Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> sondy lambda, i ich szybkie padanie
turbofiacik
post Tue, 25 Dec 2012 - 14:33
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009
Skąd: rzeszów





Mam seicento 1.1 turbo z lpg. Od roku czasu zauważyłem że dzieje się coś złego bo szybko padają mi sondy, średnio co jakieś 5 tys km. Najpierw wąskopasmówki i wkońcu też szerokopasmówka, która miałem zamontowaną na stałe. Teraz odłączyłem i wogóle nie mam już sond a szerokpasmówkę wkręcam tylko do strojenia, bo nie mam ochoty znów ich wymieniać i wydawać pieniędzy. Myśle że sondy są zamontowane poprawnie, jakieś 40cm za turbiną i odwrócone lekko do góry. Niestety nie mam fotki i nie mam jak pokazać. Spotkał sie ktoś z takim problemem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 25 Dec 2012 - 14:33
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Jedenasty
post Tue, 25 Dec 2012 - 18:22
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





Ta, zle strojenie bo gotujesz sondy w zbyt wysokiej temp. i padają

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemekYelo
post Wed, 26 Dec 2012 - 04:12
Post #3


Super User
Dołączył: Wed, 20 October 2010
Skąd: wawa





Nie koniecznie. hgp turbo robia kolektory w które wkrecane są sondy.


--------------------
seat Leon 490 hp sold
Audi A3 R32 turbo project coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Wed, 26 Dec 2012 - 10:28
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





To że robią to nie znaczy że dobrze robią... BMW montuje sondy NOx praktycznie płasko działaja na podobnej zasadzie co szerokopasmowe i niestety padają jak muchy przez płaski montaż...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemekYelo
post Wed, 26 Dec 2012 - 11:29
Post #5


Super User
Dołączył: Wed, 20 October 2010
Skąd: wawa





no kazdy ma swoją teorie, ale u Złosia dostają 950c i zyją.


--------------------
seat Leon 490 hp sold
Audi A3 R32 turbo project coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
turbofiacik
post Wed, 26 Dec 2012 - 12:26
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009
Skąd: rzeszów





mieszanka wahała sie u mnie od 14,7 do 11,5, nie licze hamowania silnikiem i puszczania gazu. Fabrycznie fiat montował te sondy poziomo całkiem i pierwsza sonda blisko głowicy i ludzie problemów nie mają. http://allegro.pl/katalizator-kolektor-ory...2887810623.html seryjny silnik generuje 800stopni według EGT. (mierzyłem jak jeszcze nie miałem turbo)

U mnie są teraz zamontowane z odchyleniem ok 10-15stopni w górę. A co myślicie o oleju w spalinach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wavesound
post Wed, 26 Dec 2012 - 20:55
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Gorzów Wlkp





Może spróbuj zastosować miedziany radiator na sondę lambda, tak jak zaleca to innovate. Blacha miedziana 10x10cm z wywierconym na środku otworem na sondę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bozo
post Fri, 28 Dec 2012 - 13:59
Post #8


User
Dołączył: Wed, 02 December 2009





Z tym radiatorem może coś być na rzeczy.
U mnie w volvo tulejka na wydechu do lambdy ma takie przetoczenia,
coś a'la radiator, dodam, że sonda jest blisko za turbo, a spaliny w
kolektorze sięgają 960 st.C (seria). Jak spawałem nowy wydech dałem zwykłą tulejkę,
nowa sonda padła po około 4000 km. I nie wiem czemu. Nie wiem ,czy tu leży problem, ale myślę, że
bez powodu volvo nie komplikowało by konstrukcji. Będe musiał pomyśleć na jakimś radiatorem.
Jak macie może jakieś foty, to dawajcie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wavesound
post Sat, 29 Dec 2012 - 00:15
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Gorzów Wlkp





fotka z neta:



http://forums.pelicanparts.com/uploads20/O...r1343393368.jpg



a tu inne rozwiązanie

http://hotrodenginetech.com/new-low-restri...af-sensor-boss/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bozo
post Sat, 29 Dec 2012 - 00:24
Post #10


User
Dołączył: Wed, 02 December 2009





Drugi link tj. coś jak volvo ma w serii, tylko mniej żeberek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sat, 29 Dec 2012 - 00:27
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





bozo, jeżeli chodzi o drugą sondę to zastosuj emulator i po problenie. Błędy nie walą. Sprawdzone rozwiązanie w naszych autach. Kilka osób oprócz mnie z v40.pl też tak hula.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bozo
post Sat, 29 Dec 2012 - 00:56
Post #12


User
Dołączył: Wed, 02 December 2009





U mnie nie ma błędów lambda, mam wspawany katalizator tyle, że sportowy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 10 August 2025 - 08:11