Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> swap RB26DETT
melo24
post Tue, 04 May 2010 - 15:29
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 29 April 2010





Witam .W niedalekiej przyszłości chciałbym zakupić Nissana 240SX S13 i chciałbym się dowiedzieć jaki by był koszt swapu RB26DETT do tego autka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 04 May 2010 - 15:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Tommo
post Tue, 04 May 2010 - 16:03
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





pewnie ze dwa razy więcej niż całe auto,czyli ze 20 tysi. minimum.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Tue, 04 May 2010 - 16:13
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





A do czego to auto miałoby służyć? Chcesz zostawić TT czy montować BST? Planujesz zostawić seryjną moc czy <350 a może więcej?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
melo24
post Tue, 04 May 2010 - 16:16
Post #4


Rookie
Dołączył: Thu, 29 April 2010





Autko troszkę do zabawy i do codziennego użytku. Nie zostawiałbym TT .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Tue, 04 May 2010 - 16:24
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Nie lepiej RB25DET w takim razie? RB26DETT jest silnikiem typowo wyczynowym, zaprojektowanym pod tym kątem, jednak drogim w przygotowaniu/modzeniu i po grubej przebudowie niezbyt przyjazdnym w codziennym użytkowaniu. Jest też znacznie droższy w zakupie od 25-tki i z porównywalnym budżetem daje mniej niż on. Łatwiej/taniej kupić dawcę z RB25 (bo to najsensowniejsza droga swapa - kupić całe auto w UK na części). 20k zł to bardzo optymistyczna wersja budżetu, realna, jeśli mówimy o odpaleniu silnika w budzie, a gdzie piasty/heble/mody? Wiem, że RB26DETT fajniej brzmi, ale to zabawa dla kogoś ze sporym budżetem chcącym używać auta na torze, do daily-wściekacza wybrałbym inaczej, ale jak to mówią Twój cyrk Twoje chomiki wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ghost_Rider
post Tue, 04 May 2010 - 16:50
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 16 February 2008
Skąd: London





kiedys na allegro widzialem front-cut'a z R32 GTR, silnik, skrzynia, hebel nawet wskazniki byly i decha RHD
calosc byla za 16.800

RB25 np teraz na allegro ze skrzynia stoi po 8.5k pln

doliczajac cene wrzucejia tego i klockow to stawiam ze rb25 wyjdzie polowe taniej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
melo24
post Tue, 04 May 2010 - 17:07
Post #7


Rookie
Dołączył: Thu, 29 April 2010





Wielkie dzięki już jestem bardziej rozjaśniony w temacie .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Tue, 04 May 2010 - 17:44
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





No i należy pamiętać o smarowaniu w RB26DETT jeśli drift-use, a to dość duża inwestycja lub szybki koniec motorowni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Tue, 04 May 2010 - 18:20
Post #9


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Problem smarowania dotyczy wszystkich RB-ków, nie tylko 26. Wystarczy wpisać w Google odpowiednie hasło i wyskoczy parę linków. Można też wejść tu...

http://www.scribd.com/doc/5156877/Nissan-S...il-Control-Mods

...i przekonać się, że do modyfikacji układu smarowania trzeba zmarnować mnóstwo czasu i pieniędzy. Według Australijczyków trzeba zmodyfikować pokrywę zaworów, powiększyć kanały odpływowe oleju z głowicy, jeden z kanałów doprowadzających olej zmniejszyć specjalną zwężką, drugi zaślepić, założyć chłodnicę oleju, uporać się z pękającymi obudowami pomp oleju itp. A najlepiej to w jeszcze zrobić dodatkowy, zewnętrzny spływ oleju i powiększyć miskę olejową. Tylko po co?

