Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Olej w odmie,bmw e46 2.0d 150 km m47n .
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
Łysol
Witam !
Silnik po remoncie to znaczy;
-szlif wału + panewki nowe główne i korby
-remont głowicy wszystkie prowadnice uszczelniacze planowanie itd
-wszystkie uszczelki nowe
-4 wtryskiwacze nowe po regeneracji z inter cars-u
-turbina po regeneracji
-odma nowa
Problemem jest ubywanie oleju .
Olej zasysany jest z odmy ,olej jest w intercoolerze i ssącym.
Wycieki oleju też są w okolicy 4 wtryskiwacza - nie zabardzo ma skąd tam lecieć .
Uszczelka kapy zaworowej wymieniono jeszcze raz na nową - była i tak okey, odma spr -okey .
Jak wyciągnie się miarke oleju żadnych przedmuchów.
Z odmy troche się dymi .
Silnik ma pełną moc żadnych błędów .
W silniku brak katalizatorów , i klapek w kolektorze ssącym - jeśli to ma coś do tego.
Skąd tyle oleju w odmie ?
Prosze o pomoc.
rally_krakow
Jaki powód remontu i ile cie to wyszło? wyczyść skrzynkę
Łysol
CYTAT(rally_krakow @ Sat, 09 Jun 2012 - 19:11) *
Jaki powód remontu i ile cie to wyszło? wyczyść skrzynkę

Auto juz mialo uszkodzony silnik jak bylo kupione, wtryskiwacz uszkodził tłok .
Jaka skrzynkę ?
addam24
moze przez nieszczelne turbo??
souler
co z pierscieniami i blokiem?
lagadula
Co z separatorem oleju ?

Pozycja 11: realoem.com
Łysol
CYTAT(addam24 @ Sat, 09 Jun 2012 - 22:51) *
moze przez nieszczelne turbo??

Turbo zapobiegawczo dałem jeszcze raz do sprawdzenia , nie widzieli żeby puszczało ,ale wymienili na nowe uszczelnienia .

CYTAT(souler @ Sat, 09 Jun 2012 - 23:47) *
co z pierscieniami i blokiem?

Pierscienie oczywiście nowe były zakładane .
Blok był myty i wszystko zresztą rozebrane do zera .
Blok był planowany ,głowica też .

CYTAT(lagadula @ Sun, 10 Jun 2012 - 09:36) *
Co z separatorem oleju ?

Pozycja 11: realoem.com

Separator oleju był wymieniany na nowy originalny bmw , u mnie separator oleju to odma z tego co pisałem.
Separator oleju jest u góry w kapie zaworów .

addam24
Jak w odmie masz duze cisnienie.To przyczyna moze byc uszczelnieniu (tlok-cylinder-pierscienie)
addam24
Jak wtryskiwacz uszkodzil tlok?Nadpalil go czy jakos mechanicznie?Tlok zostal stary?Piersicenie wymieniales wszystkie?Sprawdzales luzy na zamkach?Jak wygladaly cylindry?Moze cos napisz wiecej.Czasem zdarza sie ze przyczyna palenia oleju nie lezy tylko w pierscienbiach (pomijajac uszczelniacze zaw..)Bo nawet jak cylinder wyglada o.k.to przyczyna moze byc wytartym plaszcz tloka.Jak masz duze cisnienie w odmie to od tego bym zaczynal
souler
jakie pasowanie? jodełka jeszcze była na cylindrach? zanim sie pierscienie uloza to bedzie pluł, ale nie ma sie czym przejmowac, jesli oczywiscie nie ma jajowatych cylindrow i robiles honowanie. inaczej klops.
Łysol
CYTAT(addam24 @ Sun, 10 Jun 2012 - 17:27) *
Jak w odmie masz duze cisnienie.To przyczyna moze byc uszczelnieniu (tlok-cylinder-pierscienie)

Nie mierzyłem ciśnienia w odmie . Bardziej się dymi na wolnych , przy większych obrotach mniej dymi.
CYTAT(addam24 @ Sun, 10 Jun 2012 - 17:38) *
Jak wtryskiwacz uszkodzil tlok?Nadpalil go czy jakos mechanicznie?Tlok zostal stary?Piersicenie wymieniales wszystkie?Sprawdzales luzy na zamkach?Jak wygladaly cylindry?Moze cos napisz wiecej.Czasem zdarza sie ze przyczyna palenia oleju nie lezy tylko w pierscienbiach (pomijajac uszczelniacze zaw..)Bo nawet jak cylinder wyglada o.k.to przyczyna moze byc wytartym plaszcz tloka.Jak masz duze cisnienie w odmie to od tego bym zaczynal

Tłok był wymieniony na całkiem nowy+wstawiana szklanka cylindra( z dobrego materiału).
Pierścienie wszystkie nowe na wszystkich tłokach.
Luzy na zamkach 100% prawidłowe nie pamiętam ile było.
Cylindry wszystkie sprawdzone były dobre .
CYTAT(souler @ Sun, 10 Jun 2012 - 18:53) *
jakie pasowanie? jodełka jeszcze była na cylindrach? zanim sie pierscienie uloza to bedzie pluł, ale nie ma sie czym przejmowac, jesli oczywiscie nie ma jajowatych cylindrow i robiles honowanie. inaczej klops.

