![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Tue, 22 October 2013 Skąd: pomorskie ![]() |
Pacjent:
Silnik 2.0 16v F7R 714 z R. Megane, seryjny CR 9.8:1 lub 10:1 (różnie źródła podają), odprężony przez wybranie nieco materiału z denka tłoka na ok 9,2-9,4:1. Ożenione to mam z TD04L-12T ( wiem że to stanowczo za małe, ale na razie musi zostać, załóżmy dmuchanie rzędu 0,3-0,4b). Auto ma śmigać na lpg, blos lub II-gen na krokowcu i zwykły palnik. Oczywiście mam pełen zestaw wskaźników łącznie z szerokopasmowym AFR. Pytanie brzmi następująco: Do jakiej wartości doładowania można nie ruszać zapłonu? Seryjny komp ma też przecież do dyspozycji czujnik stuku i może opóźniać zapłon gdy zajdzie potrzeba (ciekawe tylko w jakim zakresie?). Na plus mamy wyższe LO lpg oraz wspomniane wyżej lekkie odprężenie motoru. Osobiście skłaniałbym się ku opcji że te 0,3-0,4 bara nie wystuka mi dziury w tłoku ![]() Pytam, gdyż ma być to projekt budżetowy, nie uśmiecha mi się wydawać jakieś 3kpln na emu, a jak wiadomo tych dziadowskich renuwkowych kompów nic innego nie ruszy. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
w zasadzie im większe turbo tym granica była by wyższa
ale nie powinno byc problemu nawet przy 0.5bara o ile afr nie będzie szalał |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 29 December 2013 ![]() |
projekt bez sensu - jak na blosie zrobisz prawidłowe afr w pełnym zakresie obciązenia ? slit rozpiłujesz w zabki ?a juz nie mówie co bedzie jak turbina napcha gazu w kolektor i zrobi backfire. takze nici po szerokopasmowym afr. kup sekwencje staga byle którą aby była korekcja od obrotów ( niewiele drozej wyjdzie niz blos), wariator ac tap i moze cos z tego bedzie . lpg lubi być szybciej wtrysniete i zapalone
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 December 2008 Skąd: OSTRZESZÓW ![]() |
fajnie kup se staga i zrób korekte po RPM
![]() ![]() korekta musiała by być zrobiona po ciśnieniu doładowania a jedyna elektronika LPG jaka to potrafiła to KME Diego (z odpowiednim softem) zaś co do Blosa to też nic z tego nie będzie bo wraz ze wzrostem ciśnienia przesłona będzie opadać zmniejszając dawkę (testowałem to kilka lat temu na swoim autku eksperymentalnym i poświęciłem na to 5 uszczelek i 2 głowice ) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
projekt bez sensu - jak na blosie zrobisz prawidłowe afr w pełnym zakresie obciązenia ? slit rozpiłujesz w zabki ?a juz nie mówie co bedzie jak turbina napcha gazu w kolektor i zrobi backfire. takze nici po szerokopasmowym afr. kup sekwencje staga byle którą aby była korekcja od obrotów ( niewiele drozej wyjdzie niz blos), wariator ac tap i moze cos z tego bedzie . lpg lubi być szybciej wtrysniete i zapalone teoria teoria, ja tak mialem przez 2 lata (blos przed kompresorem). Gwizdek byl tak jak piszesz rozpilowany , na niskich przeplywach lpg bylo ~14.5:1 , przy bucie troche ponizej 13:1. Praktycznie sie da. Backfire rzeczywiscie moze rozwalic troche pod maska, dlatego trzeba miec dobry uklad zaplonowy i nie skrecac dolotu na maksa (zeby sie rozpadl przy wystrzale). Nie wiem dlaczego z WBO maja byc nici, u mnie tez to sie sprawowalo bez zarzutu. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 29 December 2013 ![]() |
ale po co drutować , jak mozna po tych samych kosztach i tej samej ilosci roboty zrobić dobrze , za blos trzeba dac 300zł a kpl. staga 300+ lub isa kupi za 450 ( nawet nieraz mniej). weż pod uwage ze mowa jest o turbo a nie kompresorze , komp. ma liniowe doładowanie a turbo nie
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Tue, 22 October 2013 Skąd: pomorskie ![]() |
Brałem pod uwagę konwersję na sekwencję, jednak koszt będzie dużo wyższy bo należy doliczyć też reduktor, wtryski i kto wie co jeszcze. A blosa mam w garażu, w aucie już dawno siedzi IIgen lpg więc argument z tą samą ilością roboty też bierze w łeb.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 29 December 2013 ![]() |
no cóż- zostaje życzyć powodzenia przy experymentowaniu
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sun, 29 December 2013 ![]() |
