Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> problem z trakcją na śniegu z bmw 1, co jest źle?
tsss
post Wed, 23 Jan 2013 - 02:45
Post #1


Frequent User
Dołączył: Mon, 25 August 2008





Witam, mam problem ze swoją jedynką (120d). To już 3cia zima razem i jest naprawdę dramatycznie. Nie wiem czy poprzednio nie zwracałem uwagi czy śniegu było mniej, ale auto w ogóle nie jeździ po śniegu. Kilka cm śniegu jest je w stanie zatrzymać. Na nic kontrola trakcji i jej wyłaczanie. Bujanie też kiepsko działa bo to automat. Nie wiem co robić. Opony jeszcze mają sporo "mięsa". Zwróciłem uwagę, że opony nie wgryzają się w śnieg a tylko po nim ślizgają. Opony to pirelli winter z 2005 roku. Czy to z oponami jest coś nie tak? Czy to charakterystyka RWD jest taka bo silnik nie dociska napędzanej osi jak w FWD? A może to jakiś problem znany w jedynkach?
z góry dzięki i liczę na pomoc bo nie wiem co robić... czy jechać i kupować nowe opony, czy jeszcze co innego.
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 23 Jan 2013 - 02:45
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Jarzyn
post Wed, 23 Jan 2013 - 03:07
Post #2


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 September 2010
Skąd: Zabrze





Generalnie przyjęło się, że pełne właściwości opona utrzymuje ok. 5 lat od daty produkcji, Twoje mają już 8, ale nie wiem czy w tym problem.
Poza tym nie za bardzo rozumiem, jakiej trakcji byś oczekiwał w takich warunkach jak teraz wink.gif, że spada mżawka, która zamarza na lód.


--------------------
Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
--------------------
"Kto hamuje, ten przegrywa"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 23 Jan 2013 - 03:27
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





poza tym ile to jest sporo miesa?
konkrety w mm, jest dramatyczna roznica miedzy guma ktora ma 8 a 5 mm

a wogole to chyba malo jezdzisz jak 3ci sezon latasz na tych samych gumach, mi stykaja na gora 2 smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Wed, 23 Jan 2013 - 04:38
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





RWD + automat to najgorsze połączenie na zimę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pieszy
post Wed, 23 Jan 2013 - 05:47
Post #5


Moderator
Dołączył: Wed, 10 November 2004
Skąd: N51 20' 11.8" ______E16 38' 1.0"





Zmień gumy. Z doświadczenia wiem, że różnica pomiędzy 1-2 letnią oponą zimową z bieżnikiem 6-8mm a 5 letnią z bieżnikiem 3-4mm jest porażająca. Twoje mają 8 lat.
No i co znaczy "sporo mięsa"? Licząc nawet po 1mm na sezon masz tam pewnie prawie slicki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Techno
post Wed, 23 Jan 2013 - 06:46
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 April 2010
Skąd: Kraków





opony jak nic, to pierwszy punkt do sprawdzenia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Wed, 23 Jan 2013 - 08:42
Post #7


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





To samo było u ojca w toyocie. Niby 5mm mięsa a tragedia, po zmianie gum trakcja idealna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Wed, 23 Jan 2013 - 08:50
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Ja tak mam teraz u siebie ...niby jest 5.5-6mm mięsa...a mimo napędu na 4 koła ,że świateł objechał mnie x-trail w dieslu 4wd-pewnie miał lepsze zimówki ...przy RWD i takich zimówkach ,znie mówie już o automacie ...byłby totalny dramat .
A tak jeszcze nigdy się nie zakopałem i auto mam nadsterowne -niestety nie moge latac..takimi prędkościami jak bym chciał. Na next sezon musze kupić zimówki nowe..i autorowi tematu radze zrobić to już teraz


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Wed, 23 Jan 2013 - 09:02
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Piszecie automat RWD tragedia w FWD odwrotnie nie zamienię na nic automata i DSG w zimę


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arek-lin
post Wed, 23 Jan 2013 - 09:03
Post #10


Super User
Dołączył: Sat, 03 February 2007
Skąd: Grudziądz/Gdańsk





A zanim kupisz to zapakuj sobie dwa worki piachu do bagażnika laugh.gif Oczywiście żartuję, moim zdaniem też wina leży po stronie opon. Sam mam kiepskie i za wąskie zimówki i mam czasem problem spod bloku ruszyć


--------------------
Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Wed, 23 Jan 2013 - 09:07
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Odciążony tył + RWD + słabe opony = masz efekt taki jaki masz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PioterW
post Wed, 23 Jan 2013 - 09:10
Post #12


Administrator
Dołączył: Wed, 17 August 2005
Skąd: go brać, skąd go brać?





