![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 November 2008 ![]() |
witam wszystkich bardzo serdecznie
mam 211 z silnikiem 3.2 cdi v6 7gtronic modyfikowana mialem mape wtrysku na papierowe 250kM w rzeczywistosci mozliwe ze ma 230 biorac pod uwage ze wiekszosc nie osiaga orginalnych 224 z natury lubie grzebac co w wiekszosci daje doswiadczenie ale skutki w 60% mizerne na dzien dzisiejszy mam nie odparta pokuse tuningu badziej zaangazowanego tego diesla moze ktos powie ze daj spokoj z ropniakiem bierz sie za dobra bezyne juz bezynki przerabialem i troche przy nich sprzedzilem czasu sa cudowne ale na dzien dzisiejszy chcialbym troche przyjemnosci odniesc z udanego tuningu diesla i wlasnie tego nie inntego wiec mam drugi taki silnik moge z nim robic co chce wiec pytam sie doswiadczonych tu uzytkownikow o pare rad czy ma to wogole sens co chce zrobic albo pare nowych podpowiedzi za ktore bedze bardzo wdzieczny silnik 3.2cdi v6 pojemnosc 2997 srednica tloka 83mmskok 92 mm blok alu bez wymiennych tulei jeszcze do konca nie sprawdzone ale podejrzewam ze na nikasilu chce rozwiercic na 88mm nalozyc nowy nikasil tloki wlozyc orginalne od starszych modeli 2.2cdi 2.7cdi 3.2cdi dopasowanie mozliwe uzyskanie pojemnosci w granicach 3400cm3 komora spalania w tloku na poziomie orginalu stopien sprezania moze wachac sie do 19 do tego nowe kolektory wydechowe co o tym wszystkim mylicie ile moze to podniesc mocy silnika nadmienie ze skrzynia spokojnie przeniesie moment 700nm oraz 330km z mala zmiana programu przesuniecia momentu wyzej z gory za odpowiedz dziekuje |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
Cześć,
Zmiany i przeróbki o których piszesz radzę sobie odpuścić gdyż są pracochłonne, czasochłonne i kosztochłonne a raczej mega szału nie przyniosą. W nowoczesnych dieslach mody robi się głównie osprzętem a nie samym silnikiem. Co do samego silnika to jest niezły i można postarać się dłubnąć go na około 280. Do takiej mocy możliwe że nie trzeba będzie nawet sprężarki zmieniać. Czyli tak: (skoro mają być poważne mody) - Na początek strojenie porządne aby obadać w jakim stopniu wydajny jest układ wtryskowy i doładowania. - potem w zależności od wyników strojenia robisz wydech przelot ze sportowym katem na 3 tłumikach i masz ładnie czysto i cicho jak w serii. - modyfikujesz uklad wtryskowy (wtryski/pompa) - modyfikujesz lub wsadzasz wieksza sprezarke - w razie potrzeby a na pewno taka zajdzie uklad dolotowy do turbo i FMIC - Możesz również pobawić się w obróbkę głowicy co powinno dać większy niuton przy wysokich rpm. Na początek musisz podjechać do jakiegoś tunera który podczas strojenia powie Ci co i jaki ma zapas. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 June 2005 Skąd: Jaworzno ![]() |
OT/ jak skrzynia ma zniesc podawane przez Ciebie 700nm oraz 330km skoro przy nizszych parametrach często nie daje rady ?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 November 2008 ![]() |
witam
tak masz racje skrzynie po czesci sie sypaly w 420cdi co bylo podyktowane zlym oprogramowaniem pisze co ustalilem u znajomych mechanikow w mb a mozna im wierzyc bo siedza w tym od wielu lat problem byl tego rodzaju ze ktos dal tylka z oprogramowaniem przeniesienia momentu na zmiane w skrzyni co bylo powodem ukrecania posredniego walka przeniesiena po przesunieciu mementu usterki w tych skrzyniach sie skoknczyly druga sprawa dotyczyla blednej eksploatacji tych skrzyn wstepnie bylo okreslone wymiana oleju po 90k na dzien dzisiejszy jest 60 miedzy zainteresowanymi 30k z tego co wiem jest to uzasadnione materialami ktore przy malo czestej wymianie zmieniaja zbyt mocno wlasciwosci oleju a takze go dosc dotkliwie zanieczyszczaja skutkami tego jest przelozenie drugiego zwlaszcza biegu prosto mowiac