![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Tue, 04 November 2008 ![]() |
Model: BMW e30 cabrio 318i 1991r Od tego się zaczęło, miałobyć oh i ah .... a jednak - czytaj niżej :hammer: :eee: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() W.w pojad zobaczyłem w ogłoszeniu na allegro. Miała to być zadbana , doinwestowana, jeżdżona tylko w słoneczne dni, głownie przez dziewczynę właściciela – cud , miód - piękna BMKa cabrio !! Tutaj org. opis aukcji , możecie zobaczyć co pisał sprzedawca - http://paa.pl/e30_335-460370372.html - :oops: :kwasny: :oops: Jednak jak pojechałem ową e30 obejrzeć to okazała się „straszna kupa” , ale nie zrażam się szybko więc szybki krótki Tel. Do znajomego z okolicy i okazało się że auto jest znajome „w kręgu bmw” i ma dość burzliwą historie - było dobrze upalane , sprzedawca nie miał kasy , więc w nic nie inwestował – generalne wszystko jest na drut i mechaniczna kapota, głowica stukała jak szalona, dyfer walił o podłogę, hamulców prawie nie bylo ... !! Jednak 22.10.2008 zakupiłem w.w maszynę – gdyż sprzedawca zgodził się na zaproponowaną przeze mnie cenę. Autkiem jakoś do domu dojechałem i od razu wywaliłem z niego serce. Z przyczyn losowych oraz finansowych projekt przez rok praktycznie bardzo mizernie szedł do przodu. U Znajomego REMKA – niektórzy znają(WOJA MOTOR POWERED) zacząłem odbudowywać silnik. Założenie było takie że ma to być auto wolnossace – celowaliśmy w 250 PSów. Motor został kompletnie odbudowany na nowych gratach oraz wprowadzono szereg modyfikacji (głownie rallycrosowe pomysły) dość mocno jak na tą jednostkę (M30B35) został doprężony (sprężanie ponad 11). W momencie kiedy motor był skończony poznałem Jendrka z tego forum i zrodził się misterny plan uturbienia tego silnika. Z racji że jest przystosowany do wyższego kręcenia, otworzyła się możliwość zmontowania coś w podobie autka Jendrka ale przesunięcie odcinki pozwoliłoby ( na razie teoretycznie) przenieść wykres dalej i osiągnąć być może czwórkę z przodu na wykresie. TO MOJE MARZENIE aby ten wynik dalo sie osiagnac na stale i auto przy tym bylo bezawaryjne (przypominam - dol jest seryjny) - chcemy pompować 1 możne 1,2 bara stale! Taki obraliśmy cel - czyli decyzja zapadła – - JENDREK działamy!! … a wieć założenie … Ponieważ miałem już kilka szt e30 mniej lub bardziej skaleczone , tym razem zależy mi na ile zakres modyfikacji pozwoli zachować to auto jak najbardziej seryjne, oryginalne e30 cabrio. Samochód ma dawać FUN z jazdy - powiedzmy niedzielnej, co ważne ma być bezawaryjne, pięknie i dopieszczone oraz ma mieć kopyto. Ma być od podstaw odbudowane, bez zbędnych oszczędności, tak aby w przyszłości nie było obaw o wyjazd z bramy , tak aby autem można wszędzie pojechać co ważne bezpiecznie w każdej sytuacji i z każdą prędkością. Nie jest mi obca jazda ponad 300kmh i do tej wartości chciałbym móc bezpiecznie rozpędzić swoją e-trzydziestkę. Dlatego właśnie zgłosiłem się do Jendrka : ponieważ ma doświadczenie w Turbo e30 m30b35, przerabiał ten temat niejednokrotnie, posiada ogromną wiedzę i doświadczenie ,wypracował wszystko własnymi rękami, nie boi się wyzwań, nietypowej roboty, jest otwarty na moje sugestie i pomysły, potrafi liczyć "po ludzku" ... Jak to wyjdzie … Obiecuje w kolejnych postach w miarę postępu prac przedstawić na tym forum. A WIĘC DO DZIEŁA: :evil: :twisted: :mrgreen: Listopad 2009 - stan agonalny !! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Modyfikacje Silnik: M30B35 Odbudowany od podstaw w firmie WOJAR MOTO POWERED Planowanie i porting głowicy , honowanie cylindrów, Frezowanie bocznej powierzchni tłoków , Odelżenie wału korbowego i jego wyważenie , nowe panewki , pierścienie , uszczelniacze i uszczelki , nowe szpilki , pompa oleju , pompa wody , rozrząd, wtryski. Wszystko na org częściach. Wałek rozrządu robiony na zamówienie – podobny do wałka od M30B28. Sprzęgło 4 spiekowe + wzmocniona sprężyna docisku. Silnik po złożeniu jeszcze raz wyważony wraz kołem zamachowym i sprzęgłem. Pomalowany , odświeżony – jak nóweczka. