Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> stopień sprężania / ciśnienie sprężania ???
osa
post Sat, 08 Nov 2003 - 21:59
Post #1


Super User
Dołączył: Thu, 16 January 2003





mam takie pytanko, może ktoś z Was wie trochę więcej na ten temat ode mnie:
rozbieram właśnie silnik w charadzie i chciałbym jeszcze trochę zwiększyć kompresję w związku z tym, że głównie jeżdzę na gazie LPG ponieważ nie mam zwężki na dolocie i na gazie jeździ mi lepiej niź na benzynie v-power 99 a gaz ma więcej oktanów od zwykłej benzyny więc chciałbym to lepiej wykożystać.
seryjnie powinienem mieć stopień sprężania ~9.5:1
w tej chwili głowicę mam splanowaną 0.45mm co przy średnicy tłoka 76mm i skoku 71.4mm teoretycznie powinno dać stopień sprężania w okolicy 10.1:1.
dzisiaj przed rozebraniem silnika zmierzyłem kompresję manometrem i na zimnym silniku wynosiła około 15~15.1 bar.
wydaje mi się, że to jest sporo więc może ktoś orientuje się jak bardzo mogę sprężyć mieszankę z gazem LPG???

z góry dzięki za odpowiedź
pozdrawiam


--------------------
Osa Motors Porsche serwis & tuning
Osa kom: 501413307
Sękocin Stary
ul.Starowiejska 3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 08 Nov 2003 - 21:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Adalbert
post Sat, 08 Nov 2003 - 22:07
Post #2


User
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Warszawa





A nie lepiej po prostu przyspieszyć zapłon?


--------------------
"Silnik musi coś palić, jak nie paliwo to zawory"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osa
post Sat, 08 Nov 2003 - 22:26
Post #3


Super User
Dołączył: Thu, 16 January 2003





hmm...
no nie wiem
a w jakim celu???
zapłon ustawiałem metodą doświadczalną tak, żeby mi jeździł najlepiej. Skończyło się an tym, że mam trochę przyspieszony w porównaniu z serią.


--------------------
Osa Motors Porsche serwis & tuning
Osa kom: 501413307
Sękocin Stary
ul.Starowiejska 3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JurekM
post Sat, 08 Nov 2003 - 22:53
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 01 June 2003





A dlaczego mierzyłeś na zimnym silniku


--------------------
968CS
C63w205
190 2,3-16V i inne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osa
post Sat, 08 Nov 2003 - 23:13
Post #5


Super User
Dołączył: Thu, 16 January 2003





... bo wystygł


--------------------
Osa Motors Porsche serwis & tuning
Osa kom: 501413307
Sękocin Stary
ul.Starowiejska 3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adalbert
post Sat, 08 Nov 2003 - 23:17
Post #6


User
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("osa":397af622)
hmm...
no nie wiem
a w jakim celu???


A w jakim celu podnosisz kompresję? Odnoszę wrażenie, że podchodzisz do tematu metodą prób i błędów, wzorem domorosłych tunerów z przed lat piętnastu, gdzie podstawowym zabiegiem było piłowanie głowicy właśnie.


--------------------
"Silnik musi coś palić, jak nie paliwo to zawory"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osa
post Mon, 10 Nov 2003 - 22:21
Post #7


Super User
Dołączył: Thu, 16 January 2003





nie możliwe, że nikt nie mógłby się wypowiedzieć na ten temat.
ludzie napiszcie chociaż jaką macie kompresję w swoich silnikach jeśli ktoś coś mierzył


--------------------
Osa Motors Porsche serwis & tuning
Osa kom: 501413307
Sękocin Stary
ul.Starowiejska 3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frank
post Tue, 11 Nov 2003 - 09:48
Post #8


