Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> rider - BMW e30 CABRIO made by JENDREK, m30b35 - czyli 3,5 turbo by JENDREK
riderwawa
post Thu, 21 Jan 2010 - 02:16
Post #1


User
Dołączył: Tue, 04 November 2008






Model: BMW e30 cabrio 318i 1991r

Od tego się zaczęło, miałobyć oh i ah .... a jednak - czytaj niżej :hammer: :eee:








W.w pojad zobaczyłem w ogłoszeniu na allegro. Miała to być zadbana , doinwestowana, jeżdżona tylko w słoneczne dni, głownie przez dziewczynę właściciela – cud , miód - piękna BMKa cabrio !!
Tutaj org. opis aukcji , możecie zobaczyć co pisał sprzedawca - http://paa.pl/e30_335-460370372.html - :oops: :kwasny: :oops:
Jednak jak pojechałem ową e30 obejrzeć to okazała się „straszna kupa” , ale nie zrażam się szybko więc szybki krótki Tel. Do znajomego z okolicy i okazało się że auto jest znajome „w kręgu bmw” i ma dość burzliwą historie - było dobrze upalane , sprzedawca nie miał kasy , więc w nic nie inwestował – generalne wszystko jest na drut i mechaniczna kapota, głowica stukała jak szalona, dyfer walił o podłogę, hamulców prawie nie bylo ... !!
Jednak 22.10.2008 zakupiłem w.w maszynę – gdyż sprzedawca zgodził się na zaproponowaną przeze mnie cenę. Autkiem jakoś do domu dojechałem i od razu wywaliłem z niego serce. Z przyczyn losowych oraz finansowych projekt przez rok praktycznie bardzo mizernie szedł do przodu. U Znajomego REMKA – niektórzy znają(WOJA MOTOR POWERED) zacząłem odbudowywać silnik. Założenie było takie że ma to być auto wolnossace – celowaliśmy w 250 PSów. Motor został kompletnie odbudowany na nowych gratach oraz wprowadzono szereg modyfikacji (głownie rallycrosowe pomysły) dość mocno jak na tą jednostkę (M30B35) został doprężony (sprężanie ponad 11).
W momencie kiedy motor był skończony poznałem Jendrka z tego forum i zrodził się misterny plan uturbienia tego silnika. Z racji że jest przystosowany do wyższego kręcenia, otworzyła się możliwość zmontowania coś w podobie autka Jendrka ale przesunięcie odcinki pozwoliłoby ( na razie teoretycznie) przenieść wykres dalej i osiągnąć być może czwórkę z przodu na wykresie. TO MOJE MARZENIE aby ten wynik dalo sie osiagnac na stale i auto przy tym bylo bezawaryjne (przypominam - dol jest seryjny) - chcemy pompować 1 możne 1,2 bara stale!
Taki obraliśmy cel - czyli decyzja zapadła – - JENDREK działamy!!

… a wieć założenie … Ponieważ miałem już kilka szt e30 mniej lub bardziej skaleczone , tym razem zależy mi na ile zakres modyfikacji pozwoli zachować to auto jak najbardziej seryjne, oryginalne e30 cabrio.
Samochód ma dawać FUN z jazdy - powiedzmy niedzielnej, co ważne ma być bezawaryjne, pięknie i dopieszczone oraz ma mieć kopyto.
Ma być od podstaw odbudowane, bez zbędnych oszczędności, tak aby w przyszłości nie było obaw o wyjazd z bramy , tak aby autem można wszędzie pojechać co ważne bezpiecznie w każdej sytuacji i z każdą prędkością. Nie jest mi obca jazda ponad 300kmh i do tej wartości chciałbym móc bezpiecznie rozpędzić swoją e-trzydziestkę.

Dlatego właśnie zgłosiłem się do Jendrka : ponieważ ma doświadczenie w Turbo e30 m30b35,
przerabiał ten temat niejednokrotnie, posiada ogromną wiedzę i doświadczenie ,wypracował wszystko własnymi rękami, nie boi się wyzwań, nietypowej roboty, jest otwarty na moje sugestie i pomysły, potrafi liczyć "po ludzku" ...


Jak to wyjdzie … Obiecuje w kolejnych postach w miarę postępu prac przedstawić na tym forum.

A WIĘC DO DZIEŁA: :evil: :twisted: :mrgreen:

Listopad 2009 - stan agonalny !!
