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dekiel zaworów będzie zmieniony na pokryty carbonem (hydrografika) nowa Turbina HOLSET 35 (będzie wypolerowana) Kolektor wydechowy custom by. Jendrek Spływ oleju by. Jendrek Wastegate - BIG !! :shock: ![]() ![]() ![]() ![]() Układ dolotowy: Przeniesiona przepustnica na druga strone [b/ by. Jendrek [/b] Dolot , złączki ,intercoler by. Jendrek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kolektor dolotowy będzie pokryty carbonem (hydrografika) Układ wydechowy: Cały układ robiony ręcznie - 2,5 cala - by. Jendrek Pierwszy tłumik przelotowy Końcowy tłumik SUPERSPRINT seria RACE od BMW z4 ![]() ![]() ![]() Układ paliwowy / wtryskowy: Pompa paliwa wysokowydajna WALBRO Racing Regulator paliwa z wskaźnikiem ciśnienia paliwa Wtryski Bosh 440ccm Elektronika : Komputer sterujący silnika Standalone – MegaSquirt 2 V3.0 Modyfikacja wiązki elektrycznej. Brak fabrycznego układu zapłonowego. Mod na 6 cewek by. Jendrek Wskaźniki: OBC II Zamiast check engine nad lusterkiem – samodzielny dodatkowy komputer pokładowy LCD (zuzycie paliwa, srednie i chwilowe, przebieg, max prędkość, ile paliwa pozostalo, hamownia , czas na 400m i wiele dodatkowych informacji) EGT – cyfrowy dodatkowy wskaźnik RGB – EGT + temperatura w dolocie (wsk. z alarmem) AFR – kontrolka diodowa (alarm) Zegary w lewym słupku: AFR – zegar 52mm smoked CIŚNIENIE OLEJU – zegar 52mm smoked BOOST – ciśnienei doładowania – zegar 52mm smoked Zegary w daszku na desce lub na dole obok popielniczki: TEMP. WODY – zegar 52mm smoked TEMP. OLEJU SILNIKA – zegar 52mm smoked TEMP. OLEJU SKRZYNI BIEGÓW – zegar 52mm smoked TEMP. OLEJU DYFER – zegar 52mm smoked Układ chłodzenia: Chłodnica wody od 324d + wentylator elektryczny od Volvo Podstawa filtra oleju od M5 e34 z wyjściem na chłodnice oleju Chłodnica oleju umieszczona za nerką Chłodnica powietrza doładowania pod zderzakiem (INTERCOOLER) ![]() ![]() ![]() ![]() Układ napędowy:[b/] Skrzynia GETRAG 260/6 Szpera oryginalna (nie spawana) (jeszcze nie wiem jakie będzie docelowe przełożenie, wiec nie pisze wartosci) [b/Zawieszenie: KONWERSJA na 5x120 (hybryda e36 m3 + z3 2,8 + modyfikacje) Wszystkie gumy POWERFLEX Gwintowane amortyzatory K-SPORT - HYBRYDA e30 + e36 by. Jendrek Przednie wachacze M3 e36 (beda malowane piecowo - jaki kolor ?) Przednie hamulce M3 e36 (obecnie w renowacji) Tylna belka od z3 2,8 (bedzie malowana piecowo - jaki kolor ?) Tylne zaciski od e34 (w drodze) ![]() Wnętrze: Przednie siedzenia elektrycznie sterowane z pamięciami i podgrzewaniem od e46. Nowa kpl tapicerka – wszystkie dywany, gumki i uszczelki itd. Fotele, deska , boczki , tunel , słupki – wszystko od zera na zamówienie u tapicera (skóra czarno – czerwona). Pedały carbon e46 Lusterko MTechnic II Kierownica MTechnic II Zegary e30 m3 Body: Poszerzenie nadkoli - przód i tył Wloty w nadkolach Ala m3 e46 Czarne migacze boczne Lusterka M3 przednie lampy chińskie z ringami + xenon tylne lampy org. MHW Dokładka MTechnic II – przód i tył BBS RC 17cali (docelowo BBS RS) Poszukuje org spryskiwaczy przednich lamp JAKI PROPONUJECIE KOLOR LAKIERU ?? CarAudio: Jednostka sterująca – Pioneer RS88 silver (chetnie zamienie na czarny - moze byc z moja doplata) Przód: System trój-drożny ( 165mm , 130mm , 30mm) Podłączenie systemu przedniego Tri-wire (trzy oddz. wzmacniacze 2 kanałowe) Zwrotnica aktywna do przedniego systemu Tył: Subwoofer HELON 12” – 30cm (1 ohm 1600w RMS) – zabudowa w bagażniku Wzmacniacz HIFONICS 2006 (2000w RMS w 1ohm) Akumulator żelowy 3500A z tyłu Kondensator 5farad Kable 50mm2 – złoczki , klemy rozdzielcze – Hi-End Wszystkie przewody wysoko ekranowane Hi-End ................................................................................ ............................................. Obecnie auto stoi u Jendrka gdzie wykonywane są kolejne modyfikacje, i pasowanie elementów, tak aby przed piaskowaniem i lakierowaniem budy wszystko było juz gotowe do montazu końcowego. Jendrek dopisz o czym tam po drodze zapomniałem ... no i wspólnie wrzucajmy jak idzie postęp prac ! |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 23 February 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Zawsze odkad kumpel takowa jezdził podobały mi sie te bemki w cabrio.. Nie za mały wydech 2,5 cala jak na planowana moc?? a te wszystkie pincet pindziesiat wskazników planowanych ogarniesz spojrzeniem???
