![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 09 October 2011 ![]() |
witam
szukam do silnika n/a (xu9j4)1.9 16v ostrzejszych walków rozrządu auto na tor moja wiedza na ten temat charakterystyki walków jest marna. silnik w po wsadzeniu walka chce jeszcze uzbroić w throttle bodies. det3 w fi, reg kolka, delikatnie doprezony, customowy wydech, krotka paka. delikatnie obrobiona glowica. myślałem coś o walkach światka 267 / 10,15 ale słyszałem ze Pan Grabowski tez ma duuze doświadczenie w sporcie motorowym i wykonaniu walków, tyle ze nie ma żadnego katalogu czy nawet orientacyjnych cen. kolejna opcja jest ściągniecie używanych walków pipercamsa z uk 264 / 9,91mm ale ten wydaje sie mi trochę łagodny. wszystkie zmiany mech i strojenie silnika wykonuje sam. koledzy co polecacie? Pozdrawiam Radek |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
witam szukam do silnika n/a (xu9j4)1.9 16v ostrzejszych walków rozrządu auto na tor moja wiedza na ten temat charakterystyki walków jest marna. silnik w po wsadzeniu walka chce jeszcze uzbroić w throttle bodies. det3 w fi, reg kolka, delikatnie doprezony, customowy wydech, krotka paka. delikatnie obrobiona glowica. myślałem coś o walkach światka 267 / 10,15 ale słyszałem ze Pan Grabowski tez ma duuze doświadczenie w sporcie motorowym i wykonaniu walków, tyle ze nie ma żadnego katalogu czy nawet orientacyjnych cen. kolejna opcja jest ściągniecie używanych walków pipercamsa z uk 264 / 9,91mm ale ten wydaje sie mi trochę łagodny. wszystkie zmiany mech i strojenie silnika wykonuje sam. koledzy co polecacie? Pozdrawiam Radek Jak chcesz mieć spokój, to ciągnij firmową używkę. Obaj Polacy mają ogromne doświadczenie w sporcie, ale jakoś ich produkty mają więcej wspólnego z loterią. To znaczy teoretycznie są w stanie wykonać wałek, ale w praktyce całkiem szybko może się on zamienić w pręt. Nie piszę, że na pewno tak się stanie, ale takie przypadki bywają, i co najgorsze, nie są pojedyńcze. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 09 October 2011 ![]() |
czyli najlepszym wyjsciem bylo by zdecydowac sie na ten walek pipercamsa?
http://www.pipercams.co.uk/pipercams/www/p...p?pid=P16VBP270 tutaj link do tego walka z uk. jakie moce moge osiagnac na takjim walku i mojej spec silnika? wg goscia z uk na tym walku zrobil 175km razem z gaznikami z motoru. zakladajac ze silnik ma w serii 160km to wiele nie wykrecil... |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
wszystkie warianty o które pytasz to loteria.
co do używanego wałka to nigdy nie wiadomo w jakim jest stanie. Piper robi wałki nowe i regenerowane. kiedyś dostałem od klienta wałek używany a po jego zainstaloawniu auto straciło wolne obroty i trochę góry. później po pomiarach wyszło że krzywki były każda inaczej zużyta... co do wałków o których piszesz to bardzo są łagodne. dane serii co znalazłem to: 278/278 wznios 9.20/9.15 mm. najsłabszy CatCams dla porównania 270/258 wznios 10.75/10.25 -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 20 May 2010 ![]() |
Albo ewentualnie zrób w rewarze:) Znajomy robił do volvo na wzór pewnego wyczynowego wałka i jestw 100 % zadowolony.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 09 October 2011 ![]() |
ja znalazlem ze seria ma 224/9.03
http://www.taylor-eng.com/xu9j4/16v_camtiming.htmi http://www.taylor-eng.com/xu9j4/16v_overview.html sledzac angielskie fora potwierdza sie co napisal ten gosciu na tej stronie ze nalezy wymienic na poczatku sam walek ssacy a wydech zostawic serie. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Albo ewentualnie zrób w rewarze:) Znajomy robił do volvo na wzór pewnego wyczynowego wałka i jestw 100 % zadowolony. Tylko wałek Volvo z redblocka bo o takim mówisz ;] ma mega dużo materiału do oszliwania i wychodzi korzystny jeszcze profil krzywki, w przypadku Puzia tak łatwo nie będzie niestety. Druga sprawa że ten silnik ma regulacje luzu zaworowego pastylką od spodu szklanki, przy szlifowaniu profilu krzywki zbiera się również koło podstawowe krzywki i potem trzeba czymś ten luz zaworowy zlikwidować, w przypadku Volvo daje się pod szklankę pastylkę do regulacji luzu zaworowego z silników Alfy Romeo 2.0 8V ts z czasów AR 75/155/164, a resztę luzu doregulowuje się płytką w szklance od góry, w Peugeocie aż takiej możliwości nie ma - jeśli przy szlifowaniu krzywki chcesz uzyskać np. o 1,5mm większy wznios krzywki to od razu na start o tyle masz większy luz zaworowy względem wałka przed obróbką - francuzi aż takiego rozrzutu grubości pastylek do regulacji nie przewidzieli ;] -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Panowie, podając czasy rozrządu nie zapominajcie o luzach pomiarowych, bo czasami róznie ciekawe rzeczy wychodzą...
