby "ta moc była pod kontrolą"? ![]() Cwiczyc ![]() Michale, a moze cos z 'naszego' Volvo podejdzie? Nie sadze zeby Marcin chcial wracac do serii ![]() Wczoraj mial juz takiego 'braka fury' ze wpadl do mnie w srodku nocy, wpakowal sie z fajere Imprezy i upalal z mina taka rozanielona jakby to STI bylo a nie N/A ![]() -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
Michale, a moze cos z 'naszego' Volvo podejdzie? Nie sadze zeby Marcin chcial wracac do serii ![]() Wczoraj mial juz takiego 'braka fury' ze wpadl do mnie w srodku nocy, wpakowal sie z fajere Imprezy i upalal z mina taka rozanielona jakby to STI bylo a nie N/A ![]() :-))) będziemy ćwiczyć silną wolę Marcina. A co do rzeczy ze starego setup'u, to na pewno podeszłaby cała głowica z wałkiem, bo nie będzie już potrzebna, a reszta zostaje, ale tak naprawdę, to musiałby Marcin zadecydować, co robić ze starymi rzeczami. Zawsze można je wystawić na sprzedaż. -------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:51 |