Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> opony Inga Profil, co o tym sądzicie
tsss
post Thu, 20 Sep 2012 - 10:01
Post #1


Frequent User
Dołączył: Mon, 25 August 2008





Witam. Trzeba kupić opony zimowe do jeździdła (Twingo II). Przy okazji przeglądania innego tematu tu na forum znalazłem temat o oponach Profil. Mam jednak lekkie obawy co do opon z "odzysku". Jakie jest wasze zdanie? Ktoś testował te konkretnie: Inga Profil? Pytam bo opony sportowe mają świetne recenzje, więc do nich nie ma potrzeby się odnosić. Można na tym będzie bezpiecznie jeździć, czy jednak co marka to marka? Głównym argumentem przemawiającym za jest cena, która wynosi ok 130 pln/szt. A jak walory trakcyjne?

Liczę na waszą pomoc bo jestem w kropce.

z góry dzięki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 20 Sep 2012 - 10:01
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mihau_dst
post Thu, 20 Sep 2012 - 10:18
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 01 December 2004
Skąd: Suburbicon





da się jeździć zwlaszcza dupowozem, mialem inga+ zimówki w pugu, mam teraz w voyagerze też jakieś bieżniki i powiem tyle, że zjadę do końca i raczej już nie kupię (a na pewno letnich)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Thu, 20 Sep 2012 - 10:27
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Jak większość bieżników bardzo dobrze kleją na śniegu ale również szybko lecą od jeżdżenia po asfalcie, już nie mówiąc o tym jak jest trochę cieplej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RsFordFan
post Thu, 20 Sep 2012 - 11:27
Post #4


Rookie
Dołączył: Wed, 16 March 2011





Mialem 4 lata temu Inga profil, mimo 4mm bieznika i 20cm sniegu auto wyjezdzalo z placu lekko pod gorke(FWD), na blocie posniegowym wystarczaly do ostroznej, normalnej jazdy - tak samo na mokrym asfalcie. Do slabego dupowozu, glownie jezdzonego po miescie sie nadaja smile.gif


--------------------
Ford Fiesta 2.0 ZetecTurbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iktorn92
post Thu, 20 Sep 2012 - 19:19
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





Ja polecę Alpinery, bieznik jak Hakkapelita, świetnie to sobie daje radę na sniegu smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tsss
post Thu, 20 Sep 2012 - 21:10
Post #6


Frequent User
Dołączył: Mon, 25 August 2008





Dzięki za szybki odzew. Chyba się zdecyduję. Pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cienki
post Thu, 20 Sep 2012 - 21:39
Post #7


User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: co chwilę gdzie indziej





Ja się skłaniam ku Alpinerom. Jakieś opinię ?? Można na tym polatać w miare szybko w zimie ?? Będę teraz dużo jeździł do stolicy z podkarpacia i w miare dobra guma by mi się przydała.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Patp
post Thu, 20 Sep 2012 - 23:40
Post #8


User
Dołączył: Tue, 16 August 2011





W miare szybko i bezpiecznie to lata sie na dobrych zimówkach a nie na nalewkach/bierznikach.


--------------------
Daily: Passat Variant Highline 2012'; CFGB + DSG
Weekend: RX-8 HP 2004'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihau_dst
post Fri, 21 Sep 2012 - 07:39
Post #9


Super User
Dołączył: Wed, 01 December 2004
Skąd: Suburbicon





CYTAT(Patp @ Thu, 20 Sep 2012 - 23:40) *
W miare szybko i bezpiecznie to lata sie na dobrych zimówkach a nie na nalewkach/bierznikach.


+1

trzeba niestety zdawać sobie sprawę z ograniczeń tych opon (stary karkas w niewiadomym stanie itp.)

parafrazując Misia : "nie giąć, nie niszczyć ze dwa lata posluży" laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iktorn92
post Fri, 21 Sep 2012 - 09:59
Post #10


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





Powiem tak, Profil robi świetne slicki XR-01, i dla mnie przynajmniej tak samo dobre są Alpinery, szczerze mowiac w porownaniu np. do UG7+ , jakiś nowych dunlopów to jest przepaść na korzyść Alpinera, fakt mieszkam w górach i w sezonie jezdze w przewazajacym czasie po sniegu (białym) a nie błocie etc, ale czy to w imprezie przedzial mocy od 125 do 360 czy evo, czy mocny Sunny w każdym z tych wozów opona ta świetnie daje rade i pozwala wyjechac w kazdych warunkach. Co do opini o starym karkasie itd... to juz nie te czasy, dziś nikt sobie na to nie pozwoli. Alpinery ktore posiadam maja juz ponad dobry rok, ślady zuzycia owszem sa bieznik jest troche mniejszy, ale dalej ta opona wyglada tak jak wyjalem ja z paczki.. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tsss
post Fri, 21 Sep 2012 - 16:18
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 25 August 2008





Zamowione juz mam chyba inga oponki. Dzieki za szybki odzew.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Sat, 22 Sep 2012 - 08:04
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





No dobra a jak alpinery sprawuja sie na mokrym?? bo w centrum kraju to sniegu tyle co kot naplakal ale oczywiscie czasem sie zdarza najczesciej jest mokro / bloto lub lod opøaca sie kupowac te opony bo po cenie to spokojnie moge sobie je co sezon zmieniac... aha oczywiscie do dupowozu 130KM

Jakis adres www do producenta???


