![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 20 October 2012 ![]() |
Witam
Widziałem ostatnio w internecie że już po przebiegu 30 tys km zawory ssące w autach z wtryskiem bezpośrednim są zapieczone bardzo mocno. Czy może to doprowadzić do niedomykania zaworu? a więc i do braku kompresji ? Moje auto ma 220 tys i CR więc podejrzewam że kanały dolotowe i zawory są zapieczone konkretnie. Co z tym zrobić ? Pozdrawiam Paweł |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Tue, 17 May 2016 Skąd: Lębork ![]() |
Problem o którym wspominasz dotyczy silników tsi benzynowych .
-------------------- vw golf 2 tdi fwd 1/4 mili 9.911
0-100 2.9s 100-200 4.7s |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sat, 20 October 2012 ![]() |
Możesz kolego wytlumaczyć dlaczego nie dotyczy silników z common rail ?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 March 2009 ![]() |
Dotyczy każdego auta z odmą, EGR i wtryskiem bezpośrednim. I tu nie jest ważne czy to diesel TDI czy benzynowiec FSI czy inne JTS.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sat, 20 October 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 March 2009 ![]() |
Ja słyszałem o metodzie polegającej na kręceniu wałem do momentu zamknięcia zaworów na danym cylindrze - wtedy można zalać to jakąś naftą lub jakimś innym płynem rozpuszczającym nagary i dalej czyścić to ręcznie, i suszyć sprężonym powietrzem, pamiętając o zabezpieczeniu innych otworów.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sat, 20 October 2012 ![]() |
Ja słyszałem o metodzie polegającej na kręceniu wałem do momentu zamknięcia zaworów na danym cylindrze - wtedy można zalać to jakąś naftą lub jakimś innym płynem rozpuszczającym nagary i dalej czyścić to ręcznie, i suszyć sprężonym powietrzem, pamiętając o zabezpieczeniu innych otworów. Często się słyszy o tym że diesel typu hdi , tdci utracił kompresje itp. Aso proponuje wymiane silnika na nowy. Podejrzewam że przyczyną jest nagar na zaworze. Nie domknięty zawór - brak kompresji. Dobrze kombinuje ? Jestem na etapie wymiany turbiny, wtrysków w moim śmiesznym TDCI więc chciałbym również i kanały dolotowe oczyścić. Porozmawiam z mechanikiem. Ktoś się w tym specjalizuje ? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, a mi się wydaj, że przylgni zaworowej, raczej nagar nie obklei, ponieważ, zawór cały czas pracuje. Sprężyna, z jakąś tam siłą zamyka zawór. Chyba, że nagromadzony nagar w kolektorze ssącym, w kanałach głowicy, z czasem się oderwie i wtedy może nakleić się na przylgnie zaworową i zawór się nie domyka. Sam miałem kiedyś taki przypadek.
![]() Jednak, niech jeszcze inni się wypowiedzą. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Witam, a mi się wydaj, że przylgni zaworowej, raczej nagar nie obklei, ponieważ, zawór cały czas pracuje. Sprężyna, z jakąś tam siłą zamyka zawór. Chyba, że nagromadzony nagar w kolektorze ssącym, w kanałach głowicy, z czasem się oderwie i wtedy może nakleić się na przylgnie zaworową i zawór się nie domyka. Sam miałem kiedyś taki przypadek. ![]() Jednak, niech jeszcze inni się wypowiedzą. Pozdrawiam. Tez jestem tego zdania.Najwieksze problem wystepuja w silnikach z bezposrednim wtryskiem i bez turbiny. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 18:42 |