Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> sposób na zanieczyszczone katalizatory?
ravaglia
post Fri, 15 Apr 2011 - 11:43
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 10 December 2003
Skąd: Radom





muszę uratować dwa wielkie i 20 letnie katalizatory...
chodzi o reanimację ich właściwości fizycznych czyli ich oczyszczenie z sadzy i olejowego osadu tak ,żeby przywrócić ich pełną drożność
utrata ich właściwości ekokatalitycznych jest bez znaczenia wink.gif
chodzi o to aby układ fabryczny w sensie dynamiki przepływu,akustyki i wizualnie pozostał bez zmian

czytałem kiedyś ,ze zalewa się je mieszaniną rozpuszczlników nitro i acetonu które skutecznie rozpuszczają osady i udrażniają

za porady w stylu wyciąć,kupić nowy czy wspawać rurę lub strumiennicę z góry dziękuję


--------------------
M3 E30 Sport Evolution 1990 with A gruppe motor -ex
MB W140 600 SEL 1992 AMG 441PS 600 Nm-now
Ferrari 512 TR Testarossa Koenig Special 1991 500 PS 570 Nm-now and foreve
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 15 Apr 2011 - 11:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hz10
post Fri, 15 Apr 2011 - 12:09
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





wstaw, przepałuj , same sie wyczyszczą
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ravaglia
post Fri, 15 Apr 2011 - 12:50
Post #3


Frequent User
Dołączył: Wed, 10 December 2003
Skąd: Radom





przedmuchane były nieżle ale podobno nie wszystko jest w stanie się wypalic...
a nie chce montowac katów z np.80% drożnością
wiadomo najlepiej kupic nowe ale w tym przypadku nie da rady
rozważałem też sprawę zrobienia w oryginalnych puszkach po katach- tłumików przelotowych ale nikt nie zagwarantuje ,że nie pojawi się jakiś rezonans ,nie mowiąc o zmianach akustycznych
no chyba,że znacie jakiś magików od tłumików

kiedyś tu na forum czytałem ,ze ktoś ma sprawdzony sposób na "płukankę"


--------------------
M3 E30 Sport Evolution 1990 with A gruppe motor -ex
MB W140 600 SEL 1992 AMG 441PS 600 Nm-now
Ferrari 512 TR Testarossa Koenig Special 1991 500 PS 570 Nm-now and foreve
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Fri, 15 Apr 2011 - 13:08
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





w 100% wyczyscic bedzie ciezko, a nie mozesz wstawić jakichś innych katów uniwersalnych np metalowych o podobnych gabarytach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Fri, 15 Apr 2011 - 16:52
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Kat się nie odetka od pałowania. Podobnie nie masz szans w ten sposób wypalić DPFa.
Dźwięk również się nie utrzyma na dotychczasowym poziomie, jeśli wywalisz monolit i wspawasz rurę. A jeśli to auto z podpisu, to rozumiem Twoje obawy. (może być je opisał tak na marginesie? Auta, nie obawy smile.gif ).
Skoro nie ma możliwości kupna nowych, lub są bardzo drogie, a z zamiennikiem jak i rynkiem wtórnym jest tragedia to poszedłbym w płukankę+temperaturę. Ale nie wiem czy odzsykasz 100% przepływu.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Fri, 15 Apr 2011 - 17:07
Post #6


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Sposób wiadomo że nielegalny ale podobno sprawdzony, wyciagasz kata, zalewasz acetonem i rozpuszczalnikiem, moczysz przez noc, a potem wypalasz jak są jeszcze mokre w środku tylko że płomień spory, podobno pozbywasz sie wszystkiego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Fri, 15 Apr 2011 - 18:53
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





CYTAT(CZUCZU @ Fri, 15 Apr 2011 - 16:07) *
Sposób wiadomo że nielegalny ale podobno sprawdzony, wyciagasz kata, zalewasz acetonem i rozpuszczalnikiem, moczysz przez noc, a potem wypalasz jak są jeszcze mokre w środku tylko że płomień spory, podobno pozbywasz sie wszystkiego

Jak bedziesz to robil to nie zapomnij nagrac ! smile.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Fri, 15 Apr 2011 - 19:02
Post #8


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





CYTAT(CZUCZU @ Fri, 15 Apr 2011 - 17:07) *
Sposób wiadomo że nielegalny ale podobno sprawdzony, wyciagasz kata, zalewasz acetonem i rozpuszczalnikiem, moczysz przez noc, a potem wypalasz jak są jeszcze mokre w środku tylko że płomień spory, podobno pozbywasz sie wszystkiego


I sadzisz, ze w ten sposob osiagniesz wyzsza temp, niz ta w czasie palowania Testarossy? Przeciez rozpuszczalnik wypali sie w ciagu sekundy, to za krotko.
Do tego pewnie zostanie troche sadzy na siatce kata po tym 'wypalaniu'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ravaglia
post Fri, 15 Apr 2011 - 20:16
Post #9


Frequent User
Dołączył: Wed, 10 December 2003
Skąd: Radom





nie chodzi o wypalenie tylko o rozpuszczenie...więc zrobię chyba tak
zaślepię końce z jednej strony,
postawię pionowo,
zaleję do pełna mieszaniną acetonu i jakiegoś rozpuszczalnika który będzie uzupełniał działanie tego pierwszego
zatkam przeciwne końce ,żeby nie wyparowało
pozostawię na 3 dni
no i zobaczymy co się urodzi

nie wiem tylko czy póżniej po wylaniu zapalić katy czy przepłukać wodą np.dyszą z dużym wydatkiem wody i ciśn.ok.100 bar rolleyes.gif


