Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> turbosprężarka t15 i gt15 w silniku 1z
lukas313
post Tue, 30 Mar 2010 - 20:52
Post #1


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





Witam wszystkich
Chciałbym się dowiedzieć czym różnią się te dwie turbiny ?
Niestety google nie odpowiedziało mi na to pytanie,może wy mi pomożecie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 30 Mar 2010 - 20:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_Golfista_*
post Wed, 31 Mar 2010 - 06:47
Post #2









CYTAT(lukas313 @ Tue, 30 Mar 2010 - 20:52) *
Witam wszystkich
Chciałbym się dowiedzieć czym różnią się te dwie turbiny ?
Niestety google nie odpowiedziało mi na to pytanie,może wy mi pomożecie


No jak czym???? ohmy.gif ohmy.gif

Pierwsza nie ma literki "g" w nazwie biggrin.gif biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Wed, 31 Mar 2010 - 11:36
Post #3


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





CYTAT(Golfista @ Wed, 31 Mar 2010 - 06:47) *
No jak czym???? ohmy.gif ohmy.gif

Pierwsza nie ma literki "g" w nazwie biggrin.gif biggrin.gif



tak tym to napewno biggrin.gif
a czym jeszcze?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Wed, 31 Mar 2010 - 11:43
Post #4









http://www.hyundaiperformance.com/forums/f...gt15-turbo.html

http://www.seatcupra.net/forums/showpost.p...amp;postcount=8


Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Wed, 31 Mar 2010 - 16:40
Post #5


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





CYTAT(Golfista @ Wed, 31 Mar 2010 - 11:43) *


z tych linków nic nie wynika bo w większości opisują turbiny vnt a nie gt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
morfeusz86r
post Wed, 31 Mar 2010 - 18:04
Post #6


User
Dołączył: Mon, 29 December 2008





t15 występuje w HYUNDAI LANTRA.
w silniku 1Z występują GT154, TB026, K03, GT1544S wszystkie są turbinami bez zmiennej geometrii.
co do t15 prędzej będzie chodzić o vnt15 czyli turbo z afn-a czyli o GT15v.
vnt od wg rozróżnisz tym że przy vnt na końcu numeru jest "v" tylko że nie zawsze je wszyscy piszą
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Wed, 31 Mar 2010 - 20:39
Post #7


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





CYTAT(morfeusz86r @ Wed, 31 Mar 2010 - 18:04) *
t15 występuje w HYUNDAI LANTRA.
w silniku 1Z występują GT154, TB026, K03, GT1544S wszystkie są turbinami bez zmiennej geometrii.
co do t15 prędzej będzie chodzić o vnt15 czyli turbo z afn-a czyli o GT15v.
vnt od wg rozróżnisz tym że przy vnt na końcu numeru jest "v" tylko że nie zawsze je wszyscy piszą


a czy turbina t15 jest tej samej wydajności co gt15?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
morfeusz86r
post Wed, 31 Mar 2010 - 21:04
Post #8


User
Dołączył: Mon, 29 December 2008





masz jakieś inne numery na tej sprężarce?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Thu, 01 Apr 2010 - 06:45
Post #9


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





CYTAT(morfeusz86r @ Wed, 31 Mar 2010 - 21:04) *
masz jakieś inne numery na tej sprężarce?


na turbinie jest wybite;GARETT model T15 numer OE 90 530 995
Go to the top of the page
 
+Quote Post
morfeusz86r
post Thu, 01 Apr 2010 - 21:55
Post #10


User
Dołączył: Mon, 29 December 2008





OPEL Astra 98-99 1.7L D 68HP X17DT GT1544H 454187-5001S 90530995
jak widać w astrze osiąga zawrotną ilość 68 koni, fakt że litraż trochę mniejszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Fri, 02 Apr 2010 - 13:16
Post #11


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





CYTAT(morfeusz86r @ Thu, 01 Apr 2010 - 21:55) *
OPEL Astra 98-99 1.7L D 68HP X17DT GT1544H 454187-5001S 90530995
jak widać w astrze osiąga zawrotną ilość 68 koni, fakt że litraż trochę mniejszy

ten silnik to ecotek więc dlatego taka moc
ale czy te turbiny są tej samej wydajnośći ta z opla i ta z tdi 1z?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
morfeusz86r
post Fri, 02 Apr 2010 - 14:32
Post #12


