Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> walki rozrzadu swiatka czy grabowskiego?, silnik N/A na tor
buniooo
post Tue, 11 Sep 2012 - 14:35
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 09 October 2011





witam
szukam do silnika n/a (xu9j4)1.9 16v ostrzejszych walków rozrządu
auto na tor
moja wiedza na ten temat charakterystyki walków jest marna.
silnik w po wsadzeniu walka chce jeszcze uzbroić w throttle bodies.
det3 w fi, reg kolka, delikatnie doprezony, customowy wydech, krotka paka. delikatnie obrobiona glowica.
myślałem coś o walkach światka 267 / 10,15
ale słyszałem ze Pan Grabowski tez ma duuze doświadczenie w sporcie motorowym i wykonaniu walków, tyle ze nie ma żadnego katalogu czy nawet orientacyjnych cen.
kolejna opcja jest ściągniecie używanych walków pipercamsa z uk 264 / 9,91mm ale ten wydaje sie mi trochę łagodny.
wszystkie zmiany mech i strojenie silnika wykonuje sam.

koledzy co polecacie?
Pozdrawiam Radek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 11 Sep 2012 - 14:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pinin
post Tue, 11 Sep 2012 - 14:39
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(buniooo @ Tue, 11 Sep 2012 - 14:35) *
witam
szukam do silnika n/a (xu9j4)1.9 16v ostrzejszych walków rozrządu
auto na tor
moja wiedza na ten temat charakterystyki walków jest marna.
silnik w po wsadzeniu walka chce jeszcze uzbroić w throttle bodies.
det3 w fi, reg kolka, delikatnie doprezony, customowy wydech, krotka paka. delikatnie obrobiona glowica.
myślałem coś o walkach światka 267 / 10,15
ale słyszałem ze Pan Grabowski tez ma duuze doświadczenie w sporcie motorowym i wykonaniu walków, tyle ze nie ma żadnego katalogu czy nawet orientacyjnych cen.
kolejna opcja jest ściągniecie używanych walków pipercamsa z uk 264 / 9,91mm ale ten wydaje sie mi trochę łagodny.
wszystkie zmiany mech i strojenie silnika wykonuje sam.

koledzy co polecacie?
Pozdrawiam Radek


Jak chcesz mieć spokój, to ciągnij firmową używkę. Obaj Polacy mają ogromne doświadczenie w sporcie, ale jakoś ich produkty mają więcej wspólnego z loterią.
To znaczy teoretycznie są w stanie wykonać wałek, ale w praktyce całkiem szybko może się on zamienić w pręt. Nie piszę, że na pewno tak się stanie, ale takie przypadki bywają, i co najgorsze, nie są pojedyńcze.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buniooo
post Tue, 11 Sep 2012 - 14:51
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 09 October 2011





czyli najlepszym wyjsciem bylo by zdecydowac sie na ten walek pipercamsa?
http://www.pipercams.co.uk/pipercams/www/p...p?pid=P16VBP270 tutaj link do tego walka z uk.
jakie moce moge osiagnac na takjim walku i mojej spec silnika?
wg goscia z uk na tym walku zrobil 175km razem z gaznikami z motoru.
zakladajac ze silnik ma w serii 160km to wiele nie wykrecil...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Tue, 11 Sep 2012 - 15:40
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



wszystkie warianty o które pytasz to loteria.

co do używanego wałka to nigdy nie wiadomo w jakim jest stanie. Piper robi wałki nowe i regenerowane.

kiedyś dostałem od klienta wałek używany a po jego zainstaloawniu auto straciło wolne obroty i trochę góry. później po pomiarach wyszło że krzywki były każda inaczej zużyta...

co do wałków o których piszesz to bardzo są łagodne.
dane serii co znalazłem to: 278/278 wznios 9.20/9.15 mm.

najsłabszy CatCams dla porównania 270/258 wznios 10.75/10.25




--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
manieczek
post Tue, 11 Sep 2012 - 17:01
Post #5