![]() ![]() -------------------- Celica Caros Sainz, Outback, Legacy, Q3. Jeszcze sie driftrajka na bazie taczek buduje :)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 15 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
No to teraz mozesz napisac zadbana , doinwestowana , dopieszczona no i w dobrych rekach .Pozdro Jedrek . Jak tam moje 325 ?
-------------------- Najgorszy Tuning w Mieście
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Witam idziemy pełną parą od dwóch tygodni ślęczę przy cabrio wkładam serce i nie tylko, Seba nie szczędzi na detalach ma być moc+blink. Właśnie wróciłem z warsztatu i zakończyłem etap konwersję z przodu bez tulei wahacza, dojechały fotele e46 ładnie będzie, panowie dobrze się pracuję z takim właścicielem który ma full swoich pomysłów na auto i rozważamy różne opcje. Wg jest 50mm będzie wsadzony do wydechu,
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Prowadzę jednocześnie 4 projekty na raz łącznie z nowym swoim, takie dwie fotki jak ja przygotowałem silnik do nowej budy pierwsza fotka powinna być wam znajoma (silnik i auto) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sportmile do przodu pozostało poskładać bo wszytko już jest ale jak widać nie mam czasu ![]() ![]() ![]() ![]() POZDRAWIAM ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Tue, 04 November 2008 ![]() |
..
Przy okazji wrzucam fotki z dzisiejszej przymiarki foteli od e46 cabrio, baliśmy się że lipa będzie ale całkiem nieźle to chyba się zgra z e30 cabrio popatrzcie sami: ![]() ![]() Była także pierwsza jazda ![]() ![]() Bede bral Cie w aucie .... ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Tue, 04 November 2008 ![]() |
Doszły nowe graty :clap: :
elementy tapicerki (czerwone wnętrze jest do sprzedania): ![]() ![]() ![]() czujnik EGT + temp powietrza w dolocie: ![]() org. Instrukcja obsługi e30: ![]() Lusterka ala M3 (jak trafią się oryginalne to się zmieni) ![]() kompletne OBC II : ![]() ![]() Panel zegarów - słupek e30 - 3x52mm : ![]() Nerki SHADOW LINE : ![]() HKS - TURBO TIMER: ![]() elementy do CarAudio: mini Głośniczek - HELON 12" 1,6 kW RMS (1 Ohm) : ![]() Wzmak HiFonics BRUTUS 2kW RMS (1ohm) : ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 23 September 2006 Skąd: poznań ![]() |
witam,
Od którego modelu Volvo jest ten wiartak elektryczny i dlaczego akurat ten wybrałeś? Ile kosztuje? Będziesz go montował przed czy za chłodnica patrząc od przodu samochodu? Chłodnica od 324d e30, tak? Zmieści się do innych e30 ? Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Tue, 13 January 2009 ![]() |
blagam, nie wkladaj tej nerki....!
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Tue, 04 November 2008 ![]() |
witam, Od którego modelu Volvo jest ten wiartak elektryczny i dlaczego akurat ten wybrałeś? Ile kosztuje? Będziesz go montował przed czy za chłodnica patrząc od przodu samochodu? Chłodnica od 324d e30, tak? Zmieści się do innych e30 ? Pozdrawiam Wentyl bedzie przed chlodnica , nie wiem od jakiego jest volvo dawal rade w poprzednim projekcie to i w tym bedzie działał |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Tue, 04 November 2008 ![]() |
blagam, nie wkladaj tej nerki....! Tez mam mieszane uczucia co do tego shadowline , ale polakieruje , zamontuje , jam mi sie spodoba zostanie a jak bedzie kicha wloze druga org. nerkę ktorą też mam na stanie, a shadow pojdzie na allegrogo, zaden problem - do montażu jeszcze daleko ... jak przymierze wrzuce zdjecia pozdro |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Tue, 13 January 2009 ![]() |
nie mówcie mi, że taka nerka szła do e30 w serii. Wg mnie to nie jest żaden shadowline, tylko jakiś wieś-plastik z allegro. Shadowline to są m. in te listewki w okół szyb w czerni, nera zawsze była chrom. Jak chcesz mieć ładną nerę to seryjną chromowaną musisz zmatowić i dawaj w czarny mat i będzie malina
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Orońsko ![]() |
tylko nie ta nerka i wloty powietrza ala ///M3 e46
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Tue, 04 November 2008 ![]() |
tylko nie ta nerka i wloty powietrza ala ///M3 e46 nerka podobno byla taka w e30 w wersji shadowline - pisze podobno bo tylko zasłyszałem i nie wiem czy to fakt czy mit, czy wyląduje u mnie zobaczę jak ja przymierze do auta. Przyszły także wloty w błotniki od kolegów faszystów ![]() będę je zakładał w przednie błotniki - chce żeby wyszło podobnie jak tu: ![]() wloty maja spełniać zadanie dodatkowego przewietrzania komory silnika (dorobię kanały do swobodnego przepływu powietrza) a nie tylko być dodatkowym bajerem. podobnie także chcę wykonać wlot powietrza w masce nad turbinką tak jak na zdjęciu powyżej. Kupilem takze na Ebay.de lampy tylne MHW: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...e=STRK:MEWNX:IT 8.01.2010 zapłaciłem faszyście kasiorę na konto i od miesiąca cisza, nie odpisuje na maile, tel nie odbiera , paczki nie ma. Zgłosiłem na niemiecki policei i czekam. Widać u nich tez sa przewałki w serwisach aukcyjnych. Co za pech. Lamp chyba nie będzie - a cieszyłem się że tanio udało się wyrwać. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
To nera kamei stajla , shadowline to zwykła nerka tylko czarna a nie chrom.
-------------------- QUATTRO ist fur sissies
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 28 January 2006 ![]() |
shadowline to zwykła nerka tylko czarna a nie chrom. bzdura. nie ma czegoś takiego jak nerka shadowline. shadowline to pakiet listew ozdobnych czarnych (tudziez w kolorze nadwozia, nie pamietam) i obręczy reflektorów. nerki zawsze wychodziły z fabryki chromowane. to na zdjęciu to faktycznie kamei stajl. i tyle. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 05 July 2009 ![]() |
nerka podobno byla taka w e30 w wersji shadowline - pisze podobno bo tylko zasłyszałem i nie wiem czy to fakt czy mit, czy wyląduje u mnie zobaczę jak ja przymierze do auta. Przyszły także wloty w błotniki od kolegów faszystów ![]() będę je zakładał w przednie błotniki - chce żeby wyszło podobnie jak tu: ![]() wloty maja spełniać zadanie dodatkowego przewietrzania komory silnika (dorobię kanały do swobodnego przepływu powietrza) a nie tylko być dodatkowym bajerem. podobnie także chcę wykonać wlot powietrza w masce nad turbinką tak jak na zdjęciu powyżej. Kupilem takze na Ebay.de lampy tylne MHW: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...e=STRK:MEWNX:IT 8.01.2010 zapłaciłem faszyście kasiorę na konto i od miesiąca cisza, nie odpisuje na maile, tel nie odbiera , paczki nie ma. Zgłosiłem na niemiecki policei i czekam. Widać u nich tez sa przewałki w serwisach aukcyjnych. Co za pech. Lamp chyba nie będzie - a cieszyłem się że tanio udało się wyrwać. a widziales,ze sprzedawca ma 4 opinie z czego 50% pozytywow-i dziwisz sie,ze sa przechery? ![]() uderz na priva to cos pomyslimy... |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Tue, 13 January 2009 ![]() |
Moim zdaniem ta w(y)loty też są obrzydliwe, ale jeśli mają spełniać jakieś zadanie i ci się podobają to może da sie je przeboleć. Ale błagam, tej nery nie zakładaj. Ktoś ci kit wcisnął, że to z shadowa...
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Tue, 04 November 2008 ![]() |
sie zobaczy ... do do wlotow tez nie wiem czy beda
zamontuje - zaloze blotiniki i sie okaze kilka dni temu kupilem zderzaki przedni i tylny, przedni z mysla pociecia i jak najlepszego dopasowania otworu pod intercooler przyszly przymierzylismy i dupa ... poszly z powrotem bedzie jesdnak m-tech II nic innego ze zderzakow nie dalo sie dopasowac obecnie pszukuje org kpl m-tewchnik II do cabrio |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
Wloty - tragedia!!!
Moja 540 jest shadowline i nerki ma chromowane. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 06 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Wg mnie wloty są spoko - tym bardziej, że mają spełniać swoją funkcję.
-------------------- COUGAR 2,5 V6 ST200
MONDEO 3.0 V6 ST220 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 09 October 2025 - 03:08 |