![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 December 2005 Skąd: Góra (Dolnośląskie) ![]() |
Witam , pytanie jest takie , czy silnik ma prawo stracic dużo mocy , jeżeli popychacze hydrauliczne są już zużyte , tak , że ciężko odpala na ciepłym silniku a na zimnym klepie jak traktor , po czym na gorącym też klepią ale już ciszej ? ...
Silnik to 2.8 vr6 (12 zaworów = 12 popychaczy) w golfie 3 ... -------------------- Wlosy W Wietrze , Zeby W Muchach i Do Dzieła
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 December 2006 Skąd: MOTOMAX ![]() |
CYTAT("Lawrai":2aasmpvx) Witam , pytanie jest takie , czy silnik ma prawo stracic dużo mocy , jeżeli popychacze hydrauliczne są już zużyte , tak , że ciężko odpala na ciepłym silniku a na zimnym klepie jak traktor , po czym na gorącym też klepią ale już ciszej ? ...
Silnik to 2.8 vr6 (12 zaworów = 12 popychaczy) w golfie 3 ... ma prawo |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 December 2005 Skąd: Góra (Dolnośląskie) ![]() |
ale czy zawsze straci sporo mocy , jeżeli one są już na prawdę zużyte i silnik zaczyna już ostro nierówno chodzić ? .
-------------------- Wlosy W Wietrze , Zeby W Muchach i Do Dzieła
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
zawory sie nie zamykaja tak jak powinne > sa przedmuchy > brak mocy...
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 December 2005 Skąd: Góra (Dolnośląskie) ![]() |
ok , czytałem o tym właśnie ale nie byłem pewny . Dziękuję bardzo za zainteresowanie Się tematem i pomoc w spokoju ducha .Peace. )
-------------------- Wlosy W Wietrze , Zeby W Muchach i Do Dzieła
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("srbenda":zr5kls2m) zawory sie nie zamykaja tak jak powinne > sa przedmuchy > brak mocy...
Za zamykanie zaworów odpowiedzialne są sprężyki zaworowe a nie popychacze. Popychacze są od otwierania zaworów. @Lawrai: sprawdź kompresję i bedziesz wszystko wiedział czy to własnie tam ucieka moc. Popychacz może też "klepać" gdy jego krzywka na wałku będzie zużyta lub gdy ciśnienie oleju jest za niskie. Może któryś z grzybków zaworowych masz nadpalony i silnik chodzi na 5 cylindrów? pozdr -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 December 2005 Skąd: Góra (Dolnośląskie) ![]() |
na 100 % są to popychacze , ponieważ na początku jak złożony został silnik do kupy to klepały na zimnym do temperatury oleju 56 stopni , potem ucichały całkowicie . Z ilością robionych kilometrów zaczynały coraz bardziej klepać ale uspakajały się , ostatnio z rana zaczęły klepać już na prawdę przerażająco i na ciepłym silniku już nie milnką tylko klepią też jak w dieslu , dodam , że działo się to stopniowo z ilością robionych kilometrów ... Silnik chodzi na wszystkie cylindry , bo by zaraz na kompie błedy wyskoczyły chyba ??
Wałki są chyba ok , bo przecież nie milkłoby to od temperatury oleju . Olej to Motul 20w60 le`mans ... -------------------- Wlosy W Wietrze , Zeby W Muchach i Do Dzieła
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("Lawrai":2cbsbgj5) na początku jak złożony został silnik do kupy to klepały na zimnym do temperatury oleju 56 stopni , potem ucichały całkowicie To jest dziwne, bo przeważnie popychacze klepią bardziej wtedy gdy spadnie cisnienie oleju, czyli wraz ze wzrostem jego temperatury- a nie odwrotnie CYTAT("Lawrai":2cbsbgj5) Silnik chodzi na wszystkie cylindry , bo by zaraz na kompie błedy wyskoczyły chyba ??
Żadne błedy nie wyskoczą bo niby jaki czujnik miałby je wykryć? Moja rada- sprawdź kompresję na cylindrach -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 December 2005 Skąd: Góra (Dolnośląskie) ![]() |
ok , jutro auto idzie na wymianę popychaczy wiec przed ich wymianą , karzę sprawdzić kompresję . Pozdr
-------------------- Wlosy W Wietrze , Zeby W Muchach i Do Dzieła
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 09 January 2005 Skąd: Zielona Góra ![]() |
CYTAT("pavel":d7wddfpu) To jest dziwne, bo przeważnie popychacze klepią bardziej wtedy gdy spadnie cisnienie oleju, czyli wraz ze wzrostem jego temperatury- a nie odwrotnie
Z oleju robi się woda i spływa z głowicy. Jak się popałuje i się zagrzeje to klepią. Z drugiej strony po 3 dniach postoju klepią mocniej jak są jeszcze nie napełnione. -------------------- Było 140KM w swifcie FWD
Było 320KM w s14 RWD Było 300KM w s3 Jest s4 b8 470KM :-) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("gunio83":2i9dqxdy) Z oleju robi się woda i spływa z głowicy. Jak się popałuje i się zagrzeje to klepią. to własnie napisałem CYTAT("gunio83":2i9dqxdy) Z drugiej strony po 3 dniach postoju klepią mocniej jak są jeszcze nie napełnione.
tak, ale tylko przez chwilę zaraz po odpaleniu -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Ja bym się pokusił o zmierenie ciśnienia oleju, może po prostu pompa sobie powoli umiera...
