Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> powłoka ceramiczna na tłoki
Mjecio
post Tue, 02 Dec 2008 - 01:14
Post #1


Super User
Dołączył: Wed, 22 October 2008
Skąd: z mazowsza





Witam, jest moj pierwszy post na forum i prosze o wyrozumialosc biggrin.gif problem taj jak w temacie, czytalem inne watki na forum na temat pokrywania tłoków powłoka ceramiczna, i jest tam kilka sprzecznych informacji tzn. u jednych jest wporzadku u innych odpada, jak to w koncu z nia jest?
1. Czy warto stosowac taka powłoke?
2. czy moge pokryc nia tłoki używane?
3.czy trzeba cos robic z blokiem po pokryciu(nie bedzie za ciasno)?
4. pokrywa sie po wywazaniu układu tłkowo-korbowego czy przed?
Auto swift gti, obrabiana glowica, wywazanie dolu silnika, podrezenie, tloki seria,wiec wysle ze taka powloka mialaby sens zwiekszajac teoretycznie zywotnosc silnika.
link firmy:http://www.hipeco.com/
czekam na sugestie i pozdrawiam


--------------------
Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm
Insignia A28NET 4x4 410km/630nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 02 Dec 2008 - 01:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
koziol1
post Tue, 02 Dec 2008 - 09:15
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





nie warto, szkoda kasy a jeszcze sie problemow mozna nabawic.


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrzejrs
post Tue, 02 Dec 2008 - 11:11
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Thu, 22 September 2005
Skąd: (Wielkopolska)





Juz ktoś z forum powlekał tłoki czy kolektor i odpada powłoka,szkoda kasy i nerwów


--------------------
Escort RST 2.3 T
200SX-EVO 8 nie driftcar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Tue, 02 Dec 2008 - 11:31
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



generalnie pokrycia ceramiczne to super sprawa, ale u nas chyba nikt nie robi tego jeszcze porządnie


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Tue, 02 Dec 2008 - 14:55
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





odpadala taka powloka uzytkownikowi Elberoth
natomiast szymonrs w swoim golfie tez ma i nie slyszalem zeby mial problemy - ale dawno z nim nie rozmawialem.
w PL to pewnie kwestia szczescia - jednym sie trzyma a innym odpada. ale generalnie dobra sprawa zeby izolowac cieplo.


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mjecio
post Tue, 02 Dec 2008 - 20:36
Post #6


Super User
Dołączył: Wed, 22 October 2008
Skąd: z mazowsza





dzieki za odpowiedzi, mowicie ze odpada powloka z kolektorow ale one osiagaja wyzsze temperatury niz denko tloka?
moze by sie wypowiedzial ktos kto ma to na tlokach?


--------------------
Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm
Insignia A28NET 4x4 410km/630nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cichyg60
post Tue, 02 Dec 2008 - 21:44
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 29 October 2003
Skąd: Warszawa / cultstyle.pl





szymonrs ma właśnie na tłokach w VR6T i jemu chyba nie odpada


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Tue, 02 Dec 2008 - 23:32
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





Rover ZTR jak był N/A to miał powlekane tłoki i panewki - po rozebraniu silnika wszystko było na swoim miejscu....

Z kolektorów wydechowych ma prawo powłoka odpadać - za duża rozszerzalność stali w stosunku do ceramiki. Tylko zostaje bandaż, to najlepsze rozwiązanie...

POLECAM HIPECO


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Wed, 03 Dec 2008 - 08:03
Post #9


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





ja mam na swoich tłokach w S2, po rozebraniu motoru powłoka trzyma się bez problemu.

Mówię o powlekane tak jak na foto. Tłoki firmy CP.



--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
4G63ColtAWD
post Wed, 03 Dec 2008 - 19:37
Post #10


Frequent User
Dołączył: Mon, 13 October 2008
Skąd: okolice Rzeszowa





Ja mam na tłokach,panewkach,głowicy,łożyskach wału korbowego i wszystko się trzyma bez problemów.
Ceramiczna na górze tłoków,na bokach tłoków i łożyskach ślizgowych coś zwanego Moly coś tam.
Wszystko wykonała firma SWAIN COATINGS z Nowego Jorku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mjecio
post Wed, 03 Dec 2008 - 22:22
Post #11


Super User
Dołączył: Wed, 22 October 2008
Skąd: z mazowsza





wlasnie o takie opinie uzytkownikow mi chodzilo:D Na pewno bede zamawial panewki powlekane, i przy okazji odrazu machnac te tloki zeby wszystko w jednej przesylce. Tloki chcialbym pokryc na denku, i po bokach wlasnie. Nurtuje mnie tylko czy moga byc uzywane te tloki, i czy nagar ktory sie na nich zebral nie bedzie przeszkadzal???


--------------------
Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm
Insignia A28NET 4x4 410km/630nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
4G63ColtAWD
post Thu, 04 Dec 2008 - 19:16
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 13 October 2008
Skąd: okolice Rzeszowa





W moim przypadku firma musiała piaskować tłoki i resztę także myślę że mogą być używane.
Materiał musi być matowy żeby powłoka się dobrze przyczepiła.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shrek
post Mon, 08 Dec 2008 - 23:53
Post #13


User
Dołączył: Wed, 26 May 2004
Skąd: Londyn





CYTAT(Mjecio @ Wed, 03 Dec 2008 - 23:22) *
wlasnie o takie opinie uzytkownikow mi chodzilo:D Na pewno bede zamawial panewki powlekane, i przy okazji odrazu machnac te tloki zeby wszystko w jednej przesylce. Tloki chcialbym pokryc na denku, i po bokach wlasnie. Nurtuje mnie tylko czy moga byc uzywane te tloki, i czy nagar ktory sie na nich zebral nie bedzie przeszkadzal???



