Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> wahacze z e30 do e36, dobry patent na tor?
Bio
post Wed, 24 Apr 2013 - 14:40
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





Spotkałem się z informacją, iż do jazdy po torze, warto do E36 założyć wahacze z e30, z powodu tego, że mają fabrycznie uniballe. Czy ktoś mógłby to potwierdzić, opowiedzieć więcej o czymś takim?


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 24 Apr 2013 - 14:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Grzesi(E30)k
post Wed, 24 Apr 2013 - 16:13
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Wahacze różnią się tym że te z E30 i E36 z pierwszych lat produkcji mają stałe swożrznie ,a nie jak nowsze E36 pływające. Co poprawia wytrzymałość i stabilność ale nic więcej je nie różni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grand_
post Wed, 24 Apr 2013 - 23:42
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 July 2009
Skąd: Kraków





kupujesz swożrznie MYLE HD i masz niepływające jak ja ;]


--------------------
E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Thu, 25 Apr 2013 - 10:02
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





moje bmw jest z 1994-02-16 - mam pływające, czy zwykłe? biggrin.gif
Grand_ - jak są taniej niż febi do e30 (290 w IC tongue.gif), to się zastanowię wink.gif


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Thu, 25 Apr 2013 - 21:47
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Dajcie nr czesci z myhle moze sie uda zalatwic w jakiejs dobrej cenie.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Fri, 26 Apr 2013 - 13:01
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





ale wracając bardziej do tematu - te wahacze z e30 podejdą bez żadnego problemu pod e36? można w ciemno zakupić?


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Fri, 26 Apr 2013 - 13:07
Post #7


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Prawda jest taka, że na torze standardowych sworzni nie zajedziesz, a zmiany na uniballe nie poczujesz tak, jakbyś się spodziewał. Poczujesz za to jak założysz wahacze z E46, które dają większy negatyw z przodu niż wahacze E36.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Fri, 26 Apr 2013 - 13:35
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





ok, czyli rozumiem, że właściwie jedynym argumentem będzie tutaj cena. Dzięki za info smile.gif


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Fri, 26 Apr 2013 - 22:51
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Ale wahacze z e46 sa chyba stosowane do driftu w e36 - bardzo mocno pochylaja kolo nie nada sie to chyba do jazdy po torze.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Sun, 28 Apr 2013 - 07:49
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





no właśnie też coś tak myślałem... a samochód ma iść w czas a nie dym z opon.


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackolus
post Sun, 28 Apr 2013 - 09:42
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 November 2010
Skąd: Mazowsze / Małopolska





i zmniejszają KWSZ więc kierownica będzie gorzej odbijać


--------------------
Nie bądź łosiem, włóż fał osiem.
BMW E36 340ti
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Mon, 29 Apr 2013 - 20:12
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Tak więc panowie jaki macie przepis na dobrze skręcające e36 na co dzień, okazjonalnie tor lub uliczny drift? Auto posiada mpakietowe zawieszenie-stabilizator przedni 26mm czy w tym mpakietowym zawiasie są inne wahacze bo jak kupowałem raz jeden to niby miał być inny ale co w nim się rożni? odrazu odpowiadam na pytanie tuleja jest zwykła nie acentryczna... Amorki i sprężyny są inne? dupa dosyć nisko siedzi...

Tka więc czym się różni mpakietowe zawieszenie od zwykłego w e36 oprucz stabilizatora i jakie macie przepis na poprawke


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JM63
post Mon, 29 Apr 2013 - 21:39
Post #13


User
Dołączył: Sat, 12 January 2013





Moim zdaniem podstawą dobrego prowadzenia jest sztywne nadwozie. U siebie poprawiłem sztywność rozpórkami górnymi przód+tył, stabilizatorami Eibach'a, x-brace'm i klatką. Do tego wszędzie poliuretany i tuleje acentryczne (moim zdaniem sporo zmieniają). Podobnie jak Ty jeżdżę tym samochodem na codzień, dlatego żaden hardcore'owy gwint nie wchodził w grę (chociaż podobno KW V1-3 jest całkiem komfortowe. Do tego stopnia, że w RS4 ze względu na fabryczną wadę w postaci awaryjnych amortyzatorów i ich kosmicznych cen w serwisie wielu decydowało się wlaśnie na KW i podobno komfort podobny do serii) mam zestawy Bilstein B8+ sprężyny H&R -1,5'' i 1'' i jest bardzo komfortowo moim zdaniem, chociaż prawdopodobnie z tyłu założę niższą sprężynę, bo dupa stoi strasznie wysoko

Słyszałem też, że dobrym rozwiązaniem jest kupienie górnych mocowań amortyzatorów od M3 i założenie ich odwrotnie (lewy na prawy), co zwiększa KWSZ. Nie testowałem, ale jest to w najbliższych planach wink.gif

Generalnie czego Ci tam brakuje? Przechyla się? Pływa? Jest zbyt pod/nadsterowny?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Tue, 30 Apr 2013 - 07:37
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





chyba najlepiej zrobić serię taką jak w M3 3.0.
czyli wahacze z M3, tuleja a centryczna, chyba w komplecie z piastą (troszkę inny rozstaw osi aby utrzymać geometrię po montażu acentrycznej tulei). No i oczywiście Bilstein B6 dedykowany do M3 NOWY!!!!
Ewentualnie seria z M3 3,2 ale jest bardziej cywilizowana i na tor bardziej kompromisowa niż seria 3.0.

do tego warto również tył "zapożyczyć" od M3 - nie wiem czy nie wystarczy samej tulei wymienić bez wymiany wahaczy...

