Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> turbo czy n75? seat ibiza
paweł ~~
post Sun, 09 Oct 2016 - 20:11
Post #1


Super User
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: miasto e30 teraz e36





Potrzebuje porady. Dziwnie zachowuje mi się samochód.
Generalnie samochód ostatnio mało jeździ a do tego żona jako kierowca.
przebieg 160kkm od ponad 100 na mocnym programie, wszytko robione na czas, obecnie zauważyłem że z egr poci się olejem z dziurki z przodu.
samochód ibiza 1.9tdi asz
problem jest taki:
na 6 biegu jak się go przyciśnie wchodzi i tu nie wiem czy to tryb awaryjny ale ewidentnie turbina przestaje ładować tak jak powinna.
ładuje ale ok. 0.5 raz 1b (wskazanie ze wskaźnika dodatkowego,- trochę zabawki) generalnie 120-130km/h max.
po zgaszeniu wszytko powraca do normy do następnego razu.
na niższych biegach występuje to sporadycznie.
dodam ze samochód trochę osłabł jakby mu ktoś 10-20KM zabrał.
czy można zrobić jakąś wstępną w miarę trafną diagnozę?
n75, kierownice turbiny, czy to może być wina egr?
w VAG błąd 17965- Charge pressure control:positive deviation


--------------------
178/389 ah te seaty by MT
po to człowiek stworzył komin żeby leciał dym...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 09 Oct 2016 - 20:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
bolus1
post Sun, 09 Oct 2016 - 21:07
Post #2


Super User
Dołączył: Sun, 15 June 2014





jak masz błąd to wiesz co jest - problem z przeładowaniem - musisz sprawdzić smile.gif najłatwiej wejdź pod auto jak jest odpalone ściągnij wężyk z gruchy i zobacz czy cięgno wróci na swoją neutralną pozycje jeśli nie to wiadomo że albo grucha leży albo geometria haczy (możesz też ściągnąć gruchę i zobaczyć jak pracuje grucha i jak pracuje cięgno od geometrii) poruszane 123716421481241 razy na forach każdego starego diesla wystarczy było wpisać w google :-)
polecam na przyszłość
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paweł ~~
post Mon, 10 Oct 2016 - 07:43
Post #3


Super User
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: miasto e30 teraz e36





ok. a jak to cięgno powinno chodzić. bardzo lekko czy dawać jaki wyczuwalny opór?
rozumiem że jak sprawdzę wężyk, same kierownice i gruchę to na 100% n75. Czy egr może mieć wpływ na takie zachowanie? czy sobie egr na razie odpuscić?
jeżeli okaże się ze to gruszka to to jest do wyczyszczenia, czy się tego nie rozbiera i kupuje po prostu nową?


--------------------
178/389 ah te seaty by MT
po to człowiek stworzył komin żeby leciał dym...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DSTurbo
post Mon, 10 Oct 2016 - 09:59
Post #4


Super User
Dołączył: Fri, 03 April 2015





Jak poprzednik, n75 lub zawalona geometria. Podmień n75, jeżeli nie pomoże odkręć gruszke, odczep ją od cięgna, tak żebyś miał swobode ruchu, cięgno ma iść lekko, bez oporów od pełnego otwarcia, aż do zamknięcia (zderzak na obudowie łożysk)
pzdr


--------------------
Turbosprężarki. Serwis, sprzedaż, skup.
Oleje Millers.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paweł ~~
post Mon, 10 Oct 2016 - 11:11
Post #5


Super User
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: miasto e30 teraz e36





sprawdzę w pierwszej kolejności gruszę i kierownice. Zawór w moim samochodzie jest zintegrowany i parę groszy kosztuje.
pytanie na przyszłość jak wyregulować cięgno gruszki? czy jest do tego jakaś procedura czy zmierzyć długość starej i na jej podstawie ustawić?


--------------------
178/389 ah te seaty by MT
po to człowiek stworzył komin żeby leciał dym...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin92
post Mon, 10 Oct 2016 - 20:00
Post #6


User
Dołączył: Thu, 26 November 2015





u mnie było identycznie turbina kkk u mnie geometria chodziła luźno psiknąłem do gruszki wd40 od strony cięgna(gruszki w turbinach kkk rdzewieją w środku) rozruszałem gruszkę i zaślepiłem egr blachą 5mm z kwasówki i problem nie powrócił i mam wrażenie ze u mnie więcej to się działo przez niesprawny egr. U mnie 2004r więc wyskakiwał błąd egr więc został wyłączony w sofcie.
Nawet kupiłem blok podciśnień żeby wykluczyć go
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DSTurbo
post Tue, 11 Oct 2016 - 11:00
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 03 April 2015





Co do cięgna, ustawia się to na maszynie/testerze, ale możesz to również zrobić tak jak napisałeś i będzie to chodzić.
Pzdr


--------------------
Turbosprężarki. Serwis, sprzedaż, skup.
Oleje Millers.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 08:33