![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 Skąd: rzeszów ![]() |
Mam seicento 1.1 turbo z lpg. Od roku czasu zauważyłem że dzieje się coś złego bo szybko padają mi sondy, średnio co jakieś 5 tys km. Najpierw wąskopasmówki i wkońcu też szerokopasmówka, która miałem zamontowaną na stałe. Teraz odłączyłem i wogóle nie mam już sond a szerokpasmówkę wkręcam tylko do strojenia, bo nie mam ochoty znów ich wymieniać i wydawać pieniędzy. Myśle że sondy są zamontowane poprawnie, jakieś 40cm za turbiną i odwrócone lekko do góry. Niestety nie mam fotki i nie mam jak pokazać. Spotkał sie ktoś z takim problemem?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
Ta, zle strojenie bo gotujesz sondy w zbyt wysokiej temp. i padają
pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 20 October 2010 Skąd: wawa ![]() |
Nie koniecznie. hgp turbo robia kolektory w które wkrecane są sondy.
-------------------- seat Leon 490 hp sold
Audi A3 R32 turbo project coming soon |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
To że robią to nie znaczy że dobrze robią... BMW montuje sondy NOx praktycznie płasko działaja na podobnej zasadzie co szerokopasmowe i niestety padają jak muchy przez płaski montaż...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 20 October 2010 Skąd: wawa ![]() |
no kazdy ma swoją teorie, ale u Złosia dostają 950c i zyją.
-------------------- seat Leon 490 hp sold
Audi A3 R32 turbo project coming soon |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 Skąd: rzeszów ![]() |
mieszanka wahała sie u mnie od 14,7 do 11,5, nie licze hamowania silnikiem i puszczania gazu. Fabrycznie fiat montował te sondy poziomo całkiem i pierwsza sonda blisko głowicy i ludzie problemów nie mają. http://allegro.pl/katalizator-kolektor-ory...2887810623.html seryjny silnik generuje 800stopni według EGT. (mierzyłem jak jeszcze nie miałem turbo)
U mnie są teraz zamontowane z odchyleniem ok 10-15stopni w górę. A co myślicie o oleju w spalinach? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 10 January 2010 Skąd: Gorzów Wlkp ![]() |
Może spróbuj zastosować miedziany radiator na sondę lambda, tak jak zaleca to innovate. Blacha miedziana 10x10cm z wywierconym na środku otworem na sondę.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Wed, 02 December 2009 ![]() |
Z tym radiatorem może coś być na rzeczy.
U mnie w volvo tulejka na wydechu do lambdy ma takie przetoczenia, coś a'la radiator, dodam, że sonda jest blisko za turbo, a spaliny w kolektorze sięgają 960 st.C (seria). Jak spawałem nowy wydech dałem zwykłą tulejkę, nowa sonda padła po około 4000 km. I nie wiem czemu. Nie wiem ,czy tu leży problem, ale myślę, że bez powodu volvo nie komplikowało by konstrukcji. Będe musiał pomyśleć na jakimś radiatorem. Jak macie może jakieś foty, to dawajcie. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 10 January 2010 Skąd: Gorzów Wlkp ![]() |
fotka z neta:
http://forums.pelicanparts.com/uploads20/O...r1343393368.jpg a tu inne rozwiązanie http://hotrodenginetech.com/new-low-restri...af-sensor-boss/ |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Wed, 02 December 2009 ![]() |
Drugi link tj. coś jak volvo ma w serii, tylko mniej żeberek.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
bozo, jeżeli chodzi o drugą sondę to zastosuj emulator i po problenie. Błędy nie walą. Sprawdzone rozwiązanie w naszych autach. Kilka osób oprócz mnie z v40.pl też tak hula.
![]() -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Wed, 02 December 2009 ![]() |
U mnie nie ma błędów lambda, mam wspawany katalizator tyle, że sportowy.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 10 August 2025 - 08:11 |