Modyfikacje

Silnik:
M30B35
Odbudowany od podstaw w firmie WOJAR MOTO POWERED
Planowanie i porting głowicy , honowanie cylindrów, Frezowanie bocznej powierzchni tłoków , Odelżenie wału korbowego i jego wyważenie , nowe panewki , pierścienie , uszczelniacze i uszczelki , nowe szpilki , pompa oleju , pompa wody , rozrząd, wtryski. Wszystko na org częściach.
Wałek rozrządu robiony na zamówienie – podobny do wałka od M30B28.
Sprzęgło 4 spiekowe + wzmocniona sprężyna docisku.
Silnik po złożeniu jeszcze raz wyważony wraz kołem zamachowym i sprzęgłem.
Pomalowany , odświeżony – jak nóweczka.







Dekiel zaworów będzie zmieniony na pokryty carbonem (hydrografika)

nowa Turbina HOLSET 35 (będzie wypolerowana)
Kolektor wydechowy custom by. Jendrek
Spływ oleju by. Jendrek
Wastegate - BIG !! :shock:






Układ dolotowy:
Przeniesiona przepustnica na druga strone [b/ by. Jendrek [/b]
Dolot , złączki ,intercoler by. Jendrek








Kolektor dolotowy będzie pokryty carbonem (hydrografika)

Układ wydechowy:
Cały układ robiony ręcznie - 2,5 cala - by. Jendrek
Pierwszy tłumik przelotowy
Końcowy tłumik SUPERSPRINT seria RACE od BMW z4





Układ paliwowy / wtryskowy:
Pompa paliwa wysokowydajna WALBRO Racing
Regulator paliwa z wskaźnikiem ciśnienia paliwa
Wtryski Bosh 440ccm

Elektronika :
Komputer sterujący silnika Standalone – MegaSquirt 2 V3.0
Modyfikacja wiązki elektrycznej.
Brak fabrycznego układu zapłonowego. Mod na 6 cewek by. Jendrek

Wskaźniki:
OBC II
Zamiast check engine nad lusterkiem – samodzielny dodatkowy komputer pokładowy LCD
(zuzycie paliwa, srednie i chwilowe, przebieg, max prędkość, ile paliwa pozostalo, hamownia , czas na 400m i wiele dodatkowych informacji)
EGT – cyfrowy dodatkowy wskaźnik RGB – EGT + temperatura w dolocie (wsk. z alarmem)
AFR – kontrolka diodowa (alarm)

Zegary w lewym słupku:
AFR – zegar 52mm smoked
CIŚNIENIE OLEJU – zegar 52mm smoked
BOOST – ciśnienei doładowania – zegar 52mm smoked

Zegary w daszku na desce lub na dole obok popielniczki:
TEMP. WODY – zegar 52mm smoked
TEMP. OLEJU SILNIKA – zegar 52mm smoked
TEMP. OLEJU SKRZYNI BIEGÓW – zegar 52mm smoked
TEMP. OLEJU DYFER – zegar 52mm smoked

Układ chłodzenia:
Chłodnica wody od 324d + wentylator elektryczny od Volvo
Podstawa filtra oleju od M5 e34 z wyjściem na chłodnice oleju
Chłodnica oleju umieszczona za nerką
Chłodnica powietrza doładowania pod zderzakiem (INTERCOOLER)






Układ napędowy:[b/]
Skrzynia GETRAG 260/6
Szpera oryginalna (nie spawana) (jeszcze nie wiem jakie będzie docelowe przełożenie, wiec nie pisze wartosci)

[b/Zawieszenie:

KONWERSJA na 5x120 (hybryda e36 m3 + z3 2,8 + modyfikacje)
Wszystkie gumy POWERFLEX
Gwintowane amortyzatory K-SPORT - HYBRYDA e30 + e36 by. Jendrek
Przednie wachacze M3 e36 (beda malowane piecowo - jaki kolor ?)
Przednie hamulce M3 e36 (obecnie w renowacji)
Tylna belka od z3 2,8 (bedzie malowana piecowo - jaki kolor ?)
Tylne zaciski od e34 (w drodze)



