Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> roznice i mozliwosci 3.0d
Baks
post Fri, 19 Oct 2012 - 22:03
Post #1


User
Dołączył: Thu, 11 August 2011
Skąd: Wodzisław Ślaski





witam poszukuje informacji na temat silnika 3.0d 184/193 oraz 204/218 montowanych w bmw e46 i e39. Planuje swap silnika własnie 3.0d i nie wiem który z nich będzie dla mnie odpowiedni.

chciałbym osiągnąć wynik jak najbliższy 300km i 700nm, wtryski e60 335d + wielki IC + wydech z turbo 75mm.
czy lepiej celować w wersji 184? która jest o kilka tys tańsza w swapie? czy w wersje 204? pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 19 Oct 2012 - 22:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tvn
post Fri, 19 Oct 2012 - 22:28
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





Gdzieś dzwoni.. a do czego to ma być włożone?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Baks
post Fri, 19 Oct 2012 - 22:40
Post #3


User
Dołączył: Thu, 11 August 2011
Skąd: Wodzisław Ślaski





będzie to odelzone bmw e30.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tvn
post Fri, 19 Oct 2012 - 23:00
Post #4


Super User
Dołączył: Thu, 15 April 2010
Skąd: Lublin Czechów





łatwiej i taniej wyjdzie 184 , takie coś lata w PL i ma sie dobrze tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Baks
post Fri, 19 Oct 2012 - 23:07
Post #5


User
Dołączył: Thu, 11 August 2011
Skąd: Wodzisław Ślaski





ja wiem ze taniej i łatwiej ale ile mogę osiągnąć z 184? 300km i 700nm raczej nie? ale ile? zakładam ze na pewno zagości duzy IC i bardzo krótki i dużej średnicy wydech.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kowalski
post Sat, 20 Oct 2012 - 18:47
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 October 2011





Odpowiedni to dla ciebie będzie M57N czyli 204/218. Turbina seryjna wydoli do tych 300KM. Wtryski możesz wsadzić z 535d. Do M57 nie podejdą.

M57 ma niższe ciśnienie na railu, większy stopień sprężania i słabszą turbinę. W M57 widziałem najwięcej 280KM.

Turbiny to odpowiednia garrett gt2256V i GT2260V dla 193 i 204.

Tyle wiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Baks
post Sat, 20 Oct 2012 - 20:06
Post #7


User
Dołączył: Thu, 11 August 2011
Skąd: Wodzisław Ślaski





dziękuje bardzo gdzieś obiło mi się ze wąskim gardłem w wersji 184 jest własnie turbina.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Sun, 21 Oct 2012 - 01:05
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





do czego budujesz to auto jeśli można wiedzieć?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vasquez
post Sun, 21 Oct 2012 - 07:50
Post #9


Super User
Dołączył: Wed, 15 July 2009





Dobre pytanie Maxim555 bo to ciekawe połączenie by było mocny diesel i ładne e30 wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sun, 21 Oct 2012 - 08:05
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





taa ciekawe połączenie kopcący diesel i ładna e30 pasuje jak świni siodło...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Baks
post Sun, 21 Oct 2012 - 08:23
Post #11


User
Dołączył: Thu, 11 August 2011
Skąd: Wodzisław Ślaski





diesel ma swój urok a swoich planów póki co nie chce ujawniać za jakiś czas zapewne opisze swój projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kowalski
post Sun, 21 Oct 2012 - 09:04
Post #12


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 October 2011





Tylko ten silnik w małej budzie będzie bardzo ciężki. 3.0d w żeliwnym bloku to straszny kloc. Chociaż jak V12 pakują... Ciekaw jestem do czego ci to auto ma służyć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Sun, 21 Oct 2012 - 10:05
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





ten sam teamt jest w bmw performance, tam napisalem nieco.


