![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Fri, 22 September 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Witam.
Założenie są takie: -budowa od zera coś w stylu gokarda -masa około 500 kg -moc około 300 km Ogólne plany klatki już są, dużo szpejów typu piasty półosie hamulce itp. Podstawowy problem z czego targnąć silnik, a myślałem nad: Stajnia Vag: 1.8 turbo: zalety to niska masa, praktycznie bez większych modów mam koło 250 km, wady na 300 km potencjał się kończy Stajnia BMW: któryś z silników m54 + turbo, zalety to dźwięk r6, moc docelowa około 400 km, wady to wysoka masa i ogólnie długi zestaw wychodzi z silnik + most Oplowskie mv6: wolnossące 220 km wersja niskobudżetowa, tani silnik, bardzo krótki i zwarty Może diesel ? Z drugiej strony po co mi w gokardzie o masie 500 km tylko z ABS 300 km, może to 220 w mv6 wystarczy ? zawieszenie oczywiście w pełni regulowane będzie, niezależne wahacze przód jak i tył, napęd + silnik z tyłu, reszta co się da do przodu |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin ![]() |
Potencjał 1.8t praktycznie kończy się na 300 km? Od kiedy? A ile ważą silniki serii k rovera?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 August 2011 Skąd: Radość. ![]() |
Dawaj Zeteca 2.0 Black top + turbo. Napewno tańsza opcja niż te dwie doładowane o których pisałeś. I również niezbyt ciężkie i dość zwarte R4.
-------------------- Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
patrząc na to co robi Coobcio to bym szedł w silnik saaba...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Fri, 22 September 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Miałem na myśli to że robienie z tego silnika 300+ hp robi się bardzo kosztowne, aczkolwiek o tym silniku myślę najbardziej. Mając około 200 koni w serii (po chipie) mogę spokojnie cały "samochód" dopracować a później zająć się silnikiem. Plus takie że będzie wszystko na wierzchu czyli w razie czego kilka gratów przełożyć to nie problem.
Jakoś rover do mnie nie przemawia. Co ma takiego czego nie mają inni oprócz nie przetartych szlaków. A ile można na serii z hondy zrobić z b16 czy b18 ? VTEC + turbo + pbroty szlifierki chodzi mi o: biorę jakieś seryjne 1.6/1.8 wkładam turbo i stroje ? jakoś w hondach nie siedzę ;P |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 29 December 2009 ![]() |
Hayabusa ? 1.3 200km 150NM kompaktowa budowa + sekwencja do tych 500kg nie powinno byc problemu ze skrzynia.
Bmw ma tylko skrzynie rwd - zestaw bedzie dlugi na maxa. MV6 jest w porownaniu z 1.8T "duze". Gdzie ma byc silnik ? -------------------- E36 3.0t 400/500 drift
Superb III 2.0t 350/500 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Fri, 22 September 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Na pewno hayabuza by mi z wagą pomogła walczyć tylko za te pieniądze wole szerze 1.8t. Poza tym lepsze jest 1.6 hondy które w NA na 200 km tez myślę da rady zakręcić. Silnik z tyłu za kierowca ogólnie wejdzie wszystko co miało napęd na przód i silnik z przodu. A może jakiś boxer z subaru ? silnik bardzo niski i na pewno prowadzenie by się poprawiło.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Masz hardkorowe założenia.
Tylko nie za bardzo widzę możliwość przeniesienia na asfalt 400kuca w czymś co waży 500kg- ani w turbo, tym bardziej w dieslu. A jak się nie da przenieść to nie będzie radochy- oprócz mielenia od jedynki do piątki. Coś jak 1.6 w przednim napędzie na śniegu... Ja bym celował w coś a'la Caterham (Tiger Cat?), możliwie lekkie (5XX kg całkiem realne) i Zetec 200koni+ Bez pampersa bym nie podchodził. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Fri, 22 September 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Tyle że Caterham to ciężki silnik z przodu plus lekki tył co daje bardzo kiepską trakcje, jest to jakiś pomysł niby też. W sumie tak jak mówisz, 200 km w 500 kg samochodzie z napędem na tył powinno wystarczyć i dlatego to 1.8 t jest najrozsądniejsze chyba bo jak pary braknie to się podkręci silnik.
Jak czymś takim legalnie się poruszać po drodze tzn się zarejestrować ? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 30 December 2003 Skąd: Częstochowa ![]() |
rejestrować jako SAM
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Fri, 22 September 2006 Skąd: Kraków ![]() |
tylko sam moze max 30 km/h bodajze jechac
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
SAMy nie maja ograniczen predkosci.
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
patrząc na to co robi Coobcio to bym szedł w silnik saaba... +1 http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewtopic.php?t=192 Albo coś w ten deseń, najlepiej z początków modyfikacji ![]() -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
A nissanowe sr20det ? w serii 200 do 300 chyba niema większych problemów, a może dla odmiany jakiś TDI ARL/BTB
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: KIELCE ![]() |
3s-gte
220-240 KM w serii, dosć zwarta budowa. Toyotowskie silniki to dobre silniki. 300KM lekkim penisem ukręcisz |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
No tak, tylko że to dość stary silnik.
A 4G63T ? Tylko że do najtańszych raczej nie należy... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Thu, 01 May 2008 Skąd: Malbork ![]() |
Dobrze zrozumialem ze to ma byc konstrukcja rurowa ?? Jesli tak to do czego ma sluzyc ?? Bo jesli jazda torowa to ja bym sie rozgladal za jakims silniczkiem z motoru ktory ma troche momentu i nie skupial sie tak na koniach. Bo tak naprawde 200 koni w taki samochodzie z centralnie umieszczonym silnikiem to bedzie juz potwor i nie obrazajac twoich umiejetnosci mysle ze na torze to jest raczej sprzet dla zawodowego kierowcy. Taki samochod nie wybacza tak jak cywilne auto. Ale idac do brzegu... Taki rurak z tycim pakietem aero + 200 koni na slicku i tak zostawi 90% samochodow za soba. zeby pakowac wiecej koni to mysle ze trzeba by bylo juz isc w powazne modyfikacje aero... Ale to tylko moje zdanie
-------------------- Street-voice.pl - Szybka jazda samochodem
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
3S-GTE - to ciężki kloc
1.8 VW jakoś do mnie nie przemawia do tego typu pojazdu K-series Rovera - najlepszy stosunek kg/KM - waga niecałe 80kg jak się boisz Rovera(leży u mnie cały kuty dół) to bierz Hondy, ew. Toyoty 2ZZ-GE -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Fri, 22 September 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Teraz pojawia sie pytanie czy silnik lepiej z przodu czy z tyłu ? Auto jesli uda sie zarejestrowac to do weekendowego upalania bedzie i czasami na track day
![]() -silnik przod c20xe uturbiony lub saabowski 2.3 turbo -skrzynia i dyfer omega -zawieszenie przod i tyl 4 wahaczowka -full bodykit plus aero Ogólnie ten sam ala saab strasznie ma rame zagmatwana i juz 2 miejscach dopatrzylem sie ze moze byc oslabiona. Dobra biore sie za autocada i zobaczymy co stworze. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 08:22 |