Wnętrze:
Przednie siedzenia elektrycznie sterowane z pamięciami i podgrzewaniem od e46.
Nowa kpl tapicerka – wszystkie dywany, gumki i uszczelki itd.
Fotele, deska , boczki , tunel , słupki – wszystko od zera na zamówienie u tapicera
(skóra czarno – czerwona).
Pedały carbon e46
Lusterko MTechnic II
Kierownica MTechnic II
Zegary e30 m3

Body:
Poszerzenie nadkoli - przód i tył
Wloty w nadkolach Ala m3 e46
Czarne migacze boczne
Lusterka M3
przednie lampy chińskie z ringami + xenon
tylne lampy org. MHW
Dokładka MTechnic II – przód i tył
BBS RC 17cali (docelowo BBS RS)

Poszukuje org spryskiwaczy przednich lamp

JAKI PROPONUJECIE KOLOR LAKIERU ??

CarAudio:
Jednostka sterująca – Pioneer RS88 silver (chetnie zamienie na czarny - moze byc z moja doplata)
Przód:
System trój-drożny ( 165mm , 130mm , 30mm)
Podłączenie systemu przedniego Tri-wire (trzy oddz. wzmacniacze 2 kanałowe)
Zwrotnica aktywna do przedniego systemu
Tył:
Subwoofer HELON 12” – 30cm (1 ohm 1600w RMS) – zabudowa w bagażniku
Wzmacniacz HIFONICS 2006 (2000w RMS w 1ohm)

Akumulator żelowy 3500A z tyłu
Kondensator 5farad
Kable 50mm2 – złoczki , klemy rozdzielcze – Hi-End
Wszystkie przewody wysoko ekranowane Hi-End

................................................................................
.............................................

Obecnie auto stoi u Jendrka gdzie wykonywane są kolejne modyfikacje, i pasowanie elementów,
tak aby przed piaskowaniem i lakierowaniem budy wszystko było juz gotowe do montazu końcowego.

Jendrek dopisz o czym tam po drodze zapomniałem ... no i wspólnie wrzucajmy jak idzie postęp prac !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 21 Jan 2010 - 02:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
CELICA FAN
post Thu, 21 Jan 2010 - 10:26
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Thu, 23 February 2006
Skąd: Kraków





Zawsze odkad kumpel takowa jezdził podobały mi sie te bemki w cabrio.. Nie za mały wydech 2,5 cala jak na planowana moc?? a te wszystkie pincet pindziesiat wskazników planowanych ogarniesz spojrzeniem??? biggrin.gif tongue.gif Ale plany fajne , oby sie wszystko udało..


--------------------
Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sportmile
post Thu, 21 Jan 2010 - 10:45
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sat, 15 September 2007
Skąd: Warszawa





No to teraz mozesz napisac zadbana , doinwestowana , dopieszczona no i w dobrych rekach .Pozdro Jedrek . Jak tam moje 325 ?


--------------------
Najgorszy Tuning w Mieście
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Thu, 21 Jan 2010 - 23:10
Post #4


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Witam idziemy pełną parą od dwóch tygodni ślęczę przy cabrio wkładam serce i nie tylko, Seba nie szczędzi na detalach ma być moc+blink. Właśnie wróciłem z warsztatu i zakończyłem etap konwersję z przodu bez tulei wahacza, dojechały fotele e46 ładnie będzie, panowie dobrze się pracuję z takim właścicielem który ma full swoich pomysłów na auto i rozważamy różne opcje. Wg jest 50mm będzie wsadzony do wydechu,






















Prowadzę jednocześnie 4 projekty na raz łącznie z nowym swoim, takie dwie fotki jak ja przygotowałem silnik do nowej budy pierwsza fotka powinna być wam znajoma (silnik i auto)















Sportmile do przodu pozostało poskładać bo wszytko już jest ale jak widać nie mam czasu










POZDRAWIAM ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
riderwawa
post Fri, 22 Jan 2010 - 00:02
Post #5


User
Dołączył: Tue, 04 November 2008





..
Przy okazji wrzucam fotki z dzisiejszej przymiarki foteli od e46 cabrio,
baliśmy się że lipa będzie ale całkiem nieźle to chyba się zgra z e30 cabrio
popatrzcie sami:





Była także pierwsza jazda biggrin.gif




Bede bral Cie w aucie ....

biggrin.gif cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
riderwawa
post Sun, 31 Jan 2010 - 23:05
Post #6


