Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> projekt od zera 300-400 HP i minimum wagi, kilka pytań co do podzespołów
xyro
post Thu, 18 Aug 2011 - 20:02
Post #1


User
Dołączył: Fri, 22 September 2006
Skąd: Kraków





Witam.
Założenie są takie:
-budowa od zera coś w stylu gokarda
-masa około 500 kg
-moc około 300 km

Ogólne plany klatki już są, dużo szpejów typu piasty półosie hamulce itp.

Podstawowy problem z czego targnąć silnik, a myślałem nad:

Stajnia Vag: 1.8 turbo: zalety to niska masa, praktycznie bez większych modów mam koło 250 km, wady na 300 km potencjał się kończy

Stajnia BMW: któryś z silników m54 + turbo, zalety to dźwięk r6, moc docelowa około 400 km, wady to wysoka masa i ogólnie długi zestaw wychodzi z silnik + most

Oplowskie mv6: wolnossące 220 km wersja niskobudżetowa, tani silnik, bardzo krótki i zwarty

Może diesel ?

Z drugiej strony po co mi w gokardzie o masie 500 km tylko z ABS 300 km, może to 220 w mv6 wystarczy ? zawieszenie oczywiście w pełni regulowane będzie, niezależne wahacze przód jak i tył, napęd + silnik z tyłu, reszta co się da do przodu

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 18 Aug 2011 - 20:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
peerbe111
post Thu, 18 Aug 2011 - 20:57
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 30 March 2010
Skąd: Konstancin





Potencjał 1.8t praktycznie kończy się na 300 km? Od kiedy? A ile ważą silniki serii k rovera?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spector
post Thu, 18 Aug 2011 - 21:19
Post #3


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 August 2011
Skąd: Radość.





Dawaj Zeteca 2.0 Black top + turbo. Napewno tańsza opcja niż te dwie doładowane o których pisałeś. I również niezbyt ciężkie i dość zwarte R4.


--------------------
Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Thu, 18 Aug 2011 - 21:23
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





http://www.zcars.org.uk/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Thu, 18 Aug 2011 - 21:26
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





patrząc na to co robi Coobcio to bym szedł w silnik saaba...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xyro
post Thu, 18 Aug 2011 - 21:28
Post #6


User
Dołączył: Fri, 22 September 2006
Skąd: Kraków





Miałem na myśli to że robienie z tego silnika 300+ hp robi się bardzo kosztowne, aczkolwiek o tym silniku myślę najbardziej. Mając około 200 koni w serii (po chipie) mogę spokojnie cały "samochód" dopracować a później zająć się silnikiem. Plus takie że będzie wszystko na wierzchu czyli w razie czego kilka gratów przełożyć to nie problem.

Jakoś rover do mnie nie przemawia. Co ma takiego czego nie mają inni oprócz nie przetartych szlaków.

A ile można na serii z hondy zrobić z b16 czy b18 ? VTEC + turbo + pbroty szlifierki chodzi mi o: biorę jakieś seryjne 1.6/1.8 wkładam turbo i stroje ? jakoś w hondach nie siedzę ;P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duchu22
post Thu, 18 Aug 2011 - 21:28
Post #7


Frequent User
Dołączył: Tue, 29 December 2009





Hayabusa ? 1.3 200km 150NM kompaktowa budowa + sekwencja do tych 500kg nie powinno byc problemu ze skrzynia.

Bmw ma tylko skrzynie rwd - zestaw bedzie dlugi na maxa.
MV6 jest w porownaniu z 1.8T "duze".

Gdzie ma byc silnik ?



--------------------
E36 3.0t 400/500 drift
Superb III 2.0t 350/500
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xyro
post Thu, 18 Aug 2011 - 21:40
Post #8


User
Dołączył: Fri, 22 September 2006
Skąd: Kraków





Na pewno hayabuza by mi z wagą pomogła walczyć tylko za te pieniądze wole szerze 1.8t. Poza tym lepsze jest 1.6 hondy które w NA na 200 km tez myślę da rady zakręcić. Silnik z tyłu za kierowca ogólnie wejdzie wszystko co miało napęd na przód i silnik z przodu. A może jakiś boxer z subaru ? silnik bardzo niski i na pewno prowadzenie by się poprawiło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nevada
post Thu, 18 Aug 2011 - 21:53
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Tue, 25 February 2003
Skąd: Gdańsk





Masz hardkorowe założenia.
Tylko nie za bardzo widzę możliwość przeniesienia na asfalt 400kuca w czymś co waży 500kg- ani w turbo, tym bardziej w dieslu.
A jak się nie da przenieść to nie będzie radochy- oprócz mielenia od jedynki do piątki. Coś jak 1.6 w przednim napędzie na śniegu...

