Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> wyciszenia auta
siaraaaa
post Tue, 01 Feb 2011 - 14:40
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 01 February 2011
Skąd: podlasie :D





tak sobie siedzę dumam jak tu wyciszyć auto, żeby stało się mega ciche jest to tez jakaś modyfikacja biggrin.gif . chodzi oczywiście aby wewnętrzne stało się ciche i komfortowe. rozumiem wykleić wnętrze matami bitumicznymi filcem i innymi materiałami wyciszeniowymi no ale dalej idąc ja mam opla omegę b 2.0 16v w lepszych samochodach typu mercedes bmw są szyby podwójne to sobie darujmy koszty niesamowite żeby robić na zamówienie, co dalej hmm wydech seryjny jest stosunkowo cichy no ale żeby np zrobić wydech mega cichy ale nie obniżając jego możliwości odprowadzenia spalin i zmniejszenia mocy wiec oryginalny jest od kolektora już pojedyncza rura a tak żeby zrobić podwójna rurę i założyć 2 razy więcej tłumików coś jak by dać 2 takie same układy z tłumików, oczywiście zmniejszyć trochę układ żeby ciśnienie się nie zmniejszyć i nadal nie było spadku mocy. sorki ze tak nabazgrałem ale myślę ze wiece o co chodzi biggrin.gif takie pytanie czysto hipotetyczne
pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 01 Feb 2011 - 14:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
GREGOR10
post Tue, 01 Feb 2011 - 15:02
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





maty tłumiące dynamat powinny Ci wystarczyć , koszt słony , duzo firm car audio sie tym zajmuje, koszt zrobienia calego auta ( do golej blachy) siany grodziowe podloga, dach itp itd to w granicach 4-7tys zł w zaleznosci od firmy.
Same maty można kupić na allegro, dobry rezultat daje też taśma dekarska ale to takie mało profesjonalne......


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sev
post Tue, 01 Feb 2011 - 15:25
Post #3


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





...ale sporo plnów zostanie w kieszeni a i efekt ten sam wink.gif


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M3D
post Tue, 01 Feb 2011 - 16:11
Post #4


User
Dołączył: Thu, 26 August 2010





Efekt akustyczny jest porównywalny, ale nie taki sam. Jak wyciszasz taśmą dekarską to głównym minusem jest jej masa, dynamaty są sporo lżejsze, aczkolwiek miałem 3 auta, wszystkie 3 wyciszałem dekarską i po 7 latach żadne z nich nie ma opuszczonych drzwi czy innych podobnych efektów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Tue, 01 Feb 2011 - 16:16
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Montaż odpowiednio cichych opon, wywalenie zbędnch bzdurek z obrysu auta (np anteny, zawsze to szum), staranne sprawdzenie przylegania uszczelek, zderzaków itp. Maty - wiadomo. Wypełnienie pustych przestrzeni pianką lub odpowiednią gąbką.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Tue, 01 Feb 2011 - 19:11
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





CYTAT
...rozumiem wykleić wnętrze matami bitumicznymi filcem i innymi materiałami wyciszeniowymi no ale dalej idąc ja mam opla omegę b 2.0 16v w lepszych samochodach typu mercedes bmw są szyby podwójne to sobie darujmy koszty niesamowite żeby robić na zamówienie, co dalej hmm wydech seryjny jest stosunkowo cichy no ale żeby np zrobić wydech mega cichy ale nie obniżając jego możliwości odprowadzenia spalin i zmniejszenia mocy wiec oryginalny jest od kolektora już pojedyncza rura...