zamiast zmieniac lagodnie z przejsciem to ma opuznienie wstepnego tloka i walli na walek glowny pelna moca przy wiekszym niutonie skutek jest podobny jak w pierwszym przypadku jak wiesz w amg nie stosowali z uwagi na powyzsze 7gtronik dopiero z tego co sie orientuje od niedawna (nie chce klamac) zaczeli z nowym oprogramowaniem i zaleceniami stosowac ten model skrzyni w amg z powodzeniem tak wiec wiadomosci dotyczace zekomo wadliwych skrzyn 7g sa przestarzale i dzis nie maja nic wspolnego z tymi opiniamiu |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 November 2008 ![]() |
witaj libitdi
troche nie ukrywam mnie zmartwiles koszta to 4k blok cylindry 3k tloki do tego uszczelki i moja praca w 10k zamykam projekt koncowki wydajniejsze nie jestem w stanie zalatwic juz szukalem i lipa moze ktos wie ma namiar wiem ze to poprawiloby wiele na tych orginalnych szalu nie zrobie a zalewac silnik nie ma sensu turbina jest w tych modelach bardzo mocna i wydajna wiec jest z zapasem intercooler mam wymieniony na wydajniejszy o jakiej modyfikacji glowicy mowisz /////////////////////////mozesz dokladniej?? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
co do wtryskiwaczy to jeśli nie ma (w co wątpię ) końcówek samych o większej śerdnicy to całe wtryskiwacze może da się dobrać od czegoś np: 4.2cdi
Choć nie wiadomo bo może twoje wystarczą do oczekiwanych mocy. Extremalnie zawsze można lekko rozwiercić te co masz. co do głowicy to sposuje sie różne metody obróbki w zależności od charakterystyki ale najczęściej portuje się kanały w głowicy ssące i wydechowe, choć są głowice w których ssących się nie rusza ponieważ jest wtedy problem z zawirowaniami przy niskich obrotach i auto bardzo kopci. Można również pobawić się ustawieniami wałka rozrządu jeśli w twojej głowicy jest taka możliwość - cofnięcie o kilka st czasem daje bardzo fajne efekty w górnym zakresie obrotów. Co do kosztów oczywiście orientacyjnych to : wydech - 3tys głowice - 3tys strojenie - 2tys = 8tys - zobaczysz ile na takim setupie wyszło i co stanowi blokadę i ewentualnie wtedy myśle ze z takiego setupu 260 powinno wyjsc minimum. Ciezko cos wiecej napisac nie majac konkretnego auta - to co pisalem wczesniej - pojedz na strojenie i bedziesz wiedzial jakie silnik ma ograniczenie. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 November 2008 ![]() |
co do wtryskiwaczy to 4.2 nie ma wydajniejszych a koncowek do 3.2 cdi v6 nie robia bo sie im nie oplaca
z rozwiercamiem to chyba nikt powazny by sie nie podjal moje za duzo nie pociagna bo mam silnik modyfikowany przed bardzo dobrego fachowca a jest napewno nim bo w moim mb mam 4 program przerobilem vtech geco poznan itp dopiero jego program pozwolil moze nie na taka moc ale na kulture pracy silnika dobre dobranie momentu zwiekszenie mocy ale nie kosztem silnika glowica nie wiele da no chyba ze jak juz pisalem zmiana kolektorow wydechowych bo sam wydech nic z tego nie poprawi parametrow orginalnie jest dosc dobry a sportowy kat sory nie w tym modelu nie wypali bylem juz na strojeniu tak jak pisalem wielokrotnie uff wielu nie ma pojecia co robi a ja jako tylko hobbista tych modyfikacji wzdychalem dzis rozebralem co do jednej srobki drugi silnik i dopiero moge cos konkretniej powiedziec w servisie coz pojecia nie maja he nikasil to on widzial ale przez okno to sa zwykle zalewane tuleje zeliwne nikasil magnesu nie przyciaga prosta sprawa w sprawdzaniu stopow wiec wymiana tylko tulei zeliwnych wszystko dzis sprawdzilem i tloki od starych pasuja ja ulal tuleje nie duzy koszta tylko gdzie? i tu moje pytanie czy ktos w polsce jest w stanie idealnie zrobic tuleje do tego mb oraz korzysta z dobrego stopu zeliwa (pewnego) uszczelki pod glowice mozna wykorzystac orginalne rozmawialem z tunerami z wrocka i twierdza ze taki zabieg dobrze zrobiony moze dac przyrost mocy z rzedu 50km minimum mowa tylko o zmianie tlokow kolektorow i ponownym dostrojeniu auta wiec to bardzo duzo biarac pod uwage wyjsciowa moc auta ps fazy rozrzadu nie mozna w dieslu zmieniac by osiagnac wyzej moment bo to bez sensu chyba ze po pierwsze wytrzyma po drugie dopasujemy od nowa przelozenie pzdr |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
