![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 25 August 2008 ![]() |
Witam, mam problem ze swoją jedynką (120d). To już 3cia zima razem i jest naprawdę dramatycznie. Nie wiem czy poprzednio nie zwracałem uwagi czy śniegu było mniej, ale auto w ogóle nie jeździ po śniegu. Kilka cm śniegu jest je w stanie zatrzymać. Na nic kontrola trakcji i jej wyłaczanie. Bujanie też kiepsko działa bo to automat. Nie wiem co robić. Opony jeszcze mają sporo "mięsa". Zwróciłem uwagę, że opony nie wgryzają się w śnieg a tylko po nim ślizgają. Opony to pirelli winter z 2005 roku. Czy to z oponami jest coś nie tak? Czy to charakterystyka RWD jest taka bo silnik nie dociska napędzanej osi jak w FWD? A może to jakiś problem znany w jedynkach?
z góry dzięki i liczę na pomoc bo nie wiem co robić... czy jechać i kupować nowe opony, czy jeszcze co innego. Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 02 September 2010 Skąd: Zabrze ![]() |
Generalnie przyjęło się, że pełne właściwości opona utrzymuje ok. 5 lat od daty produkcji, Twoje mają już 8, ale nie wiem czy w tym problem.
Poza tym nie za bardzo rozumiem, jakiej trakcji byś oczekiwał w takich warunkach jak teraz ![]() -------------------- Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
-------------------- "Kto hamuje, ten przegrywa" |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
poza tym ile to jest sporo miesa?
konkrety w mm, jest dramatyczna roznica miedzy guma ktora ma 8 a 5 mm a wogole to chyba malo jezdzisz jak 3ci sezon latasz na tych samych gumach, mi stykaja na gora 2 ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
RWD + automat to najgorsze połączenie na zimę.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Moderator Dołączył: Wed, 10 November 2004 Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0" ![]() |
Zmień gumy. Z doświadczenia wiem, że różnica pomiędzy 1-2 letnią oponą zimową z bieżnikiem 6-8mm a 5 letnią z bieżnikiem 3-4mm jest porażająca. Twoje mają 8 lat.
No i co znaczy "sporo mięsa"? Licząc nawet po 1mm na sezon masz tam pewnie prawie slicki. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2010 Skąd: Kraków ![]() |
opony jak nic, to pierwszy punkt do sprawdzenia
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
To samo było u ojca w toyocie. Niby 5mm mięsa a tragedia, po zmianie gum trakcja idealna
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Ja tak mam teraz u siebie ...niby jest 5.5-6mm mięsa...a mimo napędu na 4 koła ,że świateł objechał mnie x-trail w dieslu 4wd-pewnie miał lepsze zimówki ...przy RWD i takich zimówkach ,znie mówie już o automacie ...byłby totalny dramat .
A tak jeszcze nigdy się nie zakopałem i auto mam nadsterowne -niestety nie moge latac..takimi prędkościami jak bym chciał. Na next sezon musze kupić zimówki nowe..i autorowi tematu radze zrobić to już teraz -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Piszecie automat RWD tragedia w FWD odwrotnie nie zamienię na nic automata i DSG w zimę
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk ![]() |
A zanim kupisz to zapakuj sobie dwa worki piachu do bagażnika
![]() -------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Odciążony tył + RWD + słabe opony = masz efekt taki jaki masz.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Administrator Dołączył: Wed, 17 August 2005 Skąd: go brać, skąd go brać? ![]() |
Tu już się chyba nie da nic więcej dopisać. Po 8 latach mieszanka miała prawo stwardnieć, przez co opona całkowicie straciła przyczepność. Kup porządne (nawet nie koniecznie najdroższe) opony, a na pewno zobaczysz różnicę.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Warszawa / WN ![]() |
Piszecie automat RWD tragedia w FWD odwrotnie nie zamienię na nic automata i DSG w zimę hehe, to moja pierwsza zima z DSG (FWD) i już zdążyłem na nią nakląć że hej, choć nie ukrywam że z każdym "zakopaniem" się jest już coraz lepiej. Ostatnio nawet obczaiłem jak skrzynia pomaga w wybujaniu się z lodu i dołka, bez konieczność wahlowania dźwignią (D-R (oczywiście nie wahluję bo to zabójstwo dla skrzyni). W takich warunkach jak ostatnio miałem, myślę że autem rwd z automatem nie miałbym szans. Raz na mazurach wyciągarka mi pomagała. Ah to dsg ![]() -------------------- Passat B6 Highline 2.0 TDI DSG (BKP)
Passat B4 Exclusiv VR6 (AAA) Passat B3 Trend Edition 1.8 (ABS) |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Zmień gumy. Z doświadczenia wiem, że różnica pomiędzy 1-2 letnią oponą zimową z bieżnikiem 6-8mm a 5 letnią z bieżnikiem 3-4mm jest porażająca. Twoje mają 8 lat. potwierdzam bardzo - zeszłej zimy miałem Micheliny z 2006 i nie dało się jeździć. Niby bieżnik wysoki, ale byle wzniesienie i klapa. W tym sezonie kupiłem nówki Bridgestone i problem nie występuje No i co znaczy "sporo mięsa"? Licząc nawet po 1mm na sezon masz tam pewnie prawie slicki. ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Od siebie dodam, że zimówka musi być wąska żeby działała.... Ja smigam w 200KM FWD na 145/70R15 i wreszcie jest przyczepnie
![]() -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Zimowka ma byc przede wszystkim w miare nowa zeby dzialala - miekka guma i wysoki bieznik i roznica jest przeogromna.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
zimówka max 3 sezony z uwagi na starzenie (twardnienie) gumy i zuzycie
duzo mieska na zimówce to troszke inne pojecie niz na letniej gumie co do szerokosci to 20mm węższe niz letnie IMO jest OK, czyli jak latem 205 to zimą 185, zeby nie przesadzić bo zima nie tylko w sniegu jak teraz jezdzimy ale i po suchym asfalcie -------------------- |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Wed, 25 June 2008 ![]() |
dokładnie jak cowboy pisze, nie ma co dawać dużo węższych opon, bo potem na asfalcie bez śniegu a na przykład mokrym będzie tragedia. Spece z Auto Świata pokazali rajdówki na wąskiej oponie na śniegu i wiara łyknęła, nie zauważyli tylko kolców.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Na asfalcie przyczepność jest ograniczona w sposób do którego można się przyzwyczaić. A na śniegu każdy dodatkowy niuton uciągi ma ogromne znaczenie w zime... Zresztą od razu nie zauważyli
![]() ![]() -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
przerabialem to samo 3 lata temu w 118D. Samochod mojej dziewczyny. Pierwsza zima i samochod nie mogl podjechac pod malutki kraweznik jak był snieg.... myslalem ze TTTM z racji krotkiego zwisu etc... uwazalem ze ten samochod to porazka jakas...
Przed nastepna zima zauwazylem ze zimówki mialy 8lat... bieznik 6mm ![]() Kupilem Klebery i bylo duzo duzo lepiej. W tym roku jezdzi na Nokianach WR2 i jest niebo a ziemia. Nie ma kompletnie problemu z jazda. Ostatnio mocno pada w Wawie i na drogach jest sporo sniegu, a moja dziewczyna w ogole nie narzeka na napęd i bardzo dobrze jej sie jezdzi... Jak wylaczysz trakcje to w koncu mozna cos bokami polatac, tylko szkoda ze absu nie mozna wylaczyc ![]() kup nowe opony i bedziesz mega zadowolony. -------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 05:57 |