Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> swap 1JZ-GT
ecu
post Thu, 09 Jun 2011 - 08:46
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 09 June 2011
Skąd: Koszalin





Witam
Przypadło mi swapować 1JZ-GT z lexusa sc300 do toyoty supry mark IV w której siedzi silnik 2JZ-GE, kino polega na tym że supra jest stara jak świat i ma jeszcze aparat zapłonowy a soarer już nie przez co znacznie różnią się wiązki elektryczne w związku z czym poszukuje jakiegoś manuala z którego by wynikało co z czym połaczyć z soarera w budzie supry tak aby wszystko działało. Głównie chodzi mi o linki do stron na których znajdują sie manuale serwisowe (coś podobnego do manuali do hondy mile widziane)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 09 Jun 2011 - 08:46
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
BeeMiX
post Thu, 09 Jun 2011 - 15:59
Post #2


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





http://www.megaupload.com/?d=3UK457V2 Soarer Bible

Nie 1JZ-GT tylko 1JZ-GTE i nie Lexus SC300 tylko Toyota Soarer.

Skąd masz ten silnik? Wyciagasz go prosto z jakiegoś Soarera czy masz na palecie ? Masz komplet z wiązką i ECU ? Teoretycznie wystarczylo by przedluzenie wiazki i zeswapowanie wszystkiego.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecu
post Thu, 09 Jun 2011 - 17:14
Post #3


Rookie
Dołączył: Thu, 09 June 2011
Skąd: Koszalin





Oba auta są RHD i supra ma być nadal RHD, silnik jest na pewno z lexusa, aktualnie jest jeszcze w samochodzie, problem polega na tym że tam są różne ilości i rodzaje wtyczek (w lexusie jest ich 9 na koncu wiązki a w suprze są 4) o ile do supry już znalazlem opisy do wtyczek to do soarera mam tylko komputer porządnie opisany, brakuje mi porządnych opisów do pozostałych 5 wtyczek (do 4 znalazłem jakieś skany z opisami ręcznie ale dla mnie człowieka który do tej pory robił tylko instalacje elektryczne do swapów w hondach jest to mało czytelne) możliwe że w tym co mi podlinkowałeś znajdę odpowiedzi na wszystkie pytania.
Na chwilę obecną wygląda to tak:
Supra:

Lexus:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Thu, 09 Jun 2011 - 17:22
Post #4


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Nawet po obrysówce widze że to Soarer. Lexus SC nie był sprzedawany nigdy nigdzie poza USA tym bardziej nie było w nim RHD. Ale to nie wazne...

Jeśli masz dwa jezdzace auta to nie myslales nad tym zeby zrobic swap w standardowy sposob, czyli przeniesc wszystko, łąćznie z ECU do ktorego zostanie Ci tylko podpiecie zegarow i obrotomierza. Nie wiem czemu chcesz sobie utrudniac życie. Masz na clublexus.com kilka dobrych tematów ze zdjęciami z wrzucania 1JZ-GTE do SC300. ECU z 2JZ-GE nie bedzie w żaden sposob pracowało z 1JZ-GTE...


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecu
post Thu, 09 Jun 2011 - 17:36
Post #5


Rookie
Dołączył: Thu, 09 June 2011
Skąd: Koszalin





jutro zrobie zdjecia tego samochodu ze to lexus i ze ma "kierownice popsuta" smile.gif to jest chyba JDM bo na tabliczkach ma krzaczki i zegary jakieś dziwaczne (jak w yarisie), co do swapa to mam wrzucic całą instalacje elektryczna z "soarera" do supry? bo ja raczej kombinowałem żeby wrzucić tylko silnik z "soarera" do supry z całą wiązką silnikową i tylko przerobić to podłączenie do wiązki kabinowej tak aby pasowało do instalacji kabinowej supry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Thu, 09 Jun 2011 - 17:43
Post #6


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Nie kłóć się bo ja mam i SC i Soarera i trochę już zęby na nich zjadłem smile.gif Masz Soarera ze zmienionymi znaczkami.

Tak dokładnie wrzucić cały silnik z wiązką silnika i ECU. A podpiecie wiazki kabinowej jak to nazwałeś nie będzie juz problemem.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecu
post Sat, 18 Jun 2011 - 11:58
Post #7


Rookie
Dołączył: Thu, 09 June 2011
Skąd: Koszalin





silnik zagadał, z przeróbką instalacji było lekkie kino ze względu na drobne nieścisłości w różnych opisach wtyczek które udało mi się wygooglować ale ostatecznie działa. Do ogarnięcia zostało tylko ładowanie alternatora, prdkościomierz i obrotomierz...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecu
post Mon, 20 Jun 2011 - 14:54
Post #8


Rookie
Dołączył: Thu, 09 June 2011
Skąd: Koszalin





pomimo szczerych chęci obrotomierz nie chce działać, sygnał z modułu dochodzi do licznika, sprawdzalem oscyloskopem jest taki sam jak sygnal w gniezdzie diagnostycznym i na wtyczce modułu. Pytanie: czy supra 2JZ-GE (cewka i aparat) ma taki sam licznik jak 2JZ-GTE (6 cewek i moduł)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RedSun
post Tue, 21 Jun 2011 - 01:46
Post #9


User
Dołączył: Tue, 07 April 2009
Skąd: Wroclove





wspomniałeś że Soarer miał "dziwaczne zegary" - czyli? elektroniczny obrotomierz/prędkościomierz?