CYTAT co do wtryskiwaczy to 4.2 nie ma wydajniejszych a koncowek do 3.2 cdi v6 nie robia bo sie im nie oplaca z rozwiercamiem to chyba nikt powazny by sie nie podjal moje za duzo nie pociagna bo mam silnik modyfikowany przed bardzo dobrego fachowca a jest napewno nim bo w moim mb mam 4 program przerobilem vtech geco poznan itp dopiero jego program pozwolil moze nie na taka moc ale na kulture pracy silnika dobre dobranie momentu zwiekszenie mocy ale nie kosztem silnika glowica nie wiele da no chyba ze jak juz pisalem zmiana kolektorow wydechowych bo sam wydech nic z tego nie poprawi parametrow orginalnie jest dosc dobry a sportowy kat sory nie w tym modelu nie wypali bylem juz na strojeniu tak jak pisalem wielokrotnie uff wielu nie ma pojecia co robi a ja jako tylko hobbista tych modyfikacji wzdychalem dzis rozebralem co do jednej srobki drugi silnik i dopiero moge cos konkretniej powiedziec w servisie coz pojecia nie maja he nikasil to on widzial ale przez okno to sa zwykle zalewane tuleje zeliwne nikasil magnesu nie przyciaga prosta sprawa w sprawdzaniu stopow wiec wymiana tylko tulei zeliwnych wszystko dzis sprawdzilem i tloki od starych pasuja ja ulal tuleje nie duzy koszta tylko gdzie? i tu moje pytanie czy ktos w polsce jest w stanie idealnie zrobic tuleje do tego mb oraz korzysta z dobrego stopu zeliwa (pewnego) uszczelki pod glowice mozna wykorzystac orginalne rozmawialem z tunerami z wrocka i twierdza ze taki zabieg dobrze zrobiony moze dac przyrost mocy z rzedu 50km minimum mowa tylko o zmianie tlokow kolektorow i ponownym dostrojeniu auta wiec to bardzo duzo biarac pod uwage wyjsciowa moc auta ps fazy rozrzadu nie mozna w dieslu zmieniac by osiagnac wyzej moment bo to bez sensu chyba ze po pierwsze wytrzyma po drugie dopasujemy od nowa przelozenie pzdr No to jak wszystko wiesz lepiej to po co pytasz co robic? -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 November 2008 ![]() |
kiedys ktos mi powiedzial ze czlowiek rodzi sie glupi cale zycie sie madruje i glupi umiera!
duzo popelniam bledow ktore w czasie wychodza pytam sie by wciagnac w dyskusje i poznac opinie innych zweryfikowac i wybrac co najlepsze mysle ze wiekszosc tak robi moja wiedza z pewnoscia nie rowana sie z wieloma uzytkownikami tu zagladajacymi wiec nie chcac popelniac zbyt wielu bledow szukam rad ktore moga przyniesc korzysci jak sie domylsam to wszystko zostaje dla potomnych ktorzy takze moze w przyszlosci beda chceli to samo robic co im juz da informacjie wszystkiego nie wiem jestem na etapie zbierania inforamacji zdaje sobie sprawe ze po calym tuningu jaki chce zrobic wjechaniu na hamownie i przejechaniu paru tysiecy kilometrow bedzie mozna powiedziec dokladnie o efektach narazie to patykiem po wodzie jezeli kogos urazilem to przepraszam pozdr |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
co do wtryskiwaczy to 4.2 nie ma wydajniejszych a koncowek do 3.2 cdi v6 nie robia bo sie im nie oplaca z rozwiercamiem to chyba nikt powazny by sie nie podjal 4.2 moze nawet mieć mniej wydajne jesli cylindry mniejsze niż w 3.2 rozwiercania mozna się podjąć, mozna rozwiercić otworki o około 15% -------------------- |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Zostaw blok w spokoju. Te 0.2 pojemności pociągnie Cię po kieszeni bardzo konkretnie, a niewiele na tym zyskasz.
