Shoutbox 0 nowych PW 


9 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> odelżenie koła zamachowego
Ciapciak
post Thu, 14 Jul 2005 - 22:15
Post #1


Super User
Dołączył: Tue, 16 September 2003
Skąd: wawa





czy po odelżeniu koła zamachowego wystarczy wyważenie samego koła , czy lepiej jest je wyważyć z wałem

i czy znowu straszną zbrodnią dla silnika jest samo wyważenie koła bez wału ( odcinka ustawiona na 7100 rpm )

koło ma być odelżone o jakieś 20 %


--------------------
www.meganecoupe.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 14 Jul 2005 - 22:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Trzonek
post Fri, 15 Jul 2005 - 09:24
Post #2


Rookie
Dołączył: Tue, 17 May 2005
Skąd: WARSZAWA





Wywazac z walem, dociskiem i kolkiem pasowym....


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Fri, 15 Jul 2005 - 09:24
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Jeżeli nie miałeś wyważanego wału wraz kołem wcześniej to nie będzie źle, ponieważ fabrycznie są one wyważane niezależnie. Jednak dynamiczne wyważenie ich w komplecie daje lepsze efekty w postaci rownej pracy silnika i bez zbędnych drgań.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buni
post Fri, 15 Jul 2005 - 09:28
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: w-wa





nie widze sensu odelzac o 20 % ... szkoda hajsu


--------------------
Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1
BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Fri, 15 Jul 2005 - 09:46
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





mam pytanko, moze troche glupie.. ale czy zeby to wywazyc trzeba miec rozebrany silnik??


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Fri, 15 Jul 2005 - 09:52
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Jeżeli chcesz wyważyć wał korbowy z kołem, dociskiem i kołem pasowym to tak(a przynajmniej wyjęty sam wał), samo koło zamachowe nie wymaga rozbiorki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ralfii_VR
post Fri, 15 Jul 2005 - 12:43
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 June 2005
Skąd: Rzeszów





podepne sie pod temat,
ja odelzylem kolo o jakies 30%,
Czy po takim modzie trzeba stroic kompa, auto wczesniej bylo wystrojone pod konkretne mody (wałki, glowica, dolot, wydech) bo osiagi mi spadły o jakies 0,5 - 1s, biorac pod uwage ze zalozylem w tym samym czasie sport kolektor wydechowy na bazie Supersprina to cos jest nie tak
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cichy78
post Fri, 15 Jul 2005 - 13:39
Post #8


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 June 2005
Skąd: dolnyśląsk





chyba sobei sam odpowiedziales na pyatnei dlaczego osiagi spadly, cyt: "sport kolektor wydechowy na bazie supersprinta"

albo supersprint albo podruba, podobnie jak z butami, oryginal OK, podroba do d.py
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ralfii_VR
post Mon, 18 Jul 2005 - 13:08
Post #9


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 June 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT("cichy78":uomefd58)
chyba sobei sam odpowiedziales na pyatnei dlaczego osiagi spadly, cyt: "sport kolektor wydechowy na bazie supersprinta"

albo supersprint albo podruba, podobnie jak z butami, oryginal OK, podroba do d.py


co do kolektora to jest OK,
jak mniewam zauwazyles pytałem sie o kolo zamachowe ,
co zreszto wynika z tematu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cichy78
post Mon, 18 Jul 2005 - 13:13
Post #10


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 June 2005
Skąd: dolnyśląsk





zalisz sie ze osiagi ci spadly po montazu dwoch rzeczy: kolektora i lzejszego kola zamachowego, jest malo realne zeby byla to wina kola wiec pozostaje zle zrobionydobrany kolektor, dlaczego twierdzisz ze ten kolektor jest OK??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ralfii_VR
post Mon, 18 Jul 2005 - 13:27
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 June 2005
Skąd: Rzeszów





Kolega zalozyl taki sam do Vra, na gtechu wyszlo mu 0,25 lepiej do setki
wiec wykluczam kolektor wydechowy, ktory jest czesto zakladany przez niemców, z tamtad go mam i maja o nim dobre zdanie, sprawdzilem opinie kupujacych na ebayu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Mon, 18 Jul 2005 - 13:38
Post #12


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





Najprościej założyć seryjny kolektor i sprawdzić niż gdybać.

Nie wiem czemu miało by być szkoda hajsu jak odelżenie koło z wyważeniem do koszt ok 120zł , za tą cene chyba za dużo się nie zrobi z silnikem.

Ale konkretnie kto odchudzał koło i jakie to daje wymierne efekty ile s do 100km/h mniej (chodzi mi o lekkie małe samochody)?


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ralfii_VR
post Mon, 18 Jul 2005 - 13:48
Post #13


Frequent User
Dołączył: Mon, 27 June 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT("LuiG":degomct7)
Najprościej założyć seryjny kolektor i sprawdzić niż gdybać.

Nie wiem czemu miało by być szkoda hajsu jak odelżenie koło z wyważeniem do koszt ok 120zł , za tą cene chyba za dużo się nie zrobi z silnikem.

