Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> peugeot 106 kilka pytan ?
pawels21
post Wed, 30 May 2012 - 21:29
Post #1


Rookie
Dołączył: Mon, 28 September 2009
Skąd: wlkp





Witam.
A wiec na poczatku Peugeot 106 silnik niestety mizerny 1.4 cale 75 koni wydech przelot na gwincie Hamanna + 8" felgi
Moje pytanie brzmi co zrobic aby to w miare sie odpychalo bo jak na razie to wiecej buczy niz jedzie , bawic sie w swap 1.6 16v z calym osprzetem czy
isc w turbo nie duze bo juz 130 km by wystarczalo , bardziej by mi odpowiadalo turbo niz sie bawic w swapa .
Co wy na to biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 30 May 2012 - 21:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
leon205
post Wed, 30 May 2012 - 21:36
Post #2


User
Dołączył: Mon, 14 May 2012
Skąd: PL





Ja na twoim miejscu nie inwestowałbym w turbo do tego silnika. Myślę, że swap to ciekawsza opcja i nie koniecznie 1,6 16v, a np. 1.9 Mi16. W wersji bez kata miały teoretycznie 160km. Biorąc pod uwagę, że kilkunastoletni motor nie będzie trzymał serii to masz bez żadnych modów około 140KM. Silniki są dosyć tanie i już wiele osób się z tym bawiło, więc koszty w stosunku do przyrostu mocy byłyby na bardzo przyzwoitym poziomie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Wed, 30 May 2012 - 21:59
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Po pierwsze, to zmień felgi i opony na węższe. Do tej masy i mocy nie mają żadnego uzasadnienia, poza dyskusyjnym wyglądem. Jeśli bardzo będzie Ci brakowało przyczepności (w co wątpię) to należy iść w lepsze opony, typu np. r888, federale lub inne.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawels21
post Wed, 30 May 2012 - 22:03
Post #4


Rookie
Dołączył: Mon, 28 September 2009
Skąd: wlkp





w 1.9 Mi 16 nie chcial bym sie pchac bo juz mialem puga 405 z takim silnikiem i byl paliwozerny choc rozumiem cos kosztem czegos a opony mam naciagniete 195\40\16 oponki nowe toyo t1r
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel18PL
post Wed, 30 May 2012 - 22:32
Post #5


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 November 2010
Skąd: Klimontów/Kraków





Zejdź 2 cale na lekkiej feldze i już poczujesz różnicę choć fakt lans -10pkt smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Wed, 30 May 2012 - 23:33
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





Wsadzanie XU9J4 (1.9 16v z MI16) do 106/saxo to taka sama rzeźba jak z b2x4. Najlepiej, najłatwiej i najtaniej (pomijając zmianę auta) wsadzić TU5J4 z 106 s16/saxo vts (obowiązkowo razem ze skrzynią biegów). Później można dorzucić głowice z TU5JP4, kolektor ssący z TU5JP4S, luźniejszy wydech z kolektorem 4-2-1 i zrobić mały remap ecu co da ponad 140km.


Polecam odwiedzić club106.pl wink.gif


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawels21
post Thu, 31 May 2012 - 06:28
Post #7


Rookie
Dołączył: Mon, 28 September 2009
Skąd: wlkp





no tak tylko znalesc silnik z skrzynia i ecu w dobrym stanie i kasie to juz jest maly problem , a co do felg to tak juz zakupilem z nimi go biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Thu, 31 May 2012 - 07:07
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(pawels21 @ Wed, 30 May 2012 - 22:03) *
w 1.9 Mi 16 nie chcial bym sie pchac bo juz mialem puga 405 z takim silnikiem i byl paliwozerny choc rozumiem cos kosztem czegos a opony mam naciagniete 195\40\16 oponki nowe toyo t1r


Czyli masz 4x 195 gumy? Przy 75km w bardzo lekkim aucie dziwisz się, że to nie jedzie? Załóż lekkie 15', lub nawet 13' z dobrymi gumami i już poczujesz ogromną różnicę.
A co do silnika, to pakuj 1.6 - chyba najlepszy stosunek pracy/kasy/osiągów.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 31 May 2012 - 08:04
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



który to rocznik i jaki budżet ?
co do silnika jak włozysz TU5JP4 110KM już w serii to będzie fajnie jezdzić i dobrze brać od 2 tys , gdzie S16 zaczyna rozpędzać się dopiero pow. 4 tys. Na allegro te silniki można kupić już od 300 zł (i to małoprzebiegowe) a z osprzętem i z komputerem po 800-900 zeta tylko trzeba immo zdjąc.

Włożenie dużego motoru XUx 16V to będzie zawsze rzeźba e względu na bardzo małą i ciasną komorę.
Jeżeli już sie napinać na XU to tylko XU10J2TE łatwiej tam go upchać i wrażenia z jazdy nieprzeciętne


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leon205
post Thu, 31 May 2012 - 08:22
Post #10


User
Dołączył: Mon, 14 May 2012
Skąd: PL





CYTAT(kontrolm @ Thu, 31 May 2012 - 08:04) *
Włożenie dużego motoru XUx 16V to będzie zawsze rzeźba e względu na bardzo małą i ciasną komorę.
Jeżeli już sie napinać na XU to tylko XU10J2TE łatwiej tam go upchać i wrażenia z jazdy nieprzeciętne


