Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> turbina się zapieka - co jest przyczyną?, AFN po modach
Odi
post Sun, 27 Jun 2010 - 20:35
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 03 April 2010
Skąd: Piła





Cześć smile.gif Mam problem z autem i nie mogę znaleźć przyczyny więc liczę na Waszą pomoc. Pacjent - Ibiza 1,9 AFN + wtryski 216, turbo AWX i program. Problem polega na tym, że do turbiny dostają się nieduże ilości oleju i kierownice się zapiekają. Turbina na 100% jest ok, bo sprawdzałem też na innych. Niestety wystarczy 1000 - 1200km i problem wraca - turbo zapieczone. Z odpalaniem i pracą silnika nie ma najmniejszych problemów. Gdzie szukać przyczyny, co sprawdzić?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 27 Jun 2010 - 20:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
caro86wlkp
post Sun, 27 Jun 2010 - 22:53
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 June 2010





wypnij odmę z dolotu i sprawdź
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Odi
post Tue, 29 Jun 2010 - 21:00
Post #3


Rookie
Dołączył: Sat, 03 April 2010
Skąd: Piła





Odma sprawdzona i jest sucho. Jakieś pomysły co dalej? Czy jest możliwe, że np. ktoś kiedyś zwiększył ciśnienie na pompie oleju i stąd problemy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tyrkal
post Tue, 29 Jun 2010 - 21:17
Post #4


User
Dołączył: Mon, 31 August 2009
Skąd: Kraków





Turbina posiada dwie czesci: zimna i goracza
zimna to ta do ktorej doprowadzane jest powietrze z filtra i dalej podawane jest do intercoolera i do kolektora ssacego
goraca to ta podlaczona do kolektora wydechowwego
zmienna geometria znajduje sie po goracej stronie turbiny
jesli olej znajduje sie po zimnej stronie, to albo jest to olej z odmy albo uszczelniacze puszczaja olej ze smarowania turbiny
tak czy siak niema to wplywu na zacinajace sie łopatki czy tez mechanizm zmiennej geometrii
jesli masz olej po stronie goracej czyli tam gdzie znajduje sie zmienna geometria to jest to wina turbiny a mianowicie puszcza olej z czesci smarujacej
najlepiej to sprawdzic odkrecajac trzy śruby i wyciagnac wolna czesc wydechu, jesli jest tam olej to puszcza go turbina
w ten czas albo regeneracja, ktorej niepolecam lub zakup sprawnej uzywanej sprezarki czy tez nowej z gwarancja
powodzenia


--------------------
2,7biT 450+ KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Odi
post Tue, 29 Jun 2010 - 22:10
Post #5


Rookie
Dołączył: Sat, 03 April 2010
Skąd: Piła





Ciężka sprawa. Jedna turbina po regeneracji zapiekła się ponownie, druga używana, kupiona z pewnego źródła też się zapiekła. Nie wiem czy to ma znaczenie, że regenerowana strasznie gwizdała, ta druga natomiast nie. Wydaje mi się, że musiałby to być wyjątkowo pechowy zbieg okoliczności, aby obie turbiny były nieszczelne i zapiekły się po tym samym czasie. Czy mody przeprowadzone w aucie (turbo AWX, wtryski 216, intercooler T5, 158KM, 351nM) mogą być przyczyną tej sytuacji?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tyrkal
post Tue, 29 Jun 2010 - 23:09
Post #6


User
Dołączył: Mon, 31 August 2009
Skąd: Kraków





Wydaje mi sie, ze problemem nie jest olej jak myslisz tylko zla eksploatacja turbiny
te turbiny tak maja w tych silnikach (przynajmniej ja tez tak mialem), ze przy delikatnej jezdzie geometria sie zacina, bo co tu duzo pisac-diesel ze spalenia zawsze ulotni troszke dymu, ktory czesciowo osadzi sie na łopatkach zmiennej geometrii, pozniej utrudniajac jej prawidlowa prace, dodatkowo zawsze troszke oleju jest w dolocie, bo silnik nowy nie jest
tak wiec po zapaleniu silnika, jesli olej zlapie odpowiednia temp. nalezy nieobchodzic sie delikatnie z gazem a problem zapieczonej geometrii szybko niepowroci o ile wogole powroci
moja rada to kilka minut w pedale w podlodze na autostradzie i problem masz zalatwiony na 1000km
im czesciej ja dogrzejesz tym mniej bedziesz mial takich problemow
i po katowaniu daj sie schlodzic turbie ok 2-3min zanim go zgasisz
wywal katalizator jak go masz! i na jakim doładowaniiu pracuje Twoje turbo?


