Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> olej do kompresora typu supercharger
EASYKATO
post Thu, 30 Mar 2006 - 13:36
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 February 2005
Skąd: DW-R





witam



na stronie o superchargerach
znalazłem info że jedyną rzeczą jakiej trzeba pilnować to wymiana oleju
co 100tys.mil

W związku z tym szukam informacji o olejach używanych w kompresorach typu supercharger (Eaton).


jakiego oleju używa się do wymiany (właściwości)?




z góry dzieki za info


--------------------
Perfect Preparation Prevents Poor Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 30 Mar 2006 - 13:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hin
post Fri, 31 Mar 2006 - 21:40
Post #2


Super User
Dołączył: Mon, 15 December 2003
Skąd: Warka





To poczytaj trochę więcej o tych superchargerach.
Po:
1. Supercharger to sprężarka mechaniczna potocznie zwana kompresorem tak więc nie ma czegoś takiego jak kompresor typu supercharger bo to to samo co kompresor typu kompresor
2. Jeśli już chodzi o superchargery to są typu odśrodkowego, "positive displacement" (jak Eaton o którym piszesz) i "sliding vane" (rzadko używane w motoryzacji)
3. "All Eaton superchargers have a self contained oiling system that does not require a fluid change for the life of the unit." Więc nie wiem skąd Ci się wzięło to wymienianie co 100 000 mil

EDIT
daj mi na PW maila do siebie to przesle Ci troche interesujących materiałów n/t Superchargerów


--------------------
stara Toyota
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EASYKATO
post Sat, 01 Apr 2006 - 07:43
Post #3


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 February 2005
Skąd: DW-R





[quote="hin"]To poczytaj trochę więcej o tych superchargerach.


@hin

a to kolego doczytałeś?

[url:3oefh9b3]http://www.explorerexpress.com/qa/superchargers.html[/url:3oefh9b3]


zwłaszcza to:

Q. The Eaton superchargers require no maintenence for 100,000 miles. What do they need then?
A. Change the oil.

moje pytanie było bardzo konkretne
jak tyle czytałeś to się podziel wiedzą

Added after 2 minutes:




a to kolego doczytałeś?

[url:3oefh9b3]http://www.capa.com.au/eaton.htm[/url:3oefh9b3]


na zdjęciu widać butelkę z olejem
i w cenniku też jest replacement oil


--------------------
Perfect Preparation Prevents Poor Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Sat, 01 Apr 2006 - 13:14
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





moze moja odpowiedz nie wniesie nic istotnego, ale...
w kompresorach do nabijania butly nurkowych (a w innych chyba tez) daje sie olej ktory uszczelnia tlok przy pompowaniu. czyly, mowiac inaczej, jest ro raczej jakis olej sylikonowy (spotkalem sie tylko z nazwa - olej do kompresorow tlokowych, bez zadnych specifikacji) do uszczelniania niz do smarowania czego kolwiek


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hin
post Sun, 02 Apr 2006 - 01:48
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 15 December 2003
Skąd: Warka





CYTAT("EASYKATO":2q8pti3e)
na zdjęciu widać butelkę z olejem
i w cenniku też jest replacement oil


W takim razie w czym problem?? Kupujesz i masz

BTW pierwszy raz slysze o wymienianiu oleju w kompresorze Eaton-

asrbenda- tutaj chodzi raczej o smarowanie przekładni, gdyby sie olej dostawal do samych wirników to by po prostu "wpadał" do silnika. Komprsory tego typu pracują zupełnie inaczej niż tłokowe.


--------------------
stara Toyota
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EASYKATO
post Sun, 02 Apr 2006 - 16:14
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 February 2005
Skąd: DW-R





CYTAT("hin":2s3aqi3c)
W takim razie w czym problem?? Kupujesz i masz
BTW pierwszy raz slysze o wymienianiu oleju w kompresorze Eaton




nie chcę kupić . Chcę wiedzieć.


