Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> waga kola zamachowego a elastycznosc
ade
post Wed, 11 Jun 2008 - 11:06
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





takie pytanie teoretyczne...

mamy 2 takie same auta, jedno ma kolo zamachowe okolo 7kg, drugie okolo 12kg...

moc okolo 150km, 1100kg wolnossaca fura...

jedziemy np na 2gim biegu, okolo 3000 obrotow i opor... ktore auto bedzie szybsze??? dosc dlugie biegi, 2jka do ponad 100km/h... 3jka pod 160


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 11 Jun 2008 - 11:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Maxim555
post Wed, 11 Jun 2008 - 11:30
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Jeśli chodzi o przyśpieszenie, to auto z lżejszym kołem wygra. Silnik będzie miał lżej o 5kg wirującej masy. Chyba że jest coś o czym nie wiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Wed, 11 Jun 2008 - 11:44
Post #3


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





To z lżejszym kołem szybciej wkręci się na obroty bo zadziałają na silnik mniejszy opór - a różnica z tego co piszesz spora
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Wed, 11 Jun 2008 - 12:50
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Zdaje się że wiem o jakie auto chodzi wink.gif i przyspieszenia są ponoć identyczne więc mnie to od dłuższego czasu zastanawia rolleyes.gif


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Wed, 11 Jun 2008 - 12:56
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Wydaje mi się, że do połowy danego biegu to z lżejszym kołem wysunie się do przodu, natomiast później zacznie słąbnąć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bajcik
post Wed, 11 Jun 2008 - 15:32
Post #6


Super User
Dołączył: Sun, 12 February 2006
Skąd: centrum PL





CYTAT(TOMEKKK @ Wed, 11 Jun 2008 - 11:56) *
Wydaje mi się, że do połowy danego biegu to z lżejszym kołem wysunie się do przodu, natomiast później zacznie słąbnąć.


czemu slabnac? Predzej jakichs perturbacji (i moze nawet ubytkow mocy) spodziewalbym sie w nizszych obrotach gdzie rola kola zamachowego jest wieksza


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Wed, 11 Jun 2008 - 15:56
Post #7


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





A ja mysle ze oba beda jechac tak samo. Roznica by byla przy starcie z 1 lub przy bardzo krotkich biegach gdzie przyrost obrotow jest dosc szybki i wtedy lzejsze kolo ma przewage.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LCQ
post Wed, 11 Jun 2008 - 16:02
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sat, 06 January 2007
Skąd: to wiesz?





tak mi się wydaje jak pisze Bajcik, sam używam 16v z lekkim kołem i jestem bardzo zadowolony, myślałem że elastyczność poleci na łeb ale jednak nie, auto zbiera się nieźle od każdego biegu (lepiej się wkręca o wiele nawet biorąć pod uwage 8v (2E) a teraz jest 16v (ABF)) co prawda troche traci na początku obr ale góra jest ok, jednak w tych silnikinach(16v) waga koła gra dużą role, więc obstawiam auto z 7kg kołem (które u góry zwycięży)


--------------------
Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Wed, 11 Jun 2008 - 17:26
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





CYTAT(LCQ @ Wed, 11 Jun 2008 - 15:02) *
tak mi się wydaje jak pisze Bajcik, sam używam 16v z lekkim kołem i jestem bardzo zadowolony, myślałem że elastyczność poleci na łeb ale jednak nie, auto zbiera się nieźle od każdego biegu (lepiej się wkręca o wiele nawet biorąć pod uwage 8v (2E) a teraz jest 16v (ABF)) co prawda troche traci na początku obr ale góra jest ok, jednak w tych silnikinach(16v) waga koła gra dużą role, więc obstawiam auto z 7kg kołem (które u góry zwycięży)



no wlasnie wszytko wskazuje, ze auto z lzejszym kolem tracie w momencie wcisniecia gazu i zyskuje wraz ze wzrostem predkosci obrotowej...

ale wsumie nikt tego mi nie potwierdzil tak do konca wiec dalej nie wiem czy mam racje...


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sat, 14 Jun 2008 - 08:37
Post #10


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Napisz do usera Buni, on jakiś czas temu eksperymentował z kołem, robił nawet pomiary na hamowni i na ulicy. Gdzieś był wątek o tym.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
unreall
post Sat, 14 Jun 2008 - 10:49
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 March 2004
Skąd: Warszawa





Ok, podejdzmy do tego ze strony mechaniki:
Najbardziej odczujemy różnice w masie koła zamachowego (a raczej w jego momencie bezwładności) na niskich biegach, kiedy to rozpędzenie koła zamachowego o 1000 obr/min odpowiada rozpędzeniu samochodu powiedzmy o 5 km/h. Wtedy koło zamachowe może ważyć dla samochodu nawet 100 kg
jednak gdy mówimy o wyższych biegach. Jednak gdy 1000 obr/min odpowiada 40 km/h to moment potrzebny na rozkręcanie koła jest znikowmy w porównaniu do tego który jest potrzebny do rozpędzenia samochodu.

Stąd się bierze ta zbieżność przy rozpędzaniu na wyższych biegach.

Mam nadzieje że napisałem wystarczająco jasno.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 13:18