![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Ktoś ma jakiś dobry pomysł jak w warunkach garażowych odrdzewić wnętrze żeliwnego bloku?
Da się w ogóle jakoś ten temat ugryźć bez specjalistycznego sprzętu i środków? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sun, 24 November 2013 ![]() |
wd40 i czyscik ( http://tnij.org/4hr7xyj )
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 18 March 2014 Skąd: Łódź ![]() |
Da się to zrobić w domu za pomocą różnej maści szczotek drucianych, wyciorków itp, pomagam sobie czasami sprężonym powietrzem. Osobiście, ja ściągam ile się da za pomocą w/w narzędzi, a później oddaje blok do mycia w myjce ultradźwiękowej. Później to spryskuje np. WD40 aby trochę zabezpieczyć powierzchnie i usunąć pozostałości wody.
Swoją drogą, co to za blok ? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
na angielskich forach polecali moczenie w melasie
![]() nigdy nie probowalem ze wzgl na brak cukrowni w pobliżu ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 January 2013 Skąd: SAS garage :) ![]() |
Ale blok masz "goły" ? Czy cały silnik i chcesz go po prostu odkamienić?? Roztwór z octem, w ukłąd i niech silnik popracuje chwilę i zlać - uwaga chłodnice i nagrzewnicę może zatkać jak mocno zasyfiony.
A jeśli blok "na stole" to może jakiś "kret", "fosol" czy coś w ten deseń. Ewentualnie "dimer" i oczywiście myjka ciśnieniowa. Nic więcej nie przychodzi mi na myśl. -------------------- _http://400metrow.pl
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
Tenzi derast - ale nie polecam go na tuleje, jest to mieszanina kwasów, solnego i innych , generalnie dobrze go rozcieńczyć, zaślepić kanały od pompy wody i zalać cały blok (oczywiście płaszcz wodny) po górną część - świetnie odtrawia kamień i rdzę , używamy go w serwisie karcherów do odkamieniania wężownic w myjkach gorącowodnych, które są wykonane ze zwykłej , no może trochę lepszej stali. Ew RM101 karchera - ale drogi i nie występuje w pojemnikach 1L, trochę lepiej działa niż derast. Dimery czy inne środki na bazie zasadowej nie zdadzą egzaminu bo one mają zadanie odtłuszczać a nie odtrawiać kamień i rdzę - na to jest potrzebny kwas.
tak wygląda ten derast: http://tenzi.eu/artyku%C5%82y/asortyment/h...t%C3%B3w/derast kumpel tym odtrawiał zardzewiałe śruby w ciężarówce i po 2 godzinach udało się to odkręcić więc wiem o czym mówie ![]() -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 18 March 2014 Skąd: Łódź ![]() |
Czyli działasz z takim samym silnikiem jakim ja się zajmuje
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 06 June 2004 Skąd: JAWORZNO ![]() |
ja zakupiłem w pojemnikach 30 litrowych Special Fluor/C i Mega Alu
pierwszy idealnie zajmuje się wszelkimi tlenkami metali np potrafi zreanimować tarcze hamulcowe w aucie które stało ponad rok pod chmurką i zrobił się na nich mega gruby nalot "zjada " tlenki do gołego metalu np jarzma od zacisków po kilkukrotnym spryskamniu wygladają jak po piaskowaniu itp mega alu jest rewelacyjny przy czyszczeniu aluminium efekt podobny do piaskowania nie przebarwia aluminium ale pozostawia je idealnie czystym wszystko do kupienia http://www.cihchemia.pl/s1.php#start Special Fluor/C zastosowałem ostsnio na całe orurowanie z nierdzewki które zardzewiało bo zamiast je wypolerować wyczyściłem je szczotką drucianą na szlifierce i odrobiny zwykłej stali weszły w nierdzewkę już miałem wszystko prysnąć na czarno ale przy myciu silnika popryskałem po orurowaniu i wszytko zeszło do gołej nierdzewki i znów się ładnie błyszczy ![]() -------------------- Civic 1,6 125ps@142 Nm / 329ps@445Nm
Lepiej zrobić coś czego będziesz chwilę żałował niż żałować , że tego nie zrobiłeś ! |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
KFAS mówisz po FLUOR/C schodzi rude do żywej stali?
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 June 2010 ![]() |
Panowie a czy taki środek wlany do układu chłodzenia nie zaszkodzi?
LINK W czajniku daje momentalnie efekt, czy wlany do wody destylowanej w układzie chłodzenia odkamieni stary układ? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Do samego odkamieniania bardzo dobry jest sklepowy ocet wlany do silnika ze zwykłą wodą.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 June 2010 ![]() |
A czy ocet nie zaszkodzi elementom gumowym, uszczelkom, simmeringom itp.?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 15 June 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Stęzenie jest niewielkie, wystarczy 1 flaszka a reszta woda. A potem płukanko kilka razy.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 09:16 |