![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 06 February 2010 ![]() |
Witam
Interesuje mnie od czego można założyć większą przepustnice do silnika m52b25. Widziałem gdzieś kiedyś post gdzie koleś wsadzał przepustnice od większej pojemności ale nie mogę tego znaleźć. Wie ktoś coś na ten temat? Czy przepustnice w m50b25 i m52b25 maja taka sama srednice? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Z tego co ja wiem to praktycznie taką samą (różnica rzędu 1 mm? na korzyść m52). Do kolektora od m50b25 bez problemu podchodzi przepustnica z m52b28, a ona jest taka sama, jak w b25 i b20.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
B20 ma inna srednice niz B25. Przynajmniej jesli chodzi o M50
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
A tps z m50 do tej przepustnicy m52 i reszta ?
-------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Kupujesz kolektor z przepustnicą od m60b40. Tniesz dwa kolektory i żenisz ze sobą. Przepustnica z m60 ma 80mm średnicy bodajże a z m50 63 czy 61mm. Prostszej metody nie znam.
-------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
TPS z m50 pasi do m52.
A jak chcesz większą przepustnicę, to fmic.pl ma chyba jeszcze promocje na takie aftermarketowe. K64.pl też ma chyba coś takiego w ofercie. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ale czy przy tych silnikach jest sens przesiadać się z ~63 na 80mm średnicy przepustnicy? Poza tym że obciążenia częściowe będą inaczej realizowane - powstanie efekt wyrywania auta z pod tyłka (czyli pozornej mocy) przy małych wychyleniach przepustnicy, to obawiam się że prędzej restrykcją okażą się zawory/kanały/wałki niż przepustnica...
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
Ale czy przy tych silnikach jest sens przesiadać się z ~63 na 80mm średnicy przepustnicy? Poza tym że obciążenia częściowe będą inaczej realizowane - powstanie efekt wyrywania auta z pod tyłka (czyli pozornej mocy) przy małych wychyleniach przepustnicy, to obawiam się że prędzej restrykcją okażą się zawory/kanały/wałki niż przepustnica... Jest na to metoda - wałek ssący z m50b25nv w miejsce wydechowego(dla NV i single Vanos), dla silników z 1 vanosem podmiana ssącego na ten z m54b30. Kamilu ten patent z przepustnicą z m60 robił chyba czaqqr www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136741&start=60 -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
To że można wałek/wałki zmienić to oczywiste, ale ciągle tak duża (~60% większy przekrój) zmiana przelotu przepustnicy nie jest chyba najlepszym rozwiązaniem, przynajmniej w DD.
EDIT: Pietrek.L - przejrzałem ten temat na BMW-Sport i powiem Ci szczerze, że poza dziwnymi wynikami z hamowni (moc lekko "z kosmosu" - widziałem M5xB30 podłubane i przy podobnym poziomie momentu pluły w granicach 230KM) i dziwnym podejściem właściciela (jazda niezestrojonym autem po zmianie obudowy przepływomierza na większą) ciągle nie widzę żadnego sensu takiej zmiany przepustnicy. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole ![]() |
TJ poprostu odpowiedziałem na Twoje pytanie, co do sensu większej przepustnicy to trzeba pytać autora tego tematu, może robi stroker/dmucha/potrzebuje szybszej reakcji na gaz?
Co do tematu z bmw-sport wkleiłem poglądowo, by pokazać jak wygląda przeróbka, którą opisał E30owner. TJ też uważam, że jazda niewystrojonym autem po takich przeróbkach to drut. -------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
też jestem na etapie rozważań nad zmianą przepustnicy na większą.
Bo... mam stroker z B25 na B30. Przepustnica z B25 jest 65mm. Większość 3 litrowych silników które wmiare jadą ma tą średnice jednak ~70mm. Ponadto kształt fabrycznego kolektora z M50B25 sprawia, że słabe napełnienie mają cylindry 1 i 6 więc większa przepustnica myśle że by to troszke zniwelowała. Nie chce się bawic w ITB, ale przepustnica troche większa powinna zrobić robote, może 5 może 7 koni, ale przebieg inny, może by moc góra tak nie siadała - mówie o 6-7 tys obr. -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Podobno po rozwiercie na 68mm, plus ścięcie osi o połowę, można ugrać do 8KM, według tego co piszą w ofercie Riot Racing. Pewnie realnie wyjdzie 3-5KM wzwyżki.