User
Dołączył: Mon, 29 December 2008





nie jestem znawcą ale wydaje mi sie że tak
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Fri, 02 Apr 2010 - 19:26
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Turbina t15 nie wiem jak w 1z ale w mojej astrze z silnikiem x17dtl to tak jak ktoś zauważył padaka bo tylko 68km zresztą ten silnik bez turbo miał 60km wiec szok... U mnie fabrycznie dawała 0.4bar więc już wiemy jak ten silnik jest dławiony fabrycznie aby podchodził pod niższe opłaty u szkopów... Wracając co do samej turbiny jakieś pół roku temu z ciekawości napisałem meila do garreta aby podesłali mi mapę doładowania tej turbiny i na następny dzień dostałem takie coś http://obrazki.elektroda.net/70_1264843781.jpg porównując tą mapę do np tego garretta gt15 http://www.turbobygarrett.com/turbobygarre...44_454083_2.htm możemy zobaczyć że obie szuszary mają podobny potencjał jeśli chodzi o to ile mogą nadmuchać lecz stara ma max wydajność na poziomie 64% a nowe cudo nawet do 75% czyli wg mnie nowa będzie trochę mniej grzała powietrze ale mało istotne tak czy siak wole starą bo na szrocie turbin do starej astry multum po bardzo okazyjnych cenach a doładowanie 0.4bar sprawiło że są one co najwyżej aktualnie dobrze dotarte i o większych luzów nie mają jak moja z przebiegiem koło 300tyś z wyglądu wygląda jak by miała 30lat bo żeliwo od gorącej strony to sama rdza a aluminiowa część też już zniszczona że tabliczki znamionowej nie odczyta a napis garrett ledwo widoczny a wirnik ma praktycznie nie wyczuwalne luzy, oleju nie bierze a jeśli chodzi o wytrzymałość od prawie roku podkręciłem ją do 1bar w silniku 1.7 czyli już poza mapą doładowania i wbrew pozorom nic jej się nie dzieje , luzów nadal brak. Jednym słowem stara dobra konstrukcja...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
morfeusz86r
post Fri, 02 Apr 2010 - 22:40
Post #14


User
Dołączył: Mon, 29 December 2008





starych wg tak szybko nie uśmiercisz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crash75
post Sat, 03 Apr 2010 - 06:21
Post #15


User
Dołączył: Sat, 28 March 2009





we fronterze 2.2 litra z 98 r. (jeśli dobrze pamiętam, ale raczej dobrze...)tez były montowane T15
Go to the top of the page
 
+Quote Post
morfeusz86r
post Sat, 03 Apr 2010 - 09:35
Post #16


User
Dołączył: Mon, 29 December 2008





dobrze pamiętasz. dokładnie to były GT1549 o numerze OE 90573534
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crash75
post Sun, 04 Apr 2010 - 06:41
Post #17


User
Dołączył: Sat, 28 March 2009





czyli jednak pamięć mam jeszcze dobrą wink.gif potwierdzam że te turbiny są bardzo trwałe w w/w fronterze było nalatane coś pod 300tys. na niej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Sun, 04 Apr 2010 - 14:00
Post #18


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





CYTAT(mihas66 @ Fri, 02 Apr 2010 - 19:26) *
Turbina t15 nie wiem jak w 1z ale w mojej astrze z silnikiem x17dtl to tak jak ktoś zauważył padaka bo tylko 68km zresztą ten silnik bez turbo miał 60km wiec szok... U mnie fabrycznie dawała 0.4bar więc już wiemy jak ten silnik jest dławiony fabrycznie aby podchodził pod niższe opłaty u szkopów... Wracając co do samej turbiny jakieś pół roku temu z ciekawości napisałem meila do garreta aby podesłali mi mapę doładowania tej turbiny i na następny dzień dostałem takie coś http://obrazki.elektroda.net/70_1264843781.jpg porównując tą mapę do np tego garretta gt15 http://www.turbobygarrett.com/turbobygarre...44_454083_2.htm możemy zobaczyć że obie szuszary mają podobny potencjał jeśli chodzi o to ile mogą nadmuchać lecz stara ma max wydajność na poziomie 64% a nowe cudo nawet do 75% czyli wg mnie nowa będzie trochę mniej grzała powietrze ale mało istotne tak czy siak wole starą bo na szrocie turbin do starej astry multum po bardzo okazyjnych cenach a doładowanie 0.4bar sprawiło że są one co najwyżej aktualnie dobrze dotarte i o większych luzów nie mają jak moja z przebiegiem koło 300tyś z wyglądu wygląda jak by miała 30lat bo żeliwo od gorącej strony to sama rdza a aluminiowa część też już zniszczona że tabliczki znamionowej nie odczyta a napis garrett ledwo widoczny a wirnik ma praktycznie nie wyczuwalne luzy, oleju nie bierze a jeśli chodzi o wytrzymałość od prawie roku podkręciłem ją do 1bar w silniku 1.7 czyli już poza mapą doładowania i wbrew pozorom nic jej się nie dzieje , luzów nadal brak. Jednym słowem stara dobra konstrukcja...



to znaczy że moge spokojnie założyć t15 do tdi 1z
dzięki za kąkretną odpowiedź.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Mon, 05 Apr 2010 - 12:04
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





No to panowie ile widzicie max doładowanie dla niej w 1.7 bo aktualne doładowanie to już mało dla mnie dawać 1.5bar?


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 05:04