--------------------
M3 E30 Sport Evolution 1990 with A gruppe motor -ex
MB W140 600 SEL 1992 AMG 441PS 600 Nm-now
Ferrari 512 TR Testarossa Koenig Special 1991 500 PS 570 Nm-now and foreve
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Fri, 15 Apr 2011 - 20:29
Post #10


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





rottie ale ja już oglądałem takie czyszczenie i wybuchu nie było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Fri, 15 Apr 2011 - 22:15
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





moze takie cos?

http://www.ekokomes.pl/p_HDE.htm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wielki
post Fri, 15 Apr 2011 - 22:27
Post #12


Super User
Dołączył: Tue, 16 November 2004
Skąd: W-wa





CYTAT(ravaglia @ Fri, 15 Apr 2011 - 20:16) *
nie chodzi o wypalenie tylko o rozpuszczenie...więc zrobię chyba tak
zaślepię końce z jednej strony,
postawię pionowo,
zaleję do pełna mieszaniną acetonu i jakiegoś rozpuszczalnika który będzie uzupełniał działanie tego pierwszego
zatkam przeciwne końce ,żeby nie wyparowało
pozostawię na 3 dni
no i zobaczymy co się urodzi

nie wiem tylko czy póżniej po wylaniu zapalić katy czy przepłukać wodą np.dyszą z dużym wydatkiem wody i ciśn.ok.100 bar rolleyes.gif


Daj tylko znać jak ci poszło wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Fri, 15 Apr 2011 - 22:47
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





A może cały dedykowany wydech ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 15 Apr 2011 - 23:40
Post #14









hmm...
nie próbowałem tego ale teoretycznie powinno zadziałać

W ASO Opla (pewnie nie tylko w tym ale od nich dostałem) mają chemię do czyszczenia EGR'rów, zapieczonych wtryskiwaczy a podobno nawet czyszczenia DPF'ów. Chemia jest bardzo skuteczna i nie jest agresywna w stosunku do metali.

Zatkać jedną stronę, postawić kata pionowo... a potem zalać go tą chemią... na kilka godzin.
Na pewno wypłucze znaczą część tego co tam jest.




PS
Jutro mogę dowiedzieć się o nazwę tego specyfika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KaeS
post Sat, 16 Apr 2011 - 00:18
Post #15


Super User
Dołączył: Thu, 02 March 2006
Skąd: Pomorskie





Nie mam z tym doświadczenia, ale może coś na podobę tego:
http://www.tunap.com/pl/nowoci/czyszczenie...talych-dpf.html


--------------------
CBR F4i & CRF250R
Pug 607 2.2 HDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sat, 16 Apr 2011 - 11:38
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Nie dopisałem tego, ale mając na myśli płukankę+temperaturę chodziło mi o sekwencyjne wykonanie, a nie jednoczesne. Cholerka wie jaka tam będzie temperatura jak podpalisz "cokolwiek".


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sat, 16 Apr 2011 - 13:38
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Nie doczytalem, to jest kat metalowy czy ceramiczny ?

Jak metalowy to mozna sprobowac wodac przedmuchac silnik, przy okazji motor tez sie ucieszy jak calego kopciucha sie pozbedzie.

Mozna wygotowac ten kat w wodzie az sadza skruszeje a potem przepalowac i miec nadzieje ze sie wykruszy.

Mozna go przedmuchac dobrym palnikiem po ustawieniu lekko jalowej mieszanki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubik_CDTi
post Sat, 16 Apr 2011 - 13:48
Post #18


Super User
Dołączył: Fri, 18 May 2007
Skąd: Białystok





Ludzie DPFy płuczą chemią do czyszczenia kominów.


--------------------
Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rychulja
post Sat, 16 Apr 2011 - 15:47
Post #19


Super User
Dołączył: Mon, 13 September 2010
Skąd: Rzeszów





I to jest dobry sposób na DPFy.


--------------------
Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa
BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Sat, 16 Apr 2011 - 16:42
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Mycie chemikaliami bedzie malo skuteczne, trzebaby powtorzyc zabieg wielokrotnie, a i tak przeplyw nie pozwoli na dobre wyplukanie osadow ze srodka wkladu. W laboratoriach takie osady (np. po badaniu liczby koksowania, popiołow w olejach) wyzarza, wygrzewa sie w piecu, czasami wystarczylo troche za dlugo podgrzac naczynie palnikiem na propan butan i osad wypalal sie, niewielkie ilosci spopielonych resztek mozna wysypac. Traktowac palnikiem w pozycji pionowej, efekt powinien byc zadowalajacy, oczywiscie mozna wczesniej probowac rozpuscic. W takim przypadku proponuje mieszanine toluen+izopropanol /aceton (rozpuszczalnik niepolarny i polarny), dimmer. Woda rozpylana w dolot moze juz do katalizatora nie dotrzec, wiec efekt bylby zapewne nijaki. Ryzyko w wygrzewaniu: wklad moze popekac jesli bedzie nierownomiernie grzany, zbyt szybko.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 08:43