A jeśli chodzi o faktyczną średnicę przepustnicy w m50. To jest ona mniejsza niż średnica na wlocie. Ale nie pamiętam ile dokładnie na wlocie ma mm i ile na wysokości osi obrotu motylka. No i sam motylek nie jest okrągły tylko owalny. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sat, 06 February 2010 ![]() |
przy wiekszej przepustnicy podobno poprawia się moment w dolnych obrotach po instalacji kolektora z m50.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Podobno - tylko jakoś brakuje dowodu na to. Wykresy z BMW-Sport mówią coś zupełnie przeciwnego, pokazują jedynie przyrosty górą i to o 20-25KM więcej niż widziałem w zmodzonych silnikach generujących moment obrotowy na podobnym poziomie.
Sens zmiany przepustnicy istnieje moim zdaniem tylko wtedy, jeśli suma przepływu kanałów/zaworów jest bardzo bliska temu co jest zdolna "przepuścić" przepustnica. W innym przypadku powstaje jedynie zjawisko pozornej (odczuwalnej przez kierowcę) mocy silnika - bo przy małych otwarciach przepustnicy (delikatnie operując pedałem gazu) uzyskujemy dużo większe przepływy. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 10 May 2009 ![]() |
Jeśli kogoś interesuje to tutaj jest cały temat opisujący temat przepustnic (fabryczna vs. modyfikowane)
http://www.bimmerforums.com/forum/showthre...ing-w-Pics!! |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
Ja na przepustnicy z m50 2.0 mialem 550km. w n/a nie ma co zmieniac. Zainteresuj sie walkami lepiej, mam zarowno walki jak i tuningowe 80mm przepustnice. Pozdro
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 June 2012 ![]() |
To że można wałek/wałki zmienić to oczywiste, ale ciągle tak duża (~60% większy przekrój) zmiana przelotu przepustnicy nie jest chyba najlepszym rozwiązaniem, przynajmniej w DD. EDIT: Pietrek.L - przejrzałem ten temat na BMW-Sport i powiem Ci szczerze, że poza dziwnymi wynikami z hamowni (moc lekko "z kosmosu" - widziałem M5xB30 podłubane i przy podobnym poziomie momentu pluły w granicach 230KM) i dziwnym podejściem właściciela (jazda niezestrojonym autem po zmianie obudowy przepływomierza na większą) ciągle nie widzę żadnego sensu takiej zmiany przepustnicy. To moje auto . Widze że hejtów nie brakuje i bulu dupy również ![]() Parę osób mi zaufało i potwierdziłem że moc nie bierze się z "kosmosu" oprócz mojego jeździ już kilka takich aut zrobionych przezemnie i każde było hamowane , moce osiągane to od 245 do 255 w zależności od setupu , każdy z nich czymś się różni np kolektorami wydechowymi , układem wydechowym , ssącym no i sprawnością samego silnika bo żaden nie był po remncie . W temacie usprawnienia tych silników działam cały czas , na dniach będzie montowane ITB do jednego z projektów a w moim Aucie w tym momencie testuje kolektor z 335i biturbo z przpustnicą 80mm dostosowany do silników m50 . ![]() Wracając do tematu , sama większa przepustnica w seryjnym silniku nic nie daje u mnie została zastosowana tylko po to by wyrównać przepływ powietrza (wieksza dziurą w plenum) a i reakcja na gaz się polepszyła , wąskie gardło w tych silnikach jest gdzie indziej |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Chłopie, swój ból dupy zachowaj dla siebie. To co pokazałeś na forum jest drutem - nikt normalny nie wykracza poza wolne nieobciążone obroty zmieniając o tyle średnice przepływomierza i nie strojąc pod to ECU, zwłaszcza że z definicji masz pojemność silnika inną niż ta pod którą ECU było fabrycznie strojone...
