Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> sucha miska olejowa - ogolna dyskusja nt michy
Albert
post Sun, 01 Jun 2014 - 09:53
Post #1


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Od jakiegoś czasu próbuję uporać się z suchą miską w aucie z silnikiem z turbo.

Pompa jest 5 sekcyjna (schemat podłączenia poniżej). Problemem jest to że obwód, wg zaleceń producenta zestawu, nie posiada odmy ani odpowietrzeń obwodu z przodu auta. Odpowietrzenie jest tylko z tyłu w bagażniku gdzie zamontowany jest zbiornik na olej. I właśnie jest problemem. Podczas uruchamiania auta, gdy pompa nie stworzy jeszcze podciśnienia, jest przez moment nadciśnienie w układzie korbowym, to może wywalać uszczelki. Dlatego na czas odpalania auta odkręcany jest korek wlewu oleju. Potem jest zakręcany.

Tak wygląda schemat instalacji - obieg oleju



[PUMP] Pompa oleju


W trakcie instalacji na aucie




[oil tank] Tak wygląda zamontowany z tyłu zbiornik na olej . Ma on na górze dwa wyjścia na tą chwilę niezagospodarowane.




info od producenta zestawu gdy zapytałem od odpowietrzenie i dwa wyjście z oil tank. Może coś źle zrozumiałem.
CYTAT
They are for crankcase venting. (Breather)

The other goes to the valve cover, the other goes out like normal breather
hose. Some organisations require separate venting vapour collecting can,
some accept the oil tank itself as breather tank.

Filter is adviced.

Other breathers should be blocked.




Pytania:

Trzeba robić dodatkową odmę z przodu ? Pytanie w którym miejscu obwodu wyprowadzić odmę ?

Jaką instalację trzeba robić z tyłu na wyjściach zbiornika oleju ?


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 01 Jun 2014 - 09:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
guzior
post Sun, 01 Jun 2014 - 10:08
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





U Ciebie olej do turbo idzie z podstawki filtra oleju, ale nie zmienia to nic w dzialaniu ukladu.

Z tego co ja zrozumialem 1 wyjscie odpowietrzajace ze zbiornika powinno isc do dekla zaworowego (czyli odpadnie problem z odkrecaniem korka) drugie ma byc w atmosfere jak normalna odma smile.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 01 Jun 2014 - 10:14
Post #3


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





w sumie jak to jeszcze raz przeczytać to masz rację.

W deklu główic gdzie to byś podłączył ?


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 01 Jun 2014 - 10:21
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Zalozylbym dekiel od AANa - tam jest rurka ktora zawsze wykorzystuje jako odme bo idzie przez cala dlugosc dekla. I wyjscie z tylu.
w tym deklu co jest mozna wpalic ANa ba środku, pionowo w gore, kolanko i do tylu.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 01 Jun 2014 - 10:27
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Tak jest to napisane wprost, jeden króciec do pokrywy zaworów.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 01 Jun 2014 - 10:31
Post #6


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Dekla od AAN nie można za bardzo dać bo są fajki od 3B.

co masz na myśli pisząc wpalić Ana ?


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 01 Jun 2014 - 10:37
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Gwint do aeroquipa wspawać smile.gif


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 01 Jun 2014 - 10:52
Post #8


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





Tylko pozostaje kwstia tak umiescowienia wyjścia by oleju nie zaciagał.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Sun, 01 Jun 2014 - 11:57
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Przecież nie będzie zaciagala oleju bo:
- w zbiorniku na olej nie ma ciśnienia
- z glowicy masz ssanie wyprowadzone do pompy
- olej do góry nie poleci
- na środku dekla nie zgromadzi sie olej.

Mozna od spodu wspawać blaszkę, tuz nad krzywkami, pod wspawanym kruccem, zeby odbijala olej. I po temacie.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Sun, 01 Jun 2014 - 12:07
Post #10


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





ok. dzięki za pomoc


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Sun, 01 Jun 2014 - 13:32
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Albert, czy na wyjściu ze zbiornika jest jakiś zawór zwrotny? Olej po dłuższym postoju nie spływa do michy przez pompę ?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Sun, 01 Jun 2014 - 19:19
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





Albert po co komplikować prosty system...

ja zrobiłem to tak:
- 4 sekcje odprowadzające olej z "miski"
- 5-ta sekcja wiadomo do czego wink.gif
- porządne odpowietrzenie w zbiorniku i tylko w zbiorniku
- odpływ z turbo do zbiornika - w tym przypadku musi zostać odpływ do "miski"
- w deklu zawór zwrotny który upuści ew. nadciśnienie wink.gif
- wszystkie magistrale min. AN12 z największym fi w środku (są różne !)


lepiej nie stosować zaworów zwrotnych w przewodach ze względu na kawitację - wystarczy tylko odpowiednie położenie zbiornika


Pozdrawiam


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Sun, 01 Jun 2014 - 20:34
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(Bartek ZTR @ Sun, 01 Jun 2014 - 19:19) *
lepiej nie stosować zaworów zwrotnych w przewodach ze względu na kawitację - wystarczy tylko odpowiednie położenie zbiornika


Pozdrawiam

tzn? Nie za wysoko ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Sun, 01 Jun 2014 - 21:01
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





Dokładnie tak...
przy ew. spłynięciu oleju do silnika musi zawsze zostać część oleju w zbiorniku


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Sun, 01 Jun 2014 - 23:15
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





CYTAT(guzior @ Sun, 01 Jun 2014 - 10:08) *
U Ciebie olej do turbo idzie z podstawki filtra oleju, ale nie zmienia to nic w dzialaniu ukladu.

Z tego co ja zrozumialem 1 wyjscie odpowietrzajace ze zbiornika powinno isc do dekla zaworowego (czyli odpadnie problem z odkrecaniem korka) drugie ma byc w atmosfere jak normalna odma smile.gif


i jedną z zalet suchej miski czyli podcisnienie w skrzyni korbowej szlak trafi


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guzior
post Mon, 02 Jun 2014 - 07:40
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Przecież producent tak napisal.


--------------------
885 60 50 40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Mon, 02 Jun 2014 - 09:15
Post #17


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(voj2s @ Sun, 01 Jun 2014 - 23:15) *
i jedną z zalet suchej miski czyli podcisnienie w skrzyni korbowej szlak trafi


Inna instalacja w 2.2T którą widziałem w PL miała zwykłą odmę z przodu.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Mon, 02 Jun 2014 - 09:25
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





bartek ztr opisał jak to zrobić aby nie było nadciśnienia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Mon, 02 Jun 2014 - 09:41
Post #19


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





W sporcie nie mozna od tak sobie cos w atmosfere wystawic. Wyjsciem jest w przewodzie ktory idzie z dekla do zbiornika z tylu dac gdzie na poczatku przy gloeicy zawor zwrotny.

Gdzie mozna jakis dobry zaworek kupic ? Jakies konkretne typy?


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Mon, 02 Jun 2014 - 10:55
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





odpowietrzenie dajesz do dolotu przed turbo i po temacie wink.gif



--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 14:16