Ja bym celował w coś a'la Caterham (Tiger Cat?), możliwie lekkie (5XX kg całkiem realne) i Zetec 200koni+
Bez pampersa bym nie podchodził.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xyro
post Thu, 18 Aug 2011 - 21:59
Post #10


User
Dołączył: Fri, 22 September 2006
Skąd: Kraków





Tyle że Caterham to ciężki silnik z przodu plus lekki tył co daje bardzo kiepską trakcje, jest to jakiś pomysł niby też. W sumie tak jak mówisz, 200 km w 500 kg samochodzie z napędem na tył powinno wystarczyć i dlatego to 1.8 t jest najrozsądniejsze chyba bo jak pary braknie to się podkręci silnik.

Jak czymś takim legalnie się poruszać po drodze tzn się zarejestrować ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radom
post Thu, 18 Aug 2011 - 22:05
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 30 December 2003
Skąd: Częstochowa





rejestrować jako SAM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xyro
post Thu, 18 Aug 2011 - 22:16
Post #12


User
Dołączył: Fri, 22 September 2006
Skąd: Kraków





tylko sam moze max 30 km/h bodajze jechac tongue.gif co jak mnie drogowka machnie przy 60 tongue.gif a lawete wlec ze soba to tez mi sie nie usmiecha
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Thu, 18 Aug 2011 - 22:18
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





SAMy nie maja ograniczen predkosci.


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Thu, 18 Aug 2011 - 22:35
Post #14


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





CYTAT(GMS. @ Thu, 18 Aug 2011 - 21:26) *
patrząc na to co robi Coobcio to bym szedł w silnik saaba...

+1

http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewtopic.php?t=192

Albo coś w ten deseń, najlepiej z początków modyfikacji biggrin.gif



--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Thu, 18 Aug 2011 - 22:36
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





A nissanowe sr20det ? w serii 200 do 300 chyba niema większych problemów, a może dla odmiany jakiś TDI ARL/BTB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TofikGST
post Thu, 18 Aug 2011 - 22:46
Post #16


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: KIELCE





3s-gte
220-240 KM w serii, dosć zwarta budowa. Toyotowskie silniki to dobre silniki. 300KM lekkim penisem ukręcisz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Thu, 18 Aug 2011 - 23:13
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





No tak, tylko że to dość stary silnik.

A 4G63T ? Tylko że do najtańszych raczej nie należy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bigo
post Thu, 18 Aug 2011 - 23:14
Post #18


User
Dołączył: Thu, 01 May 2008
Skąd: Malbork





Dobrze zrozumialem ze to ma byc konstrukcja rurowa ?? Jesli tak to do czego ma sluzyc ?? Bo jesli jazda torowa to ja bym sie rozgladal za jakims silniczkiem z motoru ktory ma troche momentu i nie skupial sie tak na koniach. Bo tak naprawde 200 koni w taki samochodzie z centralnie umieszczonym silnikiem to bedzie juz potwor i nie obrazajac twoich umiejetnosci mysle ze na torze to jest raczej sprzet dla zawodowego kierowcy. Taki samochod nie wybacza tak jak cywilne auto. Ale idac do brzegu... Taki rurak z tycim pakietem aero + 200 koni na slicku i tak zostawi 90% samochodow za soba. zeby pakowac wiecej koni to mysle ze trzeba by bylo juz isc w powazne modyfikacje aero... Ale to tylko moje zdanie


--------------------
Street-voice.pl - Szybka jazda samochodem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Fri, 19 Aug 2011 - 00:43
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





3S-GTE - to ciężki kloc
1.8 VW jakoś do mnie nie przemawia do tego typu pojazdu
K-series Rovera - najlepszy stosunek kg/KM - waga niecałe 80kg
jak się boisz Rovera(leży u mnie cały kuty dół) to bierz Hondy, ew. Toyoty 2ZZ-GE


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xyro
post Fri, 19 Aug 2011 - 00:45
Post #20


User
Dołączył: Fri, 22 September 2006
Skąd: Kraków





Teraz pojawia sie pytanie czy silnik lepiej z przodu czy z tyłu ? Auto jesli uda sie zarejestrowac to do weekendowego upalania bedzie i czasami na track day tongue.gif Chciałbym to w miare na jednej marce zrobic i tu przemawia do mnie opel znowu jezeli silnik mial by byc z przodu. Dokładnie o czymś takim mysle jak ten szajowoz na bazie saaba, tylko z dachem sciaganym, małym ogrzewaniem itp. A może taki przepis:

-silnik przod c20xe uturbiony lub saabowski 2.3 turbo
-skrzynia i dyfer omega
-zawieszenie przod i tyl 4 wahaczowka
-full bodykit plus aero

Ogólnie ten sam ala saab strasznie ma rame zagmatwana i juz 2 miejscach dopatrzylem sie ze moze byc oslabiona. Dobra biore sie za autocada i zobaczymy co stworze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 08:22