![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 28 September 2009 Skąd: wlkp ![]() |
Witam.
A wiec na poczatku Peugeot 106 silnik niestety mizerny 1.4 cale 75 koni wydech przelot na gwincie Hamanna + 8" felgi Moje pytanie brzmi co zrobic aby to w miare sie odpychalo bo jak na razie to wiecej buczy niz jedzie , bawic sie w swap 1.6 16v z calym osprzetem czy isc w turbo nie duze bo juz 130 km by wystarczalo , bardziej by mi odpowiadalo turbo niz sie bawic w swapa . Co wy na to ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 14 May 2012 Skąd: PL ![]() |
Ja na twoim miejscu nie inwestowałbym w turbo do tego silnika. Myślę, że swap to ciekawsza opcja i nie koniecznie 1,6 16v, a np. 1.9 Mi16. W wersji bez kata miały teoretycznie 160km. Biorąc pod uwagę, że kilkunastoletni motor nie będzie trzymał serii to masz bez żadnych modów około 140KM. Silniki są dosyć tanie i już wiele osób się z tym bawiło, więc koszty w stosunku do przyrostu mocy byłyby na bardzo przyzwoitym poziomie.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Po pierwsze, to zmień felgi i opony na węższe. Do tej masy i mocy nie mają żadnego uzasadnienia, poza dyskusyjnym wyglądem. Jeśli bardzo będzie Ci brakowało przyczepności (w co wątpię) to należy iść w lepsze opony, typu np. r888, federale lub inne.
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 28 September 2009 Skąd: wlkp ![]() |
w 1.9 Mi 16 nie chcial bym sie pchac bo juz mialem puga 405 z takim silnikiem i byl paliwozerny choc rozumiem cos kosztem czegos a opony mam naciagniete 195\40\16 oponki nowe toyo t1r
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 November 2010 Skąd: Klimontów/Kraków ![]() |
Zejdź 2 cale na lekkiej feldze i już poczujesz różnicę choć fakt lans -10pkt
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Wsadzanie XU9J4 (1.9 16v z MI16) do 106/saxo to taka sama rzeźba jak z b2x4. Najlepiej, najłatwiej i najtaniej (pomijając zmianę auta) wsadzić TU5J4 z 106 s16/saxo vts (obowiązkowo razem ze skrzynią biegów). Później można dorzucić głowice z TU5JP4, kolektor ssący z TU5JP4S, luźniejszy wydech z kolektorem 4-2-1 i zrobić mały remap ecu co da ponad 140km.
Polecam odwiedzić club106.pl ![]() -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 28 September 2009 Skąd: wlkp ![]() |
no tak tylko znalesc silnik z skrzynia i ecu w dobrym stanie i kasie to juz jest maly problem , a co do felg to tak juz zakupilem z nimi go
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
w 1.9 Mi 16 nie chcial bym sie pchac bo juz mialem puga 405 z takim silnikiem i byl paliwozerny choc rozumiem cos kosztem czegos a opony mam naciagniete 195\40\16 oponki nowe toyo t1r Czyli masz 4x 195 gumy? Przy 75km w bardzo lekkim aucie dziwisz się, że to nie jedzie? Załóż lekkie 15', lub nawet 13' z dobrymi gumami i już poczujesz ogromną różnicę. A co do silnika, to pakuj 1.6 - chyba najlepszy stosunek pracy/kasy/osiągów. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
który to rocznik i jaki budżet ?
co do silnika jak włozysz TU5JP4 110KM już w serii to będzie fajnie jezdzić i dobrze brać od 2 tys , gdzie S16 zaczyna rozpędzać się dopiero pow. 4 tys. Na allegro te silniki można kupić już od 300 zł (i to małoprzebiegowe) a z osprzętem i z komputerem po 800-900 zeta tylko trzeba immo zdjąc. Włożenie dużego motoru XUx 16V to będzie zawsze rzeźba e względu na bardzo małą i ciasną komorę. Jeżeli już sie napinać na XU to tylko XU10J2TE łatwiej tam go upchać i wrażenia z jazdy nieprzeciętne -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 14 May 2012 Skąd: PL ![]() |
Włożenie dużego motoru XUx 16V to będzie zawsze rzeźba e względu na bardzo małą i ciasną komorę. Jeżeli już sie napinać na XU to tylko XU10J2TE łatwiej tam go upchać i wrażenia z jazdy nieprzeciętne Warto też wziąźć pod uwagę to, że XU9 ma aluminiowy, a XU10 żeliwny blok. W takim małym aucie może to mieć znaczenie. Turbodoładowany XU10 jest mniejszy gabarytowo niż XU9 ? Inna sprawa, że chlopaki do 205-tek ładują bez problemu XU9, XU10 i nawet V6 (chyba nawet z tego co pamiętam ty byłeś autorem takiego projektu) to do 106-tki też powinno to podejść. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
widać ze nie miałeś 106 ;-) do 205 władowałem już wszystko co sie dało łącznie z V6 ale do 106 tego po prostu nie włożysz bez przerobienia sciany grodziowej. Za silnikiem jest bardzo mało miejsca.