User
Dołączył: Tue, 04 November 2008





Doszły nowe graty :clap: :


elementy tapicerki (czerwone wnętrze jest do sprzedania):





czujnik EGT + temp powietrza w dolocie:



org. Instrukcja obsługi e30:



Lusterka ala M3 (jak trafią się oryginalne to się zmieni)


kompletne OBC II :




Panel zegarów - słupek e30 - 3x52mm :



Nerki SHADOW LINE :



HKS - TURBO TIMER:



elementy do CarAudio:

mini Głośniczek - HELON 12" 1,6 kW RMS (1 Ohm) :


Wzmak HiFonics BRUTUS 2kW RMS (1ohm) :




Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomciu
post Sun, 31 Jan 2010 - 23:21
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 September 2006
Skąd: poznań





witam,

Od którego modelu Volvo jest ten wiartak elektryczny i dlaczego akurat ten wybrałeś? Ile kosztuje? Będziesz go montował przed czy za chłodnica patrząc od przodu samochodu? Chłodnica od 324d e30, tak? Zmieści się do innych e30 ?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mck
post Mon, 01 Feb 2010 - 12:57
Post #8


User
Dołączył: Tue, 13 January 2009





blagam, nie wkladaj tej nerki....!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
riderwawa
post Mon, 01 Feb 2010 - 13:39
Post #9


User
Dołączył: Tue, 04 November 2008





CYTAT(tomciu @ Sun, 31 Jan 2010 - 23:21) *
witam,

Od którego modelu Volvo jest ten wiartak elektryczny i dlaczego akurat ten wybrałeś? Ile kosztuje? Będziesz go montował przed czy za chłodnica patrząc od przodu samochodu? Chłodnica od 324d e30, tak? Zmieści się do innych e30 ?

Pozdrawiam


Wentyl bedzie przed chlodnica , nie wiem od jakiego jest volvo
dawal rade w poprzednim projekcie to i w tym bedzie działał
Go to the top of the page
 
+Quote Post
riderwawa
post Mon, 01 Feb 2010 - 13:42
Post #10


User
Dołączył: Tue, 04 November 2008





CYTAT(mck @ Mon, 01 Feb 2010 - 12:57) *
blagam, nie wkladaj tej nerki....!



Tez mam mieszane uczucia co do tego shadowline ,
ale polakieruje , zamontuje , jam mi sie spodoba zostanie a jak bedzie kicha wloze druga org. nerkę ktorą też mam na stanie,
a shadow pojdzie na allegrogo, zaden problem - do montażu jeszcze daleko ... jak przymierze wrzuce zdjecia

pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mck
post Mon, 01 Feb 2010 - 21:33
Post #11


User
Dołączył: Tue, 13 January 2009





nie mówcie mi, że taka nerka szła do e30 w serii. Wg mnie to nie jest żaden shadowline, tylko jakiś wieś-plastik z allegro. Shadowline to są m. in te listewki w okół szyb w czerni, nera zawsze była chrom. Jak chcesz mieć ładną nerę to seryjną chromowaną musisz zmatowić i dawaj w czarny mat i będzie malina
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///Kruczek///
post Mon, 01 Feb 2010 - 21:52
Post #12


User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Orońsko





tylko nie ta nerka i wloty powietrza ala ///M3 e46
Go to the top of the page
 
+Quote Post
riderwawa
post Tue, 02 Feb 2010 - 09:51
Post #13


User
Dołączył: Tue, 04 November 2008





CYTAT(///Kruczek/// @ Mon, 01 Feb 2010 - 21:52) *
tylko nie ta nerka i wloty powietrza ala ///M3 e46



nerka podobno byla taka w e30 w wersji shadowline - pisze podobno bo tylko zasłyszałem i nie wiem czy to fakt czy mit,
czy wyląduje u mnie zobaczę jak ja przymierze do auta.


Przyszły także wloty w błotniki od kolegów faszystów



będę je zakładał w przednie błotniki - chce żeby wyszło podobnie jak tu:



wloty maja spełniać zadanie dodatkowego przewietrzania komory silnika (dorobię kanały do swobodnego przepływu powietrza)
a nie tylko być dodatkowym bajerem.

podobnie także chcę wykonać wlot powietrza w masce nad turbinką tak jak na zdjęciu powyżej.


