![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
czy jest jakis sens zakladania skrzyni biegow z seata leona tdi PD 150PS(taka mam akurat) do silnika 1.8T 20V ( kolo 300PS) , niestety oryginalne skrzynie z silnikow 1,8T wytrzymuja nieduzo i zastanawiam sie nad wsadzeniem skrzyni od TDI , w koncu tdi maja wiekszy moment to i skrzynki mocniejsze powinny byc. Juz na pierwszy rzut oka skrzynia 6 bieg jest masywniejsza od 5 bieg... Tak wiec najbardziej mnie interesuje : czy walki glowne maja takie same wielokliny , i jak bardzo wydluza sie biegi , moze ma ktos opis przelozen tej skrzyni ( model FMH ) , to sa dane z strony seata ( brak przelozenia glownego w danych) i zastanawia mnie zestopniowanie biegu 4 (0,972 ) i 5 ( 0,970) ??? przeciez one sa takie same prawie( chyba ze blad na www jest)
No to na tyle mialem do zapytania Pozdrawiam PS: skrzynie z 1.8T sa jakies takie krotkie strasznie , na 5 biegu przy 100km/k mam jakies 3100 obr , silnik jest w golfie 2 na kolach 15" |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
skrzynie 6 biegowe VW to skrzynie dwuwalkowe wiec maja dwa przelozenia glowne dlatego ta mala roznica miedzy 4 i 5 biegiem wtedy jest zmiana przelozenia glownego a co do skrzyni z TDI w 1.8T ......jak wystarczy ci mocy to na tej skrzyni w benzynie pojedziesz pewnie dobrze ponad 300km/h ale przyspieszenie bedzie raczej duzo slabsze leon na tej skrzyni przy 3000rpm na 6 biegu ma kolo 140km/h z tego co kojarze jak latwo policzyc 6000rpm to jakies 280km/h.......... lepszy pomysl to skrzynia z leona 1.8T 180KM tez jest 6 biegowa ale krotsza i napewno nie mniej wytrzymala niz z TDI
pozdrawiam -------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
CYTAT("voj2s":123r82mp) skrzynie 6 biegowe VW to skrzynie dwuwalkowe wiec maja dwa przelozenia glowne dlatego ta mala roznica miedzy 4 i 5 biegiem wtedy jest zmiana przelozenia glownego
A nie jest przypadkiem tak, że dla pierwszych trzech biegów jest jedno przełożenie główne a dla 4, 5 , 6 drugie??? Masz jakies materiały dotyczace tych skrzyń??? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 24 November 2002 Skąd: WARSZAWKA ![]() |
A czy jesteś pewny że skrzynia w 1.8T 180 i 150 TDI to ni eto samo
Ja mam taka sama jak w 225 BAM -------------------- Thx.. HPG
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
CYTAT("MACIEK026":3844mps8) A czy jesteś pewny że skrzynia w 1.8T 180 i 150 TDI to ni eto samo
Ja mam taka sama jak w 225 BAM Przecież te od 1.8T i 1.9TDI mają zupełnie inne przełożenia. POzatym diesel ma troche inną charakterystyke pracy i skrzynie musza być dłuższe. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 04 December 2004 Skąd: Stary Sącz/Kraków ![]() |
Po pierwsze to którą skrzynie biegów chcesz wsadzić od TDI bo jest kilka modeli. Nie wiem jakim cudem Leon 6-biegów ma 140km/h przy 3000rpm jak ja mam najkrótszą z 6-biegowych skrzyń i przy 3000rpm mam ~170km/h(GOLF IV na 225/45/17).
Co się tyczy skrzyń TDI to czym one się różnią przełożeniem głównym czy poszczególnymi biegami? -------------------- Modyfikacje mechaniczne i elektroniczne silników spalinowych, Hamownia Rototest 4x4, ECUTEK
W ofercie posiadamy układy wydechowe MG Motorsport, układy zawieszeń i hamulców. Stary Sącz ul. Węgierska 12e kom. 793-599-009 Ostrowiec Świętokrzyski ul. Wiosenna 12 kom.606-659-392 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
na tej http://www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.html sa opisane jakie skrzynki do jakich silnkow kladli , a na tej www jest opis przelozen , i wlasnie przy skrzyniach 6 bieg sa podane dwa przelozenia(chyba) http://www.dieselschrauber.de/GKB.html
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 April 2005 Skąd: Lublin/W-wa ![]() |
CYTAT("voj2s":1qt6ahzu) skrzynie 6 biegowe VW to skrzynie dwuwalkowe wiec maja dwa przelozenia glowne...
A czy przypadkiem niektóre z nich-O2M- to nie skrzynie trójwałkowe...? I czy nie jest tak, że w dieslach 130/150KM i benzynie 180/225KM(ośka) skrzynie maja analogiczna budowę i róznia sie tylko przełożeniami...czyli sa tak samo "mocne"? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: Płock/W-wa ![]() |
CYTAT("luki-TDI":2xj59cs5) Po pierwsze to którą skrzynie biegów chcesz wsadzić od TDI bo jest kilka modeli. Nie wiem jakim cudem Leon 6-biegów ma 140km/h przy 3000rpm jak ja mam najkrótszą z 6-biegowych skrzyń i przy 3000rpm mam ~170km/h(GOLF IV na 225/45/17).