--------------------
2,7biT 450+ KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krawiec
post Tue, 29 Jun 2010 - 23:40
Post #7


Frequent User
Dołączył: Tue, 21 December 2004
Skąd: Kraków





a jak jest auto użytkowane ? non stop piecem czy mieszana jazda ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Odi
post Wed, 30 Jun 2010 - 08:48
Post #8


Rookie
Dołączył: Sat, 03 April 2010
Skąd: Piła





Jazda mieszana z przewagą miasta. Nie jeżdżę jak emeryt chociaż mając 160KM ciężko wciskać gaz do końca na mieście bo zwyczajnie nie ma gdzie. Katalizatora nie ma, doładowanie to 1,5 bara. Oczywiście nie gaszę auta od razu po zaparkowaniu. Spróbuję zastosować się do waszych wskazówek i przegonić czasem auto konkretnie, tylko teraz chyba i tak czeka mnie czyszczenie turbiny :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rh.rally
post Thu, 01 Jul 2010 - 11:24
Post #9


Rookie
Dołączył: Tue, 18 May 2010
Skąd: opolskie





Ewentualnie możesz spróbować zmienić stacje, na której tankujesz, zła jakość paliwa również może doprowadzić do takiego stanu rzeczy. Jeśli chodzi o reszte to tak jak napisał kolega tyrkal


--------------------
tuning, serwis, diagnostyka TDI
-----------------------------------
KUPIĘ AUDI S2!!!
-----------------------------------
kontakt PW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_ROB_555_*
post Thu, 01 Jul 2010 - 13:18
Post #10









Problemem moze byc przekoszenie pierscienia z kierowniczkami. Mozna czyscic co 2 tyg i tak bedzie powracac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gregorianin
post Thu, 01 Jul 2010 - 20:22
Post #11


Rookie
Dołączył: Thu, 01 July 2010
Skąd: Żywiec





Jeśli przewaga miasta to może jest zbyt agresywna mapa dymu w programie? (jeśli dymi zwłaszcza z dołu a Ty jeździsz głównie jak to się mówi na "momencie")
Po czyszczeniu pojeździj na paliwie B100 (bioester), z tego praktycznie niema sadzy.
Możliwa też jak pisze ROB555 mechaniczna usterka sprężarki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Thu, 01 Jul 2010 - 23:03
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, znajomy nie dawno miał to samo w golfie 4, okazało się, że przepływka była walnięta i przypieczona geometria (nie równa praca silnika i kupa sadzy z wydechu). Po zmianie przepływki i przepałowaniu autka było ok, ale po miesiącu problem powrócił. W serwisie wyczyszczono mu zmienną geometrię ( co śmieszne było tam tylko trochę sadzy, żadnego nagaru) okazało się jeszcze, że ta gruszka przy turbinie, którą steruje zawór N75 była zardzewiała i przegnita, jej skok był o 1cm mniejszy niż powinien być.
Tak że czasami trzeba sprawdzić też inne rzeczy.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Odi
post Fri, 02 Jul 2010 - 10:13
Post #13


Rookie
Dołączył: Sat, 03 April 2010
Skąd: Piła





Sęk w tym, że wszystkie inne rzeczy zostały sprawdzone wielokrotnie. Co do paliwa to prawie zawsze leję BP Ultimate więc raczej dobre.

CYTAT(gregorianin @ Thu, 01 Jul 2010 - 20:22) *
Jeśli przewaga miasta to może jest zbyt agresywna mapa dymu w programie? (jeśli dymi zwłaszcza z dołu a Ty jeździsz głównie jak to się mówi na "momencie")
Po czyszczeniu pojeździj na paliwie B100 (bioester), z tego praktycznie niema sadzy.
Możliwa też jak pisze ROB555 mechaniczna usterka sprężarki

Gdzie to kupić i czy nie jest szkodliwe dla silnika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iibitdi
post Fri, 02 Jul 2010 - 11:32
Post #14


Super User
Dołączył: Thu, 26 June 2008
Skąd: Kraków





jest szkodliwe dla ukladu wtryskowego wiec glupot nie sluchaj .

auto powinno jezdzic bezawaryjnie na normalnym paliwie a to ze sie zacina geometria moze byc spowodowane :

A) uszkodzoną turbosprężarką
cool.gif Pizdowatym stylem jazdy często krótkie odcinki po mieście
C) uwalonym N75
D) Lipnie wsystrojonym motorem

zrob logi dynamiczne kanal 3,8,11 w momencie zapiekania sie sprezarki jak i przy normalnie jezdacym aucie bedzie mozna cos powiedziec
inaczej to jak to klasyk zwykl mawiac wrozenie z fusow i pol motoru wymienisz a dalej jezdzic nie bedzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guluwroc
post Fri, 02 Jul 2010 - 11:48
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Sat, 05 March 2005
Skąd: Wrocław





Z moich doświadczeń wynika że jesli po wyczyszczeniu zaraz siada 2 raz to winne są wtryski lub pompa,proponowałbym zdemontować i oddać do spr.