Warto też wziąźć pod uwagę to, że XU9 ma aluminiowy, a XU10 żeliwny blok. W takim małym aucie może to mieć znaczenie.
Turbodoładowany XU10 jest mniejszy gabarytowo niż XU9 ?
Inna sprawa, że chlopaki do 205-tek ładują bez problemu XU9, XU10 i nawet V6 (chyba nawet z tego co pamiętam ty byłeś autorem takiego projektu) to do 106-tki też powinno to podejść.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 31 May 2012 - 09:15
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



widać ze nie miałeś 106 ;-) do 205 władowałem już wszystko co sie dało łącznie z V6 ale do 106 tego po prostu nie włożysz bez przerobienia sciany grodziowej. Za silnikiem jest bardzo mało miejsca.
XU 8V ma stosunkowo mało rozbudowaną głowice i to dlatego da sie go tam jeszcze włożyć bez nadmiernego przerabiania grodzi w zależności od tego co wykombinowało się z łapami mocującymi.
A różnica pomiedzy XU9 i XU10 jest m.in taka że w XU10 jest niższy blok i jednak troszke łatwiej to upchać. Ale masa oczywiscie nie będzie niska.

Z ciekawostek TU5JP4 jest cięższy niż np. XU7J4.
Wiec bardzo korzystną opcją byłoby pożenienie turbiny od XU10J4TE z silnikiem XU7J2 (turbina wchodzi p&p tylko trzeba zrobić zrzut oleju i zasilanie troszeczke przerobić) , Wtedy taki cały silnik będzie miał masę zbliżoną do TU5JP4 a przy odpowiednim wystrojeniu będzie od niego znacznie mocniejszy.

Może się wypowiedza userzy co mają 106 z 2.0 turbo a wiem że są tacy na SR.
Ja obecnie ujeżdzam 205 2.0 turbo i np. jej porównanie do 205 Mi16 którą jest bardzo szybkim autem bo zdrowy egzemplarz potrafi zrobić 14s 0-160 jest miażdżące na korzyść mojej.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Thu, 31 May 2012 - 11:06
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=93746&hl=
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Thu, 31 May 2012 - 13:43
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





CYTAT(kontrolm @ Thu, 31 May 2012 - 08:04) *
co do silnika jak włozysz TU5JP4 110KM już w serii to będzie fajnie jezdzić i dobrze brać od 2 tys , gdzie S16 zaczyna rozpędzać się dopiero pow. 4 tys. Na allegro te silniki można kupić już od 300 zł (i to małoprzebiegowe) a z osprzętem i z komputerem po 800-900 zeta tylko trzeba immo zdjąc.


Problem z TU5JP4 jest taki że posiada elektroniczną przepustnice, która w 106/saxo nigdy nie występowała. Żeby nie robić dużej rzeźby trzeba mieć wiązkę z TU5J4 razem z przepustnicą i wtryskiwaczami (najlepiej z całym kolektorem ssącym).

CYTAT(kontrolm @ Thu, 31 May 2012 - 09:15) *
Z ciekawostek TU5JP4 jest cięższy niż np. XU7J4.
Wiec bardzo korzystną opcją byłoby pożenienie turbiny od XU10J4TE z silnikiem XU7J2 (turbina wchodzi p&p tylko trzeba zrobić zrzut oleju i zasilanie troszeczke przerobić) , Wtedy taki cały silnik będzie miał masę zbliżoną do TU5JP4 a przy odpowiednim wystrojeniu będzie od niego znacznie mocniejszy.


Nie daje mi spokoju jedna rzecz. Piszesz o propozycji przełożenia turbo XU7J2. Dlaczego nie XU9J2 ? Przecież te silniki różnią się tylko skokiem tłoka więc wagowo powinno być bardzo podobnie. huh.gif


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 31 May 2012 - 13:48
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



a jaki to problem ? albo zakładasz elektropedał z jakiegoś puga albo zakladasz potencjometr z 2.0HDi i podłaczasz go pod istniejącą linke. A zakładając kolektor z VTSa pod głowice z wałkami JP4 stracisz ten naprawde fajny dół a góry nie bedzie bo wałki nie te. Szczególnie że chyba ale niepamietam do końca wcale ten kolektor nie pasuje tak plug and play.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawels21
post Thu, 31 May 2012 - 19:53
Post #15


Rookie
Dołączył: Mon, 28 September 2009
Skąd: wlkp





rocznik to 98 a co do budżet to jak na razie 5tys pracy nie liczę bo jestem młodym mechaniorem cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 31 May 2012 - 19:54
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



to spokojnie mozesz przebierać i wybierać w silnikach i modach. za tą kase to kupisz całego VTSa ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawels21
post Thu, 31 May 2012 - 20:38
Post #17


Rookie
Dołączył: Mon, 28 September 2009
Skąd: wlkp





czyli jednak w swapa trzeba bedzie isc , a takie mam pytanie "Kontrolm" bo widze że jestes bardzo doswiadczony w tych silnikach TU5JP4 wychodzily tez w pugach 206
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 31 May 2012 - 20:41
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



wychodziły chyba we wszystkim co było po roku 2000 i nie miało ponad 4.5 metra długości ;-)


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawels21
post Thu, 31 May 2012 - 20:44
Post #19


Rookie
Dołączył: Mon, 28 September 2009
Skąd: wlkp





ok. dzieki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawels21
post Fri, 01 Jun 2012 - 20:24
Post #20


Rookie
Dołączył: Mon, 28 September 2009
Skąd: wlkp





mam mały problem, padła mi lewa półoś w moim Pugu czy będzie pasować od silnika 1.1 ten sam rocznik ja mam1.4
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 01:26