Rookie
Dołączył: Thu, 20 May 2010





Albo ewentualnie zrób w rewarze:) Znajomy robił do volvo na wzór pewnego wyczynowego wałka i jestw 100 % zadowolony.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buniooo
post Tue, 11 Sep 2012 - 17:03
Post #6


Super User
Dołączył: Sun, 09 October 2011





ja znalazlem ze seria ma 224/9.03

http://www.taylor-eng.com/xu9j4/16v_camtiming.htmi
http://www.taylor-eng.com/xu9j4/16v_overview.html

sledzac angielskie fora potwierdza sie co napisal ten gosciu na tej stronie ze nalezy wymienic na poczatku sam walek ssacy a wydech zostawic serie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Tue, 11 Sep 2012 - 17:21
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(manieczek @ Tue, 11 Sep 2012 - 17:01) *
Albo ewentualnie zrób w rewarze:) Znajomy robił do volvo na wzór pewnego wyczynowego wałka i jestw 100 % zadowolony.



Tylko wałek Volvo z redblocka bo o takim mówisz ;] ma mega dużo materiału do oszliwania i wychodzi korzystny jeszcze profil krzywki, w przypadku Puzia tak łatwo nie będzie niestety. Druga sprawa że ten silnik ma regulacje luzu zaworowego pastylką od spodu szklanki, przy szlifowaniu profilu krzywki zbiera się również koło podstawowe krzywki i potem trzeba czymś ten luz zaworowy zlikwidować, w przypadku Volvo daje się pod szklankę pastylkę do regulacji luzu zaworowego z silników Alfy Romeo 2.0 8V ts z czasów AR 75/155/164, a resztę luzu doregulowuje się płytką w szklance od góry, w Peugeocie aż takiej możliwości nie ma - jeśli przy szlifowaniu krzywki chcesz uzyskać np. o 1,5mm większy wznios krzywki to od razu na start o tyle masz większy luz zaworowy względem wałka przed obróbką - francuzi aż takiego rozrzutu grubości pastylek do regulacji nie przewidzieli ;]


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Tue, 11 Sep 2012 - 17:29
Post #8


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Panowie, podając czasy rozrządu nie zapominajcie o luzach pomiarowych, bo czasami róznie ciekawe rzeczy wychodzą...

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buniooo
post Tue, 11 Sep 2012 - 19:59
Post #9


Super User
Dołączył: Sun, 09 October 2011





dlatego ja zostaje na hydraulice jak w serii i do tego ma tez byc przystosowany wałek. na hydraulice max to chyba 11.5 mm wzniosu moze miec krzywka.
swiatek nie robi ostrzejszych walkow do tego silnika jak 280 (wyczynowe), a walki Rajdowe to 264 a wznios max swiatka to 10.3
ograniczaja mnie korby bo boje sie wysoko krecic silnik(aktualnie 7400) i nie moge wsadzic ostrego walka.

ktora z tych 3 opcji wybrac?zaznaczam ze stanu walka z uk nie znam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukey
post Tue, 11 Sep 2012 - 20:17
Post #10


Super User
Dołączył: Tue, 29 May 2007
Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa





http://www.newman-cams.com/pdf/peugeot.pdf
Nie znam się na silnikach peugeot-a dlatego przeszukaj ten link. Na walkach Newman-a smigaja golfy w gti championship w UK.


