Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> wtrysk bezpośredni a zalepiony dolot
g10
post Tue, 12 Jul 2016 - 14:53
Post #1


User
Dołączył: Sat, 20 October 2012





Witam
Widziałem ostatnio w internecie że już po przebiegu 30 tys km zawory ssące w autach z wtryskiem bezpośrednim są zapieczone bardzo mocno.
Czy może to doprowadzić do niedomykania zaworu? a więc i do braku kompresji ? Moje auto ma 220 tys i CR więc podejrzewam że kanały dolotowe i zawory są zapieczone konkretnie.
Co z tym zrobić ?

Pozdrawiam
Paweł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 12 Jul 2016 - 14:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
vezet22
post Tue, 12 Jul 2016 - 17:29
Post #2


User
Dołączył: Tue, 17 May 2016
Skąd: Lębork





Problem o którym wspominasz dotyczy silników tsi benzynowych .


--------------------
vw golf 2 tdi fwd 1/4 mili 9.911
0-100 2.9s
100-200 4.7s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
g10
post Wed, 13 Jul 2016 - 07:00
Post #3


User
Dołączył: Sat, 20 October 2012





Możesz kolego wytlumaczyć dlaczego nie dotyczy silników z common rail ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ctv
post Wed, 13 Jul 2016 - 08:32
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Mon, 17 March 2003
Skąd: lublin





CYTAT(g10 @ Wed, 13 Jul 2016 - 07:00) *
Możesz kolego wytlumaczyć dlaczego nie dotyczy silników z common rail ?

Możesz kolego wytłumaczyć dlaczego nie dotyczy silników pd i vp ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radekrp90
post Wed, 13 Jul 2016 - 12:54
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 March 2009





Dotyczy każdego auta z odmą, EGR i wtryskiem bezpośrednim. I tu nie jest ważne czy to diesel TDI czy benzynowiec FSI czy inne JTS.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
g10
post Wed, 13 Jul 2016 - 14:30
Post #6


User
Dołączył: Sat, 20 October 2012





CYTAT(radekrp90 @ Wed, 13 Jul 2016 - 12:54) *
Dotyczy każdego auta z odmą, EGR i wtryskiem bezpośrednim. I tu nie jest ważne czy to diesel TDI czy benzynowiec FSI czy inne JTS.



Tak właśnie myślałem, jakie są sposoby na oczyszczenie kanałów w głowicy i zaworów? Trzeba ściągać czapke ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radekrp90
post Thu, 14 Jul 2016 - 07:32
Post #7


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 March 2009





Ja słyszałem o metodzie polegającej na kręceniu wałem do momentu zamknięcia zaworów na danym cylindrze - wtedy można zalać to jakąś naftą lub jakimś innym płynem rozpuszczającym nagary i dalej czyścić to ręcznie, i suszyć sprężonym powietrzem, pamiętając o zabezpieczeniu innych otworów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
g10
post Thu, 14 Jul 2016 - 15:38
Post #8


User
Dołączył: Sat, 20 October 2012





CYTAT(radekrp90 @ Thu, 14 Jul 2016 - 07:32) *
Ja słyszałem o metodzie polegającej na kręceniu wałem do momentu zamknięcia zaworów na danym cylindrze - wtedy można zalać to jakąś naftą lub jakimś innym płynem rozpuszczającym nagary i dalej czyścić to ręcznie, i suszyć sprężonym powietrzem, pamiętając o zabezpieczeniu innych otworów.


Często się słyszy o tym że diesel typu hdi , tdci utracił kompresje itp. Aso proponuje wymiane silnika na nowy. Podejrzewam że przyczyną jest nagar na zaworze. Nie domknięty zawór - brak kompresji. Dobrze kombinuje ?

Jestem na etapie wymiany turbiny, wtrysków w moim śmiesznym TDCI więc chciałbym również i kanały dolotowe oczyścić. Porozmawiam z mechanikiem. Ktoś się w tym specjalizuje ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Sat, 16 Jul 2016 - 21:14
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, a mi się wydaj, że przylgni zaworowej, raczej nagar nie obklei, ponieważ, zawór cały czas pracuje. Sprężyna, z jakąś tam siłą zamyka zawór. Chyba, że nagromadzony nagar w kolektorze ssącym, w kanałach głowicy, z czasem się oderwie i wtedy może nakleić się na przylgnie zaworową i zawór się nie domyka. Sam miałem kiedyś taki przypadek. wink.gif
Jednak, niech jeszcze inni się wypowiedzą.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
addam24
post Sat, 16 Jul 2016 - 22:40
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 June 2010





CYTAT(tomek 1980 @ Sat, 16 Jul 2016 - 21:14) *
Witam, a mi się wydaj, że przylgni zaworowej, raczej nagar nie obklei, ponieważ, zawór cały czas pracuje. Sprężyna, z jakąś tam siłą zamyka zawór. Chyba, że nagromadzony nagar w kolektorze ssącym, w kanałach głowicy, z czasem się oderwie i wtedy może nakleić się na przylgnie zaworową i zawór się nie domyka. Sam miałem kiedyś taki przypadek. wink.gif
Jednak, niech jeszcze inni się wypowiedzą.
Pozdrawiam.


Tez jestem tego zdania.Najwieksze problem wystepuja w silnikach z bezposrednim wtryskiem i bez turbiny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 18:42