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Baks
post Sun, 21 Oct 2012 - 11:24
Post #14


User
Dołączył: Thu, 11 August 2011
Skąd: Wodzisław Ślaski





owszem silnik jest ciężki wazy o około 20 kg więcej od m60b40, ale temat można uznać za wyczerpany , i wniosek jest jeden wersja 184 / 194 jest bardzo mało rozwojowym silnikiem w porównaniu do 204km.
na szczęście poza wysoka waga silnik potrafi wygenerować olbrzymi moment obrotowy który chce wykorzystać a co z tego wyjdzie okaże się w przyszłości smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Sun, 21 Oct 2012 - 11:42
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Właśnie chodziło mi o ten duży moment w połączeniu z lekkim autem RWD. Może być bardzo ślisko na każdej nawierzchni smile.gif Ale pożyjemy zobaczymy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Sun, 21 Oct 2012 - 12:41
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





cel jest ważny, ponieważ 700Nm jako daily driver, będzie średnie. dzisiaj nie robiłbym w swoim poprzednm samochodzie takiego wysokiego momentu. Jeśli ma to jakieś mniej cywilne zastosowanie, to nie bedzie to przeszkadzać, tylko wtedy pytanie po co diesel smile.gif
Oczywiście wersja 204/218 ps z common rail II gen będzie o niebo lepszym wyborem. Pewnie w 184ps tez się da 300 psosiągnąć ale nie znam jeszcze takiego przypadku. Ja kupiłbym silnik a postarał się ew. o jakąś hybrydę na seryjnym turbo. Wtedy, z wydechem, wtryskami, IC osiągniesz spokojnie 320, a nawet więcej. jak wszystko będzi esuper sprawne, to 350 ps nie jest abstrakcją. Do tego jeszcze jakiś gaz i może być całkiem słodko. Jednak jeśli będziesz chciał zapanować nad momentem psikając czymś, to zakup obie od razu dwa kompy, bo na jednym dwóch map nie zrobisz


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Baks
post Sun, 21 Oct 2012 - 13:34
Post #17


User
Dołączył: Thu, 11 August 2011
Skąd: Wodzisław Ślaski





tomp myślę ze z Tobą będę jeszcze na te tematy rozmawiać gdyż mieszkasz blisko mnie i projekt już zrealizowałeś smile.gif

mam w planie w całości wykorzystać moment obrotowy oczywiście nie celuje w 700 w krótkim przedziale ale szeroko rozłożony moment a co się uda to się okaże smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Sun, 21 Oct 2012 - 14:53
Post #18


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





CYTAT(Baks @ Sun, 21 Oct 2012 - 13:34) *
mam w planie w całości wykorzystać moment obrotowy oczywiście nie celuje w 700 w krótkim przedziale ale szeroko rozłożony moment a co się uda to się okaże smile.gif


Samo fizyczne włożenie i uruchomienie m57/m57n do e30 nie bedzie zadnym wyzwaniem w porównaniu do zbudowania przeniesienia napędu które przeżyje taki moment więcej niż tydzień smile.gif


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Baks
post Sun, 21 Oct 2012 - 18:17
Post #19


User
Dołączył: Thu, 11 August 2011
Skąd: Wodzisław Ślaski





masz racje przeniesienie napędu to będzie dość ciężka sprawa chociaż ostatnio widziałem przeswapowane cale tylnie zawieszenie z e39 w e30 smile.gif
wiec myślę ze się uda , podobno sprzęgło z e60 daje rade 700nm. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek530d
post Sun, 21 Oct 2012 - 18:31
Post #20


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2011
Skąd: a-chów/ b-b





CYTAT(Baks @ Sun, 21 Oct 2012 - 18:17) *
masz racje przeniesienie napędu to będzie dość ciężka sprawa chociaż ostatnio widziałem przeswapowane cale tylnie zawieszenie z e39 w e30 smile.gif
wiec myślę ze się uda , podobno sprzęgło z e60 daje rade 700nm. smile.gif


kolega tomp jeździł na sprzęgle z e60 w e46, na jakim setupie nie wiem, może sam się wypowie
ale pewnie się nie sprawdziło skoro wleciał sachs performance


--------------------
S4 i X11, było 330d+ 303@705
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 07:34