![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
takie pytanie teoretyczne...
mamy 2 takie same auta, jedno ma kolo zamachowe okolo 7kg, drugie okolo 12kg... moc okolo 150km, 1100kg wolnossaca fura... jedziemy np na 2gim biegu, okolo 3000 obrotow i opor... ktore auto bedzie szybsze??? dosc dlugie biegi, 2jka do ponad 100km/h... 3jka pod 160 -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Jeśli chodzi o przyśpieszenie, to auto z lżejszym kołem wygra. Silnik będzie miał lżej o 5kg wirującej masy. Chyba że jest coś o czym nie wiem.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
To z lżejszym kołem szybciej wkręci się na obroty bo zadziałają na silnik mniejszy opór - a różnica z tego co piszesz spora
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Zdaje się że wiem o jakie auto chodzi
![]() ![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Wydaje mi się, że do połowy danego biegu to z lżejszym kołem wysunie się do przodu, natomiast później zacznie słąbnąć.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 12 February 2006 Skąd: centrum PL ![]() |
Wydaje mi się, że do połowy danego biegu to z lżejszym kołem wysunie się do przodu, natomiast później zacznie słąbnąć. czemu slabnac? Predzej jakichs perturbacji (i moze nawet ubytkow mocy) spodziewalbym sie w nizszych obrotach gdzie rola kola zamachowego jest wieksza -------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
A ja mysle ze oba beda jechac tak samo. Roznica by byla przy starcie z 1 lub przy bardzo krotkich biegach gdzie przyrost obrotow jest dosc szybki i wtedy lzejsze kolo ma przewage.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
tak mi się wydaje jak pisze Bajcik, sam używam 16v z lekkim kołem i jestem bardzo zadowolony, myślałem że elastyczność poleci na łeb ale jednak nie, auto zbiera się nieźle od każdego biegu (lepiej się wkręca o wiele nawet biorąć pod uwage 8v (2E) a teraz jest 16v (ABF)) co prawda troche traci na początku obr ale góra jest ok, jednak w tych silnikinach(16v) waga koła gra dużą role, więc obstawiam auto z 7kg kołem (które u góry zwycięży)
-------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
tak mi się wydaje jak pisze Bajcik, sam używam 16v z lekkim kołem i jestem bardzo zadowolony, myślałem że elastyczność poleci na łeb ale jednak nie, auto zbiera się nieźle od każdego biegu (lepiej się wkręca o wiele nawet biorąć pod uwage 8v (2E) a teraz jest 16v (ABF)) co prawda troche traci na początku obr ale góra jest ok, jednak w tych silnikinach(16v) waga koła gra dużą role, więc obstawiam auto z 7kg kołem (które u góry zwycięży) no wlasnie wszytko wskazuje, ze auto z lzejszym kolem tracie w momencie wcisniecia gazu i zyskuje wraz ze wzrostem predkosci obrotowej... ale wsumie nikt tego mi nie potwierdzil tak do konca wiec dalej nie wiem czy mam racje... -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Napisz do usera Buni, on jakiś czas temu eksperymentował z kołem, robił nawet pomiary na hamowni i na ulicy. Gdzieś był wątek o tym.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 30 March 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Ok, podejdzmy do tego ze strony mechaniki:
Najbardziej odczujemy różnice w masie koła zamachowego (a raczej w jego momencie bezwładności) na niskich biegach, kiedy to rozpędzenie koła zamachowego o 1000 obr/min odpowiada rozpędzeniu samochodu powiedzmy o 5 km/h. Wtedy koło zamachowe może ważyć dla samochodu nawet 100 kg jednak gdy mówimy o wyższych biegach. Jednak gdy 1000 obr/min odpowiada 40 km/h to moment potrzebny na rozkręcanie koła jest znikowmy w porównaniu do tego który jest potrzebny do rozpędzenia samochodu. Stąd się bierze ta zbieżność przy rozpędzaniu na wyższych biegach. Mam nadzieje że napisałem wystarczająco jasno. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 13:18 |