![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Spotkałem się z informacją, iż do jazdy po torze, warto do E36 założyć wahacze z e30, z powodu tego, że mają fabrycznie uniballe. Czy ktoś mógłby to potwierdzić, opowiedzieć więcej o czymś takim?
-------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Wahacze różnią się tym że te z E30 i E36 z pierwszych lat produkcji mają stałe swo
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
kupujesz swo
-------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
moje bmw jest z 1994-02-16 - mam pływające, czy zwykłe?
![]() Grand_ - jak są taniej niż febi do e30 (290 w IC ![]() ![]() -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Dajcie nr czesci z myhle moze sie uda zalatwic w jakiejs dobrej cenie.
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
ale wracając bardziej do tematu - te wahacze z e30 podejdą bez żadnego problemu pod e36? można w ciemno zakupić?
-------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Prawda jest taka, że na torze standardowych sworzni nie zajedziesz, a zmiany na uniballe nie poczujesz tak, jakbyś się spodziewał. Poczujesz za to jak założysz wahacze z E46, które dają większy negatyw z przodu niż wahacze E36.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
ok, czyli rozumiem, że właściwie jedynym argumentem będzie tutaj cena. Dzięki za info
![]() -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Ale wahacze z e46 sa chyba stosowane do driftu w e36 - bardzo mocno pochylaja kolo nie nada sie to chyba do jazdy po torze.
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
no właśnie też coś tak myślałem... a samochód ma iść w czas a nie dym z opon.
-------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 November 2010 Skąd: Mazowsze / Małopolska ![]() |
i zmniejszają KWSZ więc kierownica będzie gorzej odbijać
-------------------- Nie bądź łosiem, włóż fał osiem.
BMW E36 340ti |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Tak więc panowie jaki macie przepis na dobrze skręcające e36 na co dzień, okazjonalnie tor lub uliczny drift? Auto posiada mpakietowe zawieszenie-stabilizator przedni 26mm czy w tym mpakietowym zawiasie są inne wahacze bo jak kupowałem raz jeden to niby miał być inny ale co w nim się rożni? odrazu odpowiadam na pytanie tuleja jest zwykła nie acentryczna... Amorki i sprężyny są inne? dupa dosyć nisko siedzi...
Tka więc czym się różni mpakietowe zawieszenie od zwykłego w e36 oprucz stabilizatora i jakie macie przepis na poprawke -------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sat, 12 January 2013 ![]() |
Moim zdaniem podstawą dobrego prowadzenia jest sztywne nadwozie. U siebie poprawiłem sztywność rozpórkami górnymi przód+tył, stabilizatorami Eibach'a, x-brace'm i klatką. Do tego wszędzie poliuretany i tuleje acentryczne (moim zdaniem sporo zmieniają). Podobnie jak Ty jeżdżę tym samochodem na codzień, dlatego żaden hardcore'owy gwint nie wchodził w grę (chociaż podobno KW V1-3 jest całkiem komfortowe. Do tego stopnia, że w RS4 ze względu na fabryczną wadę w postaci awaryjnych amortyzatorów i ich kosmicznych cen w serwisie wielu decydowało się wlaśnie na KW i podobno komfort podobny do serii) mam zestawy Bilstein B8+ sprężyny H&R -1,5'' i 1'' i jest bardzo komfortowo moim zdaniem, chociaż prawdopodobnie z tyłu założę niższą sprężynę, bo dupa stoi strasznie wysoko
![]() Słyszałem też, że dobrym rozwiązaniem jest kupienie górnych mocowań amortyzatorów od M3 i założenie ich odwrotnie (lewy na prawy), co zwiększa KWSZ. Nie testowałem, ale jest to w najbliższych planach ![]() Generalnie czego Ci tam brakuje? Przechyla się? Pływa? Jest zbyt pod/nadsterowny? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
chyba najlepiej zrobić serię taką jak w M3 3.0.