Zajmij się głowicami, dolotem i wydechem oraz paliwem - to tutaj są ukryte konie. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 November 2008 ![]() |
Zostaw blok w spokoju. Te 0.2 pojemności pociągnie Cię po kieszeni bardzo konkretnie, a niewiele na tym zyskasz. Zajmij się głowicami, dolotem i wydechem oraz paliwem - to tutaj są ukryte konie. witam przy zalozeniu tloka 86 pojemnosc wzrosnie o 220cm3 przy zalozeniu 88 wzrosnie o 370cm3 niewiele kolego to znaczy ile ? po drugie silnik mam co prawda do modyfikacji prawie nowy z konca 2008r lecz gosc ktory go przetrzymywal dal powaznej dupy i nie zabezpieczyl tuleje do szlifu badz wymiany mam dwa zalozenia zalozenie tlokow 86 i skorzystanie z tulei orginalnych badz 88 i zalozenie nowych tulei mysle ze do stycznia to ustale co bedzie korzystniejsze zalozenie tlokow 86 to tloki od nowej generacji wystepujace w 420cdi plus to grubosc pierscieniu kazdy 1.92 przy zalozeniu 88 starszy model tloki z roznymi grubosciami pierscieniu olejowy 3.5 co prawda jestem wielki podziwu co merc dokonal w nowych silnikach a dokladnie o poijemnosci 2147 wyciagajac w oznaczeniu 250cdi 204kM zakladam ze wydajnosc tych wtryskow jest niesamowita przyszlo mi do glowy ze moze skorzystam ze szprycy stosowanej w 250cdi ale to musze skonsultowac z tunerem ktory z i tu chciaclem podziekowac pomaga mi i doradza w wielu sprawach P.Miras zalozenie mam wycisnac z tego motoru mozliwie duzo lecz patrze na jego wytrzymalosc wszystkie podzespoly beda orginalne badz barrdzo dobrej firmy nie bede szedl na latwizne oraz powiem szczerze moge wlozyc w motor nawet 15k zalezy mi na indywidualnosci i niepowtarzalnosci badz modyfikacji malodostepnej moze to malomieszczanskie ale lubie robic rzeczy niepowtarzalne nawet jak czasami dla ludzi nie maja sensu chce robic to sam nie oddawac tz fachowca bo cala frajda jest wlasnie w tym inaczej mnie to nie interesuje wszystkie elementy ruchome beda wywazone od poczatku mam w zalozeniu ceramizacje niektorych elementow silnika cala mechanike zrobic precyzyjnie wzmocnic skorzystac nowinek technicznych glowica takze bedzie ceramizowana jezeli wtryski z 250 cdi da rede wlozyc do mojego motoru to pewnie kupie ale z tymi informacjami musze sie wstrzymac bez tych modyfikacji i bez szkody dla silnika nie dojde do 300kM a ja mam w zalozeniu 320KM i taki cel chce uzyskac na dzien dzisiejszy zbieram jak tylko moge informacje notuje porownuje przeliczam i kalkuluje jezeli zakoncze ten proces by nie poplelnic zadnego wiekszego bledu biore sie ostro do roboty jak tylko zaczne projekt z pewnoscia caly jego proces przedstawie tu lacznie z fotami i wykresami pozdrawiam ZYCZE WSZYSTKIM WESOŁYCH ZDROWYCH I SPOKOJNYCH SWIAT |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Ja to widzę tak - jak chcesz być oryginalny i indywidualny to pomaluj swojego merca na różowo.. wyjdzie taniej i efekt większy
![]() ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 November 2008 ![]() |
jezeli zawracam ci glowe to prosze nie czytaj moich postow i poprostu je omijaj