Oczywiście komfort resorowania zawieszenia M3 na NOWYCH amortyzatorach jest daleko z tyłu od seri E36 nawet na Bilsteinie oczywiście sensownie zrobionym.

Ps. Wahacze z M3 można regenerować korzystając ze sworzni E30 i niepływających sworzni mahle hd. Poza koniecznie nowymi amortyzatorami, najdroższym elementem przeróbki - jeśli;i oczywiście poszukamy używanych wahaczy i je zregenerujemy, będą poduszki do amorów przednich z M3 - praktycznie tylko nowe sie opłaca bo używki nawet jeśli jeszcze dobra długo nie wytrzymają.

ps. 2 niestety taska modyfikacja kosztuje wielokrotność najtańszych "pseudo gwintów" więc raczej nikt jej nie zastosuje... ale dorzucając jeszcze kilka tysięcy dodając do tego porządny gwint - myślę ze byłoby trudno spotkać coś lepiej prowadzącego sie po twardym torze.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Tue, 30 Apr 2013 - 08:39
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Z tylu wahacz jest za pewne mocniejszy i ma inne przegiecie, na tunermotorsport do tylnich wahaczy mozna kupic takie metalowe podkaldki zapobiegajace pracy wahacza na boki - mysle ze ciekawa opcja do jazdy po torze.
ww#296 Z ta seria to mozesz miec racje ale raczej do jazdy po ulicach. Taki zawias jak b6 bedzie znacznie za miekki na tor.
W tamtym roku w gsmp jezdzila jakas srebrna e36 na jakims takim bilsteinie i strasznie sie przeginala na winklach...


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Tue, 30 Apr 2013 - 09:41
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





a co myślicie o takim zestawie (jeśli chodzi o zawias):

- poliuretany
- rozpórki górne, dolne - przód (na dół pewnie x-brace) i tył,
- gwint isc
- stabilizatory z M3

docelowo chcę "wyprowadzić" wóz na Nordschleife smile.gif


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Tue, 30 Apr 2013 - 14:04
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Tymi elementami na pewno nic nie popsujesz, nie wiem co to za gwint wiec na ten temat sie nie wypowiem.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Tue, 30 Apr 2013 - 18:53
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





a czymś mogę jeszcze poprawić?

no isc obecnie dość popularną marką się staje - podejrzewam, że poziom k-sporta, d2


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Tue, 30 Apr 2013 - 22:20
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





k-sport czy d2 to nie jest jakis wysoki poziom nawet serdni chyba nie. Ostatnio duzo osob chwali zawieszenia chyba AST mozesz cos w tym kierunku poszukac.
Zaloz sobie nowe mocowania amortyzatorow na przod te ktore tez pochylaja kolo a nie tylko zwiekszaja kwsz.
Mozna je zamieniac stronami a jednoczesnie podkladkami miedzy amor a zwrotnice bedziesz sporo regulowal pochylenia.
Uzywek nie ma sensu szykac bo na pewno nie znajdziesz niczego w sensowym stanie.
Tuleje acentryczne + wahacza z sworzniem nie plywajacym.
Stabilizatory zaloz z m3 bo wyjdzie najtaniej w porownaniu z jakis dedykowanymi a zrobia robote tym bardziej jesli wpakujesz gwint.
Jesli bedziesz szukal gwint to tez sa roznice miedzy zwykla e36 a m3 - roznia sie tym ze normlanie stabilizator krecisz do wahacza a w przypadku m3 stabilizator jest przykrecany do amortyzatora. Tak ze pasuje gwint raczej od m3.
To tyle jak chodzi o przod.
A z tylu zrobil bym to tak - poli gdzie sie da + popatrzec na tunermotorsport na te elementy usztywniajace wahacze i dorobic takie same.
Nie wiem czy znjadziesz ale mysle ze tak wahacze do regulacji pochylenia z tylu, seryjne nie sa zbyt mocne a jesli znalazl bys cos naprawde mocnego auto powinno sie znacznie lepiej prowadzic.
Rozporke wpakuj na dol x-brace na gore szukaj czegos markowego a nie jakis shit z allegro.
Z tylu i tak pasuje wspawac zastrzaly do wozka wiec mozesz puscic rozporke miedzy kielichy i np od kielichow zastrzaly do wozka.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 30 Apr 2013 - 22:31
Post #20


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT(freebsd @ Fri, 26 Apr 2013 - 22:51) *
Ale wahacze z e46 sa chyba stosowane do driftu w e36 - bardzo mocno pochylaja kolo nie nada sie to chyba do jazdy po torze.

W E36 robi się -3 stopnie na wahaczu z E46, w mojej torowej E46 miałem -3,5 i jeszcze by się przydało więcej.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 12:56