User
Dołączył: Sat, 01 November 2003
Skąd: Wrocław





Nie wiem czy dobrze mysle ale stopien sprezania to cos nie mierzalnego fizycznie np. 10:1 to znaczy ze silnik jedna jednostke powietzrz pomniejsza 10 krotnie a jakie cisnienie z tego bedzie to zalezy ile jednostek mu podasz Jesli do twojego silnika wpakujesz mu 10m3 to on to zamieni na 1m3 ale o cisnieniu 10at a jak 1m3 to bedzie z tego 0,1m3 ale o cisnieniu 1at Nie biez tego doslownie to jest przyklad obrazowy trzeba by to dokladnie wyliczyc gaz ma zdaje sie ok 110oktanow wiec spokojnie mozesz jezdzic Jak chcesz sprawdzic czy nie masz za duzego cisnienia to porownaj standard twojego silnika z twoja modyfikacja
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 11 Nov 2003 - 10:05
Post #9


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT("Frank":309lke1n)
Nie wiem czy dobrze mysle ale stopien sprezania to cos nie mierzalnego fizycznie np. 10:1 to znaczy ze silnik jedna jednostke powietzrz pomniejsza 10 krotnie a jakie cisnienie z tego bedzie to zalezy ile jednostek mu podasz Jesli do twojego silnika wpakujesz mu 10m3 to on to zamieni na 1m3 ale o cisnieniu 10at a jak 1m3 to bedzie z tego 0,1m3 ale o cisnieniu 1at Nie biez tego doslownie to jest przyklad obrazowy trzeba by to dokladnie wyliczyc gaz ma zdaje sie ok 110oktanow wiec spokojnie mozesz jezdzic Jak chcesz sprawdzic czy nie masz za duzego cisnienia to porownaj standard twojego silnika z twoja modyfikacja


Oj oj oj! To takie proste nie jest, bo sa jeszcze zawory, ktore otwierając się (i zamykając) troche w tym mieszają.

No i twoja teoria jest chyba nie dokonca sluszna, bo silniki o stopniu sprezania 10:1 mają ciśnienie 15 atmosfer.

Osa szlifnij 0,5mm i baw sie zaplonem. W koncu uszczelka pod glowice duzo nie kosztujesz i najwyzej jeszcze raz strugniesz jak malo bedzie.
Radze tylko wyprzedzic zaplon o pare stopni i sprawdzic czy nie dzwoni. Jak dzwoni to po szlifnieciu glowicy bedzie tez pewno na standardowym zaplonie, czyli nic czego bys chcial.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frank
post Tue, 11 Nov 2003 - 10:18
Post #10


User
Dołączył: Sat, 01 November 2003
Skąd: Wrocław





Drogi Colinie napisalem ze to jest obrazowy przyklad chodzilo mi o zasade dzialania ale moge polecic kazda ksiazke dla mechanikow samochodowych i tam jest w sposob fachowy wszystko wytlumaczone
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 11 Nov 2003 - 10:22
Post #11


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT("Frank":2jfn1mlh)
Drogi Colinie napisalem ze to jest obrazowy przyklad chodzilo mi o zasade dzialania ale moge polecic kazda ksiazke dla mechanikow samochodowych i tam jest w sposob fachowy wszystko wytlumaczone


Przepraszam to bylo moje takie niezrozumienie poranne...

Niechce mi sie wstawac z krzesla bo bym siegnal po pierwsza lepsza ksiazke o roznych takich i skana wyslal, ale ftpa niemam a skaner nie zainstalowany. Jak sie obudze to wrzuce cos gdzies jakos...


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 11 Nov 2003 - 13:31
Post #12


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Pierwsza sprawa nieda sie obliczyc stopnia sprezania pod dane paliwo. Za duzo niewiadomych. Jedynie proby i bledy zostaja...

Po drugie mam wzor na cisnienie końca sprezania:

p2=p1 * E^m1 [kPa]

gdzie:
p1 - ciśnnienie ładunku przy końcu suwu dolotu
E - stopień sprężania
m1 - wykładnik politropy sprężania (między 1,27 a 1,38 w silnikach samochodowych)

Niewiem co z tego wyjdzie bo mi sie liczyc niechce ale moze komus sie przyda


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 18:46