Pozdro Dziku |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
"Popychacze są od otwierania zaworów."
A jeżeli nie otwierają tak jak trzeba, mniej mieszanki dostaje sie do silnika ,a co za tym idzie jest mniejsza moc. Added after 21 seconds: "Popychacze są od otwierania zaworów." A jeżeli nie otwierają tak jak trzeba, mniej mieszanki dostaje sie do silnika ,a co za tym idzie jest mniejsza moc. -------------------- Fiat Coupe LE 20vt, gt 2871
Volvo v70r gtx3582 |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#14
|
![]() |
CYTAT("Dziku":30k50g1i) Ja bym się pokusił o zmierenie ciśnienia oleju, może po prostu pompa sobie powoli umiera...
Pozdro Dziku Możesz spóbować zalac olej o wyższej lepkości... ewentulanie spróbowac coś takiego: http://allegro.pl/item199463251_liqui_m ... e_hit.html Jak twierdzą ci co zastowowali.... słychac różnicę Pamiętaj, że są to tylko czasowe rozwiązania.... a uszkodzenia i tak trzeba naprawić. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 April 2005 Skąd: Białystok ![]() |
CYTAT("Dziku":39zhrv47) Ja bym się pokusił o zmierenie ciśnienia oleju, może po prostu pompa sobie powoli umiera...
Pozdro Dziku albo panewki,co do mocy nie wiem jak pod obciążeniem,ale na wolnych obr jak mocno stukają szklanki/szklanka to czujnik stukowy może się odzywać |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 December 2005 Skąd: Góra (Dolnośląskie) ![]() |
Panowie , ogólnie rozrzad rozebrany ... wałki są ok , lekko są podebrane na mocowaniach ale minimalnie dosłownie a krzywki są ok na szczęście . 11 popychaczy dało rade wyciągnąć kombinerkami bez problemów a jednego nie idzie wyciągnąć , chodzi lekko góra dół ale nie chce wyjść , nawet jak się ścisnęło i ciągnie mocno ... widać ze chodziło ostro te popychacze ... (dodam ze one są jeszcze oryginalne od zakupu z austrii) a silnik cały jest po remoncie , teraz są problemy z popychaczami bo mechanik u którego robiłem ich nie wymienił bo wg. niego wyglądały na dobre ... no ale cóż , teraz będzie juz chyba ok ... Zdam relacje co i jak po ich wymianie . Pozdr
-------------------- Wlosy W Wietrze , Zeby W Muchach i Do Dzieła
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
CYTAT("darekwariat":2mppmnym) CYTAT("Dziku":2mppmnym) Ja bym się pokusił o zmierenie ciśnienia oleju, może po prostu pompa sobie powoli umiera... Pozdro Dziku albo panewki,co do mocy nie wiem jak pod obciążeniem,ale na wolnych obr jak mocno stukają szklanki/szklanka to czujnik stukowy może się odzywać czy stuka popychacz czy panewka, to można stwierdzić "gołym uchem" -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("Lawrai":tlnp17w1) ok , jutro auto idzie na wymianę popychaczy wiec przed ich wymianą , karzę sprawdzić kompresję . Pozdr
kompresja sprawdzona? -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 03 December 2005 Skąd: Góra (Dolnośląskie) ![]() |
jutro sprawdzamy po ściagniętch popychaczach ciśnienie na zaworach (coś takiego mi tłumaczył) , że lżej to sprawdzić . Kompresja musi być bo nie ma zadnych objawów ze auto przytarte lub zatare . Silnik idzie i tak ale czułem ze stracił moc poważnie ... a po popychaczach było już widać ze do d... . Zobaczymy jutro , wiec wszystko będzie wiadomo ... jak się wkurzę to ściągnę głowicę i zobaczy się co się dzieje . Pozdr
Added after 1 minutes: Ps. jak po założeniu popychaczy dalej będzie coś nie tak , to już będzie wiadomo co się dzieje ... kompresje sprawdzę po złożeniu z nowymi popychaczami bo one i tak są do wymiany . Pozdr -------------------- Wlosy W Wietrze , Zeby W Muchach i Do Dzieła
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Czekaj, chcesz powiedziec ze masz tak zjechane popychacze ze na koncu zamienily sie w "grzybki" z takimi ostrymi krawedziami ?
Jesli tak to niestety szykuje sie powazny remont glowicy. Musisz kupic nowe walki rozrzadu, prowadnice szklanek na nadwymiar i szklani w nadwymiarze... Przy okazji zainteresuj sie powaznie pompa oleju o caly ten syf przez nia przelecial. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:13 |