--------------------
http://fb.com/rsmotorph <- fotografia moto!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Tue, 21 Jun 2011 - 04:27
Post #10


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Znając życie pewnie było to coś takiego:



AFAIR opcja elektronicznej deski oferowana była wyłącznie na rynek japoński, podobnie jak silnik 1JZ-GTE.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecu
post Tue, 21 Jun 2011 - 08:10
Post #11


Rookie
Dołączył: Thu, 09 June 2011
Skąd: Koszalin





tak dokładnie taki licznik ma ten soarer, znalazlem na toymods sposob na rozwiazanie problemu nie dzialajacego obrotomierza (w GE sygnał ma 12V a w GTE jest 5V z tego co wyczytałem), trzeba na wejsciu sygnału w obrotomierzu dołozyć rezystor lub zwore równolegle do tego który już tam siedzi, podobno działa...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecu
post Fri, 01 Jul 2011 - 23:45
Post #12


Rookie
Dołączył: Thu, 09 June 2011
Skąd: Koszalin





rezystor 100 ohm zalatwia sprawe, wlutowuje sie rownolegle do rezystora ktory juz znajduje sie w obrotomierzu na wejsciu. Po zabiegu obrotomierz dziala
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peerbe111
post Sat, 02 Jul 2011 - 00:30
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Tue, 30 March 2010
Skąd: Konstancin





Czyli jednak soarer a nie lexus? biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Sat, 02 Jul 2011 - 02:53
Post #14


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Kmiń kolego kmiń ja się za swoje GTE zabieram w przyszłym tygodniu smile.gif


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecu
post Sat, 02 Jul 2011 - 10:48
Post #15


Rookie
Dołączył: Thu, 09 June 2011
Skąd: Koszalin





99% rozkminilem, zostal predkosciomierz smile.gif ale to juz schematowo mam rozpracowane, musze tylko w aucie kabelki odpowiednio podlaczyc i bedzie finish...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
japcars
post Thu, 13 Oct 2011 - 11:48
Post #16


Rookie
Dołączył: Thu, 13 October 2011





wrong wrong wrong
kolega co pisal ze lexus ma racje.
byla toyota soarer 1jz 280 twin turbo i japonska wersja lexusa lexus sc 300 gt-t silnik 2,5 twin turbo
mieskzam na stale w irlandii i juz kilka takich przerobilem
jak by ktos chcial to moge takiego zalatwir rhd za 9000 tysiecy z dostawa do polski.
Kilka juz takich przywiozlem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dive_popo
post Thu, 13 Oct 2011 - 11:54
Post #17


Frequent User
Dołączył: Thu, 25 August 2011
Skąd: Oświęcim







CYTAT(japcars @ Thu, 13 Oct 2011 - 11:48) *
wrong wrong wrong
kolega co pisal ze lexus ma racje.
byla toyota soarer 1jz 280 twin turbo i japonska wersja lexusa lexus sc 300 gt-t silnik 2,5 twin turbo
mieskzam na stale w irlandii i juz kilka takich przerobilem
jak by ktos chcial to moge takiego zalatwir rhd za 9000 tysiecy z dostawa do polski.
Kilka juz takich przywiozlem


I tez byly one wszystkie na automatach ?


--------------------
スープラ - for life !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
japcars
post Thu, 13 Oct 2011 - 13:31
Post #18


Rookie
Dołączył: Thu, 13 October 2011





CYTAT(dive_popo @ Thu, 13 Oct 2011 - 11:54) *
I tez byly one wszystkie na automatach ?

POwiem tak mialem jednego w manualeu na r154 ale czy to byla fabryka to pojecia nie mam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Thu, 13 Oct 2011 - 15:15
Post #19


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





CYTAT(japcars @ Thu, 13 Oct 2011 - 11:48) *
wrong wrong wrong
kolega co pisal ze lexus ma racje.
byla toyota soarer 1jz 280 twin turbo i japonska wersja lexusa lexus sc 300 gt-t silnik 2,5 twin turbo
mieskzam na stale w irlandii i juz kilka takich przerobilem
jak by ktos chcial to moge takiego zalatwir rhd za 9000 tysiecy z dostawa do polski.
Kilka juz takich przywiozlem


Nie. Dawanie znaczków Lexus to fanaberia właścicieli.

http://www.j-spec.com.au/wiki/Toyota/Soarer/id-014

9k zł to drogo, ja swojego sprowadziłem pod dom za 6k przez internet

CYTAT(japcars @ Thu, 13 Oct 2011 - 13:31) *
POwiem tak mialem jednego w manualeu na r154 ale czy to byla fabryka to pojecia nie mam.


Tak były opcjonalnie R154 ale bardzo mało i tylko z 1JZGTE. Co ciekawe z 2JZ-GE nie oferowali manuala, ale SC300 miał opcjonalnie manual do 1997 roku.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 17:05