![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 31 May 2015 ![]() |
witam
Wiem ze dla niektorych wyda sie to projektem bezsensownym nie majacym nic na celu ale ja uwazam inaczej i prosilbym jako ze w tym temacie jestem zielony,o pomoc w skompletowaniu i montazu zestamu. Na chwile obecna posiadam tylko eatona m62,reszta nadejdzie w czasie,nie spieszy mi sie ale chcialbym skompletowac w miare szybko wiec stad pare pytan? 1- kolko ,jakie ? o srednicy 190mm czy 220, i kto i gdzie moglby to wytoczyc albo gdzie mozna dostac,moze ktos ma i lezy gdzies w garazu i chcialby odsprzedac 2- dolot i wylot. Jak to przerobic,? jakis schemat? albo kto moglby ten temat ogarnac 3-IC - jakie by najlepiej podeszlo do bmw e34,chodzi o wielkosc i miejsce 4- nad reszta pytan musze pomyslec ![]() z gory dzieki za te pozytywnie i negatywne podpowiedzi pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
Cytując odpowiedź w Twoim temacie na bmw5er.pl
1) CYTAT "odszukaj danych kompresora Z pojemności i obrotów dojdziesz do zapotrzebowania silnika przy p-max/odcięciu Pomnóż to przez zadane doładowanie+1. Zobacz jakie obroty będzie musiał mieć kompresor żeby to ogarnąć i czy jeszcze się mieści w ramach wydajnych obrotów/grzania powietrza. Będziesz miał już bazę czy COKOLWIEK sensownego da się z tego wykrzesać. To nie jest takie hop-siup-se-założę będzie pasować. EDIT: Z prostego wyliczenia. Z google w 5 min znalazłem że M62 ma 1l/Rev. Czyli - musi się obracać z taką samą prędkością jak wał (2 obroty wału na pełne 2l pojemności do przegonienia). powinniśmy zrobić korektę na VE silnika - możemy to na razie pominąć (efektywnie zmniejsza o 10-15% zapotrzebowanie silnika na powietrze). Teraz, przy odcięciu ile masz? 6500 RPM? Zakładając uproszczenie dla 0,5 bara, kompresor musi się kręcić 1,5 raza szybciej -> 6500 x 1,5 = 9750 RPM znów skorygowane pewnie w dół o VE silnika. Coś by może wykrzesał z niego, ale na bank nic poważnego. max obrotów dla kompresora M62 z tego co znalazłem to ok 12000 dla sensownej wydajności i 14000 max. czyli "powiedzmy" do 1 bara max. Przyrost mocy, w bardzo bardzo bardzo dużym uproszczeniu, to 0,5 bara = +50%. Efektywnie po uwzględnieniu strat z napędu kompresora + grzanie powietrza, VE etc - dojdziemy pewnie do 30-40% przyrostu max." 2) popatrz na projekty k64, maleckisa, czy mario z mtg 3) Ic z bmw e60 http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=3&t=4512 -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 31 May 2015 ![]() |
dzieki wielkie
no ten pierwszy punkt czytalem pare razy ale i tak dalej nie wiem jak to obliczyc,co prawda skonczylem samochodowke ale ale to bylo dawno temu i fizyka jak i inne przedmioty nie byly wtedy w moim zakresie zainteresowania ![]() W projekcie m50/b25 bylo kolo 190mm wiec nie wiem czy by podeszlo do b20, ale ostatnio dostalem wiadomosc ze kolo 220mm srednicy tylko jeszcze musze znalezc kogos kto wytoczy a nie mieszkam w pl wiec tym wiekszy problem jest to dla mnie 2- czytam czytam 3-znam ten projekt choc wczesniej nie zwrocilem uwagi skad bylo ic .dzieki w innym projekcie znalazlem ic ze sprintera wiec pewnie podejda tez inne stad pytanie. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
CYTAT pojemność silnika: Ve = 2962cm3 pojemność kompresora dla 62: V = 1035cm3 kółko na wale: 132mm kółko kompresora oryginał: 77mm przełożenie 132/77=1,71 Objętość pompowanego powietrza (V) = przełożenie * pojemność kompresora V = 1,71x1035 = 1769,85m3 - tyle powietrza wpada do cylindrów po jednym obrocie kompresora Obliczenie nadmiaru powietrza: Nadmiar Powietrza (dV) = V - Ve/2 = 1769,85cm3 - 2962cm3/2 =1769,85cm3 - 1481cm3= 228,85 cm3 (tyle nadmiarowego powietrza dostaje się do cylindra). Obliczenie właściwego doładowania: Doładowanie dV/Ve*2 = 228,85/2962 * 2 = 0,154 bar 0,154*0,65=0,1 211*0,1=21 211+21=232 Przy minimalnych doładowaniu, nie opłaca się montować kompressor a Skoro można dać najmniejsze koło kompressor'a 60mm to pojemność silnika: Ve = 2962cm3 pojemność kompresora dla 62: V = 1035cm3 kółko na wale: 132mm kółko kompresora oryginał: 77mm przełożenie 132/60=2,2 Objętość pompowanego powietrza (V) = przełożenie * pojemność kompresora V = 2,2x1035 = 2277 cm3 - tyle powietrza wpada do cylindrów po jednym obrocie kompresora Obliczenie nadmiaru powietrza: Nadmiar Powietrza (dV) = V - Ve/2 = 2277cm3 - 2962cm3/2 =2277cm3 - 1481cm3= 796 cm3 (tyle nadmiarowego powietrza dostaje się do cylindra). Obliczenie właściwego doładowania: Doładowanie dV/Ve*2 = 796/2962 * 2 = 0,53 bar 0,53*0,65=0,34 211KM*0,34=71,74 211+71,74=282,74 http://opelomegafans.cba.pl/printthread.php?tid=13 -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
M50B20 dłubać? Wrzuć M50B25 albo M52B28 w dwa po południa i ciesz się prawie 200KM w serii. Po dłubnięciu M52B28 osiągniesz tyle, ile tym Eatonem w M50B20.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 31 May 2015 ![]() |
czyli mi z kolkiem wychodzi mniejwiecej tak ze musi miec w zaokragleniu 210mm zeby uzyskac gorna granice 1400 obrotow max zakladajac sredbnice kola na eatonie 97.
ps Mis dlubie bo lubie ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 20:45 |