nie ma przymusu czytania ale jest prawo wyrazenia swojego zdania oraz jezeli ktos ma na to ochote podjac dyskusje ja zadalem pytanie i swoje zamierzenia odnosnie silnika licze badz liczylem na jakiekolwiek rady majac nadzieje ze wiekszosc ludzi jest bardzie mniej asekuracyjai co do modyfikacji moc silnika bierze sie z pojemnosci doladowanie tylko to potwierdza wiec rozwiercanie ma sens w przeciwnym wypadku jaki sens bylby amg rozwiarcania orginalnych silnikow caly pic polega na przemyslanym projekcie by wlasnie jak napisales nie marudzic co mi sie popsulo ja osobiscie w tym widze bardzo duzo pozytywnych cech silniki dzis konstuowane moze i sa wydajne ale bardziej od starszych modeli mniej zywotne przyklad mierzac cisnienie sprezania borac pod uwage dla diesla wspolczynnik 0.21 i stopien sprezania 17.7 ciesnienie sprezania powinno byc w granicy 3.7mpa zakladajac ze 20% spadek jest do przyjecia mozemy zalozyc ze 30bar moj ma najechane 176k cisnienie od 24 do 26bar(wymiana olei systematycznie co 10k ) glowica sprawdzona wiec zostaja pierscienie co prawda z silnikiem nie mam problemow oleju nie bierze lecz biorac wyniki pod uwage nie jest pieknie co moze byc przyczyna tylko moim zdaniem jedno pierscien chromowy pierwszy ktory ma 2mm biorac pod uwage krewedz wyjdzie 1.8 poprzednia wersja 2.5 mniejsze tarcie gorsza zywotnosc brak na nowych tlokach dodatkowych kanalow smarowania prowadzenia stare maja moze to niewiele ale zawsze jest jeszcze pare drobnych rzeczy ktore sa zastosowane w starych wersjach a w nowych od nich odeszli hmm silnik bedzie wiercony tuleje juz sa kupione goetze oraz nowe tloki tloki sa krotsze o 3,3mm blok bedzie planowany o 2.7 i calosc bedzie odprezona do 17.2 orginal 17.7 tloki sa od om 646 wieksza komoro 43.200 lagodniejsze wybrzuszenie niz w 611 tloki beda troche modyfikowane dodatkowo przy sworzniach oraz nakladana poloke ceramiczna i pasowane na 3setki caly uklad wywazany lacznie z kolami i robiony na krasnobrodzkiej uszczelka pod glowice orginalna z malym rozwierceniem pod wymiar wszystko kupione maszyna ruszyla terminy poumawiane glowica polerowana kolektory takze kanaly lekko powiekszone ssace i wydechowe tloki korby przed wywazeniem wyrownane co jednej wagi obejscie kata cwierc calem dla odpierzenia za turbo planowany termin koniec lutego i koszta sie nie licza ma byc efekt ty twierdzisz ze bedzie sie sralo ?ok Ile zmodyfikowales silnikow? ps rozowego nie lubie |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Ja twierdzę, że przyrost mocy będzie wprost nie proporcjonalny do kosztów.
Zrób remont dołu, i zamiast się pieprzyć z rozwiertem itp. zmień turbo, lub zamontuj większe. Moc bierze się z pojemności, i to jest jasne - ale Ty masz turbo, i równie dobrze możesz nieco więcej dmuchnąć, zyskać to samo i mieć sporo kasy w kieszeni. Chcesz się babrać, zostawić kilka (naście) ładnych tysięcy, żeby uzyskać 0.2 - 0.4 litra pojemności? W wolnym ssaku można, tutaj fizycznie nie ma sensu. Ale skoro już to robisz, to powodzenia, daj znać co wyszło. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WK ![]() |
Osobiscie gdybym mial sie bawic z mercem i to mercem 320 cdi wybralbym raczej inna droge.