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iktorn92
post Sat, 22 Sep 2012 - 10:09
Post #13


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





www.sklepoponysportowe.eu

Ogolnie to fakt jest taki ze przyczepnosc jest calkiem dobra, mam porownanie do gownianych frigo 2 to roznica jest taka jak bys jechal frigo na lodzie a alpinerem po sniegu (mokre). Pzdr!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihau_dst
post Mon, 24 Sep 2012 - 11:57
Post #14


Super User
Dołączył: Wed, 01 December 2004
Skąd: Suburbicon





CYTAT(iktorn92 @ Fri, 21 Sep 2012 - 09:59) *
Powiem tak, Profil robi świetne slicki XR-01, i dla mnie przynajmniej tak samo dobre są Alpinery, szczerze mowiac w porownaniu np. do UG7+ , jakiś nowych dunlopów to jest przepaść na korzyść Alpinera, fakt mieszkam w górach i w sezonie jezdze w przewazajacym czasie po sniegu (białym) a nie błocie etc, ale czy to w imprezie przedzial mocy od 125 do 360 czy evo, czy mocny Sunny w każdym z tych wozów opona ta świetnie daje rade i pozwala wyjechac w kazdych warunkach. Co do opini o starym karkasie itd... to juz nie te czasy, dziś nikt sobie na to nie pozwoli. Alpinery ktore posiadam maja juz ponad dobry rok, ślady zuzycia owszem sa bieznik jest troche mniejszy, ale dalej ta opona wyglada tak jak wyjalem ja z paczki.. smile.gif



a karkas jest nowy w bieżnikowanej oponie czy czegoś nie wiem?? wiesz ile ma lat? ile km zrobił? po jakich drogach? no właśnie...
czytaj na spokojnie, miałem Inga+ i bylem z nich zadowolony, teraz mam letnie bieżniki i już nie jestem... kwestią jest do czego tych opon używasz bo co innego zimówki (mniejsze prędkości, temp. asflatu i w ogóle) a co innego letnie ( i teraz do dupowozu czy na TA/KJS?)... Eta wsio wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PioterW
post Mon, 24 Sep 2012 - 13:58
Post #15


Administrator
Dołączył: Wed, 17 August 2005
Skąd: go brać, skąd go brać?





Przyznam, że jeszcze do małego miejskiego jeździdła nie bałbym się wsadzać opon bieżnikowanych (czy bym to zrobił, to inna sprawa), ale już do dużego, mocnego auta, zwłaszcza w trasę i zwłaszcza zimowych ... no nie wiem.
Rozumiem, że w sporcie, gdzie opony szybko się zużywają, a ryzyko i tak jest spore, to każdorazowe zaoszczędzenie na komplecie 2-3 stówek ma sens.
Opony do osobówki starczają jednak spokojnie na kilka sezonów (pomimo apeli producentów, by zmieniać je co 3 lata), więc te zaoszczędzone 2-3 stówki rozkładają się w sposób niezauważalny. Jeśli do tego dodać, że wśród opon dobrych są nie tylko te drogie, ale równiez tańsze (i nie koniecznie z Chin) oraz, że można sobie rozłożyć spłatę na raty etc., to moim skromnym zdaniem kupowanie opon bieżnikowanych do samochodu, którym zamierza się regularnie pokonywać zimą trasę południe-centrum, jest delikatnie mówiąc, mało poważne.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Tue, 25 Sep 2012 - 12:44
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





no dobra ja potrzebuje zimówek do DD i to najczesciej po miescie dlatego pytam czy jest sens kupowac alpinery ... sniegu w centralnej polsce jest nie za duzo najczesciej jest po prostu mokro lub błoto po sniegowe i dlatego pytam czy jest sens kupowac alpinery czy lepiej jakies zimowe uzywki...


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Tue, 25 Sep 2012 - 13:08
Post #17


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





CYTAT(sonic1983 @ Tue, 25 Sep 2012 - 12:44) *
no dobra ja potrzebuje zimówek do DD i to najczesciej po miescie dlatego pytam czy jest sens kupowac alpinery ... sniegu w centralnej polsce jest nie za duzo najczesciej jest po prostu mokro lub błoto po sniegowe i dlatego pytam czy jest sens kupowac alpinery czy lepiej jakies zimowe uzywki...


Na takie warunki polecam kupić Nokiana WR G2, moim zdaniem ciężkie do pobicia na błocie i mokrym.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihau_dst
post Tue, 25 Sep 2012 - 14:20
Post #18


Super User
Dołączył: Wed, 01 December 2004
Skąd: Suburbicon





jak jeździsz na co dzień spokojnie i w okresie zimy bez śniegu (np. końcówka lutego) będziesz pamiętal co masz na kolach to bierz bo zawsze masz jakąś gwaranację... z używkami też różnie bywa więc lepiej mieć jakiś papier w razie czego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
freq
post Tue, 25 Sep 2012 - 21:10
Post #19


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 October 2008
Skąd: okolice Breslau





Gwarancja na opony jest do bramy wulkanizacji
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:38