Najprostsze rozwiązanie? Kupić 1JZ-GTE i nie bawić się w klocki Lego z silnikiem Nissana, a jak pierdyknie dół silnika, to włożyć kompletny blok od 2JZ-GE z tłokami z GTE.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Tue, 04 May 2010 - 18:24
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Kilka spraw,
1) w temacie koledzy już się wypowiedzieli, że RB25DET czy nawet 2JZGTE do pewnych mocy będzie znacznie lepszym wyborem finansowo.
2) jaka jest moc seryjnego RB26DETT taka shamowana, zdaje się że są gifty a 280 KM to lipa, i czy to jest zależne od wersji (R32,R32,R34)?
3) ju-by, piszesz do gazety, udzielasz się w telewizji, czy na prawdę nie ma lepszego polskiego określenia niż
CYTAT
jeśli drift-use
, nie jestem bojownikiem o czystość języka ale w tym wypadku to czysty makaronizm.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rene
post Tue, 04 May 2010 - 20:17
Post #11


Super User
Dołączył: Sat, 28 July 2007
Skąd: Kraków





CYTAT(melo24 @ Tue, 04 May 2010 - 16:16) *
Autko troszkę do zabawy i do codziennego użytku. Nie zostawiałbym TT .



Zależności jakim budżetem się operuje na początek.
Ja bym wsadził sobie SR i do zabawy w s13 wystarcza + Zawias kilka wskaźników i pod 350KM da się to jeszcze używać na co dzień.

Bo szczerze nie widzę takiego potwora z RB26 żeby jechać sobie tym spokojnie do pracy huh.gif wiem zaraz mi napisze ktoś że dla chcącego nic trudnego
ale budowa s13 z RB26 ma tylko jedno przeznaczenie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Tue, 04 May 2010 - 20:51
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Antek aka. 240Z : Wiesz, że bardzo podziwiam Twoją wiedzę motoryzacyjną, szczególnie w temacie japończyków, ale stwierdzenie, że zarówno RB25 jak i RB26 mają problem ze smarowaniem, choć prawdziwe, jest trochę mylące, jako, że droga "leczenia" przypadłości w RB25 i RB26 jest inna i ma zdecydowanie inną uciążliwość finansową. Co do robienia nissanoty masz rację, to lepsza droga, ale nie każdy chce być w pucharze swap, czy jak kto woli są tacy, co z uporem maniaka chcą zachować zgodność producenta budy i silnika wink.gif Ale fakt, Jay-Z szybciej się napełnia, wytrzymuje więcej, wprawdzie poszukiwania skrzyni biegów są trudniejsze, ale ten minus nie może przysłonić nam plusów wink.gif Zobacz jednak ile RB25 jest chłostanych bez litości i jak dzielnie to znoszą. Wystarczy powiększyć pojemność układu smarowania i przy założeniu, że chemy mieć rozsądną moc (taki stage1 RB25 to solidne 320-330KM) - nie ma co płakać. Zobacz na jakim setupie lata Trela - tam nie ma grubej inwestycji w smarowanie, Paweł go nie oszczędza, a ten cholerny RB25 wbrew logice nie chce cholera dać się ubić. Zgoda, przy takim stage1 RB26 też nie klęknie, ale jaki ma sens kupowanie dużo droższej motorowni żeby robić jej tak lajtowy setup? Zresztą moim zdaniem 26 na ulicę mija się z celem, to sztuka dla sztuki.

GIB : tu nie jestem w pracy, zresztą drift-use to mniej klikania niż "zastosowanie do jazdy w kontrolowanym poślizgu" wink.gif Sorki, leń jestem jak mi za coś nie płacą wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Wed, 05 May 2010 - 00:12
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Zawsze można napisać "do dryftu" tyle samo znaków. Myślę że w aucie na codzień i okazjonalnej zabawy liczy się: jak wyszło i ile kosztowało, a nie czy będzie w tej czy innej klasie. Poza tym nie wiadomo jakiego typu zabawy preferuje.
Pytanie do autora wątku czy posiada zdrową budę S13 i czy planuje w aucie klatkę bezpieczeństwa.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Wed, 05 May 2010 - 00:19
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Dobra, nie bądźmy pewexami, nie czepiajmy się makaronizmów, forum to z natury mało formalny kod językowy wink.gif
W przyrodzie nie występują zdrowe budy S13, chyba, że po remoncie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Wed, 05 May 2010 - 00:29
Post #15


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





CYTAT(ju-by @ Tue, 04 May 2010 - 20:51) *
Antek aka. 240Z : Wiesz, że bardzo podziwiam Twoją wiedzę motoryzacyjną, szczególnie w temacie japończyków (...)