czyli wahacze z M3, tuleja a centryczna, chyba w komplecie z piastą (troszkę inny rozstaw osi aby utrzymać geometrię po montażu acentrycznej tulei). No i oczywiście Bilstein B6 dedykowany do M3 NOWY!!!! Ewentualnie seria z M3 3,2 ale jest bardziej cywilizowana i na tor bardziej kompromisowa niż seria 3.0. do tego warto również tył "zapożyczyć" od M3 - nie wiem czy nie wystarczy samej tulei wymienić bez wymiany wahaczy... Oczywiście komfort resorowania zawieszenia M3 na NOWYCH amortyzatorach jest daleko z tyłu od seri E36 nawet na Bilsteinie oczywiście sensownie zrobionym. Ps. Wahacze z M3 można regenerować korzystając ze sworzni E30 i niepływających sworzni mahle hd. Poza koniecznie nowymi amortyzatorami, najdroższym elementem przeróbki - jeśli;i oczywiście poszukamy używanych wahaczy i je zregenerujemy, będą poduszki do amorów przednich z M3 - praktycznie tylko nowe sie opłaca bo używki nawet jeśli jeszcze dobra długo nie wytrzymają. ps. 2 niestety taska modyfikacja kosztuje wielokrotność najtańszych "pseudo gwintów" więc raczej nikt jej nie zastosuje... ale dorzucając jeszcze kilka tysięcy dodając do tego porządny gwint - myślę ze byłoby trudno spotkać coś lepiej prowadzącego sie po twardym torze. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Z tylu wahacz jest za pewne mocniejszy i ma inne przegiecie, na tunermotorsport do tylnich wahaczy mozna kupic takie metalowe podkaldki zapobiegajace pracy wahacza na boki - mysle ze ciekawa opcja do jazdy po torze.
ww#296 Z ta seria to mozesz miec racje ale raczej do jazdy po ulicach. Taki zawias jak b6 bedzie znacznie za miekki na tor. W tamtym roku w gsmp jezdzila jakas srebrna e36 na jakims takim bilsteinie i strasznie sie przeginala na winklach... -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
a co myślicie o takim zestawie (jeśli chodzi o zawias):
- poliuretany - rozpórki górne, dolne - przód (na dół pewnie x-brace) i tył, - gwint isc - stabilizatory z M3 docelowo chcę "wyprowadzić" wóz na Nordschleife ![]() -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Tymi elementami na pewno nic nie popsujesz, nie wiem co to za gwint wiec na ten temat sie nie wypowiem.
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
a czymś mogę jeszcze poprawić?
no isc obecnie dość popularną marką się staje - podejrzewam, że poziom k-sporta, d2 -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
k-sport czy d2 to nie jest jakis wysoki poziom nawet serdni chyba nie. Ostatnio duzo osob chwali zawieszenia chyba AST mozesz cos w tym kierunku poszukac.
Zaloz sobie nowe mocowania amortyzatorow na przod te ktore tez pochylaja kolo a nie tylko zwiekszaja kwsz. Mozna je zamieniac stronami a jednoczesnie podkladkami miedzy amor a zwrotnice bedziesz sporo regulowal pochylenia. Uzywek nie ma sensu szykac bo na pewno nie znajdziesz niczego w sensowym stanie. Tuleje acentryczne + wahacza z sworzniem nie plywajacym. Stabilizatory zaloz z m3 bo wyjdzie najtaniej w porownaniu z jakis dedykowanymi a zrobia robote tym bardziej jesli wpakujesz gwint. Jesli bedziesz szukal gwint to tez sa roznice miedzy zwykla e36 a m3 - roznia sie tym ze normlanie stabilizator krecisz do wahacza a w przypadku m3 stabilizator jest przykrecany do amortyzatora. Tak ze pasuje gwint raczej od m3. To tyle jak chodzi o przod. A z tylu zrobil bym to tak - poli gdzie sie da + popatrzec na tunermotorsport na te elementy usztywniajace wahacze i dorobic takie same. Nie wiem czy znjadziesz ale mysle ze tak wahacze do regulacji pochylenia z tylu, seryjne nie sa zbyt mocne a jesli znalazl bys cos naprawde mocnego auto powinno sie znacznie lepiej prowadzic. Rozporke wpakuj na dol x-brace na gore szukaj czegos markowego a nie jakis shit z allegro. Z tylu i tak pasuje wspawac zastrzaly do wozka wiec mozesz puscic rozporke miedzy kielichy i np od kielichow zastrzaly do wozka. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Ale wahacze z e46 sa chyba stosowane do driftu w e36 - bardzo mocno pochylaja kolo nie nada sie to chyba do jazdy po torze. W E36 robi się -3 stopnie na wahaczu z E46, w mojej torowej E46 miałem -3,5 i jeszcze by się przydało więcej. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 12:56 |