Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> odrdzewianie bloku silnika, jak pozbyć się rdzy z wnętrza kanałów wodnych?
dejv667
post Sat, 26 Jul 2014 - 08:23
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





Ktoś ma jakiś dobry pomysł jak w warunkach garażowych odrdzewić wnętrze żeliwnego bloku?
Da się w ogóle jakoś ten temat ugryźć bez specjalistycznego sprzętu i środków?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 26 Jul 2014 - 08:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Gosciu_3m
post Sat, 26 Jul 2014 - 08:44
Post #2


User
Dołączył: Sun, 24 November 2013





wd40 i czyscik ( http://tnij.org/4hr7xyj )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bing17
post Sat, 26 Jul 2014 - 10:22
Post #3


Rookie
Dołączył: Tue, 18 March 2014
Skąd: Łódź





Da się to zrobić w domu za pomocą różnej maści szczotek drucianych, wyciorków itp, pomagam sobie czasami sprężonym powietrzem. Osobiście, ja ściągam ile się da za pomocą w/w narzędzi, a później oddaje blok do mycia w myjce ultradźwiękowej. Później to spryskuje np. WD40 aby trochę zabezpieczyć powierzchnie i usunąć pozostałości wody.
Swoją drogą, co to za blok ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Sat, 26 Jul 2014 - 10:28
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





na angielskich forach polecali moczenie w melasie smile.gif

nigdy nie probowalem ze wzgl na brak cukrowni w pobliżu smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Sat, 26 Jul 2014 - 12:20
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Ale blok masz "goły" ? Czy cały silnik i chcesz go po prostu odkamienić?? Roztwór z octem, w ukłąd i niech silnik popracuje chwilę i zlać - uwaga chłodnice i nagrzewnicę może zatkać jak mocno zasyfiony.

A jeśli blok "na stole" to może jakiś "kret", "fosol" czy coś w ten deseń. Ewentualnie "dimer" i oczywiście myjka ciśnieniowa. Nic więcej nie przychodzi mi na myśl.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Sat, 26 Jul 2014 - 16:01
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





CYTAT(bing17 @ Sat, 26 Jul 2014 - 10:22) *
Swoją drogą, co to za blok ?

Fiatowski 2.0

CYTAT(E30 owner @ Sat, 26 Jul 2014 - 12:20) *
Ale blok masz "goły" ?

Silnik leży na palecie, lada dzień zaczynam rozbieranie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Sat, 26 Jul 2014 - 19:22
Post #7


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Tenzi derast - ale nie polecam go na tuleje, jest to mieszanina kwasów, solnego i innych , generalnie dobrze go rozcieńczyć, zaślepić kanały od pompy wody i zalać cały blok (oczywiście płaszcz wodny) po górną część - świetnie odtrawia kamień i rdzę , używamy go w serwisie karcherów do odkamieniania wężownic w myjkach gorącowodnych, które są wykonane ze zwykłej , no może trochę lepszej stali. Ew RM101 karchera - ale drogi i nie występuje w pojemnikach 1L, trochę lepiej działa niż derast. Dimery czy inne środki na bazie zasadowej nie zdadzą egzaminu bo one mają zadanie odtłuszczać a nie odtrawiać kamień i rdzę - na to jest potrzebny kwas.

tak wygląda ten derast:

http://tenzi.eu/artyku%C5%82y/asortyment/h...t%C3%B3w/derast

kumpel tym odtrawiał zardzewiałe śruby w ciężarówce i po 2 godzinach udało się to odkręcić więc wiem o czym mówie wink.gif


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bing17
post Sat, 26 Jul 2014 - 20:47
Post #8


Rookie
Dołączył: Tue, 18 March 2014
Skąd: Łódź





Czyli działasz z takim samym silnikiem jakim ja się zajmuje smile.gif Blok ten nie jest jakoś ciężko wyczyścić, dużo ściągniesz od góry bloku przez kanały, od strony pompy wody też jest dobry dostęp, a tył ogarniesz po zdjęciu dekla od galerii wodnej. Jak ściągniesz mechanicznie większą rdzę to resztę możesz myć chemią, ja osobiście nie polecam silnych kwasów, to prawda że czyszczą pięknie, ale ciężko jest usunąć w 100% taki kwas, sam po wyczyszczeniu szczotkami oddaje do mycia w myjce ultradźwiękowej i wszystko jest git. Jakbyś miał problem z myjką to napisz do mnie, postaram Ci się pomóc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KFAS
post Sat, 26 Jul 2014 - 22:10
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 June 2004
Skąd: JAWORZNO





ja zakupiłem w pojemnikach 30 litrowych Special Fluor/C i Mega Alu

pierwszy idealnie zajmuje się wszelkimi tlenkami metali np potrafi zreanimować tarcze hamulcowe w aucie które stało ponad rok pod chmurką i zrobił się na nich mega gruby nalot "zjada " tlenki do gołego metalu np jarzma od zacisków po kilkukrotnym spryskamniu wygladają jak po piaskowaniu itp


mega alu jest rewelacyjny przy czyszczeniu aluminium efekt podobny do piaskowania nie przebarwia aluminium ale pozostawia je idealnie czystym


wszystko do kupienia http://www.cihchemia.pl/s1.php#start

Special Fluor/C zastosowałem ostsnio na całe orurowanie z nierdzewki które zardzewiało bo zamiast je wypolerować wyczyściłem je szczotką drucianą na szlifierce i odrobiny zwykłej stali weszły w nierdzewkę już miałem wszystko prysnąć na czarno ale przy myciu silnika popryskałem po orurowaniu i wszytko zeszło do gołej nierdzewki i znów się ładnie błyszczy smile.gif


--------------------
Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Sat, 02 Aug 2014 - 08:12
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





KFAS mówisz po FLUOR/C schodzi rude do żywej stali?


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gajoss
post Sun, 03 Aug 2014 - 15:18
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 June 2010





Panowie a czy taki środek wlany do układu chłodzenia nie zaszkodzi?
LINK

W czajniku daje momentalnie efekt, czy wlany do wody destylowanej w układzie chłodzenia odkamieni stary układ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Sun, 03 Aug 2014 - 16:26
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Do samego odkamieniania bardzo dobry jest sklepowy ocet wlany do silnika ze zwykłą wodą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gajoss
post Mon, 04 Aug 2014 - 10:13
Post #13


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 June 2010





A czy ocet nie zaszkodzi elementom gumowym, uszczelkom, simmeringom itp.?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
menzuramenzura
post Mon, 04 Aug 2014 - 19:51
Post #14


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 June 2010
Skąd: Łódź





Stęzenie jest niewielkie, wystarczy 1 flaszka a reszta woda. A potem płukanko kilka razy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 09:16