![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 09 June 2011 Skąd: Koszalin ![]() |
Witam
Przypadło mi swapować 1JZ-GT z lexusa sc300 do toyoty supry mark IV w której siedzi silnik 2JZ-GE, kino polega na tym że supra jest stara jak świat i ma jeszcze aparat zapłonowy a soarer już nie przez co znacznie różnią się wiązki elektryczne w związku z czym poszukuje jakiegoś manuala z którego by wynikało co z czym połaczyć z soarera w budzie supry tak aby wszystko działało. Głównie chodzi mi o linki do stron na których znajdują sie manuale serwisowe (coś podobnego do manuali do hondy mile widziane) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
http://www.megaupload.com/?d=3UK457V2 Soarer Bible
Nie 1JZ-GT tylko 1JZ-GTE i nie Lexus SC300 tylko Toyota Soarer. Skąd masz ten silnik? Wyciagasz go prosto z jakiegoś Soarera czy masz na palecie ? Masz komplet z wiązką i ECU ? Teoretycznie wystarczylo by przedluzenie wiazki i zeswapowanie wszystkiego. -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 09 June 2011 Skąd: Koszalin ![]() |
Oba auta są RHD i supra ma być nadal RHD, silnik jest na pewno z lexusa, aktualnie jest jeszcze w samochodzie, problem polega na tym że tam są różne ilości i rodzaje wtyczek (w lexusie jest ich 9 na koncu wiązki a w suprze są 4) o ile do supry już znalazlem opisy do wtyczek to do soarera mam tylko komputer porządnie opisany, brakuje mi porządnych opisów do pozostałych 5 wtyczek (do 4 znalazłem jakieś skany z opisami ręcznie ale dla mnie człowieka który do tej pory robił tylko instalacje elektryczne do swapów w hondach jest to mało czytelne) możliwe że w tym co mi podlinkowałeś znajdę odpowiedzi na wszystkie pytania.
Na chwilę obecną wygląda to tak: Supra: ![]() Lexus: ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Nawet po obrysówce widze że to Soarer. Lexus SC nie był sprzedawany nigdy nigdzie poza USA tym bardziej nie było w nim RHD. Ale to nie wazne...
Jeśli masz dwa jezdzace auta to nie myslales nad tym zeby zrobic swap w standardowy sposob, czyli przeniesc wszystko, łąćznie z ECU do ktorego zostanie Ci tylko podpiecie zegarow i obrotomierza. Nie wiem czemu chcesz sobie utrudniac życie. Masz na clublexus.com kilka dobrych tematów ze zdjęciami z wrzucania 1JZ-GTE do SC300. ECU z 2JZ-GE nie bedzie w żaden sposob pracowało z 1JZ-GTE... -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 09 June 2011 Skąd: Koszalin ![]() |
jutro zrobie zdjecia tego samochodu ze to lexus i ze ma "kierownice popsuta"
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Nie kłóć się bo ja mam i SC i Soarera i trochę już zęby na nich zjadłem
![]() Tak dokładnie wrzucić cały silnik z wiązką silnika i ECU. A podpiecie wiazki kabinowej jak to nazwałeś nie będzie juz problemem. -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 09 June 2011 Skąd: Koszalin ![]() |
silnik zagadał, z przeróbką instalacji było lekkie kino ze względu na drobne nieścisłości w różnych opisach wtyczek które udało mi się wygooglować ale ostatecznie działa. Do ogarnięcia zostało tylko ładowanie alternatora, prdkościomierz i obrotomierz...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 09 June 2011 Skąd: Koszalin ![]() |
pomimo szczerych chęci obrotomierz nie chce działać, sygnał z modułu dochodzi do licznika, sprawdzalem oscyloskopem jest taki sam jak sygnal w gniezdzie diagnostycznym i na wtyczce modułu. Pytanie: czy supra 2JZ-GE (cewka i aparat) ma taki sam licznik jak 2JZ-GTE (6 cewek i moduł)
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 April 2009 Skąd: Wroclove ![]() |
wspomniałeś że Soarer miał "dziwaczne zegary" - czyli? elektroniczny obrotomierz/prędkościomierz?
-------------------- http://fb.com/rsmotorph <- fotografia moto!
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
Znając życie pewnie było to coś takiego:
![]() AFAIR opcja elektronicznej deski oferowana była wyłącznie na rynek japoński, podobnie jak silnik 1JZ-GTE. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 09 June 2011 Skąd: Koszalin ![]() |
tak dokładnie taki licznik ma ten soarer, znalazlem na toymods sposob na rozwiazanie problemu nie dzialajacego obrotomierza (w GE sygnał ma 12V a w GTE jest 5V z tego co wyczytałem), trzeba na wejsciu sygnału w obrotomierzu dołozyć rezystor lub zwore równolegle do tego który już tam siedzi, podobno działa...
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 09 June 2011 Skąd: Koszalin ![]() |
rezystor 100 ohm zalatwia sprawe, wlutowuje sie rownolegle do rezystora ktory juz znajduje sie w obrotomierzu na wejsciu. Po zabiegu obrotomierz dziala
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin ![]() |
Czyli jednak soarer a nie lexus?
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Kmiń kolego kmiń ja się za swoje GTE zabieram w przyszłym tygodniu
![]() -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 09 June 2011 Skąd: Koszalin ![]() |
99% rozkminilem, zostal predkosciomierz
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 13 October 2011 ![]() |
wrong wrong wrong
kolega co pisal ze lexus ma racje. byla toyota soarer 1jz 280 twin turbo i japonska wersja lexusa lexus sc 300 gt-t silnik 2,5 twin turbo mieskzam na stale w irlandii i juz kilka takich przerobilem jak by ktos chcial to moge takiego zalatwir rhd za 9000 tysiecy z dostawa do polski. Kilka juz takich przywiozlem |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 25 August 2011 Skąd: Oświęcim ![]() |
wrong wrong wrong kolega co pisal ze lexus ma racje. byla toyota soarer 1jz 280 twin turbo i japonska wersja lexusa lexus sc 300 gt-t silnik 2,5 twin turbo mieskzam na stale w irlandii i juz kilka takich przerobilem jak by ktos chcial to moge takiego zalatwir rhd za 9000 tysiecy z dostawa do polski. Kilka juz takich przywiozlem I tez byly one wszystkie na automatach ? -------------------- スープラ - for life !
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 13 October 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
wrong wrong wrong kolega co pisal ze lexus ma racje. byla toyota soarer 1jz 280 twin turbo i japonska wersja lexusa lexus sc 300 gt-t silnik 2,5 twin turbo mieskzam na stale w irlandii i juz kilka takich przerobilem jak by ktos chcial to moge takiego zalatwir rhd za 9000 tysiecy z dostawa do polski. Kilka juz takich przywiozlem Nie. Dawanie znaczków Lexus to fanaberia właścicieli. http://www.j-spec.com.au/wiki/Toyota/Soarer/id-014 9k zł to drogo, ja swojego sprowadziłem pod dom za 6k przez internet POwiem tak mialem jednego w manualeu na r154 ale czy to byla fabryka to pojecia nie mam. Tak były opcjonalnie R154 ale bardzo mało i tylko z 1JZGTE. Co ciekawe z 2JZ-GE nie oferowali manuala, ale SC300 miał opcjonalnie manual do 1997 roku. -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 17:05 |