Kupilem takze na Ebay.de lampy tylne MHW:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...e=STRK:MEWNX:IT
8.01.2010 zapłaciłem faszyście kasiorę na konto i od miesiąca cisza, nie odpisuje na maile,
tel nie odbiera , paczki nie ma. Zgłosiłem na niemiecki policei i czekam.
Widać u nich tez sa przewałki w serwisach aukcyjnych. Co za pech.
Lamp chyba nie będzie - a cieszyłem się że tanio udało się wyrwać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sputnik
post Tue, 02 Feb 2010 - 12:22
Post #14


Super User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: Wrocław





To nera kamei stajla , shadowline to zwykła nerka tylko czarna a nie chrom.


--------------------
QUATTRO ist fur sissies
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bojowy_trol
post Tue, 02 Feb 2010 - 13:07
Post #15


Rookie
Dołączył: Sat, 28 January 2006





CYTAT(Sputnik @ Tue, 02 Feb 2010 - 12:22) *
shadowline to zwykła nerka tylko czarna a nie chrom.

bzdura. nie ma czegoś takiego jak nerka shadowline. shadowline to pakiet listew ozdobnych czarnych (tudziez w kolorze nadwozia, nie pamietam) i obręczy reflektorów.
nerki zawsze wychodziły z fabryki chromowane.
to na zdjęciu to faktycznie kamei stajl.

i tyle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Tue, 02 Feb 2010 - 18:21
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





CYTAT(riderwawa @ Tue, 02 Feb 2010 - 09:51) *

nerka podobno byla taka w e30 w wersji shadowline - pisze podobno bo tylko zasłyszałem i nie wiem czy to fakt czy mit,
czy wyląduje u mnie zobaczę jak ja przymierze do auta.


Przyszły także wloty w błotniki od kolegów faszystów



będę je zakładał w przednie błotniki - chce żeby wyszło podobnie jak tu:



wloty maja spełniać zadanie dodatkowego przewietrzania komory silnika (dorobię kanały do swobodnego przepływu powietrza)
a nie tylko być dodatkowym bajerem.

podobnie także chcę wykonać wlot powietrza w masce nad turbinką tak jak na zdjęciu powyżej.


Kupilem takze na Ebay.de lampy tylne MHW:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...e=STRK:MEWNX:IT
8.01.2010 zapłaciłem faszyście kasiorę na konto i od miesiąca cisza, nie odpisuje na maile,
tel nie odbiera , paczki nie ma. Zgłosiłem na niemiecki policei i czekam.
Widać u nich tez sa przewałki w serwisach aukcyjnych. Co za pech.
Lamp chyba nie będzie - a cieszyłem się że tanio udało się wyrwać.


a widziales,ze sprzedawca ma 4 opinie z czego 50% pozytywow-i dziwisz sie,ze sa przechery? rolleyes.gif
uderz na priva to cos pomyslimy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mck
post Wed, 03 Feb 2010 - 00:31
Post #17


User
Dołączył: Tue, 13 January 2009





Moim zdaniem ta w(y)loty też są obrzydliwe, ale jeśli mają spełniać jakieś zadanie i ci się podobają to może da sie je przeboleć. Ale błagam, tej nery nie zakładaj. Ktoś ci kit wcisnął, że to z shadowa...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
riderwawa
post Wed, 03 Feb 2010 - 00:38
Post #18


User
Dołączył: Tue, 04 November 2008





sie zobaczy ... do do wlotow tez nie wiem czy beda
zamontuje - zaloze blotiniki i sie okaze


kilka dni temu kupilem zderzaki przedni i tylny,
przedni z mysla pociecia i jak najlepszego dopasowania otworu pod intercooler
przyszly przymierzylismy i dupa ... poszly z powrotem

bedzie jesdnak m-tech II nic innego ze zderzakow nie dalo sie dopasowac
obecnie pszukuje org kpl m-tewchnik II do cabrio
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Wed, 03 Feb 2010 - 01:38
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





Wloty - tragedia!!!
Moja 540 jest shadowline i nerki ma chromowane.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taxon
post Wed, 03 Feb 2010 - 15:30
Post #20


User
Dołączył: Wed, 06 August 2008
Skąd: Warszawa





Wg mnie wloty są spoko - tym bardziej, że mają spełniać swoją funkcję.


--------------------
COUGAR 2,5 V6 ST200
MONDEO 3.0 V6 ST220
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 09 October 2025 - 03:08