XU 8V ma stosunkowo mało rozbudowaną głowice i to dlatego da sie go tam jeszcze włożyć bez nadmiernego przerabiania grodzi w zależności od tego co wykombinowało się z łapami mocującymi. A różnica pomiedzy XU9 i XU10 jest m.in taka że w XU10 jest niższy blok i jednak troszke łatwiej to upchać. Ale masa oczywiscie nie będzie niska. Z ciekawostek TU5JP4 jest cięższy niż np. XU7J4. Wiec bardzo korzystną opcją byłoby pożenienie turbiny od XU10J4TE z silnikiem XU7J2 (turbina wchodzi p&p tylko trzeba zrobić zrzut oleju i zasilanie troszeczke przerobić) , Wtedy taki cały silnik będzie miał masę zbliżoną do TU5JP4 a przy odpowiednim wystrojeniu będzie od niego znacznie mocniejszy. Może się wypowiedza userzy co mają 106 z 2.0 turbo a wiem że są tacy na SR. Ja obecnie ujeżdzam 205 2.0 turbo i np. jej porównanie do 205 Mi16 którą jest bardzo szybkim autem bo zdrowy egzemplarz potrafi zrobić 14s 0-160 jest miażdżące na korzyść mojej. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
co do silnika jak włozysz TU5JP4 110KM już w serii to będzie fajnie jezdzić i dobrze brać od 2 tys , gdzie S16 zaczyna rozpędzać się dopiero pow. 4 tys. Na allegro te silniki można kupić już od 300 zł (i to małoprzebiegowe) a z osprzętem i z komputerem po 800-900 zeta tylko trzeba immo zdjąc. Problem z TU5JP4 jest taki że posiada elektroniczną przepustnice, która w 106/saxo nigdy nie występowała. Żeby nie robić dużej rzeźby trzeba mieć wiązkę z TU5J4 razem z przepustnicą i wtryskiwaczami (najlepiej z całym kolektorem ssącym). Z ciekawostek TU5JP4 jest cięższy niż np. XU7J4. Wiec bardzo korzystną opcją byłoby pożenienie turbiny od XU10J4TE z silnikiem XU7J2 (turbina wchodzi p&p tylko trzeba zrobić zrzut oleju i zasilanie troszeczke przerobić) , Wtedy taki cały silnik będzie miał masę zbliżoną do TU5JP4 a przy odpowiednim wystrojeniu będzie od niego znacznie mocniejszy. Nie daje mi spokoju jedna rzecz. Piszesz o propozycji przełożenia turbo XU7J2. Dlaczego nie XU9J2 ? Przecież te silniki różnią się tylko skokiem tłoka więc wagowo powinno być bardzo podobnie. ![]() -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
a jaki to problem ? albo zakładasz elektropedał z jakiegoś puga albo zakladasz potencjometr z 2.0HDi i podłaczasz go pod istniejącą linke. A zakładając kolektor z VTSa pod głowice z wałkami JP4 stracisz ten naprawde fajny dół a góry nie bedzie bo wałki nie te. Szczególnie że chyba ale niepamietam do końca wcale ten kolektor nie pasuje tak plug and play.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 28 September 2009 Skąd: wlkp ![]() |
rocznik to 98 a co do budżet to jak na razie 5tys pracy nie liczę bo jestem młodym mechaniorem
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
to spokojnie mozesz przebierać i wybierać w silnikach i modach. za tą kase to kupisz całego VTSa ;-)
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 28 September 2009 Skąd: wlkp ![]() |
czyli jednak w swapa trzeba bedzie isc , a takie mam pytanie "Kontrolm" bo widze że jestes bardzo doswiadczony w tych silnikach TU5JP4 wychodzily tez w pugach 206
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
wychodziły chyba we wszystkim co było po roku 2000 i nie miało ponad 4.5 metra długości ;-)
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 28 September 2009 Skąd: wlkp ![]() |
ok. dzieki
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 28 September 2009 Skąd: wlkp ![]() |
mam mały problem, padła mi lewa półoś w moim Pugu czy będzie pasować od silnika 1.1 ten sam rocznik ja mam1.4
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 01:26 |