Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> silnik m50/b20 i kompresor eaton m62, bmw e34 m50b20 montaz kompresora eaton m62
e34grzech
post Sun, 31 May 2015 - 14:25
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 31 May 2015





witam
Wiem ze dla niektorych wyda sie to projektem bezsensownym nie majacym nic na celu ale ja uwazam inaczej i prosilbym jako ze w tym temacie jestem zielony,o pomoc w skompletowaniu i montazu zestamu.
Na chwile obecna posiadam tylko eatona m62,reszta nadejdzie w czasie,nie spieszy mi sie ale chcialbym skompletowac w miare szybko wiec stad pare pytan?

1- kolko ,jakie ? o srednicy 190mm czy 220, i kto i gdzie moglby to wytoczyc albo gdzie mozna dostac,moze ktos ma i lezy gdzies w garazu i chcialby odsprzedac
2- dolot i wylot. Jak to przerobic,? jakis schemat? albo kto moglby ten temat ogarnac
3-IC - jakie by najlepiej podeszlo do bmw e34,chodzi o wielkosc i miejsce
4- nad reszta pytan musze pomyslec smile.gif
z gory dzieki za te pozytywnie i negatywne podpowiedzi
pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 31 May 2015 - 14:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Pietrek.L
post Sun, 31 May 2015 - 21:10
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





Cytując odpowiedź w Twoim temacie na bmw5er.pl

1)
CYTAT
"odszukaj danych kompresora
Z pojemności i obrotów dojdziesz do zapotrzebowania silnika przy p-max/odcięciu
Pomnóż to przez zadane doładowanie+1.
Zobacz jakie obroty będzie musiał mieć kompresor żeby to ogarnąć i czy jeszcze się mieści w ramach wydajnych obrotów/grzania powietrza.
Będziesz miał już bazę czy COKOLWIEK sensownego da się z tego wykrzesać.
To nie jest takie hop-siup-se-założę będzie pasować.
EDIT:
Z prostego wyliczenia.
Z google w 5 min znalazłem że M62 ma 1l/Rev.
Czyli - musi się obracać z taką samą prędkością jak wał (2 obroty wału na pełne 2l pojemności do przegonienia).
powinniśmy zrobić korektę na VE silnika - możemy to na razie pominąć (efektywnie zmniejsza o 10-15% zapotrzebowanie silnika na powietrze).
Teraz, przy odcięciu ile masz? 6500 RPM?
Zakładając uproszczenie dla 0,5 bara, kompresor musi się kręcić 1,5 raza szybciej -> 6500 x 1,5 = 9750 RPM
znów skorygowane pewnie w dół o VE silnika.
Coś by może wykrzesał z niego, ale na bank nic poważnego. max obrotów dla kompresora M62 z tego co znalazłem to ok 12000 dla sensownej wydajności i 14000 max.
czyli "powiedzmy" do 1 bara max.
Przyrost mocy, w bardzo bardzo bardzo dużym uproszczeniu, to 0,5 bara = +50%. Efektywnie po uwzględnieniu strat z napędu kompresora + grzanie powietrza, VE etc - dojdziemy pewnie do 30-40% przyrostu max."

2) popatrz na projekty k64, maleckisa, czy mario z mtg
3) Ic z bmw e60 http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=4512


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
e34grzech
post Sun, 31 May 2015 - 21:40
Post #3


Rookie
Dołączył: Sun, 31 May 2015





dzieki wielkie
no ten pierwszy punkt czytalem pare razy ale i tak dalej nie wiem jak to obliczyc,co prawda skonczylem samochodowke ale ale to bylo dawno temu i fizyka jak i inne przedmioty nie byly wtedy w moim zakresie zainteresowania cool.gif znalazelm ale juz nieaktualne niestety,k64 sprzedawal gotowe wytoczone kola lecz niedostepne juz niestety.
W projekcie m50/b25 bylo kolo 190mm wiec nie wiem czy by podeszlo do b20, ale ostatnio dostalem wiadomosc ze kolo 220mm srednicy tylko jeszcze musze znalezc kogos kto wytoczy a nie mieszkam w pl wiec tym wiekszy problem jest to dla mnie
2- czytam czytam
3-znam ten projekt choc wczesniej nie zwrocilem uwagi skad bylo ic .dzieki
w innym projekcie znalazlem ic ze sprintera wiec pewnie podejda tez inne stad pytanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pietrek.L
post Sun, 31 May 2015 - 22:39
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sun, 08 July 2012
Skąd: Mordor (W-ch) / Opole





CYTAT
pojemność silnika: Ve = 2962cm3
pojemność kompresora dla 62: V = 1035cm3
kółko na wale: 132mm
kółko kompresora oryginał: 77mm
przełożenie 132/77=1,71

Objętość pompowanego powietrza (V) = przełożenie * pojemność kompresora
V = 1,71x1035 = 1769,85m3 - tyle powietrza wpada do cylindrów po jednym obrocie kompresora

Obliczenie nadmiaru powietrza:
Nadmiar Powietrza (dV) = V - Ve/2 = 1769,85cm3 - 2962cm3/2 =1769,85cm3 - 1481cm3= 228,85 cm3 (tyle nadmiarowego powietrza dostaje się do cylindra).

Obliczenie właściwego doładowania:
Doładowanie dV/Ve*2 = 228,85/2962 * 2 = 0,154 bar

0,154*0,65=0,1

211*0,1=21
211+21=232

Przy minimalnych doładowaniu, nie opłaca się montować kompressor
a

Skoro można dać najmniejsze koło kompressor'a 60mm
to
pojemność silnika: Ve = 2962cm3
pojemność kompresora dla 62: V = 1035cm3
kółko na wale: 132mm
kółko kompresora oryginał: 77mm
przełożenie 132/60=2,2

Objętość pompowanego powietrza (V) = przełożenie * pojemność kompresora
V = 2,2x1035 = 2277 cm3 - tyle powietrza wpada do cylindrów po jednym obrocie kompresora

Obliczenie nadmiaru powietrza:
Nadmiar Powietrza (dV) = V - Ve/2 = 2277cm3 - 2962cm3/2 =2277cm3 - 1481cm3= 796 cm3 (tyle nadmiarowego powietrza dostaje się do cylindra).

Obliczenie właściwego doładowania:
Doładowanie dV/Ve*2 = 796/2962 * 2 = 0,53 bar
0,53*0,65=0,34

211KM*0,34=71,74
211+71,74=282,74


http://opelomegafans.cba.pl/printthread.php?tid=13


--------------------
Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 01 Jun 2015 - 22:03
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





M50B20 dłubać? Wrzuć M50B25 albo M52B28 w dwa po południa i ciesz się prawie 200KM w serii. Po dłubnięciu M52B28 osiągniesz tyle, ile tym Eatonem w M50B20.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
e34grzech
post Tue, 02 Jun 2015 - 23:59
Post #6


Rookie
Dołączył: Sun, 31 May 2015





czyli mi z kolkiem wychodzi mniejwiecej tak ze musi miec w zaokragleniu 210mm zeby uzyskac gorna granice 1400 obrotow max zakladajac sredbnice kola na eatonie 97.

ps Mis dlubie bo lubie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 20:45