![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 November 2004 Skąd: W-wa ![]() |
Podczas składania wyszło że nowy wał zawadza o natryski na tłoki i teraz mam niezła zagwostke .
-pierwsza szlif "łopat" i wywarzanie wału - tutaj trochę ciężko jest mi zaufać naszym rodzimym "magikom" -druga zrezygnowanie z tego natrysku -przeszukując tematy za wielką wodą znalazłem opinię ,że można smiało pokusić sie o taki zabieg.(prawda czy fałsz) edit. silnik to hondowska wolnossąca b-seria . |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
kute tłoki nie wymagają natrysku. raczej się nie stopią... złożyłem dwa silniki 4g63t które w serii miały natrysk i został wyrzucony i żyją.
-------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
spoko mozna zaslepic. golden eagle chyba nawet ma cos takiego w ofercie. dzieki temu masz stabilniejsze cisnienie oliwy na reszcie smarowanych elementow.
edit: Golden Eagle Oil Squirter Plug set ![]() zapewne mozna to tez zrobic domowym sposobem dobierajac poprostu odpowiednia srubke ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
wkręcić śrubkę lub zaspawać, co kto lubi, w b-series są przykręcane natryski śrubami drążonymi więc dobranie takich zakrętek nie będzie problemem. w 4g63t 2g natrysk jest brany odpływem z zaworkiem podobnym do mbc boost type z panewek głównych więc to jest kolejny powód by się go pozbyć
![]() -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
kute tłoki nie wymagają natrysku. Bardzo orygnalna teoria. Powiedz to samochodom WRC. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 16 November 2004 Skąd: W-wa ![]() |
Azrael pomińmy już kwestie aut typowo wyczynowych.
czyli wychodzi na to że w aucie streetowym możemy pokusić sie o ich zatkanie i właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
nie tylko w ulicznym. duzo wyscigowych b-serii jezdzi bez natrysku. prawie wszystkie grzebane w golden eagle silniki maja zaslepiony natrysk. te zakute i produkujace 600whp tez
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
Bardzo orygnalna teoria. Powiedz to samochodom WRC. nie mówię tutaj o silnikach katowanych na rajdach z podtrzymaniem... tam każde chłodzenie jest wymagane... -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: z zaskoczenia ![]() |
Mozna zaslepic, wyczynowe cwiercmilowki nie maja natrysku na denko.
-------------------- Girls are like cars you want every hot one that you see, but you only love yours.
9.439@244 1/4mile FWD 1.48 @ Poznan AWD |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Mozna zaslepic, wyczynowe cwiercmilowki nie maja natrysku na denko. Wyczynowe ćwierćmilówki miewają zabetonowane kanały wodne, a jakoś nie zrobił bym tego w streetowym samochodzie ![]() -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Zaslepić można, tylko trzeba pomyślec czy to ma sens. Ja uważam, ze każde dodatkowe chłodzenie w sliniku z turbo to cenna sprawa.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
silnik wielkiego nie jest doladowany
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
Zaslepić można, tylko trzeba pomyślec czy to ma sens. Ja uważam, ze każde dodatkowe chłodzenie w sliniku z turbo to cenna sprawa. trzeba poprostu stroić ostrożnie na bogato i kategorycznie pilnować egt. uwierz mi że ma to sens gdy natrysk brany jest z magistrali zasilającej panewki i otwierany przez kuleczkę ze sprężynką która to z czasem się wyrabia i nie trzyma ciśnienia, wtedy to jest dopiero lipa ![]() -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Nie wiem gdzie jest kuleczka i spręzynka i dlaczego ma to być lipa, ale w 1,8T i 4G63 jest natrysk i to bez zbędnych sprężynek i kuleczek...