Tu już się chyba nie da nic więcej dopisać. Po 8 latach mieszanka miała prawo stwardnieć, przez co opona całkowicie straciła przyczepność. Kup porządne (nawet nie koniecznie najdroższe) opony, a na pewno zobaczysz różnicę.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nuttie
post Wed, 23 Jan 2013 - 09:16
Post #13


Super User
Dołączył: Fri, 04 February 2005
Skąd: Warszawa / WN





CYTAT(specu @ Wed, 23 Jan 2013 - 09:02) *
Piszecie automat RWD tragedia w FWD odwrotnie nie zamienię na nic automata i DSG w zimę


hehe, to moja pierwsza zima z DSG (FWD) i już zdążyłem na nią nakląć że hej, choć nie ukrywam że z każdym "zakopaniem" się jest już coraz lepiej. Ostatnio nawet obczaiłem jak skrzynia pomaga w wybujaniu się z lodu i dołka, bez konieczność wahlowania dźwignią (D-R (oczywiście nie wahluję bo to zabójstwo dla skrzyni). W takich warunkach jak ostatnio miałem, myślę że autem rwd z automatem nie miałbym szans. Raz na mazurach wyciągarka mi pomagała. Ah to dsg wink.gif Zastanawiałem się nad oponami. Niby 7mm bieżnika (sprawdzane), rok produkcji opony (2008 - dostałem razem z autem) ale nie jest to "topowy" producent, może coś tutaj bym ugrał na przyczepności w kopnym sniegu.


--------------------
Passat B6 Highline 2.0 TDI DSG (BKP)
Passat B4 Exclusiv VR6 (AAA)
Passat B3 Trend Edition 1.8 (ABS)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Wed, 23 Jan 2013 - 09:19
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(pieszy @ Wed, 23 Jan 2013 - 06:47) *
Zmień gumy. Z doświadczenia wiem, że różnica pomiędzy 1-2 letnią oponą zimową z bieżnikiem 6-8mm a 5 letnią z bieżnikiem 3-4mm jest porażająca. Twoje mają 8 lat.
No i co znaczy "sporo mięsa"? Licząc nawet po 1mm na sezon masz tam pewnie prawie slicki.
potwierdzam bardzo - zeszłej zimy miałem Micheliny z 2006 i nie dało się jeździć. Niby bieżnik wysoki, ale byle wzniesienie i klapa. W tym sezonie kupiłem nówki Bridgestone i problem nie występuje smile.gif Autko 320d, więc praktycznie to samo.


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Wed, 23 Jan 2013 - 09:28
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Od siebie dodam, że zimówka musi być wąska żeby działała.... Ja smigam w 200KM FWD na 145/70R15 i wreszcie jest przyczepnie smile.gif


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Wed, 23 Jan 2013 - 09:39
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Zimowka ma byc przede wszystkim w miare nowa zeby dzialala - miekka guma i wysoki bieznik i roznica jest przeogromna.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 23 Jan 2013 - 09:43
Post #17


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





zimówka max 3 sezony z uwagi na starzenie (twardnienie) gumy i zuzycie

duzo mieska na zimówce to troszke inne pojecie niz na letniej gumie

co do szerokosci to 20mm węższe niz letnie IMO jest OK, czyli jak latem 205 to zimą 185, zeby nie przesadzić bo zima nie tylko w sniegu jak teraz jezdzimy ale i po suchym asfalcie


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yarbin
post Wed, 23 Jan 2013 - 09:48
Post #18


User
Dołączył: Wed, 25 June 2008





dokładnie jak cowboy pisze, nie ma co dawać dużo węższych opon, bo potem na asfalcie bez śniegu a na przykład mokrym będzie tragedia. Spece z Auto Świata pokazali rajdówki na wąskiej oponie na śniegu i wiara łyknęła, nie zauważyli tylko kolców.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Wed, 23 Jan 2013 - 10:02
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Na asfalcie przyczepność jest ograniczona w sposób do którego można się przyzwyczaić. A na śniegu każdy dodatkowy niuton uciągi ma ogromne znaczenie w zime... Zresztą od razu nie zauważyli tongue.gif




--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Wed, 23 Jan 2013 - 10:19
Post #20


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





przerabialem to samo 3 lata temu w 118D. Samochod mojej dziewczyny. Pierwsza zima i samochod nie mogl podjechac pod malutki kraweznik jak był snieg.... myslalem ze TTTM z racji krotkiego zwisu etc... uwazalem ze ten samochod to porazka jakas...
Przed nastepna zima zauwazylem ze zimówki mialy 8lat... bieznik 6mm smile.gif

Kupilem Klebery i bylo duzo duzo lepiej. W tym roku jezdzi na Nokianach WR2 i jest niebo a ziemia. Nie ma kompletnie problemu z jazda. Ostatnio mocno pada w Wawie i na drogach jest sporo sniegu, a moja dziewczyna w ogole nie narzeka na napęd i bardzo dobrze jej sie jezdzi...

Jak wylaczysz trakcje to w koncu mozna cos bokami polatac, tylko szkoda ze absu nie mozna wylaczyc wink.gif

kup nowe opony i bedziesz mega zadowolony.


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 05:57