![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 11 August 2011 Skąd: Wodzisław Ślaski ![]() |
witam poszukuje informacji na temat silnika 3.0d 184/193 oraz 204/218 montowanych w bmw e46 i e39. Planuje swap silnika własnie 3.0d i nie wiem który z nich będzie dla mnie odpowiedni.
chciałbym osiągnąć wynik jak najbliższy 300km i 700nm, wtryski e60 335d + wielki IC + wydech z turbo 75mm. czy lepiej celować w wersji 184? która jest o kilka tys tańsza w swapie? czy w wersje 204? pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
Gdzieś dzwoni.. a do czego to ma być włożone?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 11 August 2011 Skąd: Wodzisław Ślaski ![]() |
będzie to odelzone bmw e30.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 April 2010 Skąd: Lublin Czechów ![]() |
łatwiej i taniej wyjdzie 184 , takie coś lata w PL i ma sie dobrze
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 11 August 2011 Skąd: Wodzisław Ślaski ![]() |
ja wiem ze taniej i łatwiej ale ile mogę osiągnąć z 184? 300km i 700nm raczej nie? ale ile? zakładam ze na pewno zagości duzy IC i bardzo krótki i dużej średnicy wydech.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 ![]() |
Odpowiedni to dla ciebie będzie M57N czyli 204/218. Turbina seryjna wydoli do tych 300KM. Wtryski możesz wsadzić z 535d. Do M57 nie podejdą.
M57 ma niższe ciśnienie na railu, większy stopień sprężania i słabszą turbinę. W M57 widziałem najwięcej 280KM. Turbiny to odpowiednia garrett gt2256V i GT2260V dla 193 i 204. Tyle wiem. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 11 August 2011 Skąd: Wodzisław Ślaski ![]() |
dziękuje bardzo gdzieś obiło mi się ze wąskim gardłem w wersji 184 jest własnie turbina.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
do czego budujesz to auto jeśli można wiedzieć?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 15 July 2009 ![]() |
Dobre pytanie Maxim555 bo to ciekawe połączenie by było mocny diesel i ładne e30
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
taa ciekawe połączenie kopcący diesel i ładna e30 pasuje jak świni siodło...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 11 August 2011 Skąd: Wodzisław Ślaski ![]() |
diesel ma swój urok a swoich planów póki co nie chce ujawniać za jakiś czas zapewne opisze swój projekt
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 ![]() |
Tylko ten silnik w małej budzie będzie bardzo ciężki. 3.0d w żeliwnym bloku to straszny kloc. Chociaż jak V12 pakują... Ciekaw jestem do czego ci to auto ma służyć.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
ten sam teamt jest w bmw performance, tam napisalem nieco.
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 11 August 2011 Skąd: Wodzisław Ślaski ![]() |
owszem silnik jest ciężki wazy o około 20 kg więcej od m60b40, ale temat można uznać za wyczerpany , i wniosek jest jeden wersja 184 / 194 jest bardzo mało rozwojowym silnikiem w porównaniu do 204km.
na szczęście poza wysoka waga silnik potrafi wygenerować olbrzymi moment obrotowy który chce wykorzystać a co z tego wyjdzie okaże się w przyszłości ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Właśnie chodziło mi o ten duży moment w połączeniu z lekkim autem RWD. Może być bardzo ślisko na każdej nawierzchni
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Katowice ![]() |
cel jest ważny, ponieważ 700Nm jako daily driver, będzie średnie. dzisiaj nie robiłbym w swoim poprzednm samochodzie takiego wysokiego momentu. Jeśli ma to jakieś mniej cywilne zastosowanie, to nie bedzie to przeszkadzać, tylko wtedy pytanie po co diesel
![]() Oczywiście wersja 204/218 ps z common rail II gen będzie o niebo lepszym wyborem. Pewnie w 184ps tez się da 300 psosiągnąć ale nie znam jeszcze takiego przypadku. Ja kupiłbym silnik a postarał się ew. o jakąś hybrydę na seryjnym turbo. Wtedy, z wydechem, wtryskami, IC osiągniesz spokojnie 320, a nawet więcej. jak wszystko będzi esuper sprawne, to 350 ps nie jest abstrakcją. Do tego jeszcze jakiś gaz i może być całkiem słodko. Jednak jeśli będziesz chciał zapanować nad momentem psikając czymś, to zakup obie od razu dwa kompy, bo na jednym dwóch map nie zrobisz -------------------- "The smarter you play, the luckier you'll be"
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 11 August 2011 Skąd: Wodzisław Ślaski ![]() |
tomp myślę ze z Tobą będę jeszcze na te tematy rozmawiać gdyż mieszkasz blisko mnie i projekt już zrealizowałeś
![]() mam w planie w całości wykorzystać moment obrotowy oczywiście nie celuje w 700 w krótkim przedziale ale szeroko rozłożony moment a co się uda to się okaże ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
mam w planie w całości wykorzystać moment obrotowy oczywiście nie celuje w 700 w krótkim przedziale ale szeroko rozłożony moment a co się uda to się okaże ![]() Samo fizyczne włożenie i uruchomienie m57/m57n do e30 nie bedzie zadnym wyzwaniem w porównaniu do zbudowania przeniesienia napędu które przeżyje taki moment więcej niż tydzień ![]() -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 11 August 2011 Skąd: Wodzisław Ślaski ![]() |
masz racje przeniesienie napędu to będzie dość ciężka sprawa chociaż ostatnio widziałem przeswapowane cale tylnie zawieszenie z e39 w e30
![]() wiec myślę ze się uda , podobno sprzęgło z e60 daje rade 700nm. ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
masz racje przeniesienie napędu to będzie dość ciężka sprawa chociaż ostatnio widziałem przeswapowane cale tylnie zawieszenie z e39 w e30 ![]() wiec myślę ze się uda , podobno sprzęgło z e60 daje rade 700nm. ![]() kolega tomp jeździł na sprzęgle z e60 w e46, na jakim setupie nie wiem, może sam się wypowie ale pewnie się nie sprawdziło skoro wleciał sachs performance -------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 07:34 |