--------------------
Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress...
,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buniooo
post Wed, 12 Sep 2012 - 11:57
Post #11


Super User
Dołączył: Sun, 09 October 2011





a jak wyglada sprawa z mozliwosciami takich walkow z rewar-u?
ciezko to ustawic i czy przyrosty sa satysfakcjonujące?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Wed, 12 Sep 2012 - 12:10
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Załóż wałki od P. Świątka najostrzejsze pod Hydro jeśli przy hydro zostajesz.
To prawda miał kłopoty z jakością sam przyznał , ale jak z nim rozmawiałem to było jak działał w innej technologi 10 lat temu...
Ja mam wałki od P. Świątka z 2005 roku i 294*/12 działają na hydro i mają parametry z 2005 roku (wtedy powstały) zużycie 0 smile.gif Przyrosty raczej duuuuże wink.gif


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Wed, 12 Sep 2012 - 12:48
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT
To prawda miał kłopoty z jakością sam przyznał , ale jak z nim rozmawiałem to było jak działał w innej technologi 10 lat temu...


Jakoś dziwnie nieco, bo ze 2 tygodnie temu wyrzucaliśmy wałki, które miały już okrągłe krzywki. Całkiem świeże, produkcja w roku bieżącym. Jak widzisz, nadal zależy jak trafisz - jednemu działa, innemu nie.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buniooo
post Wed, 12 Sep 2012 - 13:12
Post #14


Super User
Dołączył: Sun, 09 October 2011





rewar odpada bo moich walków nie sa w stanie przerobic. taka ich konstrukcja i nie maja kopiału do tego.
jedyne co mi zaproponowali to mechanikę ale w to nie wchodzę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Wed, 12 Sep 2012 - 14:00
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





CYTAT(specu @ Wed, 12 Sep 2012 - 12:10) *
Ja mam wałki od P. Świątka z 2005 roku i 294*/12 działają na hydro i mają parametry z 2005 roku (wtedy powstały) zużycie 0

Ja mam wałki Świątka od 2008r. Również 0 zużycia.


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buniooo
post Sun, 16 Sep 2012 - 19:56
Post #16


Super User
Dołączył: Sun, 09 October 2011





swiatek w tym tyg podniósł ceny walków o ponad 200zl/szt sad.gif Teraz to 1060zl/szt)
rozmawialem z Panem Grabowskim i powiedzial ze zrobi mi walek pod hydraulike jaki bedzie trzeba, tylko musi dostac moj stary walek i świeży wykres z hamowni.
cena to ok 800 + azotowanie.
Mial ktos stycznosc z walkami od grabka? jak one wypadaja na tle swiatka?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tominator
post Sun, 23 Sep 2012 - 17:35
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 October 2006
Skąd: Wrocław





Ja miałem wałek sportowy od Świątka do 1.9 TDI, oczywiście miał być wzrost mocy o 5-10%, a wyszło na to, że został źle dorobiony i po pierwszym odpaleniu rozciął popychacze w drobny mak. Tyle dobrego, że przyznał Świątek się do błędu i oddał kase za wałek + koszt popychaczy reszte musiałem zrobic sam we własnym zakresie ot taka moja przygoda z wałkami sportowymi od Świątka laugh.gif


--------------------
Systemy hamulcowe Big Brake Kit Brembo do każdego auta BagCorp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rene
post Sun, 23 Sep 2012 - 21:01
Post #18


Super User
Dołączył: Sat, 28 July 2007
Skąd: Kraków





Ja mogę tylko powiedzieć że w przypadku OPLOWSKICH wałków Rewar się sprawdza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Mon, 24 Sep 2012 - 08:32
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





CYTAT(Tominator @ Sun, 23 Sep 2012 - 17:35) *
że przyznał Świątek się do błędu i oddał kase za wałek + koszt popychaczy

No to też trzeba docenić. Baaaaardzo rzadko spotykane zachowanie. Większośc "tjunerów" woli zginąć niż przyznać się do własnego błędu wink.gif


--------------------
MG ZS 180
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SR-71
post Mon, 24 Sep 2012 - 10:47
Post #20


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 September 2011
Skąd: W-wa





A Rewar jaką technologią przerabia wałki bo chyba nie robi gotowych jak Świątek - ktoś sprawdzał wałek/mierzył np: po 50tys.km jaki jest faktyczny stan...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 05:39