Miło, że łechtasz moje ego za umiejętność korzystania z Google. wink.gif

CYTAT(ju-by @ Tue, 04 May 2010 - 20:51) *
...ale stwierdzenie, że zarówno RB25 jak i RB26 mają problem ze smarowaniem, choć prawdziwe, jest trochę mylące, jako, że droga "leczenia" przypadłości w RB25 i RB26 jest inna i ma zdecydowanie inną uciążliwość finansową.


Wnioski z posta wyżej wysnułem z rozmów na temat jeżdżących w PFD samochodów z RB pod maską, jak również z własnego riserczu, przede wszystkim przeczesując źródła australijskie (które bądź co bądź są "ciut" obszerniejsze niż nasze). Mając na względzie kondycję takich wozów jak SXy Trelucha trudno jest uwierzyć w zapewnienia Australijczyków, że "to nie ma prawa działać i musi się wysrać", ale fakt jest faktem... O ile Paweł nie zmienia silników co zawody, a nie przypuszczam żeby takie zjawisko miało miejsce.

Nie zmienia to jednak faktu, że parę sezonów temu całkiem niekiepskim specjalistom z Driftworks udało się usmażyć parę sztuk RB-ków, najczęściej w wyniku wypalonych tłoków. Jak przypuszczam, dużo mocniejszy setup niż typowy u nas w PL miał na dość znaczący wpływ. Nie zmienia to jednak faktu, że po przerzuceniu się na silniki Toyoty ich samochody dalej srają żarem i... nic, żadnego z tych silników nie da się po prostu zakatować. Phil Morrison miał oczywiście problem z wypalonym tłokiem w 2JZ, ale - jak twierdził - był to wynik wadliwego działania wtryskiwacza, a nie samej mechanicznej wytrzymałości motoru. Mamy więc wszelkie podstawy twierdzić, że w seryjnej, niezmodyfikowanej formie z porównania RB i JZ górą wychodzi JZ.

Na zakończenie dysputy dodam ciekawostkę: Chaser Bon Bona, który został sprzedany jakiś rok temu do Irlandii, wciąż jeździ z tym samym 1JZ (na seryjnym bloku!), z którego Driftworks w okresie świetności tego samochodu wyciągało 560KM. Jakiś czas temu auto zostało przestrojone na nowym standalonie, a silnik do tej pory pracuje jak zegarek... Dziękujemy ci, panie Toyoda.

Ponieważ cała dyskusja stała się bezprzedmiotowa wobec "uliczności" potencjalnego projektu, to...

CYTAT(Rene @ Tue, 04 May 2010 - 20:17) *
SR i do zabawy w s13 wystarcza .


...Amen.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Wed, 05 May 2010 - 01:05
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Jak dla mnie daily-use 350PS SR to utopia. W senie nie gejostwo, a niereal wink.gif
[Uważam, iż 350 koni mechanicznych osiągniętych z silnika SR20DET nie rokuje zbyt dużych szans na bezproblemowe, codzienne użytkowanie w warunkach ruchu drogowego]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rene
post Thu, 06 May 2010 - 17:05
Post #17


Super User
Dołączył: Sat, 28 July 2007
Skąd: Kraków





Ally miał 320 pod koniec chyba troszkę więcej i jakoś łupał na torze potem po Krakowie też się zdarzało a jak trzeba było jechać autem pop bułki to nie było problemów.

Silnik przetrwał teraz łupie robacek i nie ma tragedi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Forest 200sx
post Sat, 08 May 2010 - 02:13
Post #18


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 April 2006
Skąd: Poznan





Nawet na naszym podwórku widać po 1jz Jacka , który teraz upala Kuba, przepaść między RB a JZ . Ten 1jz lata już 3 sezon . Sam silnik nie dotknięty , nigdy nie otwierany i od samego początku przy mocach grubo powyżej 400hp . Nawet jeśli są RB w pl które latają tyle samo to z mocą raczej odstają . Oczywiście i RB zrobić grubo , ale musimy wrzucić wywrotkę pieniędzy żeby mieć to co oferują JZety w serii bez otwierania.

Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 09:51