Nie interesuje mnie za bardzo co jest w S50, czy M54 bo Twój samochód nie jest żadnym z nich. Każde z nich ma inne ECU i zastosowanie akurat większej (odrobinę a nie kolejny rząd wielkości) przepustnicy w M54 mogło być podyktowane zastosowaniem konkretnych wałków i konkretnego kolektora. Ale oczywiście inżynierowie w BMW nie wiedzieli co robią i Ty wydając czapkę centów znalazłeś idealne rozwiązanie które bije wszystkie silniki od M50 po S54 o wcześniejszych konstrukcjach nie mówiąc... Proponuję troche pokory. Zwłaszcza że prezentujesz zdjęcia rozwiązań powszechnie uznawanych za nie najlepsze - nieodizolowany stożek i to jeszcze prawie przy samej chłodnicy ![]() A żeby się nie spinać, jak dla mnie możesz mieć i 300KM z tego 3.0 - ja nikomu nie żałuję, ale jak sam zauważyłeś nie przepustnica jest tutaj problemem. No i podkreślam jeszcze raz - widziałem wiele wykresów dłubanych 3.0 M5x i przy podobnym poziomie momentu co na Twoim wykresie miały góra 235KM, dlatego jak dla mnie Twój pomiar jest dziwny, choć trzeba przyznać że z reguły moment występuje w tych silnikach przy niższych obrotach - czyli moja teoria o "nieprzydatności" takich modów do DD ma kolejne poparcie. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 June 2012 ![]() |
Chłopie, swój ból dupy zachowaj dla siebie. To co pokazałeś na forum jest drutem - nikt normalny nie wykracza poza wolne nieobciążone obroty zmieniając o tyle średnice przepływomierza i nie strojąc pod to ECU, zwłaszcza że z definicji masz pojemność silnika inną niż ta pod którą ECU było fabrycznie strojone... Nie interesuje mnie za bardzo co jest w S50, czy M54 bo Twój samochód nie jest żadnym z nich. Każde z nich ma inne ECU i zastosowanie akurat większej (odrobinę a nie kolejny rząd wielkości) przepustnicy w M54 mogło być podyktowane zastosowaniem konkretnych wałków i konkretnego kolektora. Ale oczywiście inżynierowie w BMW nie wiedzieli co robią i Ty wydając czapkę centów znalazłeś idealne rozwiązanie które bije wszystkie silniki od M50 po S54 o wcześniejszych konstrukcjach nie mówiąc... Proponuję troche pokory. Zwłaszcza że prezentujesz zdjęcia rozwiązań powszechnie uznawanych za nie najlepsze - nieodizolowany stożek i to jeszcze prawie przy samej chłodnicy ![]() A żeby się nie spinać, jak dla mnie możesz mieć i 300KM z tego 3.0 - ja nikomu nie żałuję, ale jak sam zauważyłeś nie przepustnica jest tutaj problemem. No i podkreślam jeszcze raz - widziałem wiele wykresów dłubanych 3.0 M5x i przy podobnym poziomie momentu co na Twoim wykresie miały góra 235KM, dlatego jak dla mnie Twój pomiar jest dziwny, choć trzeba przyznać że z reguły moment występuje w tych silnikach przy niższych obrotach - czyli moja teoria o "nieprzydatności" takich modów do DD ma kolejne poparcie. CYTAT Chłopie, swój ból dupy zachowaj dla siebie. To co pokazałeś na forum jest drutem - nikt normalny nie wykracza poza wolne nieobciążone obroty zmieniając o tyle średnice przepływomierza i nie strojąc pod to ECU, zwłaszcza że z definicji masz pojemność silnika inną niż ta pod którą ECU było fabrycznie strojone... Ja nie mam bólu D. to tyczyło się ciebie "chłopie" , nie wiesz jak był to nie komentuj i nie oceniaj bo najwidoczniej tylko tyle potrafisz zrobić , Przy pierwszych jazdach autem z tym silnikiem i ECU towarzyszyła szerokopasmowa sonda z kontrolerem AFR oraz EGT więc prosze powiedz mi jak można uszkodzić silnik jeżeli wszystkie wskazania są w normie ? A może nie wiesz co to AFR i EGT ??? Jeżeli nie to przeczytaj raz dwa w internecie bo widać że to jest twoja skarbnica i rozszerz swoją wiedzę do mądrowania się i opisywania projektu jako DRUT CYTAT Nie interesuje mnie za bardzo co jest w S50, czy M54 bo Twój samochód nie jest żadnym z nich. Każde z nich ma inne ECU i zastosowanie akurat większej (odrobinę a nie kolejny rząd wielkości) przepustnicy w M54 mogło być podyktowane zastosowaniem konkretnych wałków i konkretnego kolektora. Ale oczywiście inżynierowie w BMW nie wiedzieli co robią i Ty wydając czapkę centów znalazłeś idealne rozwiązanie które bije wszystkie silniki od M50 po S54 o wcześniejszych konstrukcjach nie mówiąc... Proponuję troche pokory. Zwłaszcza że prezentujesz zdjęcia rozwiązań powszechnie uznawanych za nie najlepsze - nieodizolowany stożek i to jeszcze prawie przy samej chłodnicy ![]() A