fajnie kup se staga i zrób korekte po RPM ![]() ![]() korekta musiała by być zrobiona po ciśnieniu doładowania a jedyna elektronika LPG jaka to potrafiła to KME Diego (z odpowiednim softem) zaś co do Blosa to też nic z tego nie będzie bo wraz ze wzrostem ciśnienia przesłona będzie opadać zmniejszając dawkę (testowałem to kilka lat temu na swoim autku eksperymentalnym i poświęciłem na to 5 uszczelek i 2 głowice ) miałeś kiedys staga +, premium, isa2 w rekach ? chcesz sie założyć o tą korekte po obrotach ? w sumie to czytam co napisałeś i smiem twierdzić że wogule nie widziałeś ac gas synchro i ze stagiem nic nie miałeś do czynienia korekcja od obrotów korekcją od ciśnienia doładowania oś y |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 December 2008 Skąd: OSTRZESZÓW ![]() |
w rękach miałem staga 50, stag 100, staga 200, staga 300, staga 300+, staga 300 ISA2, staga 300 premium, staga 4, staga 4 Eco, staga 4 +, staga Qbox i każdego z nich znam na wylot bo siędze w tym już od 14 lat i korektami po RPM tego nieda się dobrze ustawić
ale jak ktoś woli pudrować syfa niż go wycisnąć to proszę bardzo |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sun, 29 December 2013 ![]() |
posty wyżej piszesz że głosze brednie , a na dole piszesz że nieda sie prawidłowo ustawić - to jak ?da sie albo kategorycznie sie nieda ? i argumenty prosze
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 December 2008 Skąd: OSTRZESZÓW ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sun, 29 December 2013 ![]() |
no i w czym problem ? robisz podstawową mape na osi x,y po cisnieniu w kolektorze i korygujesz na mapie po obrotach , tak mam zrobiobną u siebie kowersje z n/a na turbolpg i bezproblemowo to jezdzi 3 lata
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 01 September 2010 Skąd: Poznan ![]() |
z takim doładowaniem i odprężeniem komputer sam sobie poradzi. zakładaj lpg sekwensję ona bez problemu tooragnie. Reduktor oczywiście z kompensacją+przykładowo matrixi HS.
-------------------- az quattro, zawsze quattro :)
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 27 April 2014 ![]() |
jak jest mapsensor to sobie nie poradzi z nad cisnieniem
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Tue, 22 October 2013 Skąd: pomorskie ![]() |
mapsensor jest "oszukany" diodą zenera i rezystorkiem
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Sun, 29 December 2013 ![]() |
ile volt dioda ?
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Tue, 22 October 2013 Skąd: pomorskie ![]() |
4.7, ale mogę zawsze podmienić bo zakupiłem hurtowo po kilka sztuk różnych woltaży
![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 14 June 2012 ![]() |
Ja u siebie mam turbo obecnie 0.5 bara, lpg 1 generacji, reduktor lovato turbo, mikser na przepustnicy, śmigam codziennie do pracy, po bulki, wszedzie, jeździ pol roku bezawaryjnie. Podstawa to prawidłowo ustawić kompensacje reduktora (czasami trzeba eksperymentować z miejscem kompensacji przed ic za ic itp), czułość membrany oraz średnicę miksera (według mnie lepiej mniejszy niż większy mikser) - ważne żeby nigdy nie było ubogo na nadciśnieniu. Za niedługo mam zamiar iść dalej i dmuchnąć 1 bar, podzielę się wrażeniami.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 December 2008 Skąd: OSTRZESZÓW ![]() |
no i w czym problem ? robisz podstawową mape na osi x,y po cisnieniu w kolektorze i korygujesz na mapie po obrotach , tak mam zrobiobną u siebie kowersje z n/a na turbolpg i bezproblemowo to jezdzi 3 lata mapa z AC gas synchro jest tylko odzwierciedleniem mapy paliwowej ze sterownika silnika, mnożnik jaki nałożysz na tą mapę wydłuży bądź skróci czas wtrysku (wtryskiwaczy LPG) w zależność od wartości czasu wtrysku (oś X) bądź od wartość RPM (oś Y w tabeli korekt po RPM ) niema możliwości nałożenia innego mnożnika w zależności od ciśnienia w kolektorze a problem jest w tym że turbina nigdy nie będzie pompować tak samo inaczej buduje się ciśnienie na 3 biegu a inaczej na 5 biegu turbina potrafi raz pompować stałe ciśnienie aż do końca RPM a czasami opada o 0,2 bara to samo z zachwianiami ciśnienia przy zmianie biegów (a tego twój stag już nie wyłapie) każda z tych odchyłek spowoduje zachwiania w AFR, w najlepszym przypadku będzie strzelał z wychodu w najgorszym spłyną tłoki |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 05:46 |