Możesz wyklejać czym chcesz a znacząco samochodu nie wyciszysz. Maty śmaty i inne patenty car audio służą raczej do wyeliminowania dudnień, pogłosów i skrzypień podczas kiedy gra audio w samochodzie a nie w celu odcięcia od dzwięków z zewnątrz lub z silnika.
Tutaj niestety "robi" konstrukcja samochodu. Stary jak troja lexus ls400 którego kupiłem własnie z powodów bicia rekordów w kategorii "cisza" ma szyby cienkie jak papier albo fiat 126p - tutaj zawsze mnie rozwalają grube na kilka warstw szyby w mesiach. Waży to milion kg a wcale nie jest niezbędne. "Robią" własnie odpowiednie opony, wyważenie elementów silnika i skrzyni tak żeby nie tworzyły sie drgania i szumy, rozmieszczenie i materiałpoduszekpod silnikiem, skrzynią, wydechem uzyte do konstrukcji wnętrza materiały oraz sposób ich montażu, kształ i opływ nadwozia a nawet (i to sporo) kształt wycieraczek i lusterek) - generalnie sprawy których bez gigantycznej inwestycji nie przeszkoczysz bo to poprostu zmiany konstrukcyjne.
Pamiętam że rozłożenie silnika fiata 126p,"doważenie" i dopracowanie detali oraz ponowne złożenie robiło akustyczne cuda w maluchu.. silniczek "cykał" a nie tłukł sie jak to zwyklego słychać. Ale to znowu było mechaniczne poprawienie fabryki na bardzo głębokim poziomie. W maluchu to jest tanie a w każdym innym jest drożej.

Miej też na uwadze że te ciche samochody nie mająna ogoł 2.0 bo ważą po 1,7t i więcej i silniki V6-V8 po 250-400KM w nich to całkiem ekonomiczne rozwiązania do ciągania takiej masy w sposób nie zawalający drogi za akceptowalne ilości benzyny i CICHY bo nie trzeba ich piłować. Tam sie nic nie kręci szybko oprócz koł


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siaraaaa
post Wed, 02 Feb 2011 - 00:06
Post #7


Rookie
Dołączył: Tue, 01 February 2011
Skąd: podlasie :D





Wombat w sumie racja tak się dogłębnie temu przyjrzeć biggrin.gif wyciszyć auto da se ale czy na poziomie zadowalającym dołożyć 200-400 kg wyciszenia , co utrudni życie dla motoru a i tak możliwe ze szumy zostaną trzeba się zastanowić głębiej czy to ma sens wyciszenia rolleyes.gif
dzięki pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K@mill
post Wed, 02 Feb 2011 - 01:23
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sat, 28 October 2006
Skąd: Wa-wa





Trzeba mieć przede wszystkim proste, nie bite, kompletne i nie rozkręcane po stokroć auto w którym nie brakuje co drugiej śrubki, gdzie ramki od drzwi przylegają do uszczelek jak chcą, a z plastikowych nadkoli i płyty pod silnikiem po zimie nic nie zostało.

Jeżeli powyższe jest spelnione to można sie bawić dalej. Zaczynając od najwiekszych generatorów hałasu.
Bardzo dużo w niektórych samochodach daje wyciszenie nadkoli tylnych - czyli dołożenie plastikowych nadkoli nawet jak w serii np z tylu nie występowały, plus jeszcze jakaś mata od strony kabiny( sa teraz jakies nowe poliuretanowe które nie płyną w gorące dni), nadkola przy wyższych prędkościach generuje to dość spory hałas, przednie sa zazwyczaj jakoś fabrycznie dobrze ogarnięte, ale można jakąś mate dołożyć jeżeli dywan oryginalny jest cienki i nisko wywinięty.

Co do samego wydechu to najlepiej jak by był w miarę świeży i przede wszystkim oryginalny lub markowy, bo tańsze zmienniki pod tym względem mocno kuleją, mowa o całym wydechu łącznie za katalizatorami i tłumikami środkowymi, myśle że nie ma potrzeby wiekszej kombinacji w tym zakresie, bo wiekszość cywilnych aut ktore maja nowy uklad wydechowy sa bardzo ciche.

Zadbać o stan uszczelek i wymienić zużyte - najczęściej te od drzwi kierowcy, podciągnąć drzwi na zamkach , zawiasach jeżeli sie opuściły z czasem, żeby dobrze dolegały.

Można np do benz wersji dokupić wygłuszenie maski z diesla bo często benz miały gołą blachę.

Wspomniane tu wcześniej opony - najlepiej też max kilkuletnie i nie budżetowe, wiem z doświadczenia że przykładowy barum bravuris2 w lato był prawie jak zimówki i nie ma tu wcale przesady.
Wspomniane pozbycie sie anten też powinno dać jakiś wymierny efekt.

To są najprostsze metody reszta to już rzeźba która nie koniecznie moze dać jakiś efekt w konkretnym aucie


--------------------
e36 328i - Poznań 1.49
Race4Fun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:12