Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> witam i pytam - soft turbo + LPG
robertinio
post Wed, 21 Feb 2007 - 09:20
Post #1


User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Katowice





witam to mój pierszy post, wczesniej tylko przeglądałem
pytanie :
co trzeba bedzie zmienić w układzie lpg przy uturbieniu silnika
tak powiedzmy 0,5-0,6 bara,
i jak wygląda sprawa sterowania takim zestawem ?
zmiana oprogramowania czy świnka ?
(docelowo żeby było ok 100 KM)
mowa o silniku fiat 1,1 z górą 1,2 mpi lpg 1 generacji,
obecnie 8.9 do setki i 16.9 na 1/4 (wg. gtecha)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 21 Feb 2007 - 09:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
klonek78
post Wed, 21 Feb 2007 - 10:18
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





zależy jaką masz instalkę


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robertinio
post Wed, 21 Feb 2007 - 10:20
Post #3


User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Katowice





CYTAT("klonek78":35lwjj6q)
zależy jaką masz instalkę


1 generacji, na srube
mikser brc kryzowy wyprofilowany 26 mm, reduktor jakis mało znany i pewnie do max 100 KM


--------------------
Seat Ibiza GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adamxxl
post Wed, 21 Feb 2007 - 10:48
Post #4


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 March 2004
Skąd: dolny śląsk





są reduktory dedykowane pod turbinę (mają dodatkowo kompensację ciśnienia, w ofercie brc także) i nawet śrubą będzie mozna to ustawić. niektórzy pakują mikser przed turbiną a wtedy lpg zasysane jest w "tradycyjny" sposób


--------------------
CTM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robertinio
post Wed, 21 Feb 2007 - 13:10
Post #5


User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Katowice





CYTAT("Adamxxl":3mqo070k)
są reduktory dedykowane pod turbinę (mają dodatkowo kompensację ciśnienia, w ofercie brc także) i nawet śrubą będzie mozna to ustawić. niektórzy pakują mikser przed turbiną a wtedy lpg zasysane jest w "tradycyjny" sposób



a mikser tradycyjny w tradycyjnym miejscu nie bedize się sprawdzał ?
bo zeby gaz szedł przez turbine to troche mi sie dziwne wydaje, nie daj boże jakiś strzał i po turbinie


--------------------
Seat Ibiza GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adamxxl
post Wed, 21 Feb 2007 - 16:57
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 March 2004
Skąd: dolny śląsk





CYTAT("robertinio":k36vmlcn)
a mikser tradycyjny w tradycyjnym miejscu nie bedize się sprawdzał ?

z innym reduktorem odpowiednio zamontowanym -> tak


--------------------
CTM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Wed, 21 Feb 2007 - 17:04
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





tak jak kolega pisał - reduktor z kompensacją i mikser. pamiętaj tylko że trzeba w przypadku takiej instalki dość bogaty AFR trzymać i dbać o WN bo strzały są tu dużo mocniejsze niż przy N/A


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robertinio
post Wed, 21 Feb 2007 - 19:39
Post #8


User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Katowice





CYTAT("klonek78":va8al5kj)
tak jak kolega pisał - reduktor z kompensacją i mikser. pamiętaj tylko że trzeba w przypadku takiej instalki dość bogaty AFR trzymać i dbać o WN bo strzały są tu dużo mocniejsze niż przy N/A



czyli tylko nowy reduktor pod turbo a reszta zostaje taka sama ?
co do strzałów to napewno troche je zminimalizuje wariator zapłonu +15 stopni

a jak sprawa oprogramowania ? i czy trzeba bedzie dodatkowy wtryskiwacz lub wieksze wtryski dawac skoro ma to jeździć na lpg a PB tylko do odpalania


--------------------
Seat Ibiza GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Wed, 21 Feb 2007 - 21:07
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





A 15 stopni to niee za dużo trochę???
Jak masz odpalaś tylko to dodatkowych wtrysków mieć nie musisz.
Tylko wskaźnik AFR by sie przydał, żebyć niechcący na bężynie tłoków nie zjarał(na gazie w sumie też, nawet łatwiej).
Pozdro Dziku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robertinio
post Wed, 21 Feb 2007 - 21:16
Post #10


User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Katowice





CYTAT("Dziku":27mj4b77)
A 15 stopni to niee za dużo trochę???
Jak masz odpalaś tylko to dodatkowych wtrysków mieć nie musisz.
Tylko wskaźnik AFR by sie przydał, żebyć niechcący na bężynie tłoków nie zjarał(na gazie w sumie też, nawet łatwiej).
Pozdro Dziku



w sumie to nie pamietam czy mam teraz 12 czy 15 stopni ale generalnie wszystko jest w normie i działa jak należy


ps; co z elektorniką przy takim turbo ?