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 09 October 2011 ![]() |
dlatego ja zostaje na hydraulice jak w serii i do tego ma tez byc przystosowany wałek. na hydraulice max to chyba 11.5 mm wzniosu moze miec krzywka.
swiatek nie robi ostrzejszych walkow do tego silnika jak 280 (wyczynowe), a walki Rajdowe to 264 a wznios max swiatka to 10.3 ograniczaja mnie korby bo boje sie wysoko krecic silnik(aktualnie 7400) i nie moge wsadzic ostrego walka. ktora z tych 3 opcji wybrac?zaznaczam ze stanu walka z uk nie znam. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 29 May 2007 Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa ![]() |
http://www.newman-cams.com/pdf/peugeot.pdf
Nie znam się na silnikach peugeot-a dlatego przeszukaj ten link. Na walkach Newman-a smigaja golfy w gti championship w UK. -------------------- Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress... ,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver" |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 09 October 2011 ![]() |
a jak wyglada sprawa z mozliwosciami takich walkow z rewar-u?
ciezko to ustawic i czy przyrosty sa satysfakcjonujące? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Załóż wałki od P. Świątka najostrzejsze pod Hydro jeśli przy hydro zostajesz.
To prawda miał kłopoty z jakością sam przyznał , ale jak z nim rozmawiałem to było jak działał w innej technologi 10 lat temu... Ja mam wałki od P. Świątka z 2005 roku i 294*/12 działają na hydro i mają parametry z 2005 roku (wtedy powstały) zużycie 0 ![]() ![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
CYTAT To prawda miał kłopoty z jakością sam przyznał , ale jak z nim rozmawiałem to było jak działał w innej technologi 10 lat temu... Jakoś dziwnie nieco, bo ze 2 tygodnie temu wyrzucaliśmy wałki, które miały już okrągłe krzywki. Całkiem świeże, produkcja w roku bieżącym. Jak widzisz, nadal zależy jak trafisz - jednemu działa, innemu nie. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 09 October 2011 ![]() |
rewar odpada bo moich walków nie sa w stanie przerobic. taka ich konstrukcja i nie maja kopiału do tego.
jedyne co mi zaproponowali to mechanikę ale w to nie wchodzę. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
Ja mam wałki od P. Świątka z 2005 roku i 294*/12 działają na hydro i mają parametry z 2005 roku (wtedy powstały) zużycie 0 Ja mam wałki Świątka od 2008r. Również 0 zużycia. -------------------- MG ZS 180
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 09 October 2011 ![]() |
swiatek w tym tyg podniósł ceny walków o ponad 200zl/szt
![]() rozmawialem z Panem Grabowskim i powiedzial ze zrobi mi walek pod hydraulike jaki bedzie trzeba, tylko musi dostac moj stary walek i świeży wykres z hamowni. cena to ok 800 + azotowanie. Mial ktos stycznosc z walkami od grabka? jak one wypadaja na tle swiatka? |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 04 October 2006 Skąd: Wrocław ![]() |
Ja miałem wałek sportowy od Świątka do 1.9 TDI, oczywiście miał być wzrost mocy o 5-10%, a wyszło na to, że został źle dorobiony i po pierwszym odpaleniu rozciął popychacze w drobny mak. Tyle dobrego, że przyznał Świątek się do błędu i oddał kase za wałek + koszt popychaczy reszte musiałem zrobic sam we własnym zakresie ot taka moja przygoda z wałkami sportowymi od Świątka
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 28 July 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Ja mogę tylko powiedzieć że w przypadku OPLOWSKICH wałków Rewar się sprawdza.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
że przyznał Świątek się do błędu i oddał kase za wałek + koszt popychaczy No to też trzeba docenić. Baaaaardzo rzadko spotykane zachowanie. Większośc "tjunerów" woli zginąć niż przyznać się do własnego błędu ![]() -------------------- MG ZS 180
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 26 September 2011 Skąd: W-wa ![]() |
A Rewar jaką technologią przerabia wałki bo chyba nie robi gotowych jak Świątek - ktoś sprawdzał wałek/mierzył np: po 50tys.km jaki jest faktyczny stan...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 05:39 |