Tylko w jednym przypadku przez kilka lat okazało się winne turbo, Coś najprawdopodobniej dzieje sie przy wysokich temp. z kolektorem i żaluzje idą przekosem,na stole tego nie widać po rozebraniu turbo.

Skoro w Twoim przypadku zmieniłeś turbo na inne to obstawiam albo wtryski albo pompa.


--------------------
Ecuproject wrocław 513399363,502730289
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Odi
post Sun, 04 Jul 2010 - 10:34
Post #16


Rookie
Dołączył: Sat, 03 April 2010
Skąd: Piła





Dzięki chłopaki za konkretne odpowiedzi. Będzie trzeba to wszystko posprawdzać. A czy jest możliwe, że to wina pierścieni i ciśnienie jest za duże?
Logi dynamiczne robiłem podczas występowania usterki, wygląda to tak:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gregorianin
post Wed, 21 Jul 2010 - 22:05
Post #17


Rookie
Dołączył: Thu, 01 July 2010
Skąd: Żywiec





CYTAT(iibitdi @ Fri, 02 Jul 2010 - 11:32) *
jest szkodliwe dla ukladu wtryskowego wiec glupot nie sluchaj .

auto powinno jezdzic bezawaryjnie na normalnym paliwie a to ze sie zacina geometria moze byc spowodowane :

A) uszkodzoną turbosprężarką
cool.gif Pizdowatym stylem jazdy często krótkie odcinki po mieście
C) uwalonym N75
D) Lipnie wsystrojonym motorem

zrob logi dynamiczne kanal 3,8,11 w momencie zapiekania sie sprezarki jak i przy normalnie jezdacym aucie bedzie mozna cos powiedziec
inaczej to jak to klasyk zwykl mawiac wrozenie z fusow i pol motoru wymienisz a dalej jezdzic nie bedzie


Proszę wymień (dokładnie z nazwy) co w tym paliwie jest szkodliwe dla układu wtryskowego i dlaczego?
Albo zwyczajnie nie pisz nic (czyt. bzdur)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dario84
post Thu, 22 Jul 2010 - 07:35
Post #18


Frequent User
Dołączył: Thu, 23 August 2007
Skąd: Kędzierzyn-Koźle





Ja miałem niedawno taki przypadek, problemem była porowata powierzchnia pod kierownicami, przetoczenie i przeszlifowanie pomogło.

Ostatnio również miałem przypadek kiedy uszczelniacze na zaworach wydechowych lały olej do kolektora wydechowego.


--------------------
Golf 4 1,9 TDI 240KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Odi
post Mon, 09 Aug 2010 - 15:30
Post #19


Rookie
Dołączył: Sat, 03 April 2010
Skąd: Piła





CYTAT(Dario84 @ Thu, 22 Jul 2010 - 07:35) *
Ostatnio również miałem przypadek kiedy uszczelniacze na zaworach wydechowych lały olej do kolektora wydechowego.

A czy ubywało Ci wtedy oleju? Bo u mnie nie ubywa. Dziś wtryski zostały sprawdzone i są w porządku, trzeba szukać dalej sad.gif Mechanik też wspomniał że może być coś z wydechem. Tylko co skoro katalizatora nie ma? Czy jest możliwość, że tłumik nie wyrabia się z wydalaniem spalin i stąd problem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
n0w3y_pl
post Wed, 18 Aug 2010 - 15:41
Post #20


Rookie
Dołączył: Mon, 16 July 2007





CYTAT(Odi @ Mon, 09 Aug 2010 - 15:30) *
A czy ubywało Ci wtedy oleju? Bo u mnie nie ubywa. Dziś wtryski zostały sprawdzone i są w porządku, trzeba szukać dalej sad.gif Mechanik też wspomniał że może być coś z wydechem. Tylko co skoro katalizatora nie ma? Czy jest możliwość, że tłumik nie wyrabia się z wydalaniem spalin i stąd problem?



nie przy tych modach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 08:19