Zgadza sie, modeli jest pare i roznia sie w Leonach 150, Golfach 130/150, Octaviach, Fabiach RS i innych. Ja u siebie w 130PD przy 3000obr mam 190km/h i z tego co mi wiadomo, to najdluzsza z tych skrzyn Aha, i wyglada na to, ze to pierwsze glowne przelozenie jest takie samo, jak w reszcie tych skrzyn, bo dopiero od 4. biegu przelozenia sa dluzsze. -------------------- Forum Leasing.pl
TDIRACINGTEAM |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 23 August 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
skrzynie w 1.8t 6 bieg jak i w TDi 6bieg, maja 2 przelozenia glowne. 6bieg w 1.8t wytrzymuja sporo - jedynie wybieraki w nowszych skrzyniach sa robione z jakiegos gownianego stopu.....
1.8t 6bieg na kolach 225/45/17 osiaga v-max ok 285kmh przy bodajze 7000 badz 7200obr. Na felgach 19tkach i troszke wiekszym profilu przekracza 300kmh -------------------- |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 14 November 2002 Skąd: Milanówek/WWA ![]() |
Artic-osiąga na drodze?
Ja muszę chyba sobie włożyć taką skrzynię, żebym miał 190 przy 3000 obr . Mógłbym wreszcie licznik zamknąć |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 23 August 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
te dane pochodza z hamowni, wiec problem przeklaman licznika mamy raczej z glowy.
Na drodze wskazowka zatrzymala mi sie jakis 1cm za 260kmh, licznik stanal a dalej szly tylko obroty, dociagnelem gdzies do 6900obr - takze predkosc na drodze zamknela sie w widelkach 270-280kmh dalej odpuscilem.... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 11 November 2002 Skąd: Wawa ![]() |
Wszystko można sprawdzić. Na mojej hamowni mam opcję kalibracji prędkościomierzy i jestem w stanie dokładnie określić V.pojazdu. Pozostaje jednak kwestia indexu predkości opon. Jeśli przy prędkości bliskiej 300km/h na rolkach strzeliłaby guma.... to myślę że ze ścian mojej firmy pozostałaby kupa gruzu....a tego bym nie chciał.
Jeśli chodzi o długości przełożeń skrzyń to naprawdę sa one różne. Ja w Lupo mam najkrótszą skrzynie. Przy 5000rpm na 6-tym biegu osiagam zaledwie 225km/h -------------------- |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 31 July 2003 Skąd: ... z Majorki ;) ... k/Cz-wy ![]() |
CYTAT("staszek 1":iiotziol) na tej http://www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.html sa opisane jakie skrzynki do jakich silnkow kladli , a na tej www jest opis przelozen , i wlasnie przy skrzyniach 6 bieg sa podane dwa przelozenia(chyba) http://www.dieselschrauber.de/GKB.html
to ja dorzucę jeszcze to : http://www.doppel-wobber.de/index.html Wytłumaczcie mi jedno (z lewej wybrać model a poniżej "Getriebe": ------------------------------------------------------------------------------------ Mam skrzynię EGS i w podanym (cytat) 2-gim linku podano dla 5-biegu 30:39 podczas gdy EGR z lewej ma 34:45. Co to oznacza w przypadku Vmax dzięki -------------------- pzdr.
leoTDI -------------- +++ASV, czyli 180kM by ... oczywiście Ali |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 06 November 2006 ![]() |
Witam,
odgrzeje kotleta ![]() Mam golfa4 ARL 4motion (6bieg 150KM w serii) na chwile obecną nic nie było dłubane, ale na golfa przesiadłem się z e46 330d (5bieg) i jestem zdruzgotany tym jak krótka jest tutaj 1 i 2 3,4 i 5 jest nawet ok 6 mogła by być dłuższa... w planach jest zrobienie ponad 200KM ale auto ma być do jazdy na codzien, od czasu do czasu jakies zadymienie kogoś z pod świateł. chciał bym wydłużyć odrobine 1 i 2. Nie chce zrobić z auta wyścigówki, chciał bym mocne, dynamiczne auto ale nie koniecznie "sportowe" Jakie jest najlepsze rozwiązanie ? naj mniej awaryjne w eksploatacji, ile to może kosztować i czy macie kogoś kto jest godny zaufania przy takiej przeróbce... |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 04 July 2008 ![]() |
teoretycznie najlepszym rozwiazaniem bedzie najdluzsza mozliwa skrzynia + duze turbo ( lub hybryda ) tak aby zakrecic do 4400-4600. o oznaczenia skrzyni mozesz zapytac na leonclub, na pewno ktos pomoze.
sam mialem arl 4motion i podzielam twoja opinie na temat biegow w tym aucie. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Fri, 29 December 2006 Skąd: CB ![]() |
jakbys szukal dlugiej skrzyni to daj znac. mam w garazu pozostalosci po leonie i najdluzsza skrzynia lezy gdzies bankowo oczywiscie mowie tu o 4x4. u mnie w leonie konczyla sie ona chyba przy 250 km/h. pamietam tez ze na cwiartke dojezdzalem na koncowce 4 biegu i to bylo chyba cos okolo 170km/h. pozdro.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 06 November 2006 ![]() |
do davekor ,
usuń coś ze skrzynki bo nie mogę więcej na priv wysłąć... poza tym co już pisałeś, masz tam coś jeszcze co mogło by mnie zainteresować ![]() przedzwoń do mnie ponieważ w nocy jadę gdzieś w PL a jak będę wracał (sobota wieczór albo niedziela rano/południe) to byśmy się może dogadali z Tą Twoją skrzynią, próbowałem pisać ale nie dochodzi bo masz full'a na skrzynce ![]() nr do mnie to 607 575 561 Marcin ![]() pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 06:13 |