Pasowanie tłok cylinder 7-8 setek .Dopuszczalna granica zużycia wg bmw to 12 setek.honowanie było widoczne na cylindrach,było robione honowanie też .

A to cisnienie w odmie ile powinno wynosić ?
Po remoncie przejechane 1200 km , olej zmieniony z filtrem na 1000 km.
hz10
pierścienie muszą sie dotrzec. ile oleju ubywa?
Łysol
Po 1000 km około 1 litr.
Jak zdejmę wąż z intercoolera to kapie olej.
Chłodnica powetrza widać lekkie spocenie przy połączeniach plastiku z aluminiowym radiatorem.
Chłodnica powietrza sprawdzana na szczelnośc - była dobra.
hz10
zrób ok 5 tyś i wtedy sprawdź zużycie oleju. olej w układzie dolotowym z podpiętą odmą to normalny objaw.
Łysol
A skąd wyciek w okolicy 4 wtryskiwacza.... ?
I czy jest możliwość żeby uszkodzone uszczelnienia turbiny powodowały w jakiś sposób cofanie się oleju do odmy lub samych przewodów odmy ?
Turbina sprawdzana była 2 razy , ale różnie bywa z regenerowanymi.
Kowalski
Ale ten olej masz przed czy za turbiną? Odma jest przed i olej w żaden sposób nie może się cofać, bo tam nie ma ciśnienia.
Jeżeli przed jest spokój, to pluje turbina.

Po 1000km silnik powinien być już dotarty, chociaż po takich remontach huh.gif, to nic nie wiadomo. Ja bym sprawdził kompresję, bo litr na 1000km to jest bardzo duża ilość.

A wyciek w okolicy 4 wtryskiwacza, to może być, ponieważ uszczelka nie trzyma. Czy to wtryskiwacza czy w kolktorze. Ewentualnie obok jest odma. Jak nikt nie wyczyścił porządnie głowicy, to też może się pocić.
souler
przeciez jak jezdzi spokojnie to po 1000 mu sie nie dotrze... bedzie szamał olej az milo.
sprawdz to turbo! nie ufaj dziadom od regeneracji.

zacznij to auto palowac! jak ma sie dotrzec, to tylko na pozadnym bucie. po ok. 3tys powinno byc w miare ok.
Łysol
Tak myślę żeby ,zrobić zbiornik typu catch tank - wypuszcze przewód od odmy do butelki naprzykład i z tej butelki z powrotem do rury ssącej do turbo.
Wypuscił bym odme nawet pod auto ale trche się jednak dymi z niej , więc żeby nie mieć smrodu w aucie zrobie żeby opary szły do rury ssącej .
Przy okazji będe widział ile oleju wyrzuca odma.
Łysol

Wyciek znaleziony , bardzo nietypowe rozszczelnienie,raczej uszkodzone przez kogoś .
Dlatego był problem ze znalezieniem tego wycieku wink.gif

Czy jest sens kleic coś takiego ? Czym ewentualnie ?
W serwisie ponad 1100zł za kape zaworów , z używką różnie bywa, może być czasem gorsza niż tą co mam.
addam24
Z tym cisnieniem na odmie,to jego sie nie mierzy..Jak masz orientacje to dotykajac reke do odmy czujesz cisnienie jakie sie wydobywa z ukladu korbowotlokowego.I wiesz jakie jest na silniku ze sprawnymi pierscieniai a wiesz jakie jest jak,silnik ich nie ma.Wiec pytalem orieniracyjnie.Ale tez trzeba wziac pod uwage ze to silnik turbo.Ktore pewnie robi juz nadcisnienie od wolnych obrotow.W sumie moze pisales ale nie pamietam-Zawory byly rozpinane w glowicy?Bo jak tak a nie masz jakiegos odpowiedniego sprzetu do demontazy.To czasem przy rozpinaniu ich mozna pojexxc trzonki zaworowe.W tych miejscach co chodzi po nich uszczelniacz.I jak tego nie zauwazysz i wrzucisz z powrotem..to te rych rozcinaja uszczelniace.I pije olej az milo.Ale mozesz to sprawdzi odpalajac po nocy silnik.Jednoczesnie obserwujac czy z rury wydechowej leci niebieski dym.Po calej nocy powinno cos nakapac po prowadnicach zaworowych do dolotu.
Łysol
Tak zawory rozpinane,nowe prowadnice itd .
Sprzęt do demontażu zamków zaworów mam profi, także lipy nie ma.
Maciekst0
Hej , rozwiązałeś problem z tą odma?? , u mnie w BMW E61 silnik m57n2 też odma wyrzuca olej , potrafi nawet litr na 100 km jak jadę powyżej 3000 obr!min ,, zaczęło się to po wymianie rozrządu , jak u Ciebie?? Proszę o pomoc
addam24
Ja na miejscu autora zaczynalbym od sprawdzenia kompresji.Sprawdzic czy jest porownywalnie na wszystkich.Z tymi wstawianymi tulejami to bywa czasem roznie.
golysk
Ktoś wie co tam było pęknięte do polepienia bo mam podobny problem
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.