--------------------
Seat Ibiza GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Wed, 21 Feb 2007 - 21:29
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





skoro siedzi tam mapsensor to wystarczy założyć zaworek zwrotny żeby nie wykrywał nadciśnienia i tyle


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Wed, 21 Feb 2007 - 21:33
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Albo podpiąć MAP'a w innym miejscu...
Jak ma śmigać tylko na gazie, to elektronika zbędna, zwłaszcza w pierwszej generacji.
Co do miksera, to zastanowiłbym się nad BLOS'em, owszem wydatek jest, ale przy takich modach niewielki, a nie jest zwężką i przy turbo moze sie lepiej zachowywać, ale pewien nie jestewm, będę testował na wiosnę.
Pozdro Dziku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_evolution
post Wed, 21 Feb 2007 - 22:39
Post #13


Super User
Dołączył: Sun, 21 May 2006
Skąd: WROCŁAW





ja dorzucilbym elektronike do gazu, tu sie moze bardzo nadac autronic al700/800, co do reduktorow i mikserow to na zwyklym mikserze bedzie dawala znac turbo dziura w sposob przeokrotny przy wyjsciu gwaltownym z wolnych obrotow, reduktor ktory polecam to lovato major turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Wed, 21 Feb 2007 - 23:14
Post #14


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT("Dziku":3atepe8t)
Albo podpiąć MAP'a w innym miejscu...
Jak ma śmigać tylko na gazie, to elektronika zbędna, zwłaszcza w pierwszej generacji.
Co do miksera, to zastanowiłbym się nad BLOS'em, owszem wydatek jest, ale przy takich modach niewielki, a nie jest zwężką i przy turbo moze sie lepiej zachowywać, ale pewien nie jestewm, będę testował na wiosnę.
Pozdro Dziku

Blos nie bedzie dzialal dobrze za turbo, czyli jak powietrze jest przez niego tloczone - przepustnica nie bedzie sie dobrze uchylac.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Thu, 22 Feb 2007 - 01:15
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Colin - nie zgodzę się z Tobą. Zasada działania Blosa przeczy Twojemu twierdzeniu. Ciśnienie nie ma żadnego wpływu na otwieranie się przepustnicy Blosa. Przepustnicę otwiera przepływ powietrza i różnica ciśnienia przed i za klapą. Przy doładowaniu klapa otwiera się szybciej i często jest poprostu otwarta na max i w tym momencie wszystko zależy od wydajności reduktora i ogólnie instalacji lpg przed Blosem. Sprawdzone na hamowni - nie ma żadego szarpania na wykresie - ale do doładowania na poziomie 0,8 bara - później brakuje gazu. Ma to chyba związek z tym, że rozprężony gaz ma właśnie ciśnienie w okolicach 0,8 bara. Pomaga kocyk z instalacji podtlenku azotu na butli z gazem (dzięki niemu można wyjeździć butlę prawie do minimum).

Mam Audi 2,2t 10V na blosie. Jeździ się bardzo dobrze. Nie ma większej turbodziury od tej na benzynie, a blos pracuje w pełnym zakresie. Co ciekawe Blos lepiej sie spisuje z wydajnym standardowym reduktorem niż z reduktorem w wersji turbo. Testowałem reduktor Lovato Major Turbo i Brc...ta 90tka do turbo. Przy nich jest gorzej niż przy reduktorze Elpigazu Emme MAX do pojemności powyżej 2,5 litra. Założyłem 4 blosy do 2,2t 10V i dwa maja niestety reduktory Turbo. W jednym z nich będę zmieniał reduktor na Emme.

