Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> pierwszy w PL- Black pearl ED9+superchargerM62 by przema72
przema72
post Tue, 16 Jun 2009 - 18:57
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





Witam przedstawiam pierwsza tego typu konstrukcje w PL , czyli zewnętrzny kompresor w crx 2gen , napędzany dodatkowo w lewą stronę ( jednak sie da )

-generalny remont jednostki D16Z5
-obd1
-wtryski 280cc
-strojenie crome:)
-dłuższy 5bieg (7500obr - 260km/h)
-lekkie koło zamachowe
-shortshift
-ic reno master
-bov HKS style SSQV zmodyfikowany pod kompresor
-kompresor m62

pierwszy problem był taki że w 4 gen miejsca jest bardzo mało , ale modyfikując kolektor jakoś sie udało , dalej kto sie interesował kiedyś kompresorem ten wie ze są one napędzane w prawo a silnik hondy kreci sie w lewo , są co prawda kity IRSC czyli kompresor z kolektorem dolotowym , ale cóż za osiągniecie zamontować kilka śrubek .
Po prawie pół rocznych poszukiwaniach info o kompresorze , zazwyczaj na stronach z ameryki , i analizy działania , stwierdziłem że jak zakręcimy nim w lewo to nic sie nie stanie jak niektórzy sądzili rolleyes.gif
wiec oto wyniki :
2tyś obr-0,3bara
3tyś obr-0,4bara
4-7tyś obr -0,5bara

















odcinka jest na 7600 nie wiedzieć czemu pan z hamowni pościł nogę z gazu na 7400 a było by parę kucy więcej mad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 16 Jun 2009 - 18:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kremat0r
post Tue, 16 Jun 2009 - 19:39
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





Na czym polegało zmodyfikowanie ssqv style pod eatona ? Przyda sie przy moim projekcie.

Gratuluję projektu , pod maska czysto i schludnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Tue, 16 Jun 2009 - 19:57
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





po upuszczeniu powietrza bow zamyka sie i zamyka sie tez na biegu jałowym , trzeba pod tłoczkiem w korpusie przewiercić maleńki otworek aby powietrze mogło pchać mambranke , wtedy bov pracuje ok
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Trool
post Tue, 16 Jun 2009 - 20:22
Post #4


User
Dołączył: Fri, 06 March 2009
Skąd: Jarocin





No ładnie widziałem już projekt wcześniej na forum crx'a wink.gif
Nie lepiej dać akumulator do bagażnika ? Bo pod maską troszkę ciasno.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Wed, 17 Jun 2009 - 11:43
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





o tym samym pomyslałem. Można by "normalnie" puścić dolot. Taka kanciasta konstrukcja nie wpływa negatywnie na wynik?


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
capital
post Wed, 17 Jun 2009 - 14:55
Post #6


Rookie
Dołączył: Mon, 02 February 2009





powiem tak, sledze wiekszosc tematów z kompresorem i ten bardzo mi przypadł do gustu smile.gif Gratuluje wytrwałości, i zdobytej wiedzy jaka była potrzebna do zamnotowania tego kompresora smile.gif O ew. pytania moge pisać na PW ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sline
post Wed, 17 Jun 2009 - 15:12
Post #7


User
Dołączył: Sun, 09 April 2006
Skąd: PL





nie mozna było w dolocie kolanka zastosować? cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Wed, 17 Jun 2009 - 15:51
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





hm jak widać z wykresu brak kolanek nie ma niegtywnych skutków , hm można było tylko ale po prostu ich nie zastosowałem bo miałem na tyle rury smile.gif , a tak naprawdę nie wiadomo było do końca co z tego wyjdzie i wzgledy finansowe kazały mi minąć kolanka , w następnym autku obiecuję będą kolanka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DeviLL
post Wed, 17 Jun 2009 - 16:44
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 22 May 2005
Skąd: Krakow