Ale konkretnie kto odchudzał koło i jakie to daje wymierne efekty ile s do 100km/h mniej (chodzi mi o lekkie małe samochody)?


kolo zamachowe robilem przy okazji robienia sprzegła spieku (i tak wysyłałem sprzegło, docisk, kolo zamachowego) u pana Marka Radzikowskiego z Wawy
Co do osiagów to narazie nie widze poprawy dlatego szukam przyczyny, prawdopodobie trzeba to stroic i wybieram sie do Project X w Kraku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majlo
post Mon, 18 Jul 2005 - 14:05
Post #14


Super User
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Beer Honda Wawa





a czy tzeba cos wywazac jak sie kupuje lekkie kolo np. fidanze??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krynek
post Wed, 20 Jul 2005 - 08:35
Post #15


Rookie
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: W-wa





CYTAT("LuiG":1pl1ccvt)
Ale konkretnie kto odchudzał koło i jakie to daje wymierne efekty ile s do 100km/h mniej (chodzi mi o lekkie małe samochody)?


Ja odchudzalem w suzuki swifcie gti :
1 okolo 20% samochodzik zwawiej sie wkreca , ale nie "dokreca"
(tzn na wyzszych biegach nie ma "sily" dokrecic do odcinki)
2 okolo 30% totalna porazka , moze i lepiej reaguje na gaz (dodanie gazu) ale slabo sie wkreca i nie "dokreca".
Po zmianie na oryginal auto znow zaczelo przyspieszac i pojawila sie "gora".
Wydaje mi sie ze brakowalo momentu - mniejsza masa mniejszy moment obrotowy. Jesli jezdzilbys w niskim zakresie predkosci obrotowych powiedzmy do 4k~5k to w porzadku ale powyzej nie kreci sie.

Oczywiscie podaje przyklad mojego auta i moich obserwacji , z tego co wiem chlopaki w rallycrosie tez nie dlubali dolu silnika w tych autach a w maluchach dociazali kolka.
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LuiG
post Wed, 20 Jul 2005 - 10:03
Post #16


Uno Racing
Dołączył: Fri, 19 September 2003
Skąd: Opole





CYTAT("majlo":1xmk6bx6)
a czy tzeba cos wywazac jak sie kupuje lekkie kolo np. fidanze??


samo koło pewnie jest wyważone, ewentualnie z wałem trzeba by wyważyć.

Hmm ciekawe to co mówi Krynek, kolega(205gti) mówił że jest zupełnie odwortnie, lepiej się dokręcał na wyższyc biegach....


Ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia z odchudzaniem koła?


--------------------
Be smart, drive safe, stay legal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danielCRV
post Wed, 20 Jul 2005 - 10:23
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Sun, 04 April 2004
Skąd: Lublin





CYTAT("majlo":xehnpz3w)
a czy tzeba cos wywazac jak sie kupuje lekkie kolo np. fidanze??

Nie trzeba.


--------------------
ET 13:72 Bemowo 1.05.05
ET 13:78 BP 12.06.05
ET 13:21 Stalowa '06

http://www.hondatech.pl
http://www.LKT.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Wed, 20 Jul 2005 - 10:27
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT("danielCRV":1sjuaoll)
CYTAT("majlo":1sjuaoll)
a czy tzeba cos wywazac jak sie kupuje lekkie kolo np. fidanze??

Nie trzeba.


ale warto, jak zdejmiesz rev limiter to na pewno warto.
Zwłaszcza że z wyższe obroty łatwiej osiągalne są z cięższym kołem.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krynek
post Wed, 20 Jul 2005 - 10:33
Post #19


Rookie
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: W-wa





> "Zwłaszcza że z wyższe obroty łatwiej osiągalne są z cięższym kołem"

dokladnie tak jak w moim przypadku.
Jesli juz cos odchudzac to uklad korbowo tlokowy.
Da wieksze efekty niz kolo zamachowe. Roznica 3~5 gram na tlokach i silnik od razu inaczej jezdzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
danielCRV
post Wed, 20 Jul 2005 - 10:48
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Sun, 04 April 2004
Skąd: Lublin





CYTAT("Marlon":15vifibu)
CYTAT("danielCRV":15vifibu)
CYTAT("majlo":15vifibu)
a czy tzeba cos wywazac jak sie kupuje lekkie kolo np. fidanze??

Nie trzeba.


ale warto, jak zdejmiesz rev limiter to na pewno warto.
Zwłaszcza że z wyższe obroty łatwiej osiągalne są z cięższym kołem.


Po wymianie koła zamachowego na lekkie ACT, w ITR silnik wkręcał się zdecydowanie lepiej, odcinkę ma teraz na 9.500 i nie ma najmniejszych problemów z wkręcaniem się.


--------------------
ET 13:72 Bemowo 1.05.05
ET 13:78 BP 12.06.05
ET 13:21 Stalowa '06

http://www.hondatech.pl
http://www.LKT.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

9 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 08:01