Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> mercedes c230 kompressor - silnik, jaki będzie pasował
zyzy
post Thu, 23 May 2013 - 13:15
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: Pruszków





pacjent:
Mercedes w 203 sport coupe 230 kompressor 1,8 2002 rok

Czy silniki w pozostałych wersjach były identyczne i osprzęt będzie kompatybilny? różną się numerami

C 180 Kompressor 1796 cm³ R4/16 143 KM (105 kW) przy 5200 obr/min 220 Nm przy 2500 obr/min 271.946
C 200 Kompressor 1796 cm³ R4/16 163 KM (120 kW) przy 5500 obr/min 240 Nm przy 3000 obr/min 271.940
C 230 Kompressor 1796 cm³ R4/16 192 KM (141 kW) przy 5800 obr/min 260 Nm przy 3500 obr/min 271.948


Przeskoczył rozrząd i trzeba wymienić silnik na cały wraz z głowicą (wysokie koszty naprawy), czy wszystko będzie plug&play ?
Czy ten silnik był kolizyjny czy nie?
Kto w okolicach Wawy dobrze ogarnia mercedesy ?





--------------------
Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 23 May 2013 - 13:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Oktan
post Thu, 23 May 2013 - 19:49
Post #2


User
Dołączył: Mon, 12 January 2009
Skąd: Łódź





na forum w210.pl jest gość o nikcu NOC - zagadaj z nim bo w Mercedesach siedzi po uszy (jeśli dobrze pamiętam to z Ursusa jest )


--------------------
E55T '98 - czyli V8 w wydaniu AMG :D
S211 320 CDI '06 + pakiet AMG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Thu, 23 May 2013 - 21:06
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





NOC jest dobry w serwisowaniu serii, nie wiem jak teraz ale 3-4 lata temu przed tuningami się wzbraniał. W okolicach Warszawy najlepszy jest zdecydowanie AM Serwis, kiedyś Jana Olbrachta, teraz Zakręt (wylot na Lublin/Mińsk Mazowiecki).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_kroko_*
post Thu, 23 May 2013 - 21:20
Post #4









Twój silnik różni się od dwóch pozostałych wersji tłokami (mniejszy stopień sprężania), kompresorem (mniejsze kółko) i sterownikiem, reszta wszystko takie samo.
Dwie pierwsze wersje różnił tylko sterownik.
Silnik chyba kolizyjny (tego nie jestem pewien) ale nawet gdyby nie był to i tak koszt reanimacji bardzo wysoki.
Jak rozrząd przeskoczył koła zębate są pewnie wytarte a koszt nowych > 5 tys. + łańcuch i napinacz ok. 1 tys.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 23 May 2013 - 21:41
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(kroko @ Thu, 23 May 2013 - 21:20) *
Jak rozrząd przeskoczył koła zębate są pewnie wytarte a koszt nowych > 5 tys. + łańcuch i napinacz ok. 1 tys.

Nie wiem jak w poprzednich modelach ale w W204 łańcuch w 180 i 200 KOMPRESSOR to pomyłka, jest od roweru i po ok. 100 000 przebiegu jest luźny, to nie wina kół, być może w W203 jest to samo.

Łańcuch niby dożywotnio ale należy do niego zajrzeć już przy 90 000 i ew. wymienić (dochodzą oczywiście inny koszty z tym związane).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zyzy
post Thu, 23 May 2013 - 22:05
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: Pruszków





Auto seria i potrzeba je zreanimować rozsądnym kosztem.



--------------------
Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Thu, 23 May 2013 - 22:38
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





To NOC jest dobry, na kompresorach też się zna, kiedyś kumplowi reanimował CLK skutecznie i względnie tanio.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_kroko_*
post Fri, 24 May 2013 - 10:29
Post #8









CYTAT
Nie wiem jak w poprzednich modelach ale w W204 łańcuch w 180 i 200 KOMPRESSOR to pomyłka, jest od roweru i po ok. 100 000 przebiegu jest luźny, to nie wina kół, być może w W203 jest to samo.

To jest cały czas ten sam silnik, podobno ma tylko poprawioną głowicę. Przy dłuższej jeździe z luźnym łańcuchem wyrabiają się koła, stąd moje przypuszczenie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zyzy
post Fri, 24 May 2013 - 12:45
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: Pruszków





łańcuch faktycznie jak od roweru sad.gif auto ma niecałe 90kkm i użytkowane w mieście na krótkich dystansach. Czy ma ktoś kontakt do NOC poza 22 662 68 90 (telefon z forum w210, pw na forum NOC nie przyjmuje)


--------------------
Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Fri, 24 May 2013 - 12:58
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Ja mam taki zapisany : 602397204
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zyzy
post Fri, 24 May 2013 - 14:06
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: Pruszków





kupno m271 graniczy z cudem , a ceny wahają się od 4500-8000zł za golasa. Zostaje wsadzenie starszego 2,0 lub 2,3 tylko czy ktoś to robił i jakie są z tym problemy.


--------------------
Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
spector
post Fri, 24 May 2013 - 14:57
Post #12


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 August 2011
Skąd: Radość.





Na Majdanie masz Zwierza, o ile mi wiadomo chłop nie wkłada od kilku lat rąk w nic oprócz Mercedesa i BMW.
Postać chyba znana w środowisku (kontaktu nie utrzymuje, więc nie podam).


--------------------
Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_kroko_*
post Fri, 24 May 2013 - 15:01
Post #13









Silnik mocno awaryjny, duże zapotrzebowanie, więc i ceny wysokie.
Jeżeli zdecydowałbyś się na zakup, koniecznie kontrola tego nieszczęsnego rozrządu.

Swap na m111 od strony mechanicznej skomplikowany nie będzie, gorzej z elektroniką, sterownik silnika musi być zgrany ze stacyjką. Nie wiem jak to w m111-ce ale za programowanie sterownika z m271 krzyczą 800-1000.

Swoją drogą jeżeli swapować to tylko na m112, jedyny silnik w w203 który jest bezproblemowy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 22:22