Probowalbym albo zaszczepic turbo z c 30 cdi, albo probowalbym zrobic cos ala uklad twin turbo w 400 /420 cdi. Wybralbym jednak do tego troche inna bude - c klase z 4matic-em i jego 5-biegowym automatem. 5biegi merca sa prawie wieczne, w 65 amg wytrzymuja 1100 Nm w serii Nie bawilbym sie we wtryski 250 cdi - bez wlasnorecznego sprawdzenia nie bedziesz wiedzial czy pasuja, a poza tym ostatnio namietnie padaja - podobno Delphi cos nie wyszlo w projekcie. -------------------- 174 KM / 357 NM by Ali
_Go Dzyru Go |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 November 2008 ![]() |
witam
i dzieki za odpowiedz moze nie jestem zbyt dokladny a i wiedza nie ta lecz jak kazdy z zapalu do tuningu korzystam z tego co w swoim zyciu nabralem jako z przymruzeniem oka doswiadczenie ....................... wiecej dmuchnac to nie jest w tym modelu przy tym stopniu sprezania dosc dobry pomysl ale coz moze podam to w cyferkach jezeli moje przeliczenia sa do bani i zle mysle to prosze o sprostowanie wiec zakladajac ze silnik jest wolnossacy zrobimy przeliczenie zapotrzebowania na powietrze i tak orgi po przerobce 2987cm3 3397cm3 wiec 2.98 x powiedzmy obroty momentu maxymalnego 3500/2=5215 l/min 3.4x3500/2=5950l/min teraz doladowujac go w/g mb 1.6 mozemy przeliczyc zapotrzebowanie na powietrze z tym ze do wzoru dodajemy +1 czyli w org 5215x2.6=13559l mod 5950x2.6=15470l co mysle ze analogicznie (moge sie mylic)daje pojemnosc org 13559/przez obroty dzielone na 2 czyli 1750=7.74cm3 15470/1750=8.84cm3 jak widac roznica jest powalajaca zeby uzyskac taki stopien przy nominalnej pojemnosci trzeba byloby dmuchnac 5215x2.97=15488 czyli dmuchamy 1.97ba co moim zdaniem ten silnik wyplulby korby w przeciagu paru tysiecy przy moim modzie silnik odprezam z 17.7 do 17.2 co pozwoli mi na doladowanie do 1.75 bez konsekwencji dla calego ukladu wiec 5950x2.75=16362l/m co wynika 16362/1750=9.34cm3 czyli srednio bez konsekwencji dla silnika zyskuje 22% pojemnosci a ile to sie przelozy na moc ciezko przeliczyc mi wychodzi w graicach 52 kM Mozliwe ze to co napisalem to bzdura tak sobie sam wyliczam i na tych podstawach opieram caly projekt oczywiscie moza bedzie jeszcze z dawka pomieszac co moze dac wymierniejsze korzysci ale tu nie otym chcialem tylko wyraznie nakreslic co daje zwiekszenie pojemnosci nawet tylko o 0.4 co do kosztow to nie takie one straszne jak je maluja za silnik dalem 1.5k uszkodzona jedna korba i z braku dbalosci tuleje cylindra do wymiany pordzewialy za tuleje dalem 68zl x6 za tloki 264x6 firmy goetze nural po znajomosci ceramika wywazanie wstawienie tulei itp jeszcze dokladnej ceny nie mam ale mysle ze to nie bedzie az tak zawrotne do tego dojda uszczeli z serwisu 1200zl po znizkach rozebranie i przygotowanie silnika zrobilem sam po wszystkim skladanie i pasowanie bede robil sam oraz wymontowanie starego i wmontowanie nowego kasowanie bledow itp pierdoly robie sam mam warsztat domowy troche doposazony oraz kts wiec jakos sobie radze i za to nie place wiec jak widac koszta az tak potworne nie sa a korzysci moga byc dosc wymierne jezeli ktos ze mna sie nie zgadza to szanuje zdanie innych i kazda odpowiedz podpowiedz przemyslam i rozwazam lecz ja dotad nikt nie jest wstanie mnie przekonac jakimis waznymi dowodami pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 12 November 2008 ![]() |
Osobiscie gdybym mial sie bawic z mercem i to mercem 320 cdi wybralbym raczej inna droge. Probowalbym albo zaszczepic turbo z c 30 cdi, albo probowalbym zrobic cos ala uklad twin turbo w 400 /420 cdi. Wybralbym jednak do tego troche inna bude - c klase z 4matic-em i jego 5-biegowym automatem. 5biegi merca sa prawie wieczne, w 65 amg wytrzymuja 1100 Nm w serii Nie bawilbym sie we wtryski 250 cdi - bez wlasnorecznego sprawdzenia nie bedziesz wiedzial czy pasuja, a poza tym ostatnio namietnie padaja - podobno Delphi cos nie wyszlo w projekcie. co do wtryskow to tej sprawy dokladnie nie sprawdzalem lecz mirac twierdzi ze na swoich mam jeszcze zapas zobaczymy przy strojeniu na ile one beda wydajne co do twin turbo to mam zamiar robic jako drugi projekt do tego silnika w przypadku powodzenia lecz nie dokladnie twon a bi dzieki za odpowiedz i pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 08:32 |