@hin
więc jednak mało wiesz o kompresorach


--------------------
Perfect Preparation Prevents Poor Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hin
post Sun, 02 Apr 2006 - 18:22
Post #7


Super User
Dołączył: Mon, 15 December 2003
Skąd: Warka





O tych "typu supercharger" na pewno mało
EOT


--------------------
stara Toyota
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ml2210
post Thu, 06 Apr 2006 - 11:39
Post #8


Super User
Dołączył: Thu, 24 February 2005





CYTAT("EASYKATO":1ksbp6be)
witam
na stronie o superchargerach
znalazłem info że jedyną rzeczą jakiej trzeba pilnować to wymiana oleju
co 100tys.mil
W związku z tym szukam informacji o olejach używanych w kompresorach typu supercharger (Eaton).
jakiego oleju używa się do wymiany (właściwości)?
z góry dzieki za info

Olej smarujący kompresor trzeba wymieniać koniecznie.
Nie wiem jak jest w Eatonach, czy mają autonomiczne systemy olejowe do smarowania przekładni tak jak Rotrex-y,
czy też kożysta z oleju z silnika tak jak Vortech-y.
Co prawda Eaton jest innej konstrukcji ale smarować coś go napewno musi.

Np. Rotrex ma firmowy olej dedykowany do swoich kompresorów.

PS.
Nie ma kompresora typu supercharger, tak jak nie ma turbosprężarki typu turbocharger,
bo to jest to samo. To są poprostu nazwy uzywane w USA.


--------------------
http://www.mlautobroker.pl
Pierwszy w pełni profesjonalny Broker Samochodowy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EASYKATO
post Thu, 06 Apr 2006 - 20:49
Post #9


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 February 2005
Skąd: DW-R





CYTAT("ml2210":165drtao)
Nie ma kompresora typu supercharger, tak jak nie ma turbosprężarki typu turbocharger,
bo to jest to samo. To są poprostu nazwy uzywane w USA.



napisałem jak napisałem
żeby mi ktoś nie wyjechał z info o kompresorach/sprężarkach do np pompowania materacy


cóż to się pewnie przyda posiadaczom superchargerów :

olej w syperchargerach zalecają wymieniać:
co 3 lata
co 100 000 mil
co 30 000 mil
(różni producenci )
i sugerują sprawdzać stan oleju przy każdej wymianie oleju silnikowego
i w razie konieczności uzupełnianie ubytku

nie należy wlewać za dużo


i zalecają używać dedykowanych "olejków"




porażka jak ktoś ma np EATONA zamontowanego "odwrotnie"
i żeby sprawdzić stan trzeba go demontować


--------------------
Perfect Preparation Prevents Poor Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ml2210
post Fri, 07 Apr 2006 - 08:12
Post #10


Super User
Dołączył: Thu, 24 February 2005





CYTAT("EASYKATO":2v10a9ug)
porażka jak ktoś ma np EATONA zamontowanego "odwrotnie"
i żeby sprawdzić stan trzeba go demontować


To w Eatonach olej wlewa się bezpośrednio do kompresora?


--------------------
http://www.mlautobroker.pl
Pierwszy w pełni profesjonalny Broker Samochodowy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EASYKATO
post Fri, 07 Apr 2006 - 08:25
Post #11


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 February 2005
Skąd: DW-R





CYTAT("ml2210":2d47odtg)
To w Eatonach olej wlewa się bezpośrednio do kompresora?




tak

od strony kółka jest korek


zdjęcia zamieszczę w dziale projekty
Tarpan 237 RWD supercharged


--------------------
Perfect Preparation Prevents Poor Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
osiak
post Mon, 21 May 2007 - 11:48
Post #12


Rookie
Dołączył: Mon, 21 May 2007
Skąd: krzeszowice





cze
ta jak EASYKATO, upolowałeś może jakieś info na temat oleju do tego eatona? bo właśnie mam m62 przygotowanego juz prawie pod montaż tylko nie wiem czy go zalać;]
jeśli coś będziesz wiedział to będę wdzięczny za info, jołsmile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Mon, 21 May 2007 - 12:19
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





"Do smarowania powietrznych sprężarek śrubowych są stosowane następujące rodzaje olejów:
- typowe oleje sprężarkowe, spełniające wymagania ISO 6743-3A lub DIN 51 506 lub PN 91/C-96073,
- oleje turbinowe, klasy lepkościowej ISO VG 32, 46, 68, odpowiadające poziomowi DAG klasyfikacji ISO 6743-3A,
- oleje hydrauliczne HL, HM, HV, klasy lepkościowej ISO VG 22...68,
- oleje silnikowe (w sprężarkach napędzanych silnikami diesla), klasy lepkościowej SAE 10W, 20W - 20,
- płyny ATF,
- nowoczesne sprężarkowe oleje syntetyczne na bazie PAO, poliglikoli oraz estrów."
Dobry syntetyk silnikowy albo ATF bez problemu sobie poradzi ze smarowaniem zazebienia wirnikow i ich lozysk.