powinno cię zainteresować może wtedy miał byś troche więcej pojęcia . Nigdzie nie napisałem że chcę pobić s54 lub udowodnić inżynierą BMW że się mylą . Oni mieli trochę inne priorytety budując silnik od podstaw . Ja staram się znaleźć alternatywe dla Drogiego i awaryjnego m54b30 lub jeszcze droższego s50b30 które z reguły nie trzymają swoich parametrów , Osprzęt z silnika m50 jest prosty i bezawaryjny a słupek m54b30 jest relatywnie tani do np. porównując do ceny budowy m50 na wale m54 "m50b30" I spokojnie mogę stwierdzić że mi się udało ponieważ Podkreślam nie tylko moje auto jeździ z taka mocą ale już 3 a niedługo jeszcze dołączą 2 które również potwierdzą to co piszę I proszę nie czepiaj się takich rzeczy jak nie ma odgrodzenia od chłodnicy itp bo napisałem wcześnie że wszystko sie składa i jest w fazie testów więc to nie jest finalny wygląd oraz rozwiązanie . I to jak ty to opisałeś "rozwiązanie powszechnie uznawane za nie najlepsze" można uznać wtedy gdy jest ciepło na zewnątrz a nie przy 3-4 stopniach na plusie kiedy sprawdzałem trafność tego dolotu gdzie w komorze silnika przy filtrze temperatura silnika nie przekroczyła 30stopni (tak mierzyłem ale oczywiście osądziłeś z góry o druciarstwie.... heh ). CYTAT A żeby się nie spinać, jak dla mnie możesz mieć i 300KM z tego 3.0 - ja nikomu nie żałuję, ale jak sam zauważyłeś nie przepustnica jest tutaj problemem. No i podkreślam jeszcze raz - widziałem wiele wykresów dłubanych 3.0 M5x i przy podobnym poziomie momentu co na Twoim wykresie miały góra 235KM, dlatego jak dla mnie Twój pomiar jest dziwny, choć trzeba przyznać że z reguły moment występuje w tych silnikach przy niższych obrotach - czyli moja teoria o "nieprzydatności" takich modów do DD ma kolejne poparcie. A żeby się nie spinać to chciał bym mieć 300 z tego 3.0 i dziekuje że nie żałujesz. Również podkreślam że moje auto zostało shamowane 8 razy z czego 3 pomiary na innych hamowniach wiec nie cię już tak nie dziwi bo to co tam widzisz jest prawdą , Tak jak piszesz po moich modyfikacjach moment nie szybuje do góry zostaje praktycznie na seryjnym poziomie ~300NM ale za to Moc w górnych partiach obrotów idzie mocno do góry , coś za coś... Bez problemu jestem go w stanie podnieść ale kosztem górnego zakresu . |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja nie mam bólu D. to tyczyło się ciebie "chłopie" , nie wiesz jak był to nie komentuj i nie oceniaj bo najwidoczniej tylko tyle potrafisz zrobić , Przy pierwszych jazdach autem z tym silnikiem i ECU towarzyszyła szerokopasmowa sonda z kontrolerem AFR oraz EGT więc prosze powiedz mi jak można uszkodzić silnik jeżeli wszystkie wskazania są w normie ? A może nie wiesz co to AFR i EGT ??? Jeżeli nie to przeczytaj raz dwa w internecie bo widać że to jest twoja skarbnica i rozszerz swoją wiedzę do mądrowania się i opisywania projektu jako DRUT Pozwól że przemilczę fakt że nie wiesz z kim rozmawiasz najwyraźniej. A teraz ad meritum - gdybyś napisał o tym że było sprawdzone i zmierzone to troszkę zmieniłoby postać rzeczy. Znając druciarstwo nawet w "profesjonalnych" warsztatach samochodowych (firm "tuningowych" nie wykluczając) brak takiej informacji traktuję jako brak takiego sprawdzenia. No i wytłumacz nam modyfikacje które zrobiłeś żeby przy założeniu tylko 70% wzrostu przepływu przez miernik uzyskać normalny poziom składu mieszanki? Nawet jeśli adaptacje ECU doszły do progu swoich możliwości takiej różnicy pomiarowej nie są w stanie wyrównać. I to jak ty to opisałeś "rozwiązanie powszechnie uznawane za nie najlepsze" można uznać wtedy gdy jest ciepło na zewnątrz a nie przy 3-4 stopniach na plusie kiedy sprawdzałem trafność tego dolotu gdzie w komorze silnika przy filtrze temperatura silnika nie przekroczyła 30stopni (tak mierzyłem ale oczywiście osądziłeś z góry o druciarstwie.... heh ). No to Twoje BMW przeczy prawom natury. U mnie przy seryjnym dolocie z kratki z przed chłodnicy stojąc parę minut w miejscu mam przy obecnych temperaturach zewnętrznych >40*C, a i >50 nie jest nieosiągalne. Pomiar jest tuż za obudową filtra powietrza, a i tak powietrze ma szanse ogrzać się bardziej bo inżynierowie Opla zaaplikowali "chłodzony" powietrzem idealnie przeciągniętym przez chłodnicę dolot do przepustnic. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 10:12 |