tloki idą pod szkiełkowanie przed pokryciem, co do panewek to nie wiem jak chcesz to rozwiązać , kazda cywilizowana firma sprzedaje kompozytowe panewki wykonane z kilku warstw metali wiec nie wiem po co ci jeszcze jedna warstwa to raz a dwa co z pasowaniem panewek potem ? mierzyłeś ile masz miejsca jeszcze ?wiesz w jakich granicach powinna być szczelina?
uzywane tłoki pewnie są wytarte , powłoka nie zaklei ci zuzytego tłoka , ona tylko pomaga,tłok mierzy sie przed pokryciem i przy pasowaniach stosuje sie rozmiar tłoka przed ceramiką, zdarza sie ze sciera sie do powierzchni tłoka ceramika i zostaje tylko w mikroporach aluminium wiec rozmiar tłoka zostanie taki jak przed ceramika , wiec moga stukac tloki
pozdrawiam


--------------------
"Kiedy ugryzł cie pies ,nie bij go .Lej w mord* właściciela "
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mjecio
post Tue, 09 Dec 2008 - 18:33
Post #14


Super User
Dołączył: Wed, 22 October 2008
Skąd: z mazowsza





[quote name='shrek' date='Mon, 08 Dec 2008 - 23:53' post='682524']
tloki idą pod szkiełkowanie przed pokryciem, co do panewek to nie wiem jak chcesz to rozwiązać , kazda cywilizowana firma sprzedaje kompozytowe panewki wykonane z kilku warstw metali wiec nie wiem po co ci jeszcze jedna warstwa to raz a dwa co z pasowaniem panewek potem ? mierzyłeś ile masz miejsca jeszcze ?wiesz w jakich granicach powinna być
szczelina?

Ta powloka ma byc na wszelki wypadek, autem mam zamiar jezdzic kilka lat i chce zeby nie bylo problemow...
posiadam manuala z wymiarami, wymiary sa w dolnych granicach luzow, panewki beda w seryjnych wymiarach wiec nie powinnno byc z nimi problemu...

uzywane tłoki pewnie są wytarte , powłoka nie zaklei ci zuzytego tłoka , ona tylko pomaga,tłok mierzy sie przed pokryciem i przy pasowaniach stosuje sie rozmiar tłoka przed ceramiką, zdarza sie ze sciera sie do powierzchni tłoka ceramika i zostaje tylko w mikroporach aluminium wiec rozmiar tłoka zostanie taki jak przed ceramika , wiec moga stukac tloki

przed rozebraniem silnika nie bylo problemow z stukaniem tlokow, zmienione beda pierscienie, bez tulejowania, jesli piszesz ze powloka moze sie zetrzec to wymiary powroca do stanu poprzedniego i pasowanie powinno byc odpowiednie.


--------------------
Combo C Z32SE
Astra G Opc Z20LET 505m/600nm
Insignia A28NET 4x4 410km/630nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SR-71
post Thu, 22 Mar 2012 - 22:04
Post #15


Frequent User
Dołączył: Mon, 26 September 2011
Skąd: W-wa





przepraszam że odgrzebuje...

Czy coś się zmieniło w powłokach - chodzi mi głównie o powłokę komory spalania, zaworów i denka tłoków.
Jaka jest wytrzymałość po "latach" ktoś z Was rozbierał silnik z powłokami i robił dokładne oględziny powierzchni oraz jej stanu...
Jedni zachwalają drudzy odradzają... jak jest w rzeczywistości ?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Fri, 23 Mar 2012 - 01:43
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





lepiej nic nie kombinuj bo cie zjebią na forum biggrin.gif
lepiej nic nie dotykaj bo nabawisz się problemów biggrin.gif hahah
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Fri, 23 Mar 2012 - 06:29
Post #17


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Będę robił powłoki do swojego silnika niedługo.Za jakiś czas pewnie wypowiem się co do właściwości itd.Ale pewnie nie za szybko biggrin.gif .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JaNN
post Fri, 08 Jun 2012 - 14:39
Post #18


User
Dołączył: Thu, 11 August 2005
Skąd: Warszawa - Saska Kępa





Witam wszystkich. Chciałem spytać, czy ktoś z Was nie miał nowych doświadczeń z powłokami na tłok i ścianki komory spalania HIPECO. Ewentualnie nie słyszał, że komuś odpadło, komuś się trzyma itd i w jakich silnikach.
Pozdrawiam, J
PS - jeśli nie oni, to może jakaś inna firma?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Fri, 08 Jun 2012 - 15:16
Post #19


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Znajomy robił w Hipeco powłokę termiczną na wydech do motocykla.Odpadła po kilku dniach.Na tłoki itd. nie mam wiedzy.
Ja robiłem sam na tłoki powłokę AFC firmy Molykote.Narazie silnik nie odpalony ale trzyma się mocniej jak fabryczna powłoka grafitowa więc powinno być ok.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kosiarz
post Fri, 08 Jun 2012 - 19:32
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 February 2004
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW





mama zawory zrobione w Hipeco okolo 20 kilka tysięcy zrobione silnik byl rozbierany jakos po 14 tysiacach powłoka na swoim miejscu nic sie nie dzieje z nią złego...



Uploaded with ImageShack.us

niestety foty z rozbiórki i ponownego składania silnika nie mam jak ona wygląda po użytkowaniu ale nic złego sie z nią nie działo


--------------------
Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ
http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz

http://tnij.org/cosworth Mój projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 11 August 2022 - 04:21