Ciekawy projekt , licze na jakis filmiki jak to dzwieczy wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Wed, 17 Jun 2009 - 17:12
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Zawsze mi się wydawało, że kręcąc taki kompresor w odwrotną stronę zamiast tłoczyć powietrze outlet'em, będzie je nim zasysał. No chyba, że dolot masz zamieniony stronami, a to już jest ciekawostka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SSkowronPL
post Wed, 17 Jun 2009 - 17:41
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 23 May 2006
Skąd: Olsztyn





z tego co wiem z forum crx'a to dolot zamieniony stronami jest.. i sa tez filmiki jak to jezdzi ale to juz niech przema opisze, a jezdzi to wg mnie swietnie z tego co widac na filmidlach

gratki za projekt


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Thu, 18 Jun 2009 - 11:28
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Jakie masz średnice kółek? bo coś mi się wydaje mało to0.5 z m62 w 1.6l...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Thu, 18 Jun 2009 - 13:03
Post #13


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





przeciez ten kompresor skonczy sie przy 0.9-1 bar, to 0.5 to malo?
nie wiem jak wlasciciel, ale ja chyba balbym sie w ten silnik ladowac wiecej niz 0.5 ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Thu, 18 Jun 2009 - 20:33
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





przełożenie jest na 1,6 wiec SC działa z 1/2 wydajności , max obroty jakie osiąga to około 11tyś , natomiast jego max obroty robocze to 16tyś
wiec pompuje dokładnie tyle ile powinien , myślę ze 0,5 to rozsądna granica doładowania na zdrowym z5 i dlatego tyle chciałem i tyle jest
wiele z5 jeździ od dłuższego czasu na 0,5 i nic im nie jest , ja robiłem sam swój generalny remont i wiem co mam , wiec na 0,5 bara nie boje sie jeździć

a tu mały filmik (kliknąć na HQ) - http://www.youtube.com/watch?v=F06sWcRLrLk

zegarami sie nie przejmujcie leżą nowe z kubkami i czekają na wolny czas z mojej strony :zdegustowany:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Thu, 18 Jun 2009 - 22:58
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





projekt spoko
ale nie wydaje mi sie aby owiniecie dolotu bandazem bylo dobrym pomyslem,kompresor nagrzewa powietrze i stosujac bandaz tym bardziej utrzymujesz to gorace powietrze wewnatrz ktore pozniej trafia do silnika


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Thu, 18 Jun 2009 - 23:07
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





przecież za SC mam IC , wiec jest powietrze chłodne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Thu, 18 Jun 2009 - 23:21
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





nie chlodne ale chlodniejsze niz przed IC ale skoro uwazasz to za dobry pomysl to ok


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Thu, 18 Jun 2009 - 23:27
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





no teraz to już nie wiem o którą cześć ci chodzi , za ic , przed ic , czy przed sc ?
myślę ze wszystko przemyślałem , ale może sie mylę wiec powiedz ktora cześć to zły pomysł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Thu, 18 Jun 2009 - 23:39
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(henry @ Thu, 18 Jun 2009 - 23:58) *
projekt spoko
ale nie wydaje mi sie aby owiniecie dolotu bandazem bylo dobrym pomyslem,kompresor nagrzewa powietrze i stosujac bandaz tym bardziej utrzymujesz to gorace powietrze wewnatrz ktore pozniej trafia do silnika

liczysz na proces oddawania ciepła przez rury dolotowe do atmosfery, skoro temp w otoczeniu silnika jest wyższa niż temperatura powietrza w dolocie? rolleyes.gif Bardzo dobrze, że owinął, bo właśnie ciepło od silnika ogrzewa niepotrzebnie cały dolot. Choć generalnie i tak są to temperatury niewiele wpływające na wydajność całego procesu.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Fri, 19 Jun 2009 - 00:10
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





ciekawy projekt.
fajnie wyglada wskazowka poziomu paliwa na filmiku wink.gif


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 13:58