Jeżeli stosujemy I generację i mikser, to koniecznie trzeba przerobić reduktor. Należy zrobić odcięcie gazu przed wstępną komorą rozprężania przy hamowaniu silnikiem i zmianie biegu. Auto pali wówczas znacznie mniej i zminimalizowana jest możliwość wystąpienia strzałów, bo nie zbiera się juz gaz w kolektorze. Reakcja na ponowne wciśnięcie pedału gazu jest wystarczająco szybka - zależy to też od długości wężyka sterującego odcięciem. Zrobiłem około 30tyś km z taką przeróbką w swoim Audi i albo ja poczyniłem, albo tylko służyłem radą w kilku innych autach i sprawdziło się to rewelacyjnie. W drugiej generacji rolę tą przejmuje komputerek i krokowiec, ale robi to z opóźnieniem i radzę taką przeróbkę również zastosować równolegle ze sterowaniem elektronicznym.

[url:29mtqxbk]http://audi200.mastel.eu/lpg_turbo.html[/url:29mtqxbk] - tutaj mała pomoc, na mojej dość archaicznej stronie z opisem przeróbki w moim którymś z kolei aucie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Thu, 22 Feb 2007 - 08:29
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





jeśli dobrze zrozumiałem opis z linku który podałeś, to przerobiłeś reduktor na nadciśnieniowy, tak? Mógłbys jakiś schemat podac, i fotki jak są węże podłączone u ciebie z bBLOS'em?
Pozdro Dziku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
studencina
post Thu, 22 Feb 2007 - 11:17
Post #17


Frequent User
Dołączył: Sun, 18 December 2005
Skąd: warszawa - bielany





Na turbo lpg zorbilem jakies 15,000.
Parownik BRC T i blos. Ogolnie wszytsko dziala ale jakos boje sie dmuchac na gazie (dmucham na gzie max 0,3b chwilowo) pozatym jadac dynamicznie lubi szarpnac przy zmianie biegu.
Normlanie na benzynie pompuje 0,5 czego nie wytrzymala membrana w blosie i trzeba bylo dziure łatac


--------------------
KUKUS - CRX ed9 HMT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_evolution
post Thu, 22 Feb 2007 - 20:30
Post #18


Super User
Dołączył: Sun, 21 May 2006
Skąd: WROCŁAW





tak czytam sobie i cos wam powiem, 60 tys km zrobione na reduktorze major turbo Lovato na cisnieniach dochodzacych 1,6 bara, na mikserze wlasnej konstrukcji bez problemow, strzalow gazu z normalnym spalaniem porownywalnym ze spalaniem benzyny, nierzadko nawet mniejszym... sterowanie autronic

Added after 1 minutes:

CYTAT("studencina":8r0kpi1a)
Na turbo lpg zorbilem jakies 15,000.
Parownik BRC T i blos. Ogolnie wszytsko dziala ale jakos boje sie dmuchac na gazie (dmucham na gzie max 0,3b chwilowo) pozatym jadac dynamicznie lubi szarpnac przy zmianie biegu.
Normlanie na benzynie pompuje 0,5 czego nie wytrzymala membrana w blosie i trzeba bylo dziure łatac
zrobiles kompensacje przed blosem?? bo nie powinna membrana pojsc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Thu, 22 Feb 2007 - 23:46
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Dziku - nie, to zupełnie inny temat. Ja zrobiłem poprostu odcięcie dopływu gazu przy hamowaniu silnikiem. Całą ta operacja pozwoliła jeździć oszczędniej i bezpieczniej - nie było strzałów gazu. Reduktor nadciśnieniowy ma spięte dwie strony membrany drugiego stopnia, dla zrównoważenia naprężenia membrany przy nadciśnieniu.

W układzie z blosem ten mój patent nie miał racji bytu i go zdemontowałem. Blos sam odcina dopływ gazu rewelacyjnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Fri, 23 Feb 2007 - 10:31
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





A jaka jest wydajność blosa, tzn do ile KM wystarczy mu to standardowe nacięcie? (ewentualnie powiększone) Czy może nie ma to większego znaczenia przy innej zasadzie działania reduktora?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 08:23