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
taki fajny natrysk jest tylko w 4g63t w eclipsach drugiej generacji, w eclipsach pierwszej oraz evo4< jest realizowany normalnie na osobnej magistrali olejowej, jak wykazał już dawno temu Magnus tnąc bloki 1g i 2g 4g63t z eclipsów na plasterki, crankwalk oraz niedobory oleju na panewkach występujące notorycznie 2g są wynikiem zacinającego się w pozycji otwartej natrysku oleju na denka tłoków branego prosto z zasilania owych panewek.
polecam sobie poczytać. http://www.magnusmotorsports.com/tech/crankwalk.htm baaardzo ciekawy artykół -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Nie ufam firmie, która produkuje jedne z gorszych kolektorów dolotowych do Evo dostępnych na rynku. Więc wybacz, ale nie będe czytał ich wypocin.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
trzeba poprostu stroić ostrożnie na bogato i kategorycznie pilnować egt. uwierz mi że ma to sens gdy natrysk brany jest z magistrali zasilającej panewki i otwierany przez kuleczkę ze sprężynką która to z czasem się wyrabia i nie trzyma ciśnienia, wtedy to jest dopiero lipa ![]() w silnikach opla (np. c20let, c20xe, x20sed) natrysk jest zrobiony z panewek i nie ma tam kompetnie żadnych sprężynek i kulek - jest po prostu najzwyklejsza w świecie dziura w korbowodzie i panewce na wylot i nic się nie zaciera - ciśnienia nie brakuje -------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
taki fajny natrysk jest tylko w 4g63t w eclipsach drugiej generacji, w eclipsach pierwszej oraz evo4< jest realizowany normalnie na osobnej magistrali olejowej, jak wykazał już dawno temu Magnus tnąc bloki 1g i 2g 4g63t z eclipsów na plasterki, crankwalk oraz niedobory oleju na panewkach występujące notorycznie 2g są wynikiem zacinającego się w pozycji otwartej natrysku oleju na denka tłoków branego prosto z zasilania owych panewek.
polecam sobie poczytać. http://www.magnusmotorsports.com/tech/crankwalk.htm baaardzo ciekawy artykuł co do silników opla, nie znam się. mówię jak wygląda sprawa w silnikach 2g eclipse, i na pewno nie wygłaszam żadnych nie potwierdzonych teorii a opieram się na badaniach magnusa. -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
polecam sobie poczytać. http://www.magnusmotorsports.com/tech/crankwalk.htm baaardzo ciekawy artykuł przecztałem, ale nie przekonuje mnie jakoś obwinianie natrysków za crankwalk.... przecież gość pisze o nieseryjnych sprzęgłach, jak również o brudnym oleju i zapchanym filtrze, że olej musi iść bypassem i ponoć to ma powodować wadliwe działanie dysz, ale raczej wcześniej dojdzie do uszkodzenia panewki. opisał też jeden przypadek, ale trochę zbyt mało danych, żeby uznać to za przekonujący dowód, że przyczyna tkwiła w natryskach CYTAT If I had a greater command of mathematics I could calculate the oil flow and pressure lost using Bernouli's theorem, but I don't so I will leave that to some other skilled individual. powinien to policzyć ponieważ przepływ oleju przez dysze jest bardzo niewielki w stosunku do wydajności pompy, a nawet jeśli by całe ciśnienie miało uciekać przez uszkodzoną dyszę to będzie to widać na wskaźniku ciśnienia oleju a żeby zobrazować jak jest to zrobione w oplach to wyobraź sobie, że te rozbierasz te dysze z mitsu, wyjmujesz sprężynkę i kulkę i wkręcasz z powrotem i nadal działa i specjalnie w oplach crankwalk nie występuje nagminnie -------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Nie jestem w stanie sobie wyobrazić jak może dojść do crankwalk poprze4z niewłaściwe działanie natrysku na denka tłoków czy choćby braku/nadmiaru smarowania.
Crankwalk jak wszyscy dokonale wiemy zwiazany jest GŁÓWNIE (99,9) % przypadków z niesczęśliwym splotem wydarzeń związanym z zastosowaniem mocnego sprzęgła, innego głównego koła pasowego i nieszczęśliwą konstrukcją panewek głównych w niektórych silnikach. Przy poprawionych panewkach w 4G63 (w stosunku do wcześniejszych ewolucji tego silnika) problem crankwalk znikł bezpowrotnie... Pozatym kto odpala silnik na wciśniętym sprzęgle niech się nie dziwi że ma cranlkwalk.... I tyle w temacie crankwalk. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 17:14 |