![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Od jakiegoś czasu próbuję uporać się z suchą miską w aucie z silnikiem z turbo.
Pompa jest 5 sekcyjna (schemat podłączenia poniżej). Problemem jest to że obwód, wg zaleceń producenta zestawu, nie posiada odmy ani odpowietrzeń obwodu z przodu auta. Odpowietrzenie jest tylko z tyłu w bagażniku gdzie zamontowany jest zbiornik na olej. I właśnie jest problemem. Podczas uruchamiania auta, gdy pompa nie stworzy jeszcze podciśnienia, jest przez moment nadciśnienie w układzie korbowym, to może wywalać uszczelki. Dlatego na czas odpalania auta odkręcany jest korek wlewu oleju. Potem jest zakręcany. Tak wygląda schemat instalacji - obieg oleju [PUMP] Pompa oleju ![]() W trakcie instalacji na aucie [oil tank] Tak wygląda zamontowany z tyłu zbiornik na olej . Ma on na górze dwa wyjścia na tą chwilę niezagospodarowane. ![]() info od producenta zestawu gdy zapytałem od odpowietrzenie i dwa wyjście z oil tank. Może coś źle zrozumiałem. CYTAT They are for crankcase venting. (Breather) The other goes to the valve cover, the other goes out like normal breather hose. Some organisations require separate venting vapour collecting can, some accept the oil tank itself as breather tank. Filter is adviced. Other breathers should be blocked. Pytania: Trzeba robić dodatkową odmę z przodu ? Pytanie w którym miejscu obwodu wyprowadzić odmę ? Jaką instalację trzeba robić z tyłu na wyjściach zbiornika oleju ? -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
U Ciebie olej do turbo idzie z podstawki filtra oleju, ale nie zmienia to nic w dzialaniu ukladu.
Z tego co ja zrozumialem 1 wyjscie odpowietrzajace ze zbiornika powinno isc do dekla zaworowego (czyli odpadnie problem z odkrecaniem korka) drugie ma byc w atmosfere jak normalna odma ![]() -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
w sumie jak to jeszcze raz przeczytać to masz rację.
W deklu główic gdzie to byś podłączył ? -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Zalozylbym dekiel od AANa - tam jest rurka ktora zawsze wykorzystuje jako odme bo idzie przez cala dlugosc dekla. I wyjscie z tylu.
w tym deklu co jest mozna wpalic ANa ba środku, pionowo w gore, kolanko i do tylu. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tak jest to napisane wprost, jeden króciec do pokrywy zaworów.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Dekla od AAN nie można za bardzo dać bo są fajki od 3B.
co masz na myśli pisząc wpalić Ana ? -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Gwint do aeroquipa wspawać
![]() -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Tylko pozostaje kwstia tak umiescowienia wyjścia by oleju nie zaciagał.
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Przecież nie będzie zaciagala oleju bo:
- w zbiorniku na olej nie ma ciśnienia - z glowicy masz ssanie wyprowadzone do pompy - olej do góry nie poleci - na środku dekla nie zgromadzi sie olej. Mozna od spodu wspawać blaszkę, tuz nad krzywkami, pod wspawanym kruccem, zeby odbijala olej. I po temacie. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
ok. dzięki za pomoc
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Albert, czy na wyjściu ze zbiornika jest jakiś zawór zwrotny? Olej po dłuższym postoju nie spływa do michy przez pompę ?
Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
Albert po co komplikować prosty system...
ja zrobiłem to tak: - 4 sekcje odprowadzające olej z "miski" - 5-ta sekcja wiadomo do czego ![]() - porządne odpowietrzenie w zbiorniku i tylko w zbiorniku - odpływ z turbo do zbiornika - w tym przypadku musi zostać odpływ do "miski" - w deklu zawór zwrotny który upuści ew. nadciśnienie ![]() - wszystkie magistrale min. AN12 z największym fi w środku (są różne !) lepiej nie stosować zaworów zwrotnych w przewodach ze względu na kawitację - wystarczy tylko odpowiednie położenie zbiornika Pozdrawiam -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
Dokładnie tak...
przy ew. spłynięciu oleju do silnika musi zawsze zostać część oleju w zbiorniku -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
U Ciebie olej do turbo idzie z podstawki filtra oleju, ale nie zmienia to nic w dzialaniu ukladu. Z tego co ja zrozumialem 1 wyjscie odpowietrzajace ze zbiornika powinno isc do dekla zaworowego (czyli odpadnie problem z odkrecaniem korka) drugie ma byc w atmosfere jak normalna odma ![]() i jedną z zalet suchej miski czyli podcisnienie w skrzyni korbowej szlak trafi -------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Przecież producent tak napisal.
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
i jedną z zalet suchej miski czyli podcisnienie w skrzyni korbowej szlak trafi Inna instalacja w 2.2T którą widziałem w PL miała zwykłą odmę z przodu. -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
bartek ztr opisał jak to zrobić aby nie było nadciśnienia.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
W sporcie nie mozna od tak sobie cos w atmosfere wystawic. Wyjsciem jest w przewodzie ktory idzie z dekla do zbiornika z tylu dac gdzie na poczatku przy gloeicy zawor zwrotny.
Gdzie mozna jakis dobry zaworek kupic ? Jakies konkretne typy? -------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
odpowietrzenie dajesz do dolotu przed turbo i po temacie
![]() -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 14:16 |