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Smoq
post Mon, 21 May 2007 - 21:21
Post #14


Frequent User
Dołączył: Wed, 12 May 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("tomeQ":2fx7ndtt)
Dobry syntetyk silnikowy albo ATF bez problemu sobie poradzi ze smarowaniem zazebienia wirnikow i ich lozysk.


Tak, tylko nie wiadomo, jaka jest specyfikacja konkretnego producenta kompresora. Dasz ATF a okaże się, że rozpuści uszczelniacze w sprężarce Chociaż prawdopodobnie jest tak, że każdy producent wymaga oryginalnego oleju, który jest bezpiecznie zamienialny z czymś innym równie dobrym, albo i lepszym a 2 x tańszym

Tak jest z oryginalnym olejem hydraulicznym do Cytryn, są lepsze oleje o lepszych parametrach za mniejsze pieniądze niż LHM+


--------------------
[b][color="#000000"][size="2"]Citroën BX19TZI [/size][/color][/b](XU9JMZ) 110KM\1000kg
Nieprawdą jest, by zawieszenie hydropneumatyczne nie nadawało się do wyczynu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 21 May 2007 - 21:50
Post #15









CYTAT("EASYKATO":1wi5myvq)
...i zalecają używać dedykowanych "olejków"


Podaj jakiś olej lub kika które są zalecane do tego ustrojstwa a ja znajdę ci bezpośredni zamiennik.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EASYKATO
post Mon, 21 May 2007 - 23:36
Post #16


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 February 2005
Skąd: DW-R





CYTAT("bezduszny":poad3i6i)
CYTAT("EASYKATO":poad3i6i)
...i zalecają używać dedykowanych "olejków"


Podaj jakiś olej lub kika które są zalecane do tego ustrojstwa a ja znajdę ci bezpośredni zamiennik.




proszę bardzo,
zdjęcia opakowania:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GM-3800- ... dZViewItem

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GM-Buick ... dZViewItem


--------------------
Perfect Preparation Prevents Poor Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 21 May 2007 - 23:46
Post #17









Nie masz jakiś lepszych danych ?
Z tych fotek niewiele można odczytać jeżeli chodzi o oznaczenia oleju i tej tubki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EASYKATO
post Mon, 21 May 2007 - 23:50
Post #18


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 February 2005
Skąd: DW-R





CYTAT("bezduszny":2rzxls9m)
Nie masz jakiś lepszych danych ?
Z tych fotek niewiele można odczytać jeżeli chodzi o oznaczenia oleju i tej tubki.



nie zbieram kolorowych opakowań

jak potrzebowałem to zamawiałem z ebaya
aż takie drogie te olejki nie są.....


w aso mercedes zapytaj
w końcu coś tam muszą zalewać do chargerów


PS: a na buteleczkach widać numer katalogowy


--------------------
Perfect Preparation Prevents Poor Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 21 May 2007 - 23:54
Post #19









Wydaje mi się, że tak samo jak w przypadku skrzyni biegów są różne oleje a zasada działania jest taka sama tak samo i w charger'ach moga sie one różnić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EASYKATO
post Tue, 22 May 2007 - 00:02
Post #20


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 February 2005
Skąd: DW-R





CYTAT("bezduszny":2qvsnp8j)
Wydaje mi się, że tak samo jak w przypadku skrzyni biegów są różne oleje a zasada działania jest taka sama tak samo i w charger'ach moga sie one różnić.


pewnie tak,

ja mam doswiadczenie tylko z chargerami eaton
z jaguara
i z mercedesów

i zalewałem tylko olejem jak na fotkach w linkach które zamieściłem


--------------------
Perfect Preparation Prevents Poor Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 19:54