![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Witajcie
Reanimuję silnik jak z podpisu pod tematem , wszystko robione w Dziak Lublin. Zrobili mi szlif pod tłoki z 350Z bo oryginalne 3 się przytarły. Niestety również na tych przytartych tłokach wysypały się sworznie tzn. wyrobiły się w miejscu współpracy z tulejką w główce korbowodu. Poprosiłem zeby w zakłądzie sprawdzili wszystkie korby czy nie trzeba reanimować tulejek skoro robię juz generalny remont a nowe sworznie dostałem z tłokami (nowymi). Dziś otrzymałem info z zakładu, że wszystkie tulejki są do wymiany ale oni mi nie dorobią bo mechanik wypowiedział się, że akurat włąsnie w tym silniku te dorabiane tulejki nie zdają egazminu i po pewnym czasie wysypują się. Firma która dorabia im tulejki jest podobno bardzo solidna i robią tulejki do każdego silnika łącznie z mocnymi turbo ale tylko w tym silniku sa takie problemy i jedyna tuleja która to zniesie to OEM (oczywiscie do zakupu tylko z korbą). Troche to dziwne bo silnik ani wysilony nie jest, ani nie kręci się wysoko, sworzeń jest duży fi22mm i na żadnym forum nie znalazłem info że tulejki tak się sypią. Nie mówiąc o tym , że samych V8 volvo jest w Polsce bardzo mało i jakoś mi sie nie widzi że ktoś jeszcze wpadł na pomysł wsadzenia do tego tłoków od 350Z a nadwymiarów fabrycznych nie ma. Raczej wsadza się kolejny silnik. WIęc skądinąd ta informacja jest bardzo dziwna i jakoś mało wiarygodna. Ale powiedzmy że im uwierzyłem, tulejki są słabe , na ory korby nie stać mnie więc pytanie czy da się przerobić korbę tak żeby ten sworzeń tam wcisnąć ? Np jakaś stalowa tuleja zamiast tej z brązu. Ktoś przerabiał ten temat ? Jakieś kontakty namiary ? Z góry dzięki za podpowiedzi. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Gdybyś jednak chciał zrobić brązowe to możesz przysłać do mnie. Nie wiem dlaczego akurat w tym silniku mają nie działać. Może ich dopytaj o co konkretnie chodzi.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
jutro mam dostać pełną informację łącznie z namiarem na firmę która dorabia bądź oznaczenie materiału z którego robią te tulejki.
Zadzwonię jeszcze do http://www.auto-metal.pl/tulejki.html którzy wykonują takie tulejki z bimetalu czyli tak jak w nowoczesnych silnikach. Można też zrobić z fosforobrązu B101 czyli tak jak większość dorabia do wzmocnionych trabantów , warczyburów , junaków i wsk/wfm. Pan z Dziaka przez telefon zaczął mi mówić że ten silnik ma jakieś nietypowe kąty i wogóle ale jutro rano będzie ten mechanik i da mi szczegółową odpowiedź. A tu nawet stosunek długości korby do wykorbienia jest w porządku bo korba długa 154mm a skok mały 79,5mm a przecież krece silnik z Hyundai do 8k a ma korbe 132mm przy skoku 83,5mm i nic sie nie dzieje. Poza tym jeżeli ktoś przerabiał trochę zatartych/ przegrzanych silników to wie że szybciej padnie sworzeń niż wyrobi się tulejka lub otwór w tłoku. Niemniej na tych trzech garach przytartych wyrobił się sworzeń ale też i delikatnie tulejka co by znaczyło że ten OEM wcale nie jest taki super. Natomiast panowie z Dziaka mówią ze wszystkie są dead. Chyba to zabiorę od nich, pomierze mikrometrem u znajomego tokarza pod